abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210348065
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Best verhelderend wel. Indertijd (20 jaar geleden) stond ik als parttime werkende alleenstaande moeder stomverbaasd dat ik zo ontzettend veel teruggave kreeg van de belastingen, kindertoeslag was dat of zoiets. Na hun 23ste verviel dat pas. Ik begrijp de redenatie van dat stel dus wel.
Wij zaten destijds samen vrij hoog ik de schaal en mijn partner heeft dus echt een tijd voor vrijwel "niks" gewerkt. De toeslag liep toen ook veel sneller terug richting 33% dacht ik (en we hadden 3 en niet 2 kinderen die opvang nodig hadden).

Hij is toen een paar jaar thuis geweest voor ze, omdat het bij ons wel kon en werken echt amper iets opleverde (naast pensioenopbouw, geen CV gat e.d.).

Intussen heeft de overheid ook wel ingezien dat dat ze uiteindelijk geld kost en die percentages flink omhoog geschroefd.

Ik snap echt niet dat je met de huidige tegemoetkoming niet gaat werken als je op het punt staat een camper in te moeten. Er zal vast een reden zijn als ik het dan juist begrijp, benieuwd wat ik van die reden ga denken...

[ Bericht 4% gewijzigd door ikbent op 19-08-2023 22:28:11 ]
pi_210348152
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:21 schreef ikbent het volgende:

Wij zaten destijds samen vrij hoog ik de schaal en mijn partner heeft dus echt een tijd voor vrijwel "niks" gewerkt. De toeslag liep toen ook veel sneller terug richting 33% dacht ik (en we hadden 3 en niet 2 kinderen die opvang nodig hadden).

Hij is toen een paar jaar thuis geweest voor ze, omdat het bij ons wel kon en werken echt amper iets opleverde (naast pensioenopbouw, geen CV gat e.d.).

Ik maakte indertijd geen gebruik van wat voor (betaalde) kinderopvang ook, door mijn flexibele uren en die van de vader van mijn toen nog jonge kinderen konden we ze samen opvangen. Toch kregen we naast de oude kinderbijslag ook een toeslag (lees belastingkorting).

Intussen heeft de overheid ook wel ingezien dat dat ze uiteindelijk geld kost en die percentages flink omhoog geschroefd.
[/quote]
pi_210348218
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ik maakte indertijd geen gebruik van wat voor (betaalde) kinderopvang ook, door mijn flexibele uren en die van de vader van mijn toen nog jonge kinderen konden we ze samen opvangen. Toch kregen we naast de oude kinderbijslag ook een toeslag (lees belastingkorting).

[/quote]

Dat is de alleenstaande ouderkorting denk ik, die bestaat volgens mij nog steeds.

Als zij zou gaan werken krijgen ze trouwens denk ik wel minder zorgtoeslag en kindertoeslag (niet bijslag of opvangtoeslag, maar toeslag op basis van inkomen), dat is wel iets om rekening mee te houden. Dan nog moet het ze best wat geld opleveren.
pi_210348247
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:31 schreef ikbent het volgende:

[..]
Jemig wat zit ik te prutsen met quotes, hahaha. Maar je hebt gelijk, ik kreeg een beetje medelijden met dat stel, het kan allemaal makkelijker.
  zondag 20 augustus 2023 @ 07:07:37 #205
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210350368
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:21 schreef ikbent het volgende:

[..]

Ik snap echt niet dat je met de huidige tegemoetkoming niet gaat werken als je op het punt staat een camper in te moeten. Er zal vast een reden zijn als ik het dan juist begrijp, benieuwd wat ik van die reden ga denken...
Voorheen had je nog een forse aanrechtsubsidie/huisvrouwentoeslag. Dan moest je inderdaad echt goed verdienen om het aantrekkelijk te laten zijn toch te gaan werken.
pi_210350532
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 20:33 schreef golfer het volgende:

[..]
4.700 excl. de kinderwagen.
Ja, maar daarnaast een vloerkleed of iets dergelijks en dan de kinderwagen wat dan totaal op 10.000 zou uitkomen. Volgens mij zei die voice-over dat.

Wesley Ponsen is voor bijna 1500 te boeken voor een half uurtje, soort optreden: tape-act.

bron
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:21:25 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210352191
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 08:12 schreef Mylene het volgende:

[..]
Ja, maar daarnaast een vloerkleed of iets dergelijks en dan de kinderwagen wat dan totaal op 10.000 zou uitkomen. Volgens mij zei die voice-over dat.

Wesley Ponsen is voor bijna 1500 te boeken voor een half uurtje, soort optreden: tape-act.

bron
Dan heeft hij zijn tarief idd verhoogd, want volgens mij grapte hij in de babywinkel dat hij zijn tarief dan maar moest verhogen van 1.295 naar 1500
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:24:47 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210352234
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 07:07 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Voorheen had je nog een forse aanrechtsubsidie/huisvrouwentoeslag. Dan moest je inderdaad echt goed verdienen om het aantrekkelijk te laten zijn toch te gaan werken.
Mwah, dat viel wel tegen hoor, daarbij is die niet alleen al jaren afgebouwd, de invoering van de IACK maakt het juist heel aantrekkelijk om beiden te werken, en die is al van meer dan 20 jaar geleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210352294
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan heeft hij zijn tarief idd verhoogd, want volgens mij grapte hij in de babywinkel dat hij zijn tarief dan maar moest verhogen van 1.295 naar 1500
Klopt, zodat zij thuis voor de kinderen kan zorgen. Dat is het doel.
  zondag 20 augustus 2023 @ 13:10:24 #210
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_210353475
Yes mijn favo programma is er weer :D Wie er boven uit springen zijn toch wel die mensen die in Limburg wonen en dat gezin op de flat. De andere twee gezinnen heb ik zoiets van: ach als je het geld hebt, waarom zou je het dan niet aan mooie spullen spenderen? Rekening van de familie Ponsen is trouwens wel door een check gegaan bij de bank gezien alle banken een tijd terug alle rekeningen moesten checken op illegale activiteiten. Zelf nog een tijdje hierin gewerkt namelijk.

Ik zat bij het Limburgse stel vooral met de volgende vragen/opmerkingen:
- Waarom ga je je huis verbouwen als je geen geld hebt?Hypotheek en energie is belangrijker dan cashen met je huis.
- Waarom werkt die vrouw niet? Wellicht komt het later nog aan bod maar het lijkt op het eerst gezicht niet erop dat zij een ziekte oid heeft waardoor dat niet kan. Ook al draait het alleen om de keuze hebben dat het kan: dat hebben ze dus op financieel gebied niet. En op de kinderen moeten passen is een kul argument gezien je tegenwoordig een groot gedeelte van de kosten terugkrijgt dmv kinderopvangtoeslag. Persoonlijk vind ik dit ook vallen onder een verantwoordelijkheid die je hebt naar je gezin toe en het stuit me tegen de borst die niet neemt.
- Wat een zooi daar in huis, waarom als die vrouw niet werkt? Wat doet zij dan de hele dag? Misschien vind zij het huishouden doen niet leuk maar met een beetje een schema is dat echt niet zo moeilijk, ook al zit je in een verbouwing (die ze dus ook niet betalen kunnen).
- Ik vraag me af of zij, gezien ik uit hun manier van praten haal dat zij niet afkomstig zijn uit Limburg, ooit hebben besloten om in Limburg te gaan wonen omdat de huizenprijzen goedkoper zijn daar. Ja, maar de salarissen zijn ook lager. Als je het maximale daaruit wil halen werk je in een andere provincie en heb je een huis in (de kop van) Limburg, Gennep of Mook ofzo want dan zit je dichter bij de verkeersaders in het midden van het land: A50, A15 en A12. Hoewel Stevensweert wel in de buurt van de A2 ligt, maar dan zit je in midden Limburg dus dat is nog een stuk rijden als je een in een andere provincie zou werken. Maargoed, dat is puur het beste uit je salaris/vast lasten willen halen. Net zoals mensen in Nederland werken maar ivm belastingen in België wonen.
- Ze houden zich vast aan de 3 ton die die makelaar zei. Dan gaat alles sowieso een teleurstelling worden want de makelaar zei er 'heel misschien' bij en in hun hoofd lijkt dat nu het absolute bedrag te zijn.
- Sowieso, in een camper met twee kinderen, dat mag toch niet zomaar? Doe dan een stacaravan of tiny house. Genoeg campings/parken die dat gedogen.

De familie op de flat:
- Alles huur maar dan ook alles. Ik zat met open mond te kijken. Nu snap ik ergens dat je met zoveel kinderen niet direct grote bedragen ter beschikking hebt maar dan nog, het besef lijkt er niet echt te zijn dat ze uiteindelijk juist duurder uit zijn, en dat alles gebaseerd op 'ja maar dan wordt het meteen vervangen als het stuk gaat'. Echt, wauw.
- Nog een wauw: in een flat wonen met zoveel mensen.
- Je kon de bingokaart erbij houden: tattoo's, huisdieren, een baby/nog heel jong kind en de rest met hele opmerkelijke namen, maar geen geld hebben.
- Boetes, constant snacken waar de snacks het duurst zijn. Ik weet dat we niet allemaal logisch kunnen nadenken maar vooral die boetes zou toch een simpele conclusie moeten zijn.
- Lenen maar je weet niet meer waarvoor. Goed bezig, wat zijn deze mensen verantwoordelijk bezig zeg :')

Benieuwd naar de afleveringen die nog volgen.
With love :*
pi_210353592
Ik vind het apart dat je kosten van bijvoorbeeld Netflix er niet tussen ziet staan.

Zelf heb ik alleen NLziet, maar ik denk dat veel mensen wel zoiets hebben.
  zondag 20 augustus 2023 @ 13:39:43 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210353918
Flat mevrouw is trouwens juf. Als juf (ook parttime) verdien je echt niet onaardig.
pi_210353971
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:39 schreef amaranta het volgende:
Flat mevrouw is trouwens juf. Als juf (ook parttime) verdien je echt niet onaardig.
Nee... alleen erger ik me aan haar grammaticale fouten... dat voor een juffrouw
pi_210355944
Wat ik me altijd afvraag: Waarom leven mensen met minder geld (die op televisie komnen) in zo'n rommelige en soms zelfs vieze varkensstal? Even de boel schoonmaken, netjes opruimen en kost niks extra's...

Hier ook minima, maar mijn huis is gewoon netjes en schoon...
  Moderator/colorchick zondag 20 augustus 2023 @ 16:08:34 #215
382129 crew  Donna
pi_210356047
Ze zijn het overzicht kwijt. Niet alleen van de financiën.
pi_210356107
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:08 schreef Donna het volgende:
Ze zijn het overzicht kwijt. Niet alleen van de financiën.
Ja.. oké, ik oordeel te hard :@
  zondag 20 augustus 2023 @ 18:48:25 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210358342
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee... alleen erger ik me aan haar grammaticale fouten... dat voor een juffrouw
Waar heb je haar zien schrijven?
  donderdag 24 augustus 2023 @ 21:20:53 #218
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_210412221
Straks weer een uitzending. :s)
  Moderator/colorchick donderdag 24 augustus 2023 @ 21:22:10 #219
382129 crew  Donna
pi_210412243
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 21:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Straks weer een uitzending. :s)
Bedankt voor de reminder!
  Moderator/colorchick donderdag 24 augustus 2023 @ 21:27:00 #220
382129 crew  Donna
pi_210412370
Here we go!
  donderdag 24 augustus 2023 @ 21:27:51 #221
311468 Van_Poppel
pi_210412394
350 netto per optreden houdt niet over.
  Moderator/colorchick donderdag 24 augustus 2023 @ 21:28:55 #222
382129 crew  Donna
pi_210412425
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 21:27 schreef Van_Poppel het volgende:
350 netto per optreden houdt niet over.
Moest daar ook nog inkomstenbelasting vanaf? Ik heb die opsomming maar half gehoord.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 21:29:47 #223
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_210412441
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 21:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Moest daar ook nog inkomstenbelasting vanaf? Ik heb die opsomming maar half gehoord.
Daar moet nog inkomstenbelasting vanaf denk ik ja, als hij dat tenminste netjes aangeeft in zijn aangifte :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 21:30:09 #224
311468 Van_Poppel
pi_210412452
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 21:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik neem aan dat over die 795 euro gage nog BTW moet worden betaald.
  Moderator/colorchick donderdag 24 augustus 2023 @ 21:30:43 #225
382129 crew  Donna
pi_210412466
Mja. Heel veel zingen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')