Dan moeten we snel iemand vindenquote:Op zaterdag 16 april 2022 22:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik heb al een heel bruiloflijstje van jou![]()
![]()
![]()
Nu wil ik ook gewoon dat het snel gebeurt, voordat dat hele feest wekenlang gaat duren
Zekerquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:00 schreef Sableheart het volgende:
Goed genoeg om wel volledig te horen.
We houden allemaal onze ogen open!quote:
Veel plezier!quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:00 schreef molloot200 het volgende:
Ik houd het nu hier ook voor gezien en focus me op de volle 100% op Madrid. IJsland nu daar
Volgens mij had Anouk geen interesse meen ik ergens gehoord/gelezen te hebben.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:01 schreef NailQueen het volgende:
Als Corona in 2020 niet was geweest, was zij dan gewoon uitgenodigd in Rotterdam?
Heel langquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:01 schreef Aoibhin het volgende:
Anouk![]()
Hoe land hadden we hier in Nederland nog aangesukkeld zonder haar?
Veel te lang.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:01 schreef Aoibhin het volgende:
Anouk![]()
Hoe land hadden we hier in Nederland nog aangesukkeld zonder haar?
Dat wilde ze toen toch ook? Meen me er iets over te kunnen herinnerenquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:03 schreef Fascination het volgende:
We hadden gewoon al eerder uit het dal geklommen kunnen zijn als Anouk eerder met Lost zou zijn gegaan.
quote:
Lost was uit 2005, toen waren nog niet of nauwelijks in het dal belandquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:03 schreef Fascination het volgende:
We hadden gewoon al eerder uit het dal geklommen kunnen zijn als Anouk eerder met Lost zou zijn gegaan.
Vlak na Re-Union, toen viel het best meequote:Op zaterdag 16 april 2022 23:04 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Lost was uit 2005, toen waren nog niet of nauwelijks in het dal beland
Ja precies, maar weet niet meer waarom het niet doorging.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:04 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat wilde ze toen toch ook? Meen me er iets over te kunnen herinneren
Ik denk dat Lost wel nog hoger was geëindigd dan Birds eigenlijk
Dan was er nooit een dal geweestquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:04 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Lost was uit 2005, toen waren nog niet of nauwelijks in het dal beland
Thanks! Jij veel plezier met wat je nog gaat doenquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:04 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn favorieten zijn Kroatië, Moldavië, Denemarken en IJsland.
Veel plezier nog
Mijn advocaat vindt het wijselijk daar geen antwoord op te gevenquote:
Jouw niet. Maar @Aoibhin die alle mannen of vrouwen gaat selecteren voor je wel.quote:
De perfecte match voor @NailQueen gaat vóór de snelheid waarop het feest gaat plaatsvinden hoorquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:07 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Jouw niet. Maar @:Aoibhin die alle mannen of vrouwen gaat selecteren voor je wel.
@kristaquote:
We zorgen voor genoeg Allora'squote:Op zaterdag 16 april 2022 23:09 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
De perfecte match voor @:NailQueen gaat vóór de snelheid waarop het feest gaat plaatsvinden hoor![]()
Maar het zou fijn zijn als het niet al te lang duurt, want dan wordt het lijstje te lang
Aan de andere kant... juist leuk
We laten gewoon Toto Cutugno het hele feest aan elkaar pratenquote:
Ik dacht dat je bang was dat het feest te lang zou duren?quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:11 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
We laten gewoon Toto Cutugno het hele feest aan elkaar praten
Eerst wel, maar bij nader inzien vond ik een te lang feestje juist wel leukquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:12 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bang was dat het feest te lang zou duren?
Vorige week was er vanwege EiC de eerste halve finale van 2013. Maar ik denk dat NailQueen haar op EiC hoorde?quote:
Oh ja, 2003 is twee weken geledenquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:18 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Vorige week was er vanwege EiC de eerste halve finale van 2013. Maar ik denk dat NailQueen haar op EiC hoorde?
Was ook gezellig. Er keken nog verrassend veel mensen mee.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:19 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Oh ja, 2003 is twee weken geleden
Die halve finales vind ik niet zo interessant dus had toen niet meegekeken.
Die grap hebben ze gedaan bij de halve finales van later dat decenniumquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:22 schreef sportfreak het volgende:
"Are you ready for the final countdown", en toen verwachtte ik een rocknummer uit de jaren '80
Leuke intervalquote:
Ja, ik zou eigenlijk ook bij EIC zijn, maar mama was ziekquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:21 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Was ook gezellig. Er keken nog verrassend veel mensen mee.
Eensquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:31 schreef Sableheart het volgende:
Alleen Love Love Peace Peace was een betere interval dit decenium.
quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:34 schreef NailQueen het volgende:
Ireland Douze Points had gediskwalificeerd moeten wordem
Het had ons een heel cringy moment gescheeldquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:34 schreef NailQueen het volgende:
Ireland Douze Points had gediskwalificeerd moeten wordem
1995 is in het geweld van Riverdance een beetje onderbelicht geblevenquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
EensAl vond ik de Flashmob ook leuk
Nog steeds topt niemand Riverdance voor mij
Sarah Dawn Finer aka Linda Woodruffquote:
Niets gaat boven de clown van 1973quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die met het Eurovisie museum in 2014 vond ik ook wel goed.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wombles foreverquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Niets gaat boven de clown van 1973
Zelfs niet de Wombles?quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Niets gaat boven de clown van 1973
Eurovisie was toen in Nederland nog uitsluitend een TROS feestje, dus Daniel Dekker en Jan Smit deden het commentaar.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:44 schreef NailQueen het volgende:
Waarom was Cornald de spokeperson? Mocht hij het commentaar niet doen?
Nee, de TROS wilde Cornald er niet meer bij hebben toen hij in 2010 een Tweet had in de trant van "De exportproducten van Nederland zijn de PVV, Joran van der Sloot en Sieneke.'quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:44 schreef NailQueen het volgende:
Waarom was Cornald de spokeperson? Mocht hij het commentaar niet doen?
Hetzelfde geldt voor Servië?quote:
Lekkerquote:
Nou nou nou.quote:Op zaterdag 16 april 2022 23:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nee, de TROS wilde Cornald er niet meer bij hebben toen hij in 2010 een Tweet had in de trant van "De exportproducten van Nederland zijn de PVV, Joran van der Sloot en Sieneke.'
Dus wel de laatste editie met Daniel Dekker als commentatorquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:46 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Eurovisie was toen in Nederland nog uitsluitend een TROS feestje, dus Daniel Dekker en Jan Smit deden het commentaar.
Vanaf 2014 waren het Smit en Maas.
Ik vond het ook nogal overtrokken dat hij gelijk ontslagen werd over zo'n tweet...quote:
Falafel, shakshukaquote:
Kloptquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dus wel de laatste editie met Daniel Dekker als commentator
Shoarma voor Israel. Maar zoals wij het kennen is het een Nederlandse uitvinding.quote:
Nee, Nederlandquote:Op zaterdag 16 april 2022 23:57 schreef sportfreak het volgende:
The land of Ding DongDat is toch IJsland?
Half Europa is al gestikt.quote:
Als ze punten blijven geven aan Nederlandquote:Op zondag 17 april 2022 00:05 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Half Europa is al gestikt.
Maar we mogen hopen dat er nog landen zijn die niet gaan stikken in de lokale specialiteiten
De Belgen hoeven niet niet te stikken in patat/frietquote:Op zondag 17 april 2022 00:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als ze punten blijven geven aan Nederland
Die geeft tenminste punten aan Nederlandquote:
Die kennen alleen frietquote:Op zondag 17 april 2022 00:07 schreef usagi414 het volgende:
[..]
