abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210335198
Ojee, de volgende kijkverslaving hier, alle afleveringen in twee avonden zitten afkijken. Het is de EO, NPO, dus je verwacht iets minder chips in beeld en minder gescript. Vergeet het maar. Jemig, betaal ik daar kijkbelasting voor. _O-

Zal niet spoileren (kost mij heel veel moeite), maar ojee, dat stel dat met twee hele jonge kindjes dat naar een camper wil verhuizen, omdat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen. Heel triest! Dat is toch je allereerste prioriteit? Huur/hypotheek en vaste lasten als energie, gas. water en elektriciteit? Soms snap ik echt niet hoe mensen leven.
  Moderator/colorchick vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:06:11 #177
382129 crew  Donna
pi_210335651
Dikke bende daar ook in huis niet normaal!
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:11:21 #178
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210335706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:19 schreef Michellee het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar het funda huis van die camper mensen
Ik ben al aan het zoeken op funda, maar daar kan ik alleen maar keurig opgeruimde huizen vinden.
pi_210336102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:11 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Ik ben al aan het zoeken op funda, maar daar kan ik alleen maar keurig opgeruimde huizen vinden.
Ik hoop echt dat dat gezin ondertussen het huis verkocht hebben.
pi_210337795
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:11 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Ik had hem gevonden maar niet meer op funda, lijkt alsof hij van internet is gewist. Ik zie hem alleen nog op facebook, en niet zo rommelig.
pi_210337863
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:28 schreef Firuze60 het volgende:
Ojee, de volgende kijkverslaving hier, alle afleveringen in twee avonden zitten afkijken. Het is de EO, NPO, dus je verwacht iets minder chips in beeld en minder gescript. Vergeet het maar. Jemig, betaal ik daar kijkbelasting voor. _O-

Zal niet spoileren (kost mij heel veel moeite), maar ojee, dat stel dat met twee hele jonge kindjes dat naar een camper wil verhuizen, omdat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen. Heel triest! Dat is toch je allereerste prioriteit? Huur/hypotheek en vaste lasten als energie, gas. water en elektriciteit? Soms snap ik echt niet hoe mensen leven.
Hier ook alles in 2 avonden gebinged. Ik moet zeggen dat ik Wesley echt sympatiek vond, niet zoals die rijke van vorig seizoen, die zat echt in mijn irritatie zone.

Die 2 met die 9 kinderen, ik denk altijd hoe ben je in deze situatie gekomen? Soms hoor je ze argumenten geven dat ik denk okay. 255 euro voor nagels, terwijl je je apparaten huurt. Doe dan een paar keer je nagels zelf en koop
zon apparaat zelf. Of doe het niet en betaal je rekening.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:30:58 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210338037
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 18:43 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
van die volkszanger snapte ik ook niet veel. Wat vraagt hij voor een optreden, wat is hun maandinkomen en hoeveel optredens doet hij per maand?
Hun maandinkomen is toch ¤ 3.800 ?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:35:19 #183
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210338078
Aflevering 1 gezien.

Wesley komt inderdaad symapthiek over. Selfmade en buiten zijn supercar hobby denkt hij wel degelijk na over zijn uitgaven. Waarom 30k uitgaven aan een interieur als dit ook voor 5k kan. Er zit wel eem vleugje patser over, anders doe je natuurlijk ook niet mee aan het programma. Influencerambities, maar hij komt er vooralsnog mee weg.

Dat samengestelde gezin uit Zaandam is natuurlijk je klassieke voorbeeld van; karig financieel leven puur door eigen keuzes. Waar ze dan niet meer uitkomen.

Die volkszanger voldoet aan alles wat je verwacht. Sjoemelen bij het leven, materialistisch ingesteld, vrouwtje die vooral wil uitgeven. Maar goed onder de streep komen ze uit en moeten ze vooral zelf weten wat ze doen.

Dat gezin uit Limburg spant wel de kroon. Grossieren in dommigheid. Als zij gewoon 2 dagen in de week een postronde gaat lopen zijn ze min of meer uit de brand. Je dak boven het hoofd verkopen met een maandlast van 850¤. Dat ga je natuurlijk nooit meer terug krijgen :')
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:40:24 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210338126
Werkt zij van dat stel dat in een camper wil gaan wonen überhaupt wel?
Het gaat alleen maat over zijn inkomen.

En als je niet werkt nog overal volle wasmanden hebben staan die je alleen maar verplaatst als ze in de weg staan.
Hoe dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:11:24 #185
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210338347
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 09:40 schreef Leandra het volgende:

En als je niet werkt nog overal volle wasmanden hebben staan die je alleen maar verplaatst als ze in de weg staan.
Hoe dan?
Zij werkt niet. Ze komt op mij over als een "nemer" en komt hier en daar zelfs betweterig over. Arme man.
pi_210338373
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 09:40 schreef Leandra het volgende:

Hoe dan?
Nee dat snapte ik overigens niet. Als ik haar was zou ik heel snel een baan nemen voor een paar dagen zodat die hypotheek betaald kan worden.

In een caravan wonen is toch geen goed alternatief met 2 van die kleine kinderen? Rare keuzes maar wie weet wat erachter zit.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:20:26 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210338410
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:11 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Zij werkt niet. Ze komt op mij over als een "nemer" en komt hier en daar zelfs betweterig over. Arme man.
Nou ja, ze lijkt iig wel te snappen dat je geen geld "over hebt" als er aan het eind van de maand nog ¤ 300 op je rekening staat terwijl je hypotheek en energierekening niet betaald zijn maar je daardoor ¤ 1.000 meer schuld hebt dan een maand daarvoor.

Per saldo geven ze dus maandelijks ¤ 700 meer uit dan er binnenkomt.
Ook als zij zou gaan werken zouden ze nog amper eigen bijdrage voor de kinderopvang hebben, maar ¤ 700 per maand is zelfs te doen met een baantje in de avonduren.
Plus alle belastingvoordelen die je dan krijgt...

Thuisblijfmoeder zijn is een luxe tegenwoordig, een luxe die zij zich duidelijk niet kunnen permitteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:22:41 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210338433
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:14 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Nee dat snapte ik overigens niet. Als ik haar was zou ik heel snel een baan nemen voor een paar dagen zodat die hypotheek betaald kan worden.

In een caravan wonen is toch geen goed alternatief met 2 van die kleine kinderen? Rare keuzes maar wie weet wat erachter zit.
Volgens mij kan het ook niet echt.
Je moet een adres hebben en ik zie zomaar issues met jeugdzorg ontstaan als je in een camper gaat wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210341581
Waarom gaat die thuisblijfmoeder vrouw niet gewoon werken? Of in ieder geval de tyfuszooi in huis opruimen? Rondkomen op 1 salaris kan best, maar dan wel zonder kinderen en in een kleinere woning die niet zoveel onderhoud nodig heeft. Luie flikkers zijn het, dat straalt ervan af.
pi_210347290
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:40 schreef pretpletter het volgende:
Waarom gaat die thuisblijfmoeder vrouw niet gewoon werken? Of in ieder geval de tyfuszooi in huis opruimen? Rondkomen op 1 salaris kan best, maar dan wel zonder kinderen en in een kleinere woning die niet zoveel onderhoud nodig heeft. Luie flikkers zijn het, dat straalt ervan af.
Huh? Ze werkt toch? Zorgt de hele dag voor die jonge kinderen. Sinds wanneer is een thuisvrouw zijn niet ook een baan? Anders betalen ze zich rot aan de kinderopvang.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:52:14 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210347332
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huh? Ze werkt toch? Zorgt de hele dag voor die jonge kinderen. Sinds wanneer is een thuisvrouw zijn niet ook een baan? Anders betalen ze zich rot aan de kinderopvang.
Nou nee, met een inkomen als het zijne en als zij er eventueel nog de helft bij verdient betalen ze zich helemaal niet rot aan de kinderopvang.
De eigen bijdrage kinderopvang is dan zeer beperkt, plus dat ze met de IACK ook nog een enorm belastingvoordeel meepakt als ze gaat werken.

En als ze dat thuisblijfmoeder zijn werkelijk als een baan zag dan had ze wel eens wat wassen weg mogen werken ipv volle wasmanden alleen van A naar B schuiven.

Ik schat zomaar dat het voor de kinderen ook goed zou zijn om een paar dagen per week naar een KDV te gaan, zodat ze leren dat een bende niet normaal is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210347380
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nee, met een inkomen als het zijne en als zij er eventueel nog de helft bij verdient betalen ze zich helemaal niet rot aan de kinderopvang.
De eigen bijdrage kinderopvang is dan zeer beperkt, plus dat ze nog een enorm belastingvoordeel meepakt.
Nadeel, ik heb vooruit gekeken. Dus zwijg, het wordt wel wat duidelijker het hoe en waarom.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:55:54 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210347485
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nadeel, ik heb vooruit gekeken. Dus zwijg, het wordt wel wat duidelijker het hoe en waarom.
Daag... ga hier dan niet met je vooruitkijkkennis lopen zeuren.

Maar dat ze zich dan scheel betalen aan kinderopvang is gewoon BS.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210347592
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doe niet zo aangebrand, mens. Ik reageer op de eerste uitzending van de deelnemers en had dezelfde reaktie als jij. Hoe denk jij dat dit hun verteld gaat worden?

Sjesus, word een beetje gallisch van die spoilerfanaten.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:01:26 #195
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210347624
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zal wel een ziek/zwak/misselijk excuusje zijn. We gaan het zien :P
pi_210347780
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hier al wat jaren geen gebruik meer gemaakt van de opvang, maar hij zat op 2600,- per maand toch? Even aangenomen dat daar iets van eigen bijdrage pensioen in zit schat ik dit op zo'n 3500 bruto per maand. Met vakantiegeld erbij 45,5K per jaar.

Gaat zij ergens 1275 bruto in de maand erbij verdienen (samen met IACK en kortingen blijft dat dan ook zo goed als netto over), zit je samen rond de 62K per jaar.

Volgens de tabel 2023 krijg je dan 78,7% opvangtoeslag voor kind 1 en 93,5% voor kind 2.

Maximale uurtarief voor toeslag is ongeveer 9 euro, stel je hebt 11 uur per dag nodig x 3 dagen a 9 euro. Kost je dat 2573 per maand en krijg je als ik snel reken zo'n 2216 van terug..

Voor 350 netto weet je dan dus alles. Maar laten we zeggen dat het wat meer kost omdat het uurtarief bij de opvang wat hoger ligt...kan je nog steeds gerust 650-750,- extra overhouden elke maand.

Wat let haar om te gaan werken en zichzelf uit de ellende te trekken?

[ Bericht 0% gewijzigd door ikbent op 19-08-2023 22:12:28 ]
pi_210347915
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:07 schreef ikbent het volgende:

[..]
Hier al wat jaren geen gebruik meer gemaakt van de opvang, maar hij zat op 2600,- per maand toch? Even aangenomen dat daar iets van eigen bijdrage pensioen in zit schat ik dit op zo'n 3500 bruto per maand. Met vakantiegeld erbij 45,5K per jaar.

Gaat zij ergens 1275 bruto in de maand erbij verdienen (samen met IACK en kortingen blijft dat dan ook zo goed als netto over), zit je samen rond de 62K per jaar.

Volgens de tabel 2023 krijg je dan 78,7% opvangtoeslag voor kind 1 en 93,5% voor kind 2.

Maximale uurtarief voor toeslag is ongeveer 9 euro, stel je hebt 11 uur per dag nodig x 3 dagen a 9 euro. Kost je dat 2573 per maand en krijg je als ik snel reken zo'n 2216 van terug..

Voor 350 netto weet je dan dus alles. Maar laten we zeggen dat het wat meer kost omdat het uurtarief bij de opvang wat hoger ligt.

Wat let haar om te gaan werken en zichzelf uit de ellende te trekken?
Best verhelderend wel. Indertijd (20 jaar geleden) stond ik als parttime werkende alleenstaande moeder stomverbaasd dat ik zo ontzettend veel teruggave kreeg van de belastingen, kindertoeslag was dat of zoiets. Na hun 23ste verviel dat pas. Ik begrijp de redenatie van dat stel dus wel.
pi_210347949
Haha, ik was zo lekker aan het rekenen en de tabel op aan het zoeken dat anderen me allang voor waren met dezelfde strekking 🤦‍♀️
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:18:22 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210347999
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Doe niet zo aangebrand, mens. Ik reageer op de eerste uitzending van de deelnemers en had dezelfde reaktie als jij. Hoe denk jij dat dit hun verteld gaat worden?

Sjesus, word een beetje gallisch van die spoilerfanaten.
Jij post "dus zwijg" naar mij en dan doe ik aangebrand?
De tering, wat een vreselijke kuttroll ben je toch ook.

Als je normaal benaderd wilt worden moet je niet met dit soort opmerkingen komen en BS verkondigen dat de kinderopvang onbetaalbaar zou zijn en dat jij dat wel zou weten omdat je vooruit gekeken hebt.

Het is simpelweg gelul dat ze zich krom zouden betalen aan kinderopvang als zij zo'n ¤ 1.200 in de maand zou gaan verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210348035
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jij post "dus zwijg" naar mij en dan doe ik aangebrand?
De tering, wat een vreselijke kuttroll ben je toch ook.

Als je normaal benaderd wilt worden moet je niet met dit soort opmerkingen komen en BS verkondigen dat de kinderopvang onbetaalbaar zou zijn en dat jij dat wel zou weten omdat je vooruit gekeken hebt.

Het is simpelweg gelul dat ze zich krom zouden betalen aan kinderopvang als zij zo'n ¤ 1.200 in de maand zou gaan verdienen.
Dus ik zwijg, vergat het woordje ik, jij hoefde niet te zwijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')