abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204525070
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:02 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
We hadden het niet over of de markt gezond is, we hadden het over kunnen kopen.
En dat kan dus wél.
Daar hadden we het wel over.

En dat er altijd nog wel iemand is die zoveel poen heeft dat hij wel iets kan kopen lijkt me vrij evident en een zinloos criterium in welke discussie dan ook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_204525084
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 10:54 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Rijk geworden met de crypto's?
Dan had hij dat wel eigen kracht genoemd als hij dat risico met zijn eigen geld had gelopen.

Vermoedelijk een erfenis of een gift.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_204525104
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Daar hadden we het wel over.

En dat er altijd nog wel iemand is die zoveel poen heeft dat hij wel iets kan kopen lijkt me vrij evident en een zinloos criterium in welke discussie dan ook.
Dan voeren wij een andere discussie. :)

Mijn stelling blijft: starters (stellen) kunnen prima een (rijtjes)huis kopen, en niet alleen in Almelo, zonder jubelton, met inleg van eigen spaargeld dat op eigen kracht is gespaard.
Als je geen spaargeld hebt, moet je geen een huis (willen) kopen. Want dan heb je ook geen geld om onderhoud te plegen.
pi_204525109
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dan had hij dat wel eigen kracht genoemd als hij dat risico met zijn eigen geld had gelopen.

Vermoedelijk een erfenis of een gift.
Ook niet.
pi_204525113
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:09 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Dan voeren wij een andere discussie. :)

Mijn stelling blijft: starters (stellen) kunnen prima een (rijtjes)huis kopen, en niet alleen in Almelo, zonder jubelton, met inleg van eigen spaargeld dat op eigen kracht is gespaard.
Als je geen spaargeld hebt, moet je geen een huis (willen) kopen. Want dan heb je ook geen geld om onderhoud te plegen.
Wat is voor jou dan het verschil tussen een "gezonde markt" en een "prima toegankelijke markt"?
pi_204525134
quote:

[..]
Ook niet.
Het maakt ook niet uit. Je bent een handje geholpen. Geeft niet, maar wees daar dan transparant over.
pi_204525136
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat is voor jou dan het verschil tussen een "gezonde markt" en een "prima toegankelijke markt"?
Een gezonde markt is dat de vraag en aanbod in evenwicht is (en dat is het nu niet).
Een prima toegankelijke markt is dat een woning kan kopen.
pi_204525153
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het maakt ook niet uit. Je bent een handje geholpen. Geeft niet, maar wees daar dan transparant over.
Ik weet niet of je “een handje geholpen” zo moet zien. Denk het niet.
pi_204525183
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:12 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Een gezonde markt is dat de vraag en aanbod in evenwicht is (en dat is het nu niet).
Een prima toegankelijke markt is dat een woning kan kopen.
Dus wanneer alleen nog de top 0,1% een huis kan kopen is de markt prima toegankelijk.

Kun je me 1 realistisch scenario schetsen waarin de markt volgens jou niet prima toegankelijk is?

De markt is overigens helemaal niet prima toegankelijk, ook niet voor stellen, en dat volgt uit het feit dat vraag en aanbod inderdaad niet in evenwicht is.
pi_204525193
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:14 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ik weet niet of je “een handje geholpen” zo moet zien. Denk het niet.
Daar kunnen we alleen over speculeren zolang jij daar vaag over doet. Ik denk het wel namelijk.
pi_204525224
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus wanneer alleen nog de top 0,1% een huis kan kopen is de markt prima toegankelijk.

Kun je me 1 realistisch scenario schetsen waarin de markt volgens jou niet prima toegankelijk is?

De markt is overigens helemaal niet prima toegankelijk, ook niet voor stellen, en dat volgt uit het feit dat vraag en aanbod inderdaad niet in evenwicht is.
Die 0,1% top is natuurlijk jouw getalletje dat nog niks zegt.
Ik zie genoeg starters (stellen) die een woning kunnen kopen. Wellicht geen nieuwbouw met energielabel A+ op een A+-locatie. Maar ja, naar jouw begrippen is dat dan een vervallen krot.

Een niet prima-toegankelijke markt is als geen enkele starter een woning kan kopen.
pi_204525240
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Daar kunnen we alleen over speculeren zolang jij daar vaag over doet. Ik denk het wel namelijk.
Denken mag. Ik zie het niet zo. :)
Er zijn meerdere bronnen van geld krijgen zonder daarmee degene een handje te helpen dan die je opnoemt.
Het ligt niet voor de hand, dat ben ik met je eens. Niet zo gek als je het niet zo kunt raden. Ik voel er alleen niks voor over om daar transparant over te zijn op een openbaar forum ivm herkenbaarheid.
pi_204525242
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hij heeft het onlangs gewoon gedeeld hoor. Je kunt ook eens ophouden met blijven zuigen
pi_204525252
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:22 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Die 0,1% top is natuurlijk jouw getalletje dat nog niks zegt.
Ik zie genoeg starters (stellen) die een woning kunnen kopen. Wellicht geen nieuwbouw met energielabel A+ op een A+-locatie. Maar ja, naar jouw begrippen is dat dan een vervallen krot.

Een niet prima-toegankelijke markt is als geen enkele starter een woning kan kopen.
En geef me dan eens een realistisch scenario waarin geen enkele starter een woning kan kopen?

Een starter uit de familie De Mol zou dan dus ook geen woning meer moeten kunnen kopen. Geef nou eens een realistisch scenario waarin deze situatie zich voordoet.
pi_204525259
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 11:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hij heeft het onlangs gewoon gedeeld hoor. Je kunt ook eens ophouden met blijven zuigen
Nou, zeg maar waar dan. Ik ben wel benieuwd.
pi_204525268
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En geef me dan eens een realistisch scenario waarin geen enkele starter een woning kan kopen?
Als de huizenprijzen hoog blijven/blijven stijven en de rente blijft stijgen waardoor de financieringscapaciteit enorm terugloopt.
Dan ben je wel fucked up.
pi_204525284
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:29 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Als de huizenprijzen hoog blijven/blijven stijven en de rente blijft stijgen waardoor de financieringscapaciteit enorm terugloopt.
Dan ben je wel fucked up.
Tenzij paps je even een miljoen toeschuift.

Dus dan is de markt prima toegankelijk volgens jou?
  Moderator zondag 24 april 2022 @ 11:32:49 #218
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204525297
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 11:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dit lijkt me een uitermate goed idee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204525298
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tenzij paps je even een miljoen toeschuift.

Dus dan is de markt prima toegankelijk volgens jou?
We hadden het over starters die op eigen kracht wat spaargeld hebben gespaard om nu een woning te kunnen kopen zonder jubelton.
pi_204525324
https://www.trouw.nl/econ(...)oningmarkt~b0dc5464/

Hopen dat het snel gaat gebeuren.
pi_204525329
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:35 schreef Eikenbomen het volgende:
https://www.trouw.nl/econ(...)oningmarkt~b0dc5464/

Hopen dat het snel gaat gebeuren.
2025 is niet snel. Duurt nog wel even.
pi_204525342
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:32 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
We hadden het over starters die op eigen kracht wat spaargeld hebben gespaard om nu een woning te kunnen kopen zonder jubelton.
Nee, we hadden het over wanneer de markt volgens jou niet meer prima toegankelijk was. Dat was volgens jou in de situatie waarin geen enkele starter meer een woning kon kopen. Ik schets jou nu een situatie waarin een starter onder de door jou geschetste omstandigheden nog steeds een woning kan kopen, en dan verzet je de doelpalen weer....
pi_204525380
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee, we hadden het over wanneer de markt volgens jou niet meer prima toegankelijk was. Dat was volgens jou in de situatie waarin geen enkele starter meer een woning kon kopen. Ik schets jou nu een situatie waarin een starter onder de door jou geschetste omstandigheden nog steeds een woning kan kopen, en dan verzet je de doelpalen weer....
Ik corrigeer mezelf even, van:
“Een niet prima-toegankelijke markt is als geen enkele starter een woning kan kopen.”
naar:
“Een niet prima-toegankelijke markt is als geen enkele starter een woning kan kopen zonder jubelton of een erfenis/gift oid”.

Gelukkig leven we niet in die realiteit. :)
pi_204525410
Dus mijn stelling blijft:

quote:

[..]

Kortom: de huidige woningmarkt is prima toegankelijk voor starters (stellen).
pi_204525455
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:44 schreef Slumlord. het volgende:
Dus mijn stelling blijft:
[..]
Kortom: de huidige woningmarkt is prima toegankelijk voor starters (stellen).
Jij bent de persoon die zuigt en dan zeggen ze dat die ander het doet :D. Ik negeer jouw bullshit gewoon, want volgens mij doe je het erom.

2025 is niet snel genoeg voor dat onderwerp, maar alsnog best snel wat mij betreft. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')