De Belgen hoeven niet niet te stikken in patat/friet
Dat scheelt al heel watquote:
Dat eet ik o.a. morgenochtendquote:
Dat eet ik morgen voor mijn avondetenquote:
quote:
Doe je voorzichtig ?quote:Op zondag 17 april 2022 00:15 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat eet ik morgen voor mijn avondeten
Ik ga nog even wat illegaal achteraf stemmen op die landenquote:
Of ik beloof dat ik dat in mei ga doenquote:Op zondag 17 april 2022 00:19 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik ga nog even wat illegaal achteraf stemmen op die landen
Dat is wel mooiquote:
Het is wmb beter dan dat de winnaar theoretisch bekend is, maar iedereen moet doen alsof die dat niet beseft, omdat er nog landen punten moeten geven.quote:Op zondag 17 april 2022 00:22 schreef Aoibhin het volgende:
Dit vond ik destijds best wel stom toen.
Want er moesten nog wat landen hun punten geven, Die spokespeople zaten daar ook maar wat awkward. Ene Cyprioot was zelfs in beeld, maar moest plaatsmaken voor Emmelie die ergens langs liep
Vind ik vanaf 2019 ook beter, dan weet je echt pas het einde of je moet alles gaan uitrekenen.quote:Op zondag 17 april 2022 00:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is wel mooi![]()
Maar toch had ik liever dat ze het wat dit betreft even hadden aangekondigd en daarna weer op de orde van de dag. Nu is er de nadruk op gelegd van "ja, wat je nu zegt is eigenlijk niet zo belangrijk meer"
zo'n epische reactie als Zweden had op de oude manier niet gekundquote:Op zondag 17 april 2022 00:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vind ik vanaf 2019 ook beter, dan weet je echt pas het einde of je moet alles gaan uitrekenen.
uhu, nog steeds epic momentquote:Op zondag 17 april 2022 00:24 schreef Koen66 het volgende:
[..]
zo'n epische reactie als Zweden had op de oude manier niet gekund
inderdaadquote:Op zondag 17 april 2022 00:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik snap ook wel waarom vanaf 2019 de puntentelling anders is om te voorkomen dat kijkers afhaken als theoretisch de winnaar al bekend is. Je wilt dat de kijker de gehele show gaat kijken.
Denk omdat ze willen dat de show maximaal 4 uren te laten duren. Anders is de winnaar pas ergens om 3 uur 's nachts bekend. Dat wil je ook niet.quote:Op zondag 17 april 2022 00:28 schreef Koen66 het volgende:
[..]
inderdaad
alleen heb je nu dat je onmogelijk lang zit te wachten op de helft van het puntentotaal, terwijl de 2e helft als een raket doorheen vliegt
Hoe gaat @Sableheart dat oplossen?quote:Op zondag 17 april 2022 00:29 schreef sportfreak het volgende:
Ik verheug me nu al op 1964 volgende week, kan me niet herinneren die ooit gezien te hebben
quote:Op zondag 17 april 2022 00:29 schreef sportfreak het volgende:
Ik verheug me nu al op 1964 volgende week, kan me niet herinneren die ooit gezien te hebben
Ik ga dezelfde manier als 1956 proberen: zoeken naar een complete audio versie.quote:Op zondag 17 april 2022 00:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe gaat @:Sableheart dat oplossen?
Je kan niet alles hebbenquote:
Heb je die al gevonden?quote:Op zondag 17 april 2022 00:31 schreef Sableheart het volgende:
[..]
[..]
Ik ga dezelfde manier als 1956 proberen: zoeken naar een complete audio versie.
Oeff. Ik ken alleen de fragmenten die iedereen kent.quote:Op zondag 17 april 2022 00:32 schreef Sableheart het volgende:
maar een blik op youtube laat zien dat die waarschijnlijk wel te vinden is.
Eens, al vond ik wel dat in het begin alles zo snel ging met de punten van de televote dat je de bomen niet meer door het bos kon zien, en alles zo toegespitste op "ohhh, wie gaat winnen?"quote:Op zondag 17 april 2022 00:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik snap ook wel waarom vanaf 2019 de puntentelling anders is om te voorkomen dat kijkers afhaken als theoretisch de winnaar al bekend is. Je wilt dat de kijker de gehele show gaat kijken.
Mogelijk heeft dat te maken met dat nog niet alle archieven gedigitaliseerd zijn ..quote:Op zondag 17 april 2022 00:35 schreef Koen66 het volgende:
jammer dat er van die oude edities geen complete uitzendingen zijn
Fijn dat het op deze manier toch kanquote:Op zaterdag 23 april 2022 20:25 schreef Sableheart het volgende:
Zoals vorige week gezegd kijken (of eigenlijk luisteren) we deze week 1964.
Helaas is het grootste deel van het beeldmateriaal van deze show verloren gegaan, en hebben we alleen maar audioopnames. De uitzending die ik gevonden heb vult die aan met foto's van het festival van destijds.
De link voor vanavond:
https://w2g.tv/4aalwj1q1whnsbu1ae
Dat kunnen wij van harte beamenquote:Op zaterdag 23 april 2022 20:56 schreef NailQueen het volgende:
Jaaa ik ben er ook weer bij. Jullie avond is nu een stuk leuker geworden
In ieder geval mijn favoriete nummer ooit.quote:Op zaterdag 23 april 2022 20:59 schreef NailQueen het volgende:
Van alle edities die ik heb meegekeken vond ik 1963 de meest saaie editie. Hopelijk zit er in 1964 wat meer verborgen pareltjes tussen.
Oh zeker. En de tunequote:Op zaterdag 23 april 2022 20:59 schreef NailQueen het volgende:
Van alle edities die ik heb meegekeken vond ik 1963 de meest saaie editie. Hopelijk zit er in 1964 wat meer verborgen pareltjes tussen.
Ik blijf er in geloven dat ze over een paar jaar opeens opduiken.quote:Op zaterdag 23 april 2022 20:29 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Fijn dat het op deze manier toch kanBlijft zo zonde van de verloren opnames
Er doken ook ineens foto`s van 1956 op. Dus je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik blijf er in geloven dat ze over een paar jaar opeens opduiken.
Alleen bij de reprise zijn er beeldfragmenten, verder alleen audio met foto's. Al lijkt deze video het scorebord nagemaakt te hebben, zodat de puntentelling te volgen is.quote:
Geen 'verborgen' pareltje, maar de winnaar vind ik prachtigquote:Op zaterdag 23 april 2022 20:59 schreef NailQueen het volgende:
Welk nummer is dat?quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:00 schreef Sableheart het volgende:
[..]
In ieder geval mijn favoriete nummer ooit.
Jij hebt smaakquote:
Wel bizar dat die beelden maar op plek lagen danquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:06 schreef Aoibhin het volgende:
De beelden zijn grotendeels weg (behalve de reprise van de winnaar dan) omdat die bij een brand zijn vernietigd
Ik blijf hopen dat er nog een keer ergens kopieën opduikenquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel bizar dat die beelden maar op plek lagen dan
Dit verwacht je eerder bij Italiequote:Op zaterdag 23 april 2022 21:08 schreef Sableheart het volgende:
Da's een behoorlijke rokersstem van Luxemburg. Voelt niet helemaal alsof hij bij het liedje past.
Het waren nog de vroege jaren van de tv. Banden waren kostbaar, en een TV uitzending werd als iets eenmaligs gezien. Er is vreselijk veel historisch materiaal uit die tijd verdwenen, helaas.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Of bij Lingoquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dit verwacht je eerder bij Italie
Zo ging het in die jaren. Er is ook veel gewist omdat ze de banden nog een keer moesten gebruiken.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Vind haar erg zwart-wit.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:11 schreef Momo het volgende:
Ah, Anneke Grönloh. Was die nou de eerste "gekleurde" artiest op het ESF? Of herinner ik mij dat verkeerd?
quote:
Milly Scott zou het ook kunnen zijn. Het is maar hoe "gekleurd" uitgelegd word.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:11 schreef Momo het volgende:
Ah, Anneke Grönloh. Was die nou de eerste "gekleurde" artiest op het ESF? Of herinner ik mij dat verkeerd?
Beetje een rommeltje inderdaad. Ben sowieso tot nu toe nog niet echt onder de indruk van de nummers.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:15 schreef Sableheart het volgende:
Wat is dit? De melodie voelt niet logisch, de muziek klinkt jazzy maar is eigenlijk totaal niet dansbaar...
Eens.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:16 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Beetje een rommeltje inderdaad. Ben sowieso tot nu toe nog niet echt onder de indruk van de nummers.
Anneke was het er niet mee eens dat Paul de Leeuw haar als een dronkenlap uitbeeldde.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:14 schreef Meridiaan het volgende:
Brandend Zand vond ik echt een heerlijk meezingnummer.
Volgens mij heeft Paul de Leeuw ooit nog een rechtszaak tegen haar moeten voeren, maar ik weet niet meer waarom.
Kortom: erg nuttige bijdrage
Ja, tof dat het zo toch kanquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:17 schreef Meridiaan het volgende:
Het heeft wel wat trouwens, luisteren en dan die foto’s er bij.
Welkomquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:18 schreef Domnivoor het volgende:
* Domnivoor komt binnenvallen![]()
Ik kom net thuis.
Leukste tot nu toe vind ik ookquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:19 schreef Sableheart het volgende:
Dit is het type nummer dat ik uit deze tijd wel kan waarderen. Heerlijke vloeiende melodie.
Oh, wat zonde.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:19 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Welkom![]()
Even iets anders deze week; muziek over afbeeldingen heen, want de beelden van 1964 (op winnaars reprise na) zijn verloren gegaan in een brand ooit
Wou net hetzelfde zeggen, de voorloper op al het eten van dit jaar (salade,banaan en pizza)quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:21 schreef Aoibhin het volgende:
Bij deze titel moet ik altijd aan lamskoteletten denken
Voor veel artiesten uit deze periode gold het omgekeerde, toch? Dat er gevestigde namen werden ingestuurd?quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:20 schreef sportfreak het volgende:
Ah, ik heb Nederland al gemist zie ik...
Voor veel artiesten was het Songfestival een springplank naar een succesvolle carrière, voor Anneke Grönloh gold eigenlijk het omgekeerde.
Geen geluid was tamelijk onmogelijk geweest voor een Songfestival jaquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:21 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Oh, wat zonde.
Maar liever geen bewegend beeld dan geen geluid.
Gelukkig werd het festival destijds ook op de radio uitgezonden, en dat was toch al wat meer een gevestigd medium. De kans dat de geluidsbanden verloren zouden gaan was daarmee een flink stuk kleiner.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Geen geluid was tamelijk onmogelijk geweest voor een Songfestival ja
Bij deze en de vorige zit er wel een fijn ritme in en leuke orkest-stukjesquote:
Oh, hoe het met het buitenland zat weet ik niet precies. Maar voor haar gold wel dat dat ze haar publiek kwijtraakte en er geen nieuw voor in de plaats kwam.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:22 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Voor veel artiesten uit deze periode gold het omgekeerde, toch? Dat er gevestigde namen werden ingestuurd?
Udo heeft wel meer nummers gehad waar Nederlanders een versie van hebben gemaakt,quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:25 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben pas een paar maanden geleden achtergekomen dat Geef Mij Nu Je Angst origineel van hem is
Jullie moeten gewoon beter zoeken.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik blijf hopen dat er nog een keer ergens kopieën opduiken
Zoals?quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Udo heeft wel meer nummers gehad waar Nederlanders een versie van hebben gemaakt,
Ah, ja dat was het! Ik wist nog wel idd dat zij hem aan had geklaagd, maar waarom precies was ik vergeten. Thanks!quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:17 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Anneke was het er niet mee eens dat Paul de Leeuw haar als een dronkenlap uitbeeldde.
Denk ik een uniek feitje te kennenquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:35 schreef Aoibhin het volgende:
Nu een nummer met een van de langste ESF titels ooit. Volgen mij zelfs dé langste, maar pin me er niet op vast
quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:35 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Denk ik een uniek feitje te kennen
Wist jij dat gelukkig wel de volledige geluidsband bewaard gebleven is?quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:37 schreef NailQueen het volgende:
Nog een feitje: Wisten jullie dat van 1964 bijna geen beeldlmateriaal is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |