Rechter komt erachter dat zijn rechtervriendje geen D66 stemt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:37 schreef Werkman het volgende:
Natuurlijk heeft je werkgever daar geen bal mee te maken!
Maar vanwaar dit topic?
Zijn ze er op je sociale werkplaats op Urk achter gekomen dat je geen SGP stemt of wat?
En als je nu voor een politieke partij werkt?quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:32 schreef Joopklepzeiker het volgende:
In Nederland heeft jouw werkgever op geen ene enkele manier met jouw stemkeuze/politieke voorkeur of oriëntatie te maken,
Juridisch niet, moreel en sociaal niet en welke invalshoek je maar ook kan bedenken.
Mee eens of oneens?[poll=3988]
Als je op een school solliciteert moet je een kopie van je D66-lidmaatschapskaart meesturen, anders word je niet aangenomen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En als je nu voor een politieke partij werkt?
Maar goed, ik zou sowieso niet weten hoe een werkgever achter je politieke voorkeur komt, tenzij je er de hele dag mee loopt te leuren.
Tenzij je medewerker van de partij in kwestie wordt, is het hartstikke irrelevant om daar naar te vragen of het te laten weten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:39 schreef herverwijderd het volgende:
Ik kan me geen situatie bedenken waarin het voor mijn werkgever relevant zou zijn om te weten wat ik stem.
Vreselijk na afloop van vorige verkiezingen. Al die Gerda's die gaan koketteren met hun stem op D66.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je op een school solliciteert moet je een kopie van je D66-lidmaatschapskaart meesturen, anders word je niet aangenomen.
Racistquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:50 schreef fubaaar22 het volgende:
Fvd stemmers zou ik wel snel lozen. Dan kun je nog beter een aap in dienst nemen.
Inderdaad, in het begin (1995) tijdens een potje kaarten in de kantine wel eens een verhitte discussie gehad met een leidinggevende op de betoncentrale, hij was voor het koningshuis en ik vond/vind het stront en bagger.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:49 schreef joepvd het volgende:
Inderdaad; de werkgever heeft niets met jouw politieke keuzes te maken. Val hem er dus ook niet mee lastig.
Dat is het ook niet tot jij en je werkgever op je Facebook zet en daar allerlei haatzaaiende Thierry Picking meuk neerzet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:39 schreef herverwijderd het volgende:
Ik kan me geen situatie bedenken waarin het voor mijn werkgever relevant zou zijn om te weten wat ik stem.
Hmja...maar dat geld op meer vlakken dan politiek.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:53 schreef Herkauwer het volgende:
Zeker niet! Iedereen heeft vrijheid om te stemmen op wie ze willen. Het uiten van bepaalde gedachtengang kan wel een probleem zijn voor een bedrijf, zeker als je iets anders wil uitstralen of naleven. Maar dan gaat het niet over je stemgedrag maar over je uitingen tijdens het werk. Dat match je niet met de filosofie van het bedrijf.
Ja maar dat controleert zichzelf dan weer; ik neem aan dat een FVD'er niet bij een farmaceutisch bedrijf gaat werken...quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:00 schreef stavromulabeta het volgende:
In beginsel niet. Tenzij de werknemer er zelf voor kiest het gedurende werktijd heel nadrukkelijk uit te dragen waardoor normaal samen werken niet meer gaat.
Of wanneer het gaat om een hoge, beeldbepalende functie. Ik kan me best voorstellen dat je geen FvD'er in de raad van commissarissen van farmaceutisch bedrijf wilt.
De wereld is niet zo zwart/wit.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:49 schreef zatoichi het volgende:
Ja maar dat controleert zichzelf dan weer; ik neem aan dat een FVD'er niet bij een farmaceutisch bedrijf gaat werken...
Als je druk bezig bent je bedrijf te greenwashen kan ik me best voorstellen dat je niet op een FvD'er zit te wachten die zowel zijn werknemerschap bij jouw bedrijf als zijn FvD lidmaatschap op social media loopt te uiten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja maar dat controleert zichzelf dan weer; ik neem aan dat een FVD'er niet bij een farmaceutisch bedrijf gaat werken...
