Yes mijn favo programma is er weer

Wie er boven uit springen zijn toch wel die mensen die in Limburg wonen en dat gezin op de flat. De andere twee gezinnen heb ik zoiets van: ach als je het geld hebt, waarom zou je het dan niet aan mooie spullen spenderen? Rekening van de familie Ponsen is trouwens wel door een check gegaan bij de bank gezien alle banken een tijd terug alle rekeningen moesten checken op illegale activiteiten. Zelf nog een tijdje hierin gewerkt namelijk.
Ik zat bij het Limburgse stel vooral met de volgende vragen/opmerkingen:
- Waarom ga je je huis verbouwen als je geen geld hebt?Hypotheek en energie is belangrijker dan cashen met je huis.
- Waarom werkt die vrouw niet? Wellicht komt het later nog aan bod maar het lijkt op het eerst gezicht niet erop dat zij een ziekte oid heeft waardoor dat niet kan. Ook al draait het alleen om de keuze hebben dat het kan: dat hebben ze dus op financieel gebied niet. En op de kinderen moeten passen is een kul argument gezien je tegenwoordig een groot gedeelte van de kosten terugkrijgt dmv kinderopvangtoeslag. Persoonlijk vind ik dit ook vallen onder een verantwoordelijkheid die je hebt naar je gezin toe en het stuit me tegen de borst die niet neemt.
- Wat een zooi daar in huis, waarom als die vrouw niet werkt? Wat doet zij dan de hele dag? Misschien vind zij het huishouden doen niet leuk maar met een beetje een schema is dat echt niet zo moeilijk, ook al zit je in een verbouwing (die ze dus ook niet betalen kunnen).
- Ik vraag me af of zij, gezien ik uit hun manier van praten haal dat zij niet afkomstig zijn uit Limburg, ooit hebben besloten om in Limburg te gaan wonen omdat de huizenprijzen goedkoper zijn daar. Ja, maar de salarissen zijn ook lager. Als je het maximale daaruit wil halen werk je in een andere provincie en heb je een huis in (de kop van) Limburg, Gennep of Mook ofzo want dan zit je dichter bij de verkeersaders in het midden van het land: A50, A15 en A12. Hoewel Stevensweert wel in de buurt van de A2 ligt, maar dan zit je in midden Limburg dus dat is nog een stuk rijden als je een in een andere provincie zou werken. Maargoed, dat is puur het beste uit je salaris/vast lasten willen halen. Net zoals mensen in Nederland werken maar ivm belastingen in België wonen.
- Ze houden zich vast aan de 3 ton die die makelaar zei. Dan gaat alles sowieso een teleurstelling worden want de makelaar zei er 'heel misschien' bij en in hun hoofd lijkt dat nu het absolute bedrag te zijn.
- Sowieso, in een camper met twee kinderen, dat mag toch niet zomaar? Doe dan een stacaravan of tiny house. Genoeg campings/parken die dat gedogen.
De familie op de flat:
- Alles huur maar dan ook alles. Ik zat met open mond te kijken. Nu snap ik ergens dat je met zoveel kinderen niet direct grote bedragen ter beschikking hebt maar dan nog, het besef lijkt er niet echt te zijn dat ze uiteindelijk juist duurder uit zijn, en dat alles gebaseerd op 'ja maar dan wordt het meteen vervangen als het stuk gaat'. Echt, wauw.
- Nog een wauw: in een flat wonen met zoveel mensen.
- Je kon de bingokaart erbij houden: tattoo's, huisdieren, een baby/nog heel jong kind en de rest met hele opmerkelijke namen, maar geen geld hebben.
- Boetes, constant snacken waar de snacks het duurst zijn. Ik weet dat we niet allemaal logisch kunnen nadenken maar vooral die boetes zou toch een simpele conclusie moeten zijn.
- Lenen maar je weet niet meer waarvoor. Goed bezig, wat zijn deze mensen verantwoordelijk bezig zeg

Benieuwd naar de afleveringen die nog volgen.