Het tijdspad is wel erg optimistisch, maar de NAVO zou het natuurlijk ook niet leveren als ze niet het idee hadden dat de doelen van de Oekraïners (de Russen terug de grens over bonjouren) haalbaar waren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij gelijk heeft maar een paar weken klinkt inderdaad wel heel optimistisch.
Zag op Twitter een filmpje waarin hij minstens 3 minuten zo zat.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan is er een ander filmpje in omloop dan die ik zag? Of is dit alleen maar gezegd?
Nouja, Rusland krijgt genoeg pushback om de volgende keer wel 3 keer na te denken. Versneld toetreden tot iets ben ik niet zo fan van. Maar tussentijds nog meer energie steken in het opbouwen van de bescherming van dat land kan altijd. Toch?quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dus alsnog z.s.m. tot de NAVO laten toetreden?
Als dat je enige vorm van veiligheid kan zijn? Of nukes (terug)geven?
Ze zijn ook vrij dom. Russen doen niet aan vooruitgang.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:55 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Neuh, grondstoffen zijn economisch overschat.
[..]
Dat zou vrij dom zijn van ze.
Hij kan natuurlijk de avond ervoor gruwelijk hebben zitten zuipen met makkers..quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zag op Twitter een filmpje waarin hij minstens 3 minuten zo zat.
Oké, geen zin om het op te zoeken dus ik neem het maar aan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zag op Twitter een filmpje waarin hij minstens 3 minuten zo zat.
https://www.reddit.com/r/(...)_hes_trying_to_hide/quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oké, geen zin om het op te zoeken dus ik neem het maar aan.
D'r staan er toch een stuk of twintig stof te happen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:36 schreef Aether het volgende:
Nederland wil pantserhouwitsers naar Oekraïne sturen
https://nos.nl/l/2426038
Nederland wil pantserhouwitsers aan Oekraïne leveren. Eerder deze week meldden premier Rutte en minister Ollongren al dat het kabinet pantservoertuigen naar Oekraïne zou sturen en dat het met andere landen kijkt naar "aanvullend zwaarder materieel". Over dat laatste zei Ollongren dat ze met haar Duitse collega overlegt over het leveren van pantserhouwitsers, een geavanceerd wapensysteem, dat geldt als het zwaarste geschut van de landmacht.
Volgens Ollongren gaat het "om een beperkt aantal" en is het de bedoeling dat Duitsland de trainingen en de logistiek gaat verzorgen. De minister benadrukt dat het nog wel even duurt voordat de voorbereidingen klaar zijn en dat die zorgvuldig moeten gebeuren. Maar de gesprekken met de Duitsers zijn in de laatste fase, waardoor ze hoopt snel een besluit te kunnen nemen.
Ik denk niet zielig. De Russen zijn daar voor de bescherming van de Armeniërs tegen de Turken en de Azeries.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:30 schreef polderturk het volgende:
Wel zielig dit.
Alsof die Oekraïners niet genoeg te verduren hebben.
[ twitter ]
En doet RUS dat soms uit de goedheid van haar hart, of missen we ongeveer 90% van het verhaal, in deze?quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk niet zielig. De Russen zijn daar voor de bescherming van de Armeniërs tegen de Turken en de Azeries.
Armenië is bang dat die troepen nu weg gaan voor de oorlog in Oekraïne.
Ja er zijn natuurlijk meer internationale conflicten dan alleen Rusland-Oekraïne.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk niet zielig. De Russen zijn daar voor de bescherming van de Armeniërs tegen de Turken en de Azeries.
Armenië is bang dat die troepen nu weg gaan voor de oorlog in Oekraïne.
We want morequote:Op vrijdag 22 april 2022 15:48 schreef Perrin het volgende:
Meer branden vandaag in Rusland.. Dit ruikt naar sabotage.
[ twitter ]
quote:Nederland gaat eind dit jaar van het Russisch gas af
Nederland is aan het eind van dit jaar volledig af van de inkoop van Russisch gas en Russische kolen. Voor de komende winter worden de gasopslagen zo veel mogelijk gevuld. "We zitten midden in een oorlog en we hebben ingegrepen", licht staatssecretaris Vijlbrief van Mijnbouw na afloop van de ministerraad toe.
Vorig jaar heeft het Russische gasbedrijf Gazprom de Nederlandse voorraden te weinig aangevuld. "We hebben natuurlijk allemaal het vermoeden dat Rusland dat niet deed vanwege de Europese gasafhankelijkheid en de voorgenomen oorlog met Oekraïne." zegt minister Jetten voor Energie.
De prijzen stegen enorm en het kabinet moest compensatieregelingen bedenken. Dat gaat ons dit jaar niet overkomen, besloot het kabinet.
De versnelde extra gasinkoop moet voor een groot deel gebeuren door energie- en andere bedrijven. Voor zover die het financiële risico niet aandurven omdat gas nu heel duur is, komt het kabinet met een regeling die het prijsverschil deels compenseert.
"Maar die bedrijven zeggen zelf ook dat zij op willen houden met het spekken van de oorlogskas van Poetin", zegt Jetten. Hij is ervan overtuigd dat het gaat lukken.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:48 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ja, wmb is er een patroon.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:48 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
quote:
quote:Daarnaast wijst het kabinet staatsbedrijf Energie Beheer Nederland (EBN) aan om gasopslag Bergermeer tot 70% van de capaciteit te vullen, zover bedrijven dat ondanks de regeling niet doen. De totale kosten zijn afhankelijk van de gasprijzen en worden geraamd op 623 miljoen euro. De kosten van de maatregel zullen via een extra heffing worden verhaald op de gasgebruikers die profiteren van het vullen van de gasopslagen.
Ik moet bekennen dat ik niet alle facetten van deze conflicten ken, maar er staat 1 ding als een paal boven water, RUS stinkt, en by proxy jij, als je op hun leunt, dus ook.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:00 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat je zo vastgeklonken zit aan je afkomst/nationaliteit dat je alle gruweldaden uit het verleden per se moet goedpraten en denkt dat het wel zin heeft om aperte leugens te herhalen waar iedereen zo doorheen prikt. Ik snap dat nooit zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |