Gaat het om tienduizenden?quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:07 schreef daniela_007 het volgende:
Bijv. alarmsysteem - bewakingscamera - verlichtingen met sensor.
Aankoop, onderhoud of verbouwing dus direct een bouwdepot afgesloten ervoor of anders onderhoud binnen 6 maanden na aankoop (bonnetjes bewaren). Eventueel mag het onderhoud wel later gedaan worden maar dan moet wel al de overeenkomst zijn getekend / factuur zijn betaald.quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:07 schreef daniela_007 het volgende:
Vorig jaar hebben we het nieuwe huis eerst gekocht en daarna het oude huis verkocht.
Bij de verkoop hebben we een behoorlijke overwaarde overgehouden.
Nu met de belastingaangifte staat een vraag: Hebt u deze overwaarde helemaal gebruikt voor aankoop, onderhoud of verbouwing van deze woning (hoofdverblijf)?
Hier heb ik op Ja gezegd want we hebben veel renovatieplannen voor het nieuwe huis, maar kan ik hiervoor ook kosten voor de diefstalpreventie gebruiken? Bijv. alarmsysteem - bewakingscamera - verlichtingen met sensor.
Nee, we hebben de overwaarde op onze spaarrekening gezet. Het is de bedoeling dat we die bedrag ook echt gaan gebruiken voor de renovatie. Ook zouden we deels kunnen gebruiken voor de inbraakpreventie.quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:11 schreef Innisdemon het volgende:
Had je een overbruggingshypotheek?
Heb je die, of een deel van je huidige hypotheek in je nieuwe huis gestoken?
Kom eens met wat cijfers, zodat we mee kunnen rekenen.
Zoiets dacht ik het al.quote:Op zaterdag 16 april 2022 15:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Alles moet onlosmakelijk verbonden zijn met je woning... dus plavuizen telt wel, kliklaminaat niet. Alarmsysteem, bewakingscamera, verlichting kun je allemaal losmaken dus telt niet.
De renovaties zullen dit jaar starten.quote:Op zondag 17 april 2022 09:31 schreef ex het volgende:
Dus je hebt nog overwaarde over en dat staat op een spaar rekening, maar je hebt toch ja aangevinkt? lol.
Bedraad aanleggen, dan hoort het bij het huis.quote:Op zondag 17 april 2022 10:22 schreef daniela_007 het volgende:
Er zal wat klein bedrag overhouden, ik vraag me af of ik voor de restant van de overwaarde ook kan besteden aan de alarmpreventie.
Dus een TV ook?quote:Op zondag 17 april 2022 10:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedraad aanleggen, dan hoort het bij het huis.
TV zit met stekker en HDMI-kabel en dus loskoppelbaar. Een bedraad alarmsysteem zit met draden gesoldeerd (of zoiets, maar dan wat anders).quote:
Oh als dat het verschil maakt dan soldeer ik graag de draden van m'n TV vast zodat ik het ook kan meenemen in de hypotheek.quote:Op zondag 17 april 2022 12:20 schreef blomke het volgende:
[..]
TV zit met stekker en HDMI-kabel en dus loskoppelbaar. Een bedraad alarmsysteem zit met draden gesoldeerd (of zoiets, maar dan wat anders).
voor die paar centen zou ik mijn TV niet vast solderen, want als die stuk is dan is mij dat toch een werk.....quote:Op zondag 17 april 2022 12:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh als dat het verschil maakt dan soldeer ik graag de draden van m'n TV vast zodat ik het ook kan meenemen in de hypotheek.
Ja, kan maar dan moet je 'm ook achterlaten bij verkoop/verhuizing omdat ie deel van je opstal is geworden. Net als de gesoldeerde alarminstallatie.quote:Op zondag 17 april 2022 12:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh als dat het verschil maakt dan soldeer ik graag de draden van m'n TV vast zodat ik het ook kan meenemen in de hypotheek.
Maar voldoe je ook echt aan de regels? Heb je een bouwdepot of getekende overeenkomst?quote:Op zondag 17 april 2022 10:22 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
De renovaties zullen dit jaar starten.
Er zal wat klein bedrag overhouden, ik vraag me af of ik voor de restant van de overwaarde ook kan besteden aan de alarmpreventie.
Wie soldeert er nog draden in 2022?quote:Op zondag 17 april 2022 12:20 schreef blomke het volgende:
[..]
TV zit met stekker en HDMI-kabel en dus loskoppelbaar. Een bedraad alarmsysteem zit met draden gesoldeerd (of zoiets, maar dan wat anders).
Echt hè. Persoonlijk zou ik de aangifte maar corrigeren.quote:Op zondag 17 april 2022 09:31 schreef ex het volgende:
Dus je hebt nog overwaarde over en dat staat op een spaar rekening, maar je hebt toch ja aangevinkt? lol.
Het verschil tussen de voltooid verleden tijd en de toekomstige tijd mag wel duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:07 schreef daniela_007 het volgende:
Nu met de belastingaangifte staat een vraag: Hebt u deze overwaarde helemaal gebruikt voor aankoop, onderhoud of verbouwing van deze woning (hoofdverblijf)?
Hier heb ik op Ja gezegd want we hebben veel renovatieplannen voor het nieuwe huis
Voltooid tegenwoordige tijd en toekomende tijd.quote:Op maandag 18 april 2022 07:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Echt hè. Persoonlijk zou ik de aangifte maar corrigeren.
[..]
Het verschil tussen de voltooid verleden tijd en de toekomstige tijd mag wel duidelijk zijn.
Whatever, m'n punt is duidelijk.quote:Op maandag 18 april 2022 08:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voltooid tegenwoordige tijd en toekomende tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |