M'n portfolio lijkt wel aardig op een S&P500 / Berkshire / AEX mix-variantquote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je hebt geen S&P500 ETF meer? Dan maak je het jezelf wel onnodig moeilijk toch? Of je moet zin hebben om koortsachtig op een stoffige zolderkamer talloze bedrijven te analyseren in een wanhopige poging de markt bij te benen. ETF's zijn toch juist een mooie tool?
Kijk je wel een beetje naar de P/E ratio's of helemaal niet? Als ik jou was en het om zulke grote bedragen ging dan zou ik de boel uitbesteden aan een vermogensbeheerder of het simpel houden met ETF's. Maar goed, dat moet je natuurlijk allemaal zelf weten.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
M'n portfolio lijkt wel aardig op een S&P500 / Berkshire / AEX mix-variant
Niet zoveel uitzoekwerk, gewoon vooral bedrijven die al langer bestaan en winst maken.
Van analyseren heb ik geen verstand, dus wat dat betreft zou ik dit eigenlijk niet moeten doen![]()
Hij is niet helemaal actueel meer want Berkshire stijgt langzaam in de lijst naarmate er meer dividend in gaat.
[ afbeelding ]
Vermogensbeheerder? Iemand betalen om m'n geld kwijt te raken of om het in ETF's te stoppen? Nah, laat maarquote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Kijk je wel een beetje naar de P/E ratio's of helemaal niet? Als ik jou was dan zou ik de boel uitbesteden aan een vermogensbeheerder of het simpel houden met ETF's. Maar goed, dat moet je natuurlijk allemaal zelf weten.
Ik volg het ook niet allemaal heel aandachtig. Heb gewoon aandelen uitgezocht van bedrijven die het wel aardig doen de afgelopen jaren. Paar bedrijven die wat potentie hebben (zoals Floor & Decor, Canoo, Beyond Meat) en verder vrij conventioneel.quote:Zelf DCA ik voornamelijk de S&P500 en de EuroStoxx 50 aangevuld met een stuk of tien losse aandelen van bedrijven die ik op mijn huis-tuin-en-keuken manier geanalyseerd heb op mijn stoffige zolderkamer. Tien bedrijven volgen is voor mij nog te behapstukken.
Dat kan natuurlijk gebeuren. Legacy autobedrijven zitten met afschrijvingen, olie zit met CO2 uitstoot, industrie zit met grondstof- en energieprijzen, etc. Er is in iedere branche wel wat, denk ik.quote:Ik vraag me trouwens af of bedrijven zoals Coca Cola en McDonald's niet de wind tegen gaan krijgen in de nabije toekomst, zoals de tabaksindustrie. Michelle Obama was geloof ik al een kruistocht begonnen tegen McDonald's toen ze nog de first lady was.
Als je de Rabobank verslaat dan doe je het waarschijnlijk wel goed idd. Maar als je al veel geld hebt dan hoef je toch eigenlijk alleen maar mee te dobberen op het niveau van de markt? Waarom dan nog een risky play maken met Tesla?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vermogensbeheerder? Iemand betalen om m'n geld kwijt te raken of om het in ETF's te stoppen? Nah, laat maarIk zou iig niet meer lekker kunnen slapen als ik het zou uitbesteden en dat is wel een voorwaarde bij beleggen.
[..]
Ik volg het ook niet allemaal heel aandachtig. Heb gewoon aandelen uitgezocht van bedrijven die het wel aardig doen de afgelopen jaren. Paar bedrijven die wat potentie hebben (zoals Floor & Decor, Canoo, Beyond Meat) en verder vrij conventioneel.
[..]
Dat kan natuurlijk gebeuren. Legacy autobedrijven zitten met afschrijvingen, olie zit met CO2 uitstoot, etc. Er is in iedere branche wel wat, denk ik.
Voorlopig staat m'n portfolio na een jaar nog op winst en sta ik er ruim beter voor dan wanneer ik het door de "beheerd beleggen" van de Rabobank had laten doen
Verkeerd voorbeeld denk ik. Je hebt het tegen een aardige Tesla-nerd lolquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als je de Rabobank verslaat dan doe je het waarschijnlijk wel goed idd. Maar als je al veel geld hebt dan hoef je toch eigenlijk alleen maar mee te dobberen op het niveau van de markt? Waarom dan nog een risky play maken met Tesla?
Oh ja, dat verhaal kennen we zo langzamerhand wel.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:16 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Verkeerd voorbeeld denk ik. Je hebt het tegen een aardige Tesla-nerd lol
Tesla is 1 van bedrijven waar ik dan (in verhouding) weer wél heel veel van weet vanuit m'n interesses.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als je de Rabobank verslaat dan doe je het waarschijnlijk wel goed idd. Maar als je al veel geld hebt dan hoef je toch eigenlijk alleen maar mee te dobberen op het niveau van de markt? Waarom dan nog een risky play maken met Tesla?
Ik hou me in om niet te beginnen over die prachtige nieuwe fabrieken en de megacastingsquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oh ja, dat verhaal kennen we zo langzamerhand wel.
Ach ja, je moet een keuze makenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:28 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
@:thefreshprince overigens wel jammer dat je nog steeds geen $TELL in je portfolio hebt. $NEXT en $PTOAF gaan ook goed trouwens.
Ach ik weet niet, ik lees al sinds eind jaren 80's de KIJK en ook ruim daarvoor werden al beloftes gedaan met "vliegende auto's" maar in de praktijk zie je toch dat het nooit echt van de grond is gekomen (pun intended).quote:Ehang daarentegen heb ik me tot nu toe wel in vergistMaar die heeft nog steeds veel potentie imo. Moet alleen een stuk langer duren dan ik had verwacht.
Als je die vergelijking maakt kun je (imo) beter naar de marketcap kijken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ach ja, je moet een keuze makenZonder olie en gas gaat het nu ook wel aardig.
En Tellurian hoeft natuurlijk geen succesverhaal te worden, dat weten we over ~4 jaar pas echt denk ik?
Voorlopig staat Tellurian nog niet boven hun pre-corona koers, als ik het zo snel bekijk.
Eens. Ikzelf zie vliegende auto’s in de toekomst echt als onvermijdelijk. In welke vorm en in welke tijdspanne is idd de vraag natuurlijk. Ik hoop echter nog minimaal een halve eeuw te leven, dus heb de tijd denk ikquote:Ach ik weet niet, ik lees al sinds eind jaren 80's de KIJK en ook ruim daarvoor werden al beloftes gedaan met "vliegende auto's" maar in de praktijk zie je toch dat het nooit echt van de grond is gekomen (pun intended).
Je kan een idee hebben, het uitvoeren maar je moet ook mensen hebben die in zo'n ding durven stappen.
Met autonoom rijden is dat overigens ook wel spannend geweest maar je ziet toch dat er in de (geo fenced) gebieden waar die autonome taxi's nu wat rondrijden (o.a. Waymo) vooral de jongere generatie dat al heel snel als "normaal" ziet om droog en snel van punt A naar punt B te komen.
Misschien komt dat er ook wel voor die vliegende taxi's maar ik vind het zelf nogal een gok.
Over 50 jaar ben ik al bijna een 2e Charlie Munger dus weet niet of dat realistisch isquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Als je die vergelijking maakt kun je (imo) beter naar de marketcap kijken.
Anyway, je weet hoe ik over TELL denkJe hebt gelijk dat we het over 4-5 jaar pas zeker weten, maar dan is de boot gevaren. Persoonlijk denk ik dat de grootste gap up bij het bekend maken van de financiering zal zijn. De inhoud van de details zal de grootte van de sprong bepalen.
[..]
Eens. Ikzelf zie vliegende auto’s in de toekomst echt als onvermijdelijk. In welke vorm en in welke tijdspanne is idd de vraag natuurlijk. Ik hoop echter nog minimaal een halve eeuw te leven, dus heb de tijd denk ik
Lol, ik ook en nog steeds krijg ik hem elke maand op de matquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ach ik weet niet, ik lees al sinds eind jaren 80's de KIJK en ook ruim daarvoor werden al beloftes gedaan met "vliegende auto's" maar in de praktijk zie je toch dat het nooit echt van de grond is gekomen (pun intended).
Ik hoop het ook ja.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:45 schreef Idisrom het volgende:
Vrijdag komt ING met kwartaalcijfers.
De schade door de boycot naar Rusland zal meevallen, denk ik.
Ben een tijdje lid geweest, tot ik ontdekte dat je 'm gratis in de Bibliotheek kon lezenquote:Op woensdag 4 mei 2022 13:33 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Lol, ik ook en nog steeds krijg ik hem elke maand op de mat
quote:Fugro NV
OrderID 5a4c6b7c-0378-4d30-b05e-74c57832abc2
Transactiedatum 29-okt-2021 9:18:01
ISIN NL00150003E1
Opdracht Koop
Type Limit Order
Beurs TDG
Handelsplaats XGAT
Aantal 389
Koers EUR 7,5200
Lokale waarde EUR -2.925,28
Waarde EUR -2.925,28
Wisselkoers 1,0000
AutoFX kosten EUR 0,00
Transactiekosten EUR -3,90
Totale Kosten EUR -3,90
Totaal EUR -2.929,18
Ja geniaal he 75% winst al!quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik niet, maar zo te zien jij wel![]()
Als de FED zo stellig is zou ik alvast maar goudstaven inslaan, of bierdopjes.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:58 schreef BasEnAad het volgende:
Koersen in de VS schieten omhoog.
Wat ik zo lees: de FED zegt inflatie in te kunnen perken zonder veel economische schade en dat economische groei niet in gevaar is. Renteverhoging is al ingeprijsd.
Banken krijgen weer een verborgen bail-out.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:58 schreef BasEnAad het volgende:
Koersen in de VS schieten omhoog.
Wat ik zo lees: de FED zegt inflatie in te kunnen perken zonder veel economische schade en dat economische groei niet in gevaar is. Renteverhoging is al ingeprijsd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |