quote:
Heb me goed vermaakt.
Black Capricorn,
Alunah en
Deville waren prima bands (voor mij tot dit weekend onbekend).
Skemer was met zijn/haar darkwave de vreemde eend in de bijt en daar kon ik wat minder mee.
Psychonaut heeft aan de reacties om me heen te horen er wel wat fans bij gekregen. Ik zag ze eerder deze maand al in Paradiso nadat ik ze in 2016 en 2018 al eens in kleine kroegjes in Den Helder had gezien. Ik hoop dat ze lekker zo doorgaan want ik zie ze nog wel groeien. Ik hoop De andere Belgen, die van
STAKE, waren wel goed, maar deden me wat minder, en tijdens een paar nummers daarvan ben ik even gaan eten
Kal-El eindelijk live gezien en hoewel het niet de beste show van de dag was heb ik er erg van genoten. Staat nu ook al op YouTube!
Orange Goblin was weer als vanouds, het was derde keer in 7 maanden tijd dat ik ze live zag. Die gasten spelen straks en staan altijd klaar om te rocken. Alleen de zanger had zijn haar eraf, dat was even wennen
Witchcraft viel wat tegen, vooral de eerste helft van de set. Kan ook zijn omdat ik de eerste twee van de negen nummers die ze speelden niet echt kende, de rest wel trouwens. Maar de zaal liep eerder leger dan voller. Zanger nam het ook niet zo serieus leek het wel. Heb ook nog niet uit kunnen vinden wie de bassiste was die speelde.
Kamchatka was geweldig, die gitarist, en de rest van de band straalde echt uit dat ze aan het genieten waren. Het is alweer acht jaar geleden dat ik ze twee keer live zag dus hoe goed ze live zijn was een beetje uit mijn geheugen verdwenen.
The Vintage Caravan sloot af, speelde het dak eraf en brak meteen de hele tent af. Wat een show. Op plaat vind ik ze wat tam maar dit is echt zo'n band die live beter uit de verf komt.
Al met al vind ik de stampende stoner zoals Kal-El het deed tocht het lekkerst, maar ik heb ook zeker genoten van de wat meer naar jaren 70 bluesrock neigende bands als The Vintage Caravan, Kamchatka en Alunah.
![VcPKrkF.jpg]()
Heb weer wat patches erbij voor op mijn jasje, heb er nu nog 10 te naaien. Maar eens de tijd voor nemen. Ook weer een shirt erbij in de kast. En die zat al vol
||
FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! ||
Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! ||
Mijn concertstatistieken ||