abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 1 mei 2022 @ 23:46:06 #176
408813 crew  trein2000
pi_204603994
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 23:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er zijn ook genoeg vrouwen, het punt is echter dat deze benoeming partij specifiek is en deze partij voor deze vrouw koos. En er is geen vrouwen quota in het Kabinet vziw.
Je moet gewoon de beste mensen hebben. Ik heb eerlijk gezegd geen aanleiding om te denken dat deze mevrouw niet competent zou zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 2 mei 2022 @ 00:08:18 #177
88831 Shreyas
De beste
pi_204604090
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 23:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er zijn ook genoeg vrouwen, het punt is echter dat deze benoeming partij specifiek is en deze partij voor deze vrouw koos. En er is geen vrouwen quota in het Kabinet vziw.
Minimaal de helft vrouwelijke bewindslieden is voor nieuw kabinet de ambitie: 'Rutte is gedraaid'
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 00:08:57 #178
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204604095
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 2 mei 2022 @ 00:12:33 #179
88831 Shreyas
De beste
pi_204604104
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 00:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ambitie is geen quota, he?
Je weet neem ik aan wel hoe het werkt in de politiek hè?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 00:17:56 #180
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204604124
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 00:12 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Je weet neem ik aan wel hoe het werkt in de politiek hè?
Ja, meestal door niet in de buurt te komen van zo'n ambitie omdat het lekker vrijblijvend is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204604420
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 16:51 schreef michaelmoore het volgende:
Nou de import van stikstof voor de landbouw zal een stuk duurder worden
Maar goed dat wij nog wat van de koeienstront krijgen dan

overmatig stikstof laat de bomen harder groeien die dan weer meer CO2 kunnen opnemen
andere landen weten helemaal niets van een stikstof problematiek het lijkt en echt nederlandse ambtenaren probleem te zijn

https://www.nieuweoogst.n(...)20en%20Brazili%C3%AB.
[..]

Zelfs voor de invasie was de prijs van kunstmest al flink aan het stijgen, inmiddels al 3-4x over de kop gegaan tov 10-15 maanden geleden. Is daar niet wat mee te doen qua mestoverschot, dat daar pellets van gemaakt kunnen worden oid om makkelijk te kunnen exporteren?

In de VS en Engeland zijn landbouwers die al gaan overwegen om voor oogst 2023 maar geen kunstmest te gaan gebruiken. Opbrengst dan een stuk minder, maar met de prijsstijging van kunstmest is dat de verstandige financiële keuze. Al stijgen de prijzen van graan ook fors, dus dat is wel gok die genomen moet worden. 3 ton graan per hectare laten liggen als je niet bemest kan best pijn doen als de graanprijs naar 400/ton gaat.
  maandag 2 mei 2022 @ 10:09:52 #182
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204605409
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 19:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat weet iedereen. Ik heb het over de natuur in zijn algemeenheid gehad waar het bos zeker beeldbepalend is voor de toeristen die er lekker rondfietsen.
Wat zogenaamd beeldbepalend is voor toeristen (wat is je bron hiervoor??) staat voor de volle 100% los van wat natuur in Terschelling is.
quote:
Vroeger, begin 20e eeuw was Terschelling 1 grote zandhoop met maar heel weinig begroeiing.
Opnieuw, dit maakt niet uit voor wat de natuur op Terschelling is. Het is overigens ook niet waar (uiteraard deed je weer een bronloze claim). Hier is een kaart van Terschelling uit 1794:
'
We zien in ieder geval duingebied, poldergebied en stranduitlopers. Niet zo gek, aangezien alle bewoonde waddeneilanden al polders hadden met begroeiing,, en lange stranden, etc. Kwelgebieden, om maar eens een iets van natuur te noemen, dat heb je dus op Terschelling echt al wel langer dan sinds SBB zich ermee ging bemoeien.
quote:
Toen Staatsbosbeheer de opdracht kreeg om de duinen vast te leggen om er uiteindelijk een productiebos neer te zetten (dat kan simpelweg niet op stuifzand) hebben ze veel gedaan om het zand vast te houden. En zo is uiteindelijk een groot deel van de natuur ontstaan op Terschelling.
Nee, dit is dus niet waar. Je kunt het wel blijven herhalen, maar je gelijkstelling tussen bomen en natuur zorgt ervoor dat je de hele tijd de verkeerde conclusie trekt. Een zandplaat is ook natuur, en zeker op de waddenzee, waar helemaal geen boom groeit en die toch natuur is. Duinen zijn natuur.
quote:
Toen er wat gedaan was aan het rondstruinende zand kon er wat gedaan worden met landbouw
Landbouw is geen natuur.
quote:
, kon er een nette hoofdweg komen die de verschillende dorpen verbond en niet met regelmaat onbegaanbaar was enzovoort.
Heeft helemaal niets te maken met natuur. Je argument waarom natuur begon bij het productiebos van SBB, is dat er toen landbouw werd opgezet en er wegen werden aangelegd tussen de dorpen _O- _O-
Ter herhaling, ook deze claims van je zijn allemaal bronloos.
quote:
Afijn, je kan er hier wat over lezen; https://www.staatsbosbehe(...)ng/over-terschelling

Tip; als je op Terschelling bent ga in de ochtend mee met de Eco Safari en ze zullen je er alles over vertellen. Zonder Staatsbosbeheer was Terschelling nu onherkenbaar anders qua natuur. Feit.
_O-
Dat wil niet zeggen dat alle natuur is begonnen bij het aanleggen van een bos daar, zoals jij claimt :') De Boschplaat bestond al voordat dat bos er was en de duinen bestonden ook al eerder. De vogels die er broeden, broeden er eerder ook al. Het is niet zo dat omdat een deel van Terschelling anders is geworden door de aanleg van een bos, alles op Terschelling anders is geworden door aanleg van dat bos.

quote:
Die premisse is voor jouw rekening.
Dat is wat jij gezegd hebt.
quote:
Ik zie hier geen inhoudelijke antwoord. Eveneens mis ik het inhoudelijke antwoord op punt c, de Natura 2000 gebieden die grondig aangepakt worden met als voorbeeld het Boetelerveld.
https://www.landschapover(...)atiefaseboetelerveld
Wat heeft dat met de Veluwe te maken? :') Je weet dat de Sallandse Heuvelrug en de Veluwe twee verschillende dingen zijn? Net zoals bos en natuur niet hetzelfde betekenen?

[ Bericht 1% gewijzigd door EinarBoe op 02-05-2022 10:15:47 ]
pi_204605423
Ok, Staatsbosbeheer (de site die ik gelinkt heb) verkondigd onwaarheden. Dan houdt het gewoon op en zal jij het wel bij het goede eind hebben. Hartelijk dank voor deze nieuwe inzichten.
  maandag 2 mei 2022 @ 10:17:00 #184
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204605444
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ok, Staatsbosbeheer (de site die ik gelinkt heb) verkondigd onwaarheden. Dan houdt het gewoon op en zal jij het wel bij het goede eind hebben. Hartelijk dank voor deze nieuwe inzichten.
Natuur op Terschelling begon inderdaad toen ze wegen aan konden leggen! Dat heb je goed gezien!
:')
pi_204605450
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:09 schreef EinarBoe het volgende:


Landbouw is geen natuur.

Is bosbouw wel natuur? Heide wat ontstaan is door begrazing met schaapskudde is dat natuur?


De wereld heeft juist méér stikstofuitstoot nodig 8-)
  maandag 2 mei 2022 @ 10:18:27 #186
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204605455
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is bosbouw wel natuur? Heide wat ontstaan is door begrazing met schaapskudde is dat natuur?


De wereld heeft juist méér stikstofuitstoot nodig 8-)
Nee, bosbouw is ook geen natuur.

Ik weet niet waarom je me een link stuurt van totale nitwit Syp Wynia.
pi_204605463
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Natuur op Terschelling begon inderdaad toen ze wegen aan konden leggen! Dat heb je goed gezien!
:')
Dat heb ik dan weer nergens beweerd.
  maandag 2 mei 2022 @ 10:21:15 #188
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204605472
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat heb ik dan weer nergens beweerd.
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 19:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

En zo is uiteindelijk een groot deel van de natuur ontstaan op Terschelling. Toen er wat gedaan was aan het rondstruinende zand kon er wat gedaan worden met landbouw, kon er een nette hoofdweg komen die de verschillende dorpen verbond en niet met regelmaat onbegaanbaar was enzovoort.

Overigens, de landbouw op Terschelling bestaat dus al eeuwen - zowel akkerbouw als veeteelt. Dat krijg je bij het doen van onzin-uitspraken, die blijken heel vaak niet te kloppen.
pi_204605498
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:21 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
[..]
Overigens, de landbouw op Terschelling bestaat dus al eeuwen - zowel akkerbouw als veeteelt. Dat krijg je bij het doen van onzin-uitspraken, die blijken heel vaak niet te kloppen.
Op kleine schaal. Niet op de huidige schaal. Maar goed jij weet het beter, zelfs beter dan Staatsbosbeheer en beter dan eilanders die rondleidingen geven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2022 10:24:45 ]
  maandag 2 mei 2022 @ 10:33:38 #190
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204605543
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:24 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Op kleine schaal. Niet op de huidige schaal. Maar goed jij weet het beter, zelfs beter dan Staatsbosbeheer.
:')
Typisch hoe je met een ononderbouwd bullshitverhaal komt, vol claims over de natuur, over wensdenken, over de mening van toeristen, over landbouw, dan als enige bron een of ander ecosafari-verhaal van SBB weet te vinden dat niet eens je claims ondersteunt (die claims pas je gewoon aan op het moment dat uiteraard blijkt dat je de hele tijd uit je ongeïnformeerde nek aan het zwetsen bent) en dan gaat zitten mokken dat je niet gelijk krijgt :')

Aangezien je totaal bronloos nog weer een leugen ging verspreiden over boeren op Terschelling, dacht ik dat je dit misschien interessant zou vinden:

http://www.boerenopterschelling.nl/?p=boerencultuur
Ooit was Terschelling een eiland van boeren en zeelui; op West woonden de zeevarenden, om Oost waren de boerderijen. Rond 1900 werden er 250 agrarische bedrijven geteld. Die richtten zich meestal op de veehouderij. Daarnaast verbouwden zij graan voor eigen voedselvoorziening en voor die van het vee. Ook werden er aardappels en voederbieten geteeld.

Er waren 250 agrarische bedrijven voor dat bos van jou er was. Zeer kleinschalig!
pi_204605559
Niet om het één of ander, maar ik zie dat het telefoonnummer van die boswachter op Terschelling gewoon op de site staat.
Als jullie samen nu even in een Whatsapp groep duiken dan kunnen jullie die discussie met hem aangaan.
pi_204605932
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Niet om het één of ander, maar ik zie dat het telefoonnummer van die boswachter op Terschelling gewoon op de site staat.
Als jullie samen nu even in een Whatsapp groep duiken dan kunnen jullie die discussie met hem aangaan.
Ik heb er geen behoefte aan. Wat mij betreft is het onderwerp afgesloten. Maar bedankt voor het meedenken.
pi_204606773
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is bosbouw wel natuur? Heide wat ontstaan is door begrazing met schaapskudde is dat natuur?


De wereld heeft juist méér stikstofuitstoot nodig 8-)
Als Wynia iets zegt is bijna in 100% van de gevallen het tegenovergestelde waar, dat weet je neem ik aan?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 2 mei 2022 @ 16:11:11 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204608474
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is bosbouw wel natuur? Heide wat ontstaan is door begrazing met schaapskudde is dat natuur?


De wereld heeft juist méér stikstofuitstoot nodig 8-)
weilanden waar de fosfaat vanaf druipt dat is absoluut geen natuur

het is groen dat wel , maar er is geen insect en geen weidevogel meer te vinden
het enige dat nog groeit is het engels raaigras

quote:
Dat denk ik ook

stikstof is een van de basis meststoffen
dat er wat op de heide verwaait en dat er meer braamstruiken komen en gras op de heide, ja dat is niet zo fijn , of wel ?
laat meer schapen grazen op de heide dan vreten die het wel weg
koop de stront boeren bij de heidevelden weg en maak daar recreatie van , klaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 maandag 2 mei 2022 @ 20:37:54 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204610862
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
weilanden waar de fosfaat vanaf druipt dat is absoluut geen natuur

het is groen dat wel , maar er is geen insect en geen weidevogel meer te vinden
het enige dat nog groeit is het engels raaigras
[..]
Dat denk ik ook

stikstof is een van de basis meststoffen
dat er wat op de heide verwaait en dat er meer braamstruiken komen en gras op de heide, ja dat is niet zo fijn , of wel ?
laat meer schapen grazen op de heide dan vreten die het wel weg
koop de stront boeren bij de heidevelden weg en maak daar recreatie van , klaar
Wat is dat toch steeds met jou en recreatie... :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 2 mei 2022 @ 22:26:06 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204611945
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is dat toch steeds met jou en recreatie... :')
Als de uitstoot van de meststof stikstof beperkt is door wegkopen van boeren dan kunnen ze die grond gebruiken voor recreatie en woningbouw , mits ze niet onder NAP bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204612020
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als de uitstoot van de meststof stikstof beperkt is door wegkopen van boeren dan kunnen ze die grond gebruiken voor recreatie en woningbouw , mits ze niet onder NAP bouwen
Recreatie en woningbouw helpt niet mee met het klimaat redden. Natuur is beter voor flora en fauna.
  maandag 2 mei 2022 @ 22:42:31 #198
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204612037
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Recreatie en woningbouw helpt niet mee met het klimaat redden. Natuur is beter voor flora en fauna.
stikstof uitstoot heeft niets met het klimaat te maken

stikstof depositie is gewoon het overwaaien van de meststof stikstof in een arme natuur zodat er gras gaat groeien

dat willen we niet omdat we heide mooi vinden , dat mag best 25 miljard kosten dat zogenaamde herstel van natuur

in het buitenland hebben ze overigens geen last van deze onzin en ook geen minister van stikstof, daar zijn ze blij als ze voldoende mest hebben voor de tuinbouw


Stikstof is de meststof N en die laat bomen hard groeien en die bomen die nemen dan weer veel CO2 op
Stikstof is vooral voor de bladvorming erg goed

Dus stikstof is gewoon erg goed voor het klimaat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204612089
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
stikstof uitstoot heeft niets met het klimaat te maken

stikstof depositie is gewoon het overwaaien van de meststof stikstof in een arme natuur zodat er gras gaat groeien

dat willen we niet omdat we heide mooi vinden , dat mag best 25 miljard kosten dat zogenaamde herstel van natuur

in het buitenland hebben ze overigens geen last van deze onzin en ook geen minister van stikstof, daar zijn ze blij als ze voldoende mest hebben voor de tuinbouw


Stikstof is de meststof N en die laat bomen hard groeien en die bomen die nemen dan weer veel CO2 op
Stikstof is vooral voor de bladvorming erg goed

Dus stikstof is gewoon erg goed voor het klimaat
Woningbouw en reactie niet. Ik had het ook niet over stikstof.
  maandag 2 mei 2022 @ 22:55:57 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204612134
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Woningbouw en reactie niet. Ik had het ook niet over stikstof.
Maar daar gaat dit topic over

waar wil jij het over hebben ,?? Over je tante Sjaan??
Over woningbouw ??

Woningbouw heeft helemaal niets met stikstof te maken.

quote:
Stikstof (N2) is een kleur- en reukloos gas dat overal om ons heen is.
Ongeveer 78% van alle lucht bestaat uit stikstof.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')