En dat is ook een beetje hoe het zichzelf ordent; een flitshandelaar, of andere financiële instelling zal veelal uit VVD'ers bestaan, waar je die in de zorg nu weer juist weinig tegenkomt.
Ken jij veel mensen die hun werkgever bij naam op social media zetten dan?quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je druk bezig bent je bedrijf te greenwashen kan ik me best voorstellen dat je niet op een FvD'er zit te wachten die zowel zijn werknemerschap bij jouw bedrijf als zijn FvD lidmaatschap op social media loopt te uiten.
Ja, op Facebook en in twitter bio. Komt nog bij dat tijdens corona steeds meer mensen zich op LinkedIn politiek zijn gaan uitlaten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:10 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ken jij veel mensen die hun werkgever bij naam op social media zetten dan?
Een aantal wel, of die regelmatig "Bedrijf X zoekt medewerkers" en dan altijd hetzelfde bedrijf, nooit andere bedrijven, dan weet je dat de kans groot is dat die persoon bij bedrijf X werkt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:10 schreef Werkman het volgende:
[..]
Zelfstandige ondernemers en hotemetoten uitgezonderd?
Beroepsnaam is trouwens wat anders.
Ja heel veel. LinkedIn is ook social media, en staat tegenwoordig vol met politiek geneuzel. Daar zou ik als werkgever niet altijd blij mee zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:10 schreef Werkman het volgende:
[..]
Zelfstandige ondernemers en hotemetoten uitgezonderd?
Beroepsnaam is trouwens wat anders.
Dat is dus precies zo’n uitzondering. Je doet dat heel duidelijk vanuit je functie, daar mag je werkgever best wat van vinden. Als een automonteur of makelaar voorzitter is van zo’n club ligt het wat mij betreft al weer heel anders.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Internist die voorzitter was van het Corona kritische artsen COVID collectief heeft gesprekken met werkgever gevoerd en uiteindelijk haar voorzitterschap bij die club opgegeven.
Dat vind ik wel verdedigbaar handelen van de werkgever.
Je kan ook het contact met collega’s of klanten verstoren door het uiten van bepaalde (politieke) voorkeuren, dat lijkt mij wel reden voor gesprek of je nog bij elkaar past, wel binnen de kaders van de wet.
Als schoonmaker of palletsorteerder wellicht wel toch?quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mischien off-topic en een eigen klacht waard, maar die bedrijven met zogenaamde"filosofieën" zijn meestal ook van die kutbedrijven waarvan je je afvraagt of ze er zelf in geloven.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:53 schreef Herkauwer het volgende:
Dat match je niet met de filosofie van het bedrijf.
Ik werk bij een farmaceut en het zal je nog verbazen. Genoeg opgeleide jonge gastjes die tegen de maatregelen waren en daarom op FVD stemden. De andere zaken waar ze dan ook voor stemden hadden ze zich niet in verdieptquote:Op dinsdag 19 april 2022 22:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als schoonmaker of palletsorteerder wellicht wel toch?
Nee jij bent een racist.quote:
Jij drukt het wel meteen in een hoekje en jij vind het kutbedrijven. Ik denk dat er genoeg bedrijven zijn die hier aan voldoen, neem iets als een openbaar vervoerbedrijf en jij bent voor afschaffen van OV of je werkt bij een energieleverancier en je bent tegen groene energie. Genoeg mogelijkheden die niet passen bij de koers van een bedrijf.quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:06 schreef Werkman het volgende:
[..]
Mischien off-topic en een eigen klacht waard, maar die bedrijven met zogenaamde"filosofieën" zijn meestal ook van die kutbedrijven waarvan je je afvraagt of ze er zelf in geloven.
Met van die aparte hokjes en kaders waar je geen centimeter buiten mag en waarbij je het gevoel hebt bij een sekte te zijn beland.
Waarom ben ik een racist?quote:Op woensdag 20 april 2022 08:19 schreef HSG het volgende:
Baas: "op welke partij stem jij?"
Ik: "Gaat je niks aan".
Klaar. Zo makkelijk.
[..]
Nee jij bent een racist.
En alle rechters ook al dan zou d66 toch al jaren de grootste partij van het land moeten zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je op een school solliciteert moet je een kopie van je D66-lidmaatschapskaart meesturen, anders word je niet aangenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |