quote:Op donderdag 14 april 2022 16:33 schreef ETphonehome het volgende:
Vanochtend mail van GvE mbtBlijkbaar. Misschien komt er nog een bericht over een eventueel staartje. Al met al heeft dit project met 9% toch al een uitstekend rendement gehad. Voor iedere euro een kwartje rendementSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. de deurwaarder heeft na lang hengelen ook termijn 58 t/m 60 binnen weten te halen. Daarmee zijn in ieder geval alle oorspronkelijke termijnen betaald. Het stukje vertragingsrente (het project heeft alles bij elkaar zo'n 18 maandan langer gelopen als gepland) heeft GvE blijkbaar kwijtgescholden.Ik weet, je moet dat tijdsevenredig bekijken, maar toch. Geduld loont....
Pecunia non olet
correct, ik deel je zorgen. Maar toch blijf ik, zij het wat voorzichtiger, investeren in dit soort platforms maar eigenlijk alleen vanwege TINA, je moet toch watquote:Op zondag 17 april 2022 10:27 schreef InVestEerder het volgende:
Op het Baltische platform EstateGuru zie je nu heel veel lening die niet meer vol komen. En terugbetalingen verlopen daar ook steeds moeizamer. De meeste projecten worden verlengd i.p.v. afgelost. Hoe dan ook een zeer interessante ontwikkeling. De Oekraïne oorlog zal het vertrouwen daar geen goed doen. Benieuwd of dit gaat overslaan op andere platforms. Met name de ontwikkelingsprojecten lijken mij zorgelijk. Door extreme kostenstijging van bouwmaterialen in combinatie met schaarste, voorzie ik toch behoorlijk wat problemen..
Nee, nog niks gezien.quote:Op zondag 17 april 2022 11:10 schreef zeeland6 het volgende:
Vandaag de 4e termijn van de smulhuisjes bij GVE.
Iemand al iets gezien van de incentive ?
Incentive
Als blijk van waardering bieden we u graag de volgende incentives aan:
Iedere investeerder die een bedrag investeert vanaf ¤ 500,- tot ¤ 2.500,- verkrijgt bij de lunch of diner een gratis fles wijn naar keuze.
Iedere investeerder die een bedrag investeert vanaf ¤ 2.500,- tot ¤ 5.000,- verkrijgt een gratis lunch voor 2 personen incl. een fles wijn naar keuze.
Iedere investeerder die een bedrag investeert vanaf ¤ 5.000,- verkrijgt gratis een 3 gangen diner voor 2 personen incl. een fles wijn naar keuze.
Indien u zowel in lening 23836 investeert, als in lening 24766 ontvangt u aanvullend een voucher voor gratis koffie en gebak voor 2 personen.
en dat zonder dat er wordt verbouwd. Loopt trouwens niet snel, 2 opknappers die later kwamen zijn al wel volquote:Op zondag 17 april 2022 13:35 schreef zeeland6 het volgende:
Een huis te Zutphen op Matching Capital met een taxatiewaarde van 335.000 en een WOZ waarde van 129.000......
https://matchingcapital.c(...)ail&utm_medium=email
Heb even in onze schuur gekeken.quote:Op zondag 17 april 2022 13:35 schreef zeeland6 het volgende:
Een huis te Zutphen op Matching Capital met een taxatiewaarde van 335.000 en een WOZ waarde van 129.000......
Als je een 1e hypothecaire inschrijving op jouw huis afgeeft t.h.v. 130,- dan wil ik je die 130,- best wel lenen hoorquote:Op zondag 17 april 2022 14:23 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Heb even in onze schuur gekeken.
Staat een oude fiets. Waarde ¤ 50,-- (of wat de gek geeft)
Denk zelf taxatiewaarde ¤ 130,--.
Opvallende WOZ-ontwikkeling. Is er achterstallig onderhoud of andere problemen en is er toen succesvol bezwaar gemaakt? Dat zou ook niet hoopvol stemmen.quote:Op zondag 17 april 2022 13:35 schreef zeeland6 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door probablyunsure op 18-04-2022 02:43:40 (Spoiler gefixt) ]
Dat is zo ongeveer als de bank die voor een lening van 5K een bankgarantie van 10K vraagt.quote:Op zondag 17 april 2022 15:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als je een 1e hypothecaire inschrijving op jouw huis afgeeft t.h.v. 130,- dan wil ik je die 130,- best wel lenen hoor
Hechten we met zijn allen niet te veel waarde aan de WOZ?quote:Op zondag 17 april 2022 13:35 schreef zeeland6 het volgende:
nee dat denk ik niet. De woz ligt zo ongeveer 20% onder de marktwaarde, Niet 62%.quote:Op maandag 18 april 2022 11:23 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hechten we met zijn allen niet te veel waarde aan de WOZ?
Mijn ervaring met woningen laat mij zien dat de het heel vaak voorkomt dat de WOZ waarde een stuk lager ligt dan de marktwaarde van een woning. Vandaar ook dat er een taxatie gedaan wordt.
WOZ waarde is puur de waarde die de overheid aan je woning heeft toegekend via een algemeen model en dat ook nog eens 1 tot 2 jaar terug. Ten opzichte van de verkoopprijs zitten daar met regelmaat grote verschillen tussen.
Ik hecht dan ook niet zo veel waarde aan de WOZ alsof dat de juiste waarde van de woning weergeeft.
Op het moment dat de woningmarkt afgelopen twee jaar 21 en 22% gemiddeld gestegen is. Zullen er woningen zijn die meer in waarde gestegen zijn.quote:Op maandag 18 april 2022 11:31 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
nee dat denk ik niet. De woz ligt zo ongeveer 20% onder de marktwaarde, Niet 62%.
Je moet in verhouding zien inderdaad. Onderpand ziet er niet uit, gewoon je verstand blijven gebruiken. 62% verschil is gewoon te groot. Bij aankoop van een pand let je ook op de woz waarde toch? Bij een executieveiling dus ook.quote:Op maandag 18 april 2022 11:49 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Op het moment dat de woningmarkt afgelopen twee jaar 21 en 22% gemiddeld gestegen is. Zullen er woningen zijn die meer in waarde gestegen zijn.
Ik ben het er mee eens dat 62% een groot verschil is. Maar in zijn algemeenheid zie ik hier op het forum al lange tijd berichten langs komen waarbij elke taxatie die hoger is dan de WOZ waarde als te hoog wordt beschouwd. En dat zie ik anders.
Om eerlijk te zijn heb ik bij de aankoop van mijn laatste woning voor de verhuur niet naar de WOZ gekeken.quote:Op maandag 18 april 2022 11:53 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Je moet in verhouding zien inderdaad. Onderpand ziet er niet uit, gewoon je verstand blijven gebruiken. 62% verschil is gewoon te groot. Bij aankoop van een pand let je ook op de woz waarde toch? Bij een executieveiling dus ook.
Verstand gebruiken is altijd een goede zaak.quote:Op maandag 18 april 2022 11:53 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Je moet in verhouding zien inderdaad. Onderpand ziet er niet uit, gewoon je verstand blijven gebruiken. 62% verschil is gewoon te groot. Bij aankoop van een pand let je ook op de woz waarde toch? Bij een executieveiling dus ook.
Ik ook niet, maar als de WOZ waarde ver onder de taxatiewaarde (of andere genoemde waarde) ligt, gaat er bij mij wel een alarmbelletje af.quote:Op maandag 18 april 2022 11:23 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Mijn ervaring met woningen laat mij zien dat de het heel vaak voorkomt dat de WOZ waarde een stuk lager ligt dan de marktwaarde van een woning. Vandaar ook dat er een taxatie gedaan wordt.
WOZ waarde is puur de waarde die de overheid aan je woning heeft toegekend via een algemeen model en dat ook nog eens 1 tot 2 jaar terug. Ten opzichte van de verkoopprijs zitten daar met regelmaat grote verschillen tussen.
Ik hecht dan ook niet zo veel waarde aan de WOZ alsof dat de juiste waarde van de woning weergeeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, apart wel.quote:Op maandag 18 april 2022 08:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Het wallet wordt bij ccf ook op 2e paasdag gevuld
Zolang er nog corrupte taxateurs actief zijn die opschrijven wat de klant wil/vraagt, hecht ik toch wat meer aan een relatief veilige bodemwaarde die - hoe gebrekkig ook - maar wel onafhankelijk van de voorliggende kredietaanvraag tot stand is gekomen.quote:Op maandag 18 april 2022 11:23 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Of we (ik) teveel waarde hechten aan een WOZ waarde als juiste waarde betwijfel ik, ik zie het zelf meer als een redelijk onafhankelijke ondergrens waarde (in elk geval niet gedreven door een zo hoog mogelijke taxatie om een zo hoog mogelijke lening binnen te harken). Bij een fors hogere taxatie (of onlogische variatie in de waarde) moet er voor mij een begrijpbare reden zijn en die hoge taxatie op een andere manier logisch voelen of te valideren zijn, bijvoorbeeld ten opzichte van andere vergelijkbare actuele verkopen. Ik zie ook taxaties langskomen die puur zijn vastgesteld op een (te) hoge huur. Als ik het puntenstelsel er naast leg zou contact door de huurder met de huurcommissie waarschijnlijk wel wat korting opleveren. Prima, maar in zo'n geval is een lage WOZ voor mij een goed signaal om verder te kijken en er dus soms wat sneller met een bochtje omheen te gaan naar het volgende project, maar dat is voor een ieder een eigen afweging.quote:Op maandag 18 april 2022 11:23 schreef dyna18 het volgende:
Wat me daarnaast ook wel enigszins verbaasde was dat de huurprijs uit het contract best aardig hoger was dan de totale omzet in 2020 (niet geindexeerde prijs uit 2010 tov omzet spreken we over ruim 20% verschil). In de tekst staat wel dat de huurstroom iets is aangepast maar ik ging er eerst vanuit dat dat o.a. het gevolg was van de verkoop van de appartementen, maar er is dus ook een contractueel vastgelegde verlaging van toepassing, echter de werkelijke huur (en verlaging en daarmee taxatie beinvloeding) is nergens te vinden volgens mij. Als de taxatie uit 2019 dus mede gebasserd is op die hogere huur uit het contract wordt mijn enthousiasme toch wel wat minder. Al met al twijfel ik om eigenlijk vanwege de nodige kleine details/signalen die op zich individueel eigenlijk niets betekenen. Mijn inschatting is inderdaad dat inleg wel (grotendeels) terug zal komen, maar dat alleen is voor mij nu niet genoeg.quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik houd het,(Gouda) bij nader inzien, ook bij mijn oorspronkelijke inleg. De man heeft nogal zware lasten (rente wvjg, zijn eigen fee) dus zonder boekwinst op verkopen draait hij structureel verlies. Ik vind dat een nogal wankel bedrijfsmodel. Anderzijds ben ik ook niet bang dat de inleg niet terug komt.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:17 schreef zeeland6 het volgende:
link Brickfield 2 CCFDit wordt vast weer een vervroegde aflossing. Ik doe wel mee met rente 7% en 6 maanden rente vergoeding bij vervroegde aflossing. Nu hou ik mijn hand op de knip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een leuke voor mensen die nog aan de loyaliteitskorting werken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dit wordt vast weer een vervroegde aflossing. Ik doe wel mee met rente 7% en 6 maanden rente vergoeding bij vervroegde aflossing. Nu hou ik mijn hand op de knip.
Ik zou op basis van de geactualiseerde informatie waarschijnlijk niet geinvesteerd hebben, en dus ga ik mijn bestaande investering ook niet doorrollen.quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:16 schreef flexion het volgende:
[..]
Ik zat/zit hier ook in maar doe helemaal niet meer mee en laat hem over aan anderen. Eens met bovenstaande en de economische omstandigheden en vooruitzichten zijn nogal veranderd. Tegen 6% bruto vind ik de vergoeding veel te laag gezien het risico.
Precies dit.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:57 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik zou op basis van de geactualiseerde informatie waarschijnlijk niet geinvesteerd hebben, en dus ga ik mijn bestaande investering ook niet doorrollen.
Een bijkomende reden voor mij om niet meer mee te doen is dat ik eigenlijk af wil van de platformen in mijn portefeuille waar ik maar 1 of 2 projecten heb lopen en waarvan ik niet verwacht dat dat er snel meer zullen worden. Niets tegen WvjG als zodanig, maar ik zie gewoon niet dat het platform ooit meer dan een marginaal onderdeel van mijn CF portefeuille gaat worden.
Heeft net iemand 500k in geïnvesteerdquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dit wordt vast weer een vervroegde aflossing. Ik doe wel mee met rente 7% en 6 maanden rente vergoeding bij vervroegde aflossing. Nu hou ik mijn hand op de knip.
Er gooit net iemand een half miljoen erin.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Inderdaad een leuke voor de rentekorting, al vraag ik me wel af wat deze in de toekomst nog waard zal zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:30 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Wel een leuke voor mensen die nog aan de loyaliteitskorting werken.
In de pitch staat dat het voor langere termijn is.
Dan ben ik ik er nog meer van overtuigd dat ik niet mee moet doen. Deze investeerder heeft 33.33% van de lening in handen. Bij stemmingen over problemen bij dit project heeft deze investeerder dus bijna zeker in zijn eentje de meerderheid van de uitgebrachte stemmen. Dus als het een vriendje is van de leningnemers..............................quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:23 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Heeft net iemand 500k in geïnvesteerd, zo loopt ie snel vol.
Mijn 1000e crowdfundinvesteringquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:01 schreef obligataire het volgende:
De bungalows op GvE staan open:) Meegedaan met verhoogd bedrag.
Gefeliciteerd!! Welke conclusies kun je trekken na 1000 investering m.b.t.quote:
Dat zijn nog eens aantallen.quote:
Ik heb ze ook even geteld en kom op 1159 projecten.quote:
Omdat de bungalows op dit moment nog niet zijn gebouwd, houd ik het persoonlijk bij een bescheiden bijdrage.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:01 schreef obligataire het volgende:
De bungalows op GvE staan open:) Meegedaan met verhoogd bedrag.
Aardig detail is dat de bouw van de 19 bungalows op het park plaatsvindt onder zijn eigen leiding.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:45 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Omdat de bungalows op dit moment nog niet zijn gebouwd, houd ik het persoonlijk bij een bescheiden bijdrage.
Los daarvan ben ik erg terughoudend met alle recreatie.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Aardig detail is dat de bouw van de 19 bungalows op het park plaatsvindt onder zijn eigen leiding.
Ik vermoed dat die twee van hem, niet de minste aandacht zullen krijgen
Voor de duidelijkheid. Ik ben het 100% met je eens dat te hoge taxaties een groot probleem zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 00:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zolang er nog corrupte taxateurs actief zijn die opschrijven wat de klant wil/vraagt, hecht ik toch wat meer aan een relatief veilige bodemwaarde die - hoe gebrekkig ook - maar wel onafhankelijk van de voorliggende kredietaanvraag tot stand is gekomen.
En dan ook een bericht over de vervroegde aflossing vanquote:Op dinsdag 19 april 2022 15:55 schreef obligataire het volgende:
HCN/Bregje Oss heeft vandaag de laatste termijn betaald...hulde![]()
Inclusief een achttal betalingen van puur rente door Corona, dus ze zullen ongetwijfeld moeilijke tijden hebben gekend.
Complimenten voor ondernemer maar ook voor HCN.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze is eind 2020 gestart en had ook best wat last van de corona-maatregelen, wat mij betreft prima zo.
Dat denk ik niet. Er is grote woningnood en dat zie ik niet minder worden. In situaties dat permanente bewoning is toegestaan is het een betaalbaar alternatief voor woningzoekenden. En wat te denken van migrantenhuisvesting.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:35 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Los daarvan ben ik erg terughoudend met alle recreatie.
Ze schieten als paddenstoelen uit de lucht.
De volgende zeepbel?
Dit is een goeie inderdaad. Maar meegepakt, zit op 19 projecten bij CCF nu. Nog 1 voor zilverquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:30 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Wel een leuke voor mensen die nog aan de loyaliteitskorting werken.
In de pitch staat dat het voor langere termijn is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |