Daar hadden we het wel over.quote:Op zondag 24 april 2022 11:02 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
We hadden het niet over of de markt gezond is, we hadden het over kunnen kopen.
En dat kan dus wél.
Dan had hij dat wel eigen kracht genoemd als hij dat risico met zijn eigen geld had gelopen.quote:Op zondag 24 april 2022 10:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Rijk geworden met de crypto's?
Dan voeren wij een andere discussie.quote:Op zondag 24 april 2022 11:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar hadden we het wel over.
En dat er altijd nog wel iemand is die zoveel poen heeft dat hij wel iets kan kopen lijkt me vrij evident en een zinloos criterium in welke discussie dan ook.
Ook niet.quote:Op zondag 24 april 2022 11:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan had hij dat wel eigen kracht genoemd als hij dat risico met zijn eigen geld had gelopen.
Vermoedelijk een erfenis of een gift.
Wat is voor jou dan het verschil tussen een "gezonde markt" en een "prima toegankelijke markt"?quote:Op zondag 24 april 2022 11:09 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Dan voeren wij een andere discussie.
Mijn stelling blijft: starters (stellen) kunnen prima een (rijtjes)huis kopen, en niet alleen in Almelo, zonder jubelton, met inleg van eigen spaargeld dat op eigen kracht is gespaard.
Als je geen spaargeld hebt, moet je geen een huis (willen) kopen. Want dan heb je ook geen geld om onderhoud te plegen.
Het maakt ook niet uit. Je bent een handje geholpen. Geeft niet, maar wees daar dan transparant over.quote:
Een gezonde markt is dat de vraag en aanbod in evenwicht is (en dat is het nu niet).quote:Op zondag 24 april 2022 11:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is voor jou dan het verschil tussen een "gezonde markt" en een "prima toegankelijke markt"?
Ik weet niet of je “een handje geholpen” zo moet zien. Denk het niet.quote:Op zondag 24 april 2022 11:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het maakt ook niet uit. Je bent een handje geholpen. Geeft niet, maar wees daar dan transparant over.
Dus wanneer alleen nog de top 0,1% een huis kan kopen is de markt prima toegankelijk.quote:Op zondag 24 april 2022 11:12 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Een gezonde markt is dat de vraag en aanbod in evenwicht is (en dat is het nu niet).
Een prima toegankelijke markt is dat een woning kan kopen.
Daar kunnen we alleen over speculeren zolang jij daar vaag over doet. Ik denk het wel namelijk.quote:Op zondag 24 april 2022 11:14 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Ik weet niet of je “een handje geholpen” zo moet zien. Denk het niet.
Die 0,1% top is natuurlijk jouw getalletje dat nog niks zegt.quote:Op zondag 24 april 2022 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus wanneer alleen nog de top 0,1% een huis kan kopen is de markt prima toegankelijk.
Kun je me 1 realistisch scenario schetsen waarin de markt volgens jou niet prima toegankelijk is?
De markt is overigens helemaal niet prima toegankelijk, ook niet voor stellen, en dat volgt uit het feit dat vraag en aanbod inderdaad niet in evenwicht is.
Denken mag. Ik zie het niet zo.quote:Op zondag 24 april 2022 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar kunnen we alleen over speculeren zolang jij daar vaag over doet. Ik denk het wel namelijk.
Hij heeft het onlangs gewoon gedeeld hoor. Je kunt ook eens ophouden met blijven zuigenquote:Op zondag 24 april 2022 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar kunnen we alleen over speculeren zolang jij daar vaag over doet. Ik denk het wel namelijk.
En geef me dan eens een realistisch scenario waarin geen enkele starter een woning kan kopen?quote:Op zondag 24 april 2022 11:22 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Die 0,1% top is natuurlijk jouw getalletje dat nog niks zegt.
Ik zie genoeg starters (stellen) die een woning kunnen kopen. Wellicht geen nieuwbouw met energielabel A+ op een A+-locatie. Maar ja, naar jouw begrippen is dat dan een vervallen krot.
Een niet prima-toegankelijke markt is als geen enkele starter een woning kan kopen.
Nou, zeg maar waar dan. Ik ben wel benieuwd.quote:Op zondag 24 april 2022 11:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hij heeft het onlangs gewoon gedeeld hoor. Je kunt ook eens ophouden met blijven zuigen
Als de huizenprijzen hoog blijven/blijven stijven en de rente blijft stijgen waardoor de financieringscapaciteit enorm terugloopt.quote:Op zondag 24 april 2022 11:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En geef me dan eens een realistisch scenario waarin geen enkele starter een woning kan kopen?
Tenzij paps je even een miljoen toeschuift.quote:Op zondag 24 april 2022 11:29 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Als de huizenprijzen hoog blijven/blijven stijven en de rente blijft stijgen waardoor de financieringscapaciteit enorm terugloopt.
Dan ben je wel fucked up.
quote:Op zondag 24 april 2022 11:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hij heeft het onlangs gewoon gedeeld hoor. Je kunt ook eens ophouden met blijven zuigen
We hadden het over starters die op eigen kracht wat spaargeld hebben gespaard om nu een woning te kunnen kopen zonder jubelton.quote:Op zondag 24 april 2022 11:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tenzij paps je even een miljoen toeschuift.
Dus dan is de markt prima toegankelijk volgens jou?
2025 is niet snel. Duurt nog wel even.quote:Op zondag 24 april 2022 11:35 schreef Eikenbomen het volgende:
https://www.trouw.nl/econ(...)oningmarkt~b0dc5464/
Hopen dat het snel gaat gebeuren.
Nee, we hadden het over wanneer de markt volgens jou niet meer prima toegankelijk was. Dat was volgens jou in de situatie waarin geen enkele starter meer een woning kon kopen. Ik schets jou nu een situatie waarin een starter onder de door jou geschetste omstandigheden nog steeds een woning kan kopen, en dan verzet je de doelpalen weer....quote:Op zondag 24 april 2022 11:32 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
We hadden het over starters die op eigen kracht wat spaargeld hebben gespaard om nu een woning te kunnen kopen zonder jubelton.
Ik corrigeer mezelf even, van:quote:Op zondag 24 april 2022 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over wanneer de markt volgens jou niet meer prima toegankelijk was. Dat was volgens jou in de situatie waarin geen enkele starter meer een woning kon kopen. Ik schets jou nu een situatie waarin een starter onder de door jou geschetste omstandigheden nog steeds een woning kan kopen, en dan verzet je de doelpalen weer....
Kortom: de huidige woningmarkt is prima toegankelijk voor starters (stellen).quote:Op zondag 24 april 2022 11:09 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Mijn stelling blijft: starters (stellen) kunnen prima een (rijtjes)huis kopen, en niet alleen in Almelo, zonder jubelton, met inleg van eigen spaargeld dat op eigen kracht is gespaard.
Als je geen spaargeld hebt, moet je geen een huis (willen) kopen. Want dan heb je ook geen geld om onderhoud te plegen.
Jij bent de persoon die zuigt en dan zeggen ze dat die ander het doetquote:Op zondag 24 april 2022 11:44 schreef Slumlord. het volgende:
Dus mijn stelling blijft:
[..]
Kortom: de huidige woningmarkt is prima toegankelijk voor starters (stellen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |