Beetje matig allemaal, wel +40% vandaag. Echt inherent een uitstekende performance, maar oké, tough love. Verkocht.quote:Op vrijdag 22 april 2022 08:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou, dat is in ieder geval gebeurd. Nu eens kijken wat de markt vindt.
Valt wel mee toch?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En weer een behoorlijke rode beursdag. En dan moeten de rentestijgingen dit jaar nog komen. Wordt een leuk beursjaar zo.
Veel indexen staan inmiddels zo'n 15-20 procent onder de piek.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Valt wel mee toch?
-1,13% is niet optimaal maar toch ook niet dramatisch.
En ja, rentestijgingen komen maar zijn ook vast al deels in de koersen verwerkt, aangezien iedere belegger onderhand wel weet dat de rente gaat stijgen.
Valt wel mee. Ik ben vanaf half april 2021 in stappen ingestap, in augustus nog een extra fors bedrag en daarna nog zo'n 15% van m'n vermogen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Veel indexen staan inmiddels zo'n 15-20 procent onder de piek.
Ik denk dat mensen die in 2021 met een lumpsum zijn ingestapt heel lang zullen moeten wachten voor ze weer een beetje aan winst mogen gaan denken.
Ze vissen wel per definitie in dezelfde vijver. Dat is geen wegkapen direct, maar vergelijkbaar effect.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:09 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik heb sterk het vermoeden dat de bedrijven in de regio Eindhoven afspraken hebben met elkaar dat ze niet elkaars personeel gaan wegkapen. Dat zou al snel tot een enorme loonstijging leiden, waar geen tekenen van zijn. En verder wordt er op grote schaal personeel in het buitenland geworven.
Het kan juist ook versterkend werken, een soort "Silicon Valley".quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze vissen wel per definitie in dezelfde vijver. Dat is geen wegkapen direct, maar vergelijkbaar effect.
Er wordt ook gevist in de vijver van Amerikaanse, Aziatische etc. Technology bedrijven. Dat dit een lokale uitdaging is, is al een tijdje verleden tijd. En dat zie je als je in de regio over straat loopt, je kinderen naar school brengt of een biertje gaat drinken in de kroegquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze vissen wel per definitie in dezelfde vijver. Dat is geen wegkapen direct, maar vergelijkbaar effect.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En weer een behoorlijke rode beursdag. En dan moeten de rentestijgingen dit jaar nog komen. Wordt een leuk beursjaar zo.
Nee hoor sta gewoon op winst. Moet jij niet gewoon je geld op een spaarrekening zetten ipv beleggen?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Veel indexen staan inmiddels zo'n 15-20 procent onder de piek.
Ik denk dat mensen die in 2021 met een lumpsum zijn ingestapt heel lang zullen moeten wachten voor ze weer een beetje aan winst mogen gaan denken.
Blijf lekker beleggen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:43 schreef SOG het volgende:
[..]
Nee hoor sta gewoon op winst. Moet jij niet gewoon je geld op een spaarrekening zetten ipv beleggen?
ASML rooft Philips leeg wat ik geweldig vind!! Ik werk me de pleuris daar maar alles ten koste van Philips!! Kom erbij en je krijgt 10% extra netto op al je ASML aandelen via je loon: max. 10% per jaar.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:21 schreef bleiblei het volgende:
Overigens is het makkelijk gezegd, groeien groeien groeien. Maar je moet de nieuwe mensen ook ingeleerd krijgen. Als je ineens hard (10%+ per jaar) groeit zal je zien dat de output achteruit gaat en met een beetje pech de ervaren mensen weglopen omdat ze alleen nog maar nieuwelingen aan het opleiden zijn ipv. doen waar ze goed in zijn en lol uithalen. Dus dat is de balancing act voor ASML die het allerbelangrijkste is om in de vingers te hebben. Maar goed, dat bedrijf heeft afgelopen 30 jaar vaker voor dergelijke uitdagingen gestaan.
Onderschat bedrijf, nauwelijks bekend in Nederland.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:25 schreef bleiblei het volgende:
Vanderlande is trouwens ook een pracht bedrijf van het kaliber ASML. Alleen jammer dat ze over genomen zijn door Toyota, een paar jaar geleden. Als ze op de beurs hadden gezeten, was ik daar zeker op ingestapt.
Van Riet past ook in dat straatjequote:Op vrijdag 22 april 2022 20:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Onderschat bedrijf, nauwelijks bekend in Nederland.
Heb een beetje het idee dat alle losers bij vanderlande werken.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:25 schreef bleiblei het volgende:
Vanderlande is trouwens ook een pracht bedrijf van het kaliber ASML. Alleen jammer dat ze over genomen zijn door Toyota, een paar jaar geleden. Als ze op de beurs hadden gezeten, was ik daar zeker op ingestapt.
beleggen in assets , vaste zakenquote:
quote:Op zondag 24 april 2022 10:45 schreef xminator het volgende:
[..]
Heb een beetje het idee dat alle losers bij vanderlande werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |