abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204479932
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:17 schreef zeeland6 het volgende:
link Brickfield 2 CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit wordt vast weer een vervroegde aflossing. Ik doe wel mee met rente 7% en 6 maanden rente vergoeding bij vervroegde aflossing. Nu hou ik mijn hand op de knip.
pi_204479968
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dit wordt vast weer een vervroegde aflossing. Ik doe wel mee met rente 7% en 6 maanden rente vergoeding bij vervroegde aflossing. Nu hou ik mijn hand op de knip.
Wel een leuke voor mensen die nog aan de loyaliteitskorting werken.
In de pitch staat dat het voor langere termijn is.
pi_204480023
De vlag kan uit voor de voltooiing van de Sup&Watershop (25588) bij CCF.
60 maanden +3 coronamaanden.
8,0%.
pi_204480120
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:16 schreef flexion het volgende:

[..]
Ik zat/zit hier ook in maar doe helemaal niet meer mee en laat hem over aan anderen. Eens met bovenstaande en de economische omstandigheden en vooruitzichten zijn nogal veranderd. Tegen 6% bruto vind ik de vergoeding veel te laag gezien het risico.
Ik zou op basis van de geactualiseerde informatie waarschijnlijk niet geinvesteerd hebben, en dus ga ik mijn bestaande investering ook niet doorrollen.

Een bijkomende reden voor mij om niet meer mee te doen is dat ik eigenlijk af wil van de platformen in mijn portefeuille waar ik maar 1 of 2 projecten heb lopen en waarvan ik niet verwacht dat dat er snel meer zullen worden. Niets tegen WvjG als zodanig, maar ik zie gewoon niet dat het platform ooit meer dan een marginaal onderdeel van mijn CF portefeuille gaat worden.
pi_204480264
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:57 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Ik zou op basis van de geactualiseerde informatie waarschijnlijk niet geinvesteerd hebben, en dus ga ik mijn bestaande investering ook niet doorrollen.

Een bijkomende reden voor mij om niet meer mee te doen is dat ik eigenlijk af wil van de platformen in mijn portefeuille waar ik maar 1 of 2 projecten heb lopen en waarvan ik niet verwacht dat dat er snel meer zullen worden. Niets tegen WvjG als zodanig, maar ik zie gewoon niet dat het platform ooit meer dan een marginaal onderdeel van mijn CF portefeuille gaat worden.
Precies dit.

Het project is er ook niet beter op geworden.

Ik ga dit project ook niet doorrollen. In het verleden heb ik voor de platformspreiding bij meerdere platforms investeringen gedaan. Verder dan een handje vol projecten heb ik dan meestal niet bij zo’n platform. Een aantal van deze platformen (vaak eenpitters met 1 of 2 personeelsleden) komen niet echt van de grond. Vaak bestaan ze inmiddels een paar jaar maar komen ze niet verder dan 1 projectje in de maand. Dan heb je op termijn natuurlijk geen bestaansrecht met alle (extra) risico’s van dien.

Platformspreiding blijft bij mij dus nog wel even een probleem.
pi_204480280
quote:

[..]
Heeft net iemand 500k in geïnvesteerd :D , zo loopt ie snel vol.
pi_204480288
quote:

[..]
Er gooit net iemand een half miljoen erin.

Ik denk dat hij wel vol komt voor de huidige voorwaarden :X

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:30 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Inderdaad een leuke voor de rentekorting, al vraag ik me wel af wat deze in de toekomst nog waard zal zijn.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_204480320
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 april 2022 11:23 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Heeft net iemand 500k in geïnvesteerd :D , zo loopt ie snel vol.
Dan ben ik ik er nog meer van overtuigd dat ik niet mee moet doen. Deze investeerder heeft 33.33% van de lening in handen. Bij stemmingen over problemen bij dit project heeft deze investeerder dus bijna zeker in zijn eentje de meerderheid van de uitgebrachte stemmen. Dus als het een vriendje is van de leningnemers..............................
pi_204481633
De bungalows op GvE staan open:) Meegedaan met verhoogd bedrag.
Pecunia non olet
pi_204481742
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:01 schreef obligataire het volgende:
Mijn 1000e crowdfundinvestering *O*
pi_204481971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!! Welke conclusies kun je trekken na 1000 investering m.b.t.
-ervaringen herfinanciering;
-rendementsverloop door de jaren heen
-afboekingen in absolute euro's t.o.v. geinvesteerde euro's
-afboekingen in projecten (bijv. de projecten waar je minder hebt ingelegd uit twijfel ook fout gingen, of juist de grote projecten waar je veel vertrouwen in hebt gehad succesvol zijn verlopen).
pi_204482237
quote:

[..]
Gefeliciteerd.
Bij mij gaat dat nog wel een jaar of twaalf duren.
pi_204482468
HCN/Bregje Oss heeft vandaag de laatste termijn betaald...hulde *O*
Inclusief een achttal betalingen van puur rente door Corona, dus ze zullen ongetwijfeld moeilijke tijden hebben gekend.
Complimenten voor ondernemer maar ook voor HCN.
Pecunia non olet
pi_204482572
quote:

[..]
Dat zijn nog eens aantallen.
Ik houdt eerlijk gezegd niet bij in hoeveel projecten ik ooit geïnvesteerd heb: als een project volledig afgerond is verwijder ik de regel in mijn overzichten. Ik heb nu zo'n 300 projecten die nog actief zijn (dat betekent dan dat ze nog lopen, of in default zijn wat nog niet afgehandeld is). Ik schat dat het totaal aantal waar ik in geïnvesteerd heb sinds 2014 tussen de 500-600 zal liggen.
Dit jaar 20 tot nu toe, dus het gaat nog wel even duren voordat ik de 1000 aantik. Totaal uitstaande bedrag is licht oplopend, ik pak alleen projecten met (2e) hypotheek mee tegenwoordig, vaak wel wat forser.
Na een dip rond 2018-2019, toen de beginnersfouten zich manifesteerden is het rendement weer licht opgelopen.
Alles bij elkaar is CF voor mij een significant onderdeel van mijn investerings portefeuille, en relevant voor spreiding van risico's.
pi_204482669
quote:

[..]
Ik heb ze ook even geteld en kom op 1159 projecten.
Bij 12 platforms heb ik investeringen lopen en dat breng ik terug naar 4.

De top drie van investeringen zijn
Funding Circle
Collin
GvE

De 4 platforms waar ik mee verder ga zijn,
Collin
GvE
October
Crowdrealestate.
pi_204482844
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:01 schreef obligataire het volgende:
Omdat de bungalows op dit moment nog niet zijn gebouwd, houd ik het persoonlijk bij een bescheiden bijdrage.
pi_204482958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 16:45 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Omdat de bungalows op dit moment nog niet zijn gebouwd, houd ik het persoonlijk bij een bescheiden bijdrage.
Aardig detail is dat de bouw van de 19 bungalows op het park plaatsvindt onder zijn eigen leiding.
Ik vermoed dat die twee van hem, niet de minste aandacht zullen krijgen :P
Pecunia non olet
  dinsdag 19 april 2022 @ 18:35:13 #94
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204483725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 17:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Aardig detail is dat de bouw van de 19 bungalows op het park plaatsvindt onder zijn eigen leiding.
Ik vermoed dat die twee van hem, niet de minste aandacht zullen krijgen :P
Los daarvan ben ik erg terughoudend met alle recreatie.
Ze schieten als paddenstoelen uit de lucht.
De volgende zeepbel?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204484278
quote:

[..]
Gefeliciteerd. Mooi aantal. En uitstekende spreiding.
pi_204484298
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 00:08 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zolang er nog corrupte taxateurs actief zijn die opschrijven wat de klant wil/vraagt, hecht ik toch wat meer aan een relatief veilige bodemwaarde die - hoe gebrekkig ook - maar wel onafhankelijk van de voorliggende kredietaanvraag tot stand is gekomen.
Voor de duidelijkheid. Ik ben het 100% met je eens dat te hoge taxaties een groot probleem zijn.

Hier heb ik SiG ook al wel eens vragen over gesteld.
pi_204485559
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 15:55 schreef obligataire het volgende:
HCN/Bregje Oss heeft vandaag de laatste termijn betaald...hulde *O*
Inclusief een achttal betalingen van puur rente door Corona, dus ze zullen ongetwijfeld moeilijke tijden hebben gekend.
Complimenten voor ondernemer maar ook voor HCN.
En dan ook een bericht over de vervroegde aflossing van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze is eind 2020 gestart en had ook best wat last van de corona-maatregelen, wat mij betreft prima zo.
pi_204486504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 18:35 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Los daarvan ben ik erg terughoudend met alle recreatie.
Ze schieten als paddenstoelen uit de lucht.
De volgende zeepbel?
Dat denk ik niet. Er is grote woningnood en dat zie ik niet minder worden. In situaties dat permanente bewoning is toegestaan is het een betaalbaar alternatief voor woningzoekenden. En wat te denken van migrantenhuisvesting.
In dit geval is het een persoon die puur koopt voor een passief inkomen uit verhuur en zelf fors inbrengt dus lage LTV.
Geen glazen bol hier maar denk dat dit een heel rustig project wordt en daar houdt ome Obli wel van c_/
Pecunia non olet
  woensdag 20 april 2022 @ 11:22:32 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_204489204
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:30 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dit is een goeie inderdaad. Maar meegepakt, zit op 19 projecten bij CCF nu. Nog 1 voor zilver :)
pi_204489533
Serkan heeft de buren geinspireerd:

https://investeren.sameni(...)-heerder-groenweg-17
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')