abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2022 @ 15:40:30 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204424777
Ik kwam dit artikel tegen, 'de middeninkomens trekken het niet meer''.

Doodsbenauwd krijgt kraanmachinist Martijn in 't Veld het van het bedrag dat hij voor zijn weekboodschappen en de energierekening moet neertellen. Samen met zijn vriendin Amy, die parttime schoonmaakwerk doet, hadden ze net alles keurig voor elkaar. Onlangs vonden ze een iets ruimer huurhuis, perfect voor hen en hun peuter. Het zou financieel ook allemaal precies kunnen.

Tot ze inzicht kregen hoeveel ze nu, met een nieuw energiecontract, per maand extra kwijt zullen zijn. Tel daarbij de duurdere boodschappen op en ze staren ineens naar een maandelijks tekort van 400 tot 500 euro.

Verder bezuinigen op hun uitgaven kunnen ze niet. Hun oude auto staat al te koop. Kleding dragen ze helemaal op en de boodschappen worden al jaren karig ingekocht bij een goedkope supermarkt. "Wij, een gemiddeld gezin, vallen precies buiten de boot. Schandalig."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)komens-het-niet-meer

Om heel eerlijk te zijn herken ik dit niet echt.
Om mij heen heeft iedereen een gemiddeld modaal salaris.

Al mijn vrienden zitten nog steeds bijna elk weekend op het terras, of in een wok restaurant, of gaan een dagje shoppen.. En ze hebben ook allemaal een redelijk nieuwe auto die ze kunnen betalen.

Kortom, wat denken jullie, is het wel echt zo erg allemaal als in dit artikel staat?

Zelf heb ik gewoon de verwarming niet hoger staan dan 17.5 graden. En de laatste week heb ik hem door het warmere weer helemaal niet aan hoeven zetten.

Verder merk ik vrijwel weinig van de hogere prijzen, ik kan nog steeds prima sparen.

Hoe zit dat bij jullie, komen jullie nog rond, en iemand die zich herkent in dit artikel met een modaal salaris?
pi_204424790
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:40 schreef BMW1993 het volgende:
Ik kwam dit artikel tegen, 'de middeninkomens trekken het niet meer''.

Doodsbenauwd krijgt kraanmachinist Martijn in 't Veld het van het bedrag dat hij voor zijn weekboodschappen en de energierekening moet neertellen. Samen met zijn vriendin Amy, die parttime schoonmaakwerk doet, hadden ze net alles keurig voor elkaar. Onlangs vonden ze een iets ruimer huurhuis, perfect voor hen en hun peuter. Het zou financieel ook allemaal precies kunnen.

Tot ze inzicht kregen hoeveel ze nu, met een nieuw energiecontract, per maand extra kwijt zullen zijn. Tel daarbij de duurdere boodschappen op en ze staren ineens naar een maandelijks tekort van 400 tot 500 euro.

Verder bezuinigen op hun uitgaven kunnen ze niet. Hun oude auto staat al te koop. Kleding dragen ze helemaal op en de boodschappen worden al jaren karig ingekocht bij een goedkope supermarkt. "Wij, een gemiddeld gezin, vallen precies buiten de boot. Schandalig."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)komens-het-niet-meer

Om heel eerlijk te zijn herken ik dit niet echt.
Om mij heen heeft iedereen een gemiddeld modaal salaris.

Al mijn vrienden zitten nog steeds bijna elk weekend op het terras in een wok restaurant, of gaan een dagje shoppen.. En ze hebben ook allemaal een redelijk nieuwe auto die ze kunnen betalen.

Kortom, wat denken jullie, is het wel echt zo erg allemaal als in dit artikel staat?

Zelf heb ik gewoon de verwarming niet hoger staan dan 17.5 graden. En de laatste week heb ik hem door het warmere weer helemaal niet aan hoeven zetten.

Verder merk ik vrijwel weinig van de hogere prijzen, ik kan nog steeds prima sparen.

Hoe zit dat bij jullie, komen jullie nog rond, en iemand die zich herkent in dit artikel met een modaal salaris?
Er zijn nog een hoop mensen die nog een vast energiecontract hebben en die merken er inderdaad nog niks van. Ik merk het vooral dat je NU enorm beflikkert wordt in de supermarkt. Enkele voorbeelden:

Oliehoorn Mayonaise de prijs is nog steeds iets van 4 euro, maar in plaats van 900 ML heeft de fles nu 750 ML ;)

Magnum ijs. De ijsjes zijn 20% gekrompen voor dezelfde prijs.

Wasmiddel van 750 ML naar 680-690 voor dezelfde prijs.

Oftewel jazeker is alles extreem duur geworden en als het zo doorgaat dan komen veel mensen in de problemen.
pi_204424794
quote:
Al mijn vrienden zitten nog steeds bijna elk weekend op het terras, of in een wok restaurant, of gaan een dagje shoppen.. En ze hebben ook allemaal een redelijk nieuwe auto die ze kunnen betalen.
Dit komt omdat mensen die niets te besteden hebben ook heel vaak thuis blijven. Dat is niet interessant genoeg om te delen op social media of in gesprekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 13-04-2022 15:43:39 ]
  woensdag 13 april 2022 @ 15:46:02 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204424824
De NOS (en andere media) weten natuurlijk wel de schrijnende gevallen te achterhalen. mensen die geen problemen hebben schrijven ze geen artikelen over. die zijn niet interessant.

En ondanks een variabel energiecontract maak ik me ook geen zorgen. Boodschappen zijn wel bij veel zaken veel duurder geworden ja maar ik laat er verder niets om.
Where law ends, tyrrany begins.
  Redactie Sport woensdag 13 april 2022 @ 15:46:05 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204424825
Ik denk dat je het vooral merkt als je kinderen hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 13 april 2022 @ 15:46:32 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204424829
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Er zijn nog een hoop mensen die nog een vast energiecontract hebben en die merken er inderdaad nog niks van. Ik merk het vooral dat je NU enorm beflikkert wordt in de supermarkt. Enkele voorbeelden:

Oliehoorn Mayonaise de prijs is nog steeds iets van 4 euro, maar in plaats van 900 ML heeft de fles nu 750 ML ;)

Oftewel jazeker is alles extreem duur geworden en als het zo doorgaat dan komen veel mensen in de problemen.
Deze scam is niet echt nieuw helaas :P
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 15:47:22 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204424837
Hoezo, het zou 'precies' kunnen? Wat betekent dat? Want het klinkt alsof ze met dat andere huurhuis aan hun max zaten. Ja dan is elke tegenslag teveel en energie en boodschappen zijn fikse tegenslagen.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 13 april 2022 @ 15:49:08 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204424851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:47 schreef CoolGuy het volgende:
Hoezo, het zou 'precies' kunnen? Wat betekent dat? Want het klinkt alsof ze met dat andere huurhuis aan hun max zaten. Ja dan is elke tegenslag teveel en energie en boodschappen zijn fikse tegenslagen.
Er missen voor mijn gevoel (bewust) wel heel veel details om te kunnen beoordelen wat er nu zo dramatisch is aan het bericht.
pi_204424854
quote:
Als je elke maand op 0 uitkomt, heb je je zaakjes niet op orde :N Dan is elke tegenslag onoverkomelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204424859
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:46 schreef Gunner het volgende:

[..]
Deze scam is wel echt iets van de laatste tijd, althans in grotere mate. Coca Cola nu ook trouwens. De flessen 1,35 Liter :') Dat heb ik echt nog nooit gezien. Oliehoorn en Magnum is ook iets van de laatste tijd trouwens.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:50:41 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204424864
Tja het probleem bestaat gewoon, de vaste lasten stijgen enorm, de koopkracht daalt, mensen hebben het lastig.
Daar kun je van alles van vinden en ook over het artikel kun je van alles zeggen, maar daar los je het probleem niet mee op.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:51:10 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_204424871
De beneden inkomens worden al aan hun lot overgelaten. Nu ook steeds meer de middeninkomens.
Welkom in Nederland :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 13 april 2022 @ 15:51:39 #13
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204424875
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Deze scam is wel echt iets van de laatste tijd, althans in grotere mate. Coca Cola nu ook trouwens. De flessen 1,35 Liter :') Dat heb ik echt nog nooit gezien. Oliehoorn en Magnum is ook iets van de laatste tijd trouwens.
De nieuwe verpakkingen van Oliehoorn zag ik idd ergens naast de oude staan. Prijs per liter was niet in ons voordeel als ik het me goed kan herinneren. Zo pakken ze je.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:51:46 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204424876
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:46 schreef Gunner het volgende:

[..]
Maar het komt nu veel meer voor... Opvallend veel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Redactie Sport woensdag 13 april 2022 @ 15:51:58 #15
pi_204424879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
De beneden inkomens worden al aan hun lot overgelaten. Nu ook steeds meer de middeninkomens.
Maar toch stemmen we allemaal steeds VVD!
pi_204424887
Je hebt natuurlijk mensen die onderin de middenklasse zitten met hun salaris en mensen die boven in de middenklasse zitten met hun salaris.
De mensen die boven in zitten zullen er wel nog niet zoveel van voelen maar de mensen die aan de onderkant zitten wel.
pi_204424888
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:51 schreef Gunner het volgende:

[..]
De nieuwe verpakkingen van Oliehoorn zag ik idd ergens naast de oude staan. Prijs per liter was niet in ons voordeel als ik het me goed kan herinneren. Zo pakken ze je.
Klopt. Die merken die ik nu noem zijn merken die ik regelmatig in huis heb en die hebben allemaal de laatste paar maanden de inhoud drastisch naar beneden bijgesteld.

Sultana koeken ook. Die zijn zeker 25% kleiner geworden, uiteraard voor dezelfde prijs.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:53:09 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_204424894
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar toch stemmen we allemaal steeds VVD!
Tuurlijk. Allemaal denken dat Mark Rutte voor de burger opkomt. Stelletje teringdebielen zijn de gemiddelde Nederlander.
Enige functie is om gemolken te worden door bedrijven van de vriendjes.
pi_204424901
quote:
16s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar het komt nu veel meer voor... Opvallend veel.
Dit inderdaad. Had laatst nog een mooie discussie met zo'n laaielichter van een Albert Heijn manager. Ja meneer de prijzen MOETEN omhoog, want grondstoffen dit dat. Ik zeg vriend Ahold heeft 6 MILJARD winst wat bazel je nu? Je zou ook eens kunnen denken we komen de mensen tegemoet. :')
  woensdag 13 april 2022 @ 15:55:29 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204424918
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Klopt. Die merken die ik nu noem zijn merken die ik regelmatig in huis heb en die hebben allemaal de laatste paar maanden de inhoud drastisch naar beneden bijgesteld.

Sultana koeken ook. Die zijn zeker 25% kleiner geworden, uiteraard voor dezelfde prijs.
Yep. Flesje bak en braad (suf voorbeeld I know) jumbo huismerk. Ik weet 100% zeker dat dat 99 cent kostte. Nu 1,49

ik zie dat ik nog wat digitale bonnen heb van jaren geleden van het bezorgen van boodschappen. ik durf niet te gaan vergelijken eigenlijk :P
pi_204424929
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:55 schreef Gunner het volgende:

[..]
Yep. Flesje bak en braad (suf voorbeeld I know) jumbo huismerk. Ik weet 100% zeker dat dat 99 cent kostte. Nu 1,49
En het ergste is nog die slappe excuusjes van grondstoffen etc, terwijl JUMBO en ook Albert Heijn vele MILJARDEN op de bank hebben staan. We worden gewoon genaaid.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:56:57 #22
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_204424942
En er gaat toch helemaal niks aan gedaan worden.
Enige wat we doen is de definitie van armoede veranderen. :)
pi_204424951
het klopt zeker, maar deze mensen hebben geen midden inkomen, als ze al voor de crisis nergens geld voor hadden. dan zit je rond de minima, en kennelijk zij net erboven, en dan heb je dus pech want dan krijg je geen extra's die je wel nodig hebt.

ik zit in de bijstand en mijn geld was al vorige week op. terwijl ik