abonnement Unibet Coolblue
pi_206191305
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 14:19 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Dat er teveel te doen is, dat er teveel gedaan moet worden, dat er teveel afleiding is, dat er te weinig tijd is voor de dingen, te veel keuzes, dat er teveel onzekerheden zijn, dat je teveel druk maakt om de dingen die er kunnen gebeuren, of soms gewoon dat het moment te intens is, dat je teveel alle details ziet, hoort en voelt. Soms zou ik willen dat er een pauzeknop op het leven zou bestaan :%
Ja.
Kort en eerlijk antwoord.

Gelukkig gaat het op veel vlakken nu beter sinds ik medicatie slik.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_206191412
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 18:17 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Heb jij zelf autisme? En ja geen idee..
Ja, in 2011 is dat vastgesteld.
Niet verwonderlijk, want het zit in de familie.

Ben jij/zijn jullie trouwens (ook) bekend met eetproblematiek?
Ik heb ruim een kwart eeuw een eetstoornis gehad en ben sinds een jaar in herstel. Daar ben ik heel dankbaar voor, want ik was er bijna aan overleden. (Orgaanuitval)
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_206193856
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 18:53 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ja, in 2011 is dat vastgesteld.
Niet verwonderlijk, want het zit in de familie.

Ben jij/zijn jullie trouwens (ook) bekend met eetproblematiek?
Ik heb ruim een kwart eeuw een eetstoornis gehad en ben sinds een jaar in herstel. Daar ben ik heel dankbaar voor, want ik was er bijna aan overleden. (Orgaanuitval)
Huisgenootje van mij had idd autisme en eetstoornis/ problematiek, die hand in hand samen gingen met die behoefte naar voorspelbaarheid en controle in voeding.

Ik zelf niet gelukkig.. maar moet wel heftig zijn geweest voor je. Heel sterk dat het bij jou iig is verbeterd :)
pi_206197286
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 15:33 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Oké, en met welke vorm van intelligentie dan? EQ ofzo?
Meer IQ. Ik schijn tegen hb aan te zitten, volgens mij man denk ik daardoor anders dan een groot deel van de mensheid...

Ik weet niet of mensen zonder autisme egoïstischer/egocentrischer zijn. Ik heb wel het idee dat ze zich lastig kunnen voorstellen dat iemand ander anders in elkaar zit (juist dat wat ze van ons zeggen...). En dat ze daarom verwachten dat wij wel even veranderen en flexibel zijn, zoiets.

@GwanGwaa, ik heb geen eetproblematiek. Maar ik hoor het wel vaker.
Knap dat je in herstel bent, eetstoornissen zijn nogal hardnekkig als ik het goed begrijp.

@Celestien, welke medicatie slik je?

En ook meer algemeen, wat voor medicatie slikken jullie als je medicatie slikt en helpt het?
Ik slik seroquel, de bedoeling was dat het prikkels wat dempt, maar ik vraag me af of het veel doet.
Wat ik wel een voordeel vindt is dat ik er makkelijker door slaap.

Zijn er hier mensen die methylfenidaat slikken? Ik hoorde laatst iemand zeggen dat dat zo wonderlijk goed werkt op de prikkels. Maar diegene heeft adhd, ik vraag me af of dat niet nog iets zou kunnen zijn bij ass.
Ik heb het ooit een week of 2 geslikt, toen mijn behandelaar aan add dacht. En ik merkte dat ik wel veel makkelijker tot dingen kwam, wat doelgerichter. Maar kan me niet zo goed herinneren of en wat het deed op de prikkels, ik zat toen ook in een wat prikkelarmere omgeving...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_206197762
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 10:29 schreef Nijna het volgende:

[..]

@:GwanGwaa, ik heb geen eetproblematiek. Maar ik hoor het wel vaker.
Knap dat je in herstel bent, eetstoornissen zijn nogal hardnekkig als ik het goed begrijp.

Zijn er hier mensen die methylfenidaat slikken? Ik hoorde laatst iemand zeggen dat dat zo wonderlijk goed werkt op de prikkels. Maar diegene heeft adhd, ik vraag me af of dat niet nog iets zou kunnen zijn bij ass.
Ik heb Ritalin geslikt, omdat ik ook adhd heb. Hartstikke hyper en anorectisch werd ik ervan. Ook depri en agressief. Ik vind het naar spul. Bij mijn vriend werkte het evenmin.

Ja, eetstoornissen zijn heel hardnekkig, zeker wanneer je ze al zo lang hebt zoals ik.
In gedachten ben ik er nog steeds veel mee bezig, dat moet echt slijten. Maar in elk geval is mijn gezondheid nu goed en wil ik geen euthanasie meer. Mijn depressie is eindelijk weg.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_206197975
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 11:22 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik heb Ritalin geslikt, omdat ik ook adhd heb. Hartstikke hyper en anorectisch werd ik ervan. Ook depri en agressief. Ik vind het naar spul. Bij mijn vriend werkte het evenmin.

Ja, eetstoornissen zijn heel hardnekkig, zeker wanneer je ze al zo lang hebt zoals ik.
In gedachten ben ik er nog steeds veel mee bezig, dat moet echt slijten. Maar in elk geval is mijn gezondheid nu goed en wil ik geen euthanasie meer. Mijn depressie is eindelijk weg.
Bedankt voor het delen van je ervaring met ritalin.
Ik weet ook niet of het de oplossing is hoor, maar beetje zoekende en als ik dan mensen hoor waar het echt super voor werkt dan denk ik soms: dat wil ik ook!
Ik had er die 2 weken in elk geval niet echt bijwerkingen van...

Knap dat je je gezondheid weer op orde hebt, depressie weg! Wat een stappen! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_206201247
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 10:29 schreef Nijna het volgende:

[..]
Meer IQ. Ik schijn tegen hb aan te zitten, volgens mij man denk ik daardoor anders dan een groot deel van de mensheid...

Ik weet niet of mensen zonder autisme egoïstischer/egocentrischer zijn. Ik heb wel het idee dat ze zich lastig kunnen voorstellen dat iemand ander anders in elkaar zit (juist dat wat ze van ons zeggen...). En dat ze daarom verwachten dat wij wel even veranderen en flexibel zijn, zoiets.
Zou goed kunnen inderdaad.. dat laatste. Alleen kan je die link met het iq verder uitleggen?

Ik heb zelf namelijk vaak het gevoel dat mensen zonder autisme gewoon beter en sneller kunnen liegen en zodra ik dit merk ga ik er fel tegenin en merk ik dat ik beter wordt behandeld ( :’) ) en ze eindelijk meer open/ eerlijk worden tegenover mij.

Maar het is echt heel vermoeiend.
pi_206202474
Ik heb nooit medicatie geslikt in relatie tot ASS, tot afgelopen najaar/winter. Het opbouwen was niet fijn: ik reageerde al naar op een heel lage dosis. Ben zeker een maand ziek geweest door de opbouw er van, maar toen ik eenmaal op niveau was namen die klachten langzaam af, en daarmee merkte ik ook snel hoe goed de medicatie z'n werk deed. Het leven voelt 'lichter' dan het ooit in m'n volwassen leven gedaan heeft.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:43:43 #69
481998 K21
Cappuccino
pi_206205406
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 10:29 schreef Nijna het volgende:
Zijn er hier mensen die methylfenidaat slikken? Ik hoorde laatst iemand zeggen dat dat zo wonderlijk goed werkt op de prikkels. Maar diegene heeft adhd, ik vraag me af of dat niet nog iets zou kunnen zijn bij ass.
Ik heb het ooit een week of 2 geslikt, toen mijn behandelaar aan add dacht. En ik merkte dat ik wel veel makkelijker tot dingen kwam, wat doelgerichter. Maar kan me niet zo goed herinneren of en wat het deed op de prikkels, ik zat toen ook in een wat prikkelarmere omgeving...
Ik heb ADHD onoplettend type (vroeger ADD) naast m'n ASS en ik slik methylfenidaat. Zelf heb ik niet het idee dat het wat voor me doet qua prikkels, maar het probleem met dit soort medicatie is dat mensen er zo ontzettend verschillend op reageren. Dus het kan best dat het voor die persoon wel werkt.
pi_206208143
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 10:29 schreef Nijna het volgende:
Ik weet niet of mensen zonder autisme egoïstischer/egocentrischer zijn. Ik heb wel het idee dat ze zich lastig kunnen voorstellen dat iemand ander anders in elkaar zit (juist dat wat ze van ons zeggen...). En dat ze daarom verwachten dat wij wel even veranderen en flexibel zijn, zoiets.
Egoïsme en egocentrisme zijn twee heel verschillende dingen. Egoïsme betekent gericht zijn op eigen gewin, egocentrisme betekent een onvermogen om zich in iemand anders in te leven. Egocentrisme is dus juist een belangrijk kenmerk van ASS, egoïsme niet. Egocentrisme is voor mij zelf ook een van de duidelijkste kenmerken van mijn ASS.
pi_206211017
Daaaag,

Ik schrijf ook graag mee. Afgelopen jaar de diagnose autisme gekregen. Hierdoor kan ik mijn continue ergernis wel beter plaatsen. Ik erger me heel erg regelmatig, tenzij ik alleen in mijn eigen huis ben en het stil is. Heel vermoeiend. Vroeger gaf ik mezelf er voor op mijn flikker en dacht ik: jezus, doe nou ff normaal. Nu denk ik: ahhhh, het is niet persee ergernis, het is de onvoorspelbaarheid en het feit dat ik in gedachten heb hoe iets “hoort”/ moet.
Ik heb ook een heel klein scala aan gevoelens die ik kan benoemen, en het meeste valt voor mij onder “geergerd” en boosheid. Als iemand vraagt hoe ik mij voel heb ik meestal geen idee, muv dus ergernis.
Herkennen mensen dit?

Dankjewel!
pi_206211045
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 01:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Egoïsme en egocentrisme zijn twee heel verschillende dingen. Egoïsme betekent gericht zijn op eigen gewin, egocentrisme betekent een onvermogen om zich in iemand anders in te leven. Egocentrisme is dus juist een belangrijk kenmerk van ASS, egoïsme niet. Egocentrisme is voor mij zelf ook een van de duidelijkste kenmerken van mijn ASS.
Ja klopt en dan vind ik dat mensen zonder autisme vaker egoïstisch kunnen zijn, maar dat is mijn observatie…
pi_206211266
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:18 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ja klopt en dan vind ik dat mensen zonder autisme vaker egoïstisch kunnen zijn, maar dat is mijn observatie…
Geen idee. Ik denk wel dat mensen met autisme minder/niet berekenend zijn tov mensen zonder autisme. Dus de intentie is sws anders.
pi_206211360
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:43 schreef Fokkiefokstra het volgende:

[..]
Geen idee. Ik denk wel dat mensen met autisme minder/niet berekenend zijn tov mensen zonder autisme. Dus de intentie is sws anders.
Ja precies. De mate waarop bepaalde mensen zonder autisme berekenend zijn vind ik echt verschrikkelijk.

Zijn trouwens ook mensen met autisme die berekenend kunnen zijn en egoïstisch, maar die kunnen het toch minder goed verbergen :+ Lol
pi_206212161
Ik dump even text om stoom los te laten.

Ik ben inmiddels 31, richting 32 en ik heb het gevoel dat ik achterwege iedereen val.
Momenteel heb ik een baan waar ik mij graag in vind, het is niet heel complex of uitdagend maar wel een top bedrijf dus ik blijf graag.
Sociaal voel ik mij gesloopt. Behalve een aantal verschillende dates heb ik nooit een vriendin gehad.
Ik had wel eens LAT's met buitenlandse meisjes wat ik leuk vond maar het is natuurlijk niet het echte ding als er niks ontwikkelt. Inmiddels word ik steeds onzichtbaarder.
Ondanks mijn inzet misluk ik heel vaak in het leven, of gebeurt er plotseling iets negatiefs zoals verwonding, maar ik kom langzaam verder. 4 stappen achteruit, 5 stappen vooruit.
Ik ben niet de meest doorsnede vent. Ik heb zeldzame interesses maar ik blijf mijzelf wel steeds verbeteren om opgewekter te voelen en mij tussen verschillende mensen te bevinden en interesse in hen te tonen.
Mensen tonen alleen bar weinig interesse in mij en laten zich graag afleiden door anderen die hun leven heel interessant presenteren. Het voelt alsof mensen vooral geinteresseerd zijn in je success, jouw pure sociale vaardigheden en wat je allemaal bezit. Voor mij duurt dat allemaal gewoon een stuk langer..
In mijn onhandigheid zeg ik soms wel eens iets dat ik niet of anders bedoel, alsof je hersenpan en sprekende vermogen eventjes scheiden op het slechtste moment.
Ik heb verschillende leuke fysieke hobbies beoefent dus ik zit zeker niet op mijn gat.
Ik heb al voor het grootste deel van mijn leven therapie gehad en hulp gezocht tot het niet meer verder kan.
Met moeite heb ik online vrienden weten te verzamelen en meetups georganiseerd dus ik kan het wel.
Als ik ook maar een klein negatief puntje in mijn leven bij anderen opnoem wijken ze sneller af bij mij maar ik zit niet te jammeren of overdrijven. Vind het wel jammer dat mentale lasten een taboo zijn omdat ''iedereen problemen heeft''.
Ik vroeg mij af of iemand hetzelfde ervaart want ik stroom soms over met gevoelens dat het nooit meer goed komt en mensen niks met mij te maken willen hebben en dat ik het beter maar kan loslaten.

(ik heb PDD, ADHD, langdurige despressies)
pi_206212954
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:03 schreef Daashin het volgende:
Ik dump even text om stoom los te laten.

Ik ben inmiddels 31, richting 32 en ik heb het gevoel dat ik achterwege iedereen val.
Momenteel heb ik een baan waar ik mij graag in vind, het is niet heel complex of uitdagend maar wel een top bedrijf dus ik blijf graag.
Sociaal voel ik mij gesloopt. Behalve een aantal verschillende dates heb ik nooit een vriendin gehad.
Ik had wel eens LAT's met buitenlandse meisjes wat ik leuk vond maar het is natuurlijk niet het echte ding als er niks ontwikkelt. Inmiddels word ik steeds onzichtbaarder.
Ondanks mijn inzet misluk ik heel vaak in het leven, of gebeurt er plotseling iets negatiefs zoals verwonding, maar ik kom langzaam verder. 4 stappen achteruit, 5 stappen vooruit.
Ik ben niet de meest doorsnede vent. Ik heb zeldzame interesses maar ik blijf mijzelf wel steeds verbeteren om opgewekter te voelen en mij tussen verschillende mensen te bevinden en interesse in hen te tonen.
Mensen tonen alleen bar weinig interesse in mij en laten zich graag afleiden door anderen die hun leven heel interessant presenteren. Het voelt alsof mensen vooral geinteresseerd zijn in je success, jouw pure sociale vaardigheden en wat je allemaal bezit. Voor mij duurt dat allemaal gewoon een stuk langer..
In mijn onhandigheid zeg ik soms wel eens iets dat ik niet of anders bedoel, alsof je hersenpan en sprekende vermogen eventjes scheiden op het slechtste moment.
Ik heb verschillende leuke fysieke hobbies beoefent dus ik zit zeker niet op mijn gat.
Ik heb al voor het grootste deel van mijn leven therapie gehad en hulp gezocht tot het niet meer verder kan.
Met moeite heb ik online vrienden weten te verzamelen en meetups georganiseerd dus ik kan het wel.
Als ik ook maar een klein negatief puntje in mijn leven bij anderen opnoem wijken ze sneller af bij mij maar ik zit niet te jammeren of overdrijven. Vind het wel jammer dat mentale lasten een taboo zijn omdat ''iedereen problemen heeft''.
Ik vroeg mij af of iemand hetzelfde ervaart want ik stroom soms over met gevoelens dat het nooit meer goed komt en mensen niks met mij te maken willen hebben en dat ik het beter maar kan loslaten.

(ik heb PDD, ADHD, langdurige despressies)
Maar je hoeft ook niet zo snel te gaan als anderen. Jouw eigen tempo is prima.
Ik stroom ook regelmatig over met gevoelens, en dat is lastig. Maar de negatieve gedachten die je tegen jezelf zegt, zoals bijv: “het komt nooit meer goed en mensen willen niets met mij te maken hebben” zijn heel zwart-wit en allesbehalve helpend.
Misschien is de crux niet dat anderen jou accepteren, maar dat jij jezelf accepteert zoals je bent.
Je hebt ook veel goede dingen lopen, je werk waar je graag blijft, beweging en veel interesses. Boeiende mensen hebben vaak veel interesses.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fokkiefokstra op 05-10-2022 15:16:33 (Typo) ]
pi_206214558
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:14 schreef Fokkiefokstra het volgende:
Ik heb ook een heel klein scala aan gevoelens die ik kan benoemen, en het meeste valt voor mij onder “geergerd” en boosheid. Als iemand vraagt hoe ik mij voel heb ik meestal geen idee, muv dus ergernis.
Dat wordt alexithymie genoemd. Het is een term die gebruikt wordt voor een onvermogen om de eigen gevoelens te identificeren en te beschrijven.
pi_206221623
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 17:44 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dat wordt alexithymie genoemd. Het is een term die gebruikt wordt voor een onvermogen om de eigen gevoelens te identificeren en te beschrijven.
Bedankt, verhelderend!
pi_206222798
Bedankt voor je reactie Fokkie, het helpt.

Het blijft gewoon aanvoelen dat ik een stuk uit mijn leven heb gemist en dat niet meer terug kan krijgen.
Ik word steeds ouder dus daarmee ook wanhopiger, een midlife crisis ga ik nu vanuit.
Misschien heb ik zelf toch minder met menselijk contact op basis van mijn ervaringen maar dat maakt mij niet minder eenzaam.
Ik probeer die innerlijke vlam aan te wapperen maar het blijft een uitdaging.
pi_206223679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:03 schreef Daashin het volgende:
k ben niet de meest doorsnede vent. Ik heb zeldzame interesses maar ik blijf mijzelf wel steeds verbeteren om opgewekter te voelen en mij tussen verschillende mensen te bevinden en interesse in hen te tonen.
Mensen tonen alleen bar weinig interesse in mij en laten zich graag afleiden door anderen die hun leven heel interessant presenteren. Het voelt alsof mensen vooral geinteresseerd zijn in je success, jouw pure sociale vaardigheden en wat je allemaal bezit. Voor mij duurt dat allemaal gewoon een stuk langer..
In hoeverre lukt het jou om interesse te tonen en open te zijn naar anderen? Zowel om interesse te tonen in anderen (die dan in jouw ogen misschien wat minder interessante hobby's hebben) als wel de eigenschap om mensen mee te nemen naar jouw wereld / hobby's die buiten hun eigen beleving staat?

Kijk, soms gaat het gewoon niet lukken (small-talk en ASS, een hopeloze combinatie :'( :D ), maar merk bij mezelf dat als je eerst interesse toont in een ander, dat de ander ook veel receptiever is voor jouw eigen interesses. En probeer het dan niet teveel in moeilijke details of droge informatie hangen, maar maak er een levendig verhaal van, dan kan bijna alles wel interessant worden. in my humble opinion.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206223887
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:03 schreef Daashin het volgende:
Ik vroeg mij af of iemand hetzelfde ervaart want ik stroom soms over met gevoelens dat het nooit meer goed komt en mensen niks met mij te maken willen hebben en dat ik het beter maar kan loslaten.
Yes ik herken het gevoel heel goed, en soms is het gewoon heel kut. Maar ik zou zeggen, accepteer die negatieve gevoelens die er zijn, probeer het een plekje te geven, maar wees alsjeblieft wat aardiger voor jezelf. Kijk die negativiteit straal waarschijnlijk je ook onbewust uit, dus als je wat meer acceptatie voor jezelf kan vinden dan zullen anderen ook merken dat je beter in je vel zit. Je bent jezelf nu heel hard aan het veroordelen voor negativiteit die vanuit jezelf komt, en ik durf te wedden dat er mensen in je omgeving zijn die je toch best wel heel aardig en leuk vinden.

En anders....hoeveel mensen zijn er die je niet kennen? Best wel heel veel toch? Zit vast wel iemand tussen die jouw hobby's wel tof vindt.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206226816
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:01 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
In hoeverre lukt het jou om interesse te tonen en open te zijn naar anderen? Zowel om interesse te tonen in anderen (die dan in jouw ogen misschien wat minder interessante hobby's hebben) als wel de eigenschap om mensen mee te nemen naar jouw wereld / hobby's die buiten hun eigen beleving staat?

Kijk, soms gaat het gewoon niet lukken (small-talk en ASS, een hopeloze combinatie :'( :D ), maar merk bij mezelf dat als je eerst interesse toont in een ander, dat de ander ook veel receptiever is voor jouw eigen interesses. En probeer het dan niet teveel in moeilijke details of droge informatie hangen, maar maak er een levendig verhaal van, dan kan bijna alles wel interessant worden. in my humble opinion.
Ik toon vaak interesse in anderen. Ik blijf rustig vragen en op gegeven moment vind ik iets van binnen om mijzelf daar aan te relateren, maar misschien duik ik wel eens teveel op onnodige info in en dan zie ik dat mensen subtiel afhaken. Toch glip ik in dezelfde gewoontes omdat ASS en smalltalk inderdaad vreselijk samen gaan.
Mijn geheugen schiet alle kanten op dus ik heb wel eens moeite met herinneren waar het gesprek nou over ging.
Ik vermoed dat ik juist degene ben die gezien wordt als saai omdat ik mijzelf tegenhoud dus mijn manier van spreken is niet heel prikkelend. Wat ik weet is dat ik toch een soort pleaser ben geworden omdat iemand's reactie en interesse een enorme rol speelt in hoe ik mij voel en reageer. Niet zo veel zelfvertrouwen dus.
Ik ben toch een beetje een aparte vogel en dat laat ik liever niet zo snel zien omdat mensen spoedig niets met je te maken willen hebben en het woord verspreiden.
Ik voel mij absoluut niet slecht over mijzelf, maar wel in relatie tot andere mensen.
Ik ben vroeger wreed gepest om de kleinste dingetjes, jarenlang, en dat draag je helaas mee.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:18 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Yes ik herken het gevoel heel goed, en soms is het gewoon heel kut. Maar ik zou zeggen, accepteer die negatieve gevoelens die er zijn, probeer het een plekje te geven, maar wees alsjeblieft wat aardiger voor jezelf. Kijk die negativiteit straal waarschijnlijk je ook onbewust uit, dus als je wat meer acceptatie voor jezelf kan vinden dan zullen anderen ook merken dat je beter in je vel zit. Je bent jezelf nu heel hard aan het veroordelen voor negativiteit die vanuit jezelf komt, en ik durf te wedden dat er mensen in je omgeving zijn die je toch best wel heel aardig en leuk vinden.

En anders....hoeveel mensen zijn er die je niet kennen? Best wel heel veel toch? Zit vast wel iemand tussen die jouw hobby's wel tof vindt.
Je hebt gelijk, uiteindelijk heb ik niet heel veel reden om mijzelf hier op aan te vallen, maar het voelt doorgaands buiten mijn macht. Ik heb hele sterke gedachten als het tegen mij in keert, om mij scherp en sterk te houden.
Dit heeft ook zeker geholpen over de jaren heen want ik had vaak behoefte aan een schop onder de kont maar ik moet het kunnen loslaten. En als ik het loslaat, komt het later weer terug..
Ik ben heel introvert en naar binnen gericht. Sociale omstandigheden zullen mij altijd een graad van paniek en onhandigheid geven hoe vaak ik mij er ook in begeef.
Ik ben op zoek naar contacten via meetups maar ik moet nog even de knoop doorhakken.

Dank je voor je reactie :)
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:31:48 #83
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_206236943
Zijn er hier meerdere users die net zoals ik ADD hebben en hier beter mee hebben leren omgaan ?

Wat ik bij mezelf merk dat ik vaak na lang intensief gewerkt te hebben ik een blinde vlek ontwikkel waardoor ik slordigheidsfoutjes in mijn werk niet meer zie, maar dan totaal niet. Pas achteraf, enkele dagen later ik deze zie en mezelf voor mijn kop sla dat ik het toen niet gezien heb.

Is hier iemand met tips/trucs hoe ik eerder signalen kan herkennen dat ik zo'n blinde vlek aan het ontwikkelen ben.
Hoe ze proberen te voorkomen etc.
Aan het typen...
pi_206237225
quote:
11s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:31 schreef Daashin het volgende:
Ik ben toch een beetje een aparte vogel en dat laat ik liever niet zo snel zien omdat mensen spoedig niets met je te maken willen hebben en het woord verspreiden.
Heb ik ook, maar meer dat ik buiten het normale val. Er zijn mensen die dat ook hebben natuurlijk, maar er zijn bij mij toch aantal verschillen.

quote:
Ik voel mij absoluut niet slecht over mijzelf, maar wel in relatie tot andere mensen.
Ik ben vroeger wreed gepest om de kleinste dingetjes, jarenlang, en dat draag je helaas mee.
Ik ook, ik draag dat nu niet mee, maar wat er in 2021 en daarvoor gebeuren door professionals draag ik helaas wel mee en dat zijn de aannames en dat alles aan mij ligt zonder enig redenen, daar ben ik klaar mee. Naar hulpverlening toe gaan heeft geen nut en is ook niet nodig, maar deze mensen hebben er voor gezzorgd dat ik er niet meer heen durf.

Ik voel mij vaak gelimiteerd door mensen en dat is ook het gene wat het moeilijk maakt aan een relatie. (ik voel de aannames al weer komen.) maar nee, er zijn meerdere factoren.
pi_206237645
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:54 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ja precies. De mate waarop bepaalde mensen zonder autisme berekenend zijn vind ik echt verschrikkelijk.

Zijn trouwens ook mensen met autisme die berekenend kunnen zijn en egoïstisch, maar die kunnen het toch minder goed verbergen :+ Lol
Ik denk dat als je in bepaalde autisme groepen hebt gezeten, je gedachten wel zullen veranderen.
Er zijn heel veel aannames (ook de postieve) die niet altijd kloppen.
pi_206237769
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:31 schreef Gibson88 het volgende:
Zijn er hier meerdere users die net zoals ik ADD hebben en hier beter mee hebben leren omgaan?
Ja.

[quote]

Er is geen keuze, maar ik heb discipline en ik weet/voel wanner ik niet meer goed kan concentreren alleen zit je soms nogal eens vast aan mensen hetzij werk, hetzij school. Ik denk dat je zelf moet zoeken wat voor jou helpt, ik kan dat niet voor jou.
pi_206238769
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:58 schreef DisneyXDEE het volgende:

[..]
Ik denk dat als je in bepaalde autisme groepen hebt gezeten, je gedachten wel zullen veranderen.
Er zijn heel veel aannames (ook de postieve) die niet altijd kloppen.
Weet ik, maar ik besprak alleen mijn persoonlijke ervaringen en was benieuwd of anderen hierin zich zouden herkennen :P
pi_206238831
[quote]2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:14 schreef DisneyXDEE het volgende:

[..]
Ja.

quote:
Er is geen keuze, maar ik heb discipline en ik weet/voel wanner ik niet meer goed kan concentreren alleen zit je soms nogal eens vast aan mensen hetzij werk, hetzij school. Ik denk dat je zelf moet zoeken wat voor jou helpt, ik kan dat niet voor jou.
als je dat gevoel hebt, wat zijn dan jouw volgende stappen?
pi_206242480
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:31 schreef Gibson88 het volgende:
Wat ik bij mezelf merk dat ik vaak na lang intensief gewerkt te hebben ik een blinde vlek ontwikkel waardoor ik slordigheidsfoutjes in mijn werk niet meer zie, maar dan totaal niet. Pas achteraf, enkele dagen later ik deze zie en mezelf voor mijn kop sla dat ik het toen niet gezien heb.
Is dat niet gewoon heel vanzelfsprekend? Als je lang en intensief aan iets hebt gewerkt raak je vermoeid. Dan ga je sneller fouten maken en vallen gemaakte fouten minder snel op. Hoe lang is lang bij jou? Ik denk dat je pas van een relatie met ADD kunt spreken als bijvoorbeeld al na korte tijd last krijgt van zo'n blinde vlek.

quote:
Is hier iemand met tips/trucs hoe ik eerder signalen kan herkennen dat ik zo'n blinde vlek aan het ontwikkelen ben.
Hoe ze proberen te voorkomen etc.
Kun je proberen te achterhalen wanneer je doorgaans last krijgt van zo'n blinde vlek? Als je merkt dat bijvoorbeeld 3 uur achtereen intensief werken meestal de limiet is kun je wellicht na die tijdspanne een pauze inlassen. En dan niet 5 minuten pauze, maar gewoon een uur gaan wandelen, om maar eens wat te noemen.
  donderdag 7 september 2023 @ 11:39:16 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_210556899
Jammer dat ik hier niet gisteren gereageerd heb, dan was het 333 dagen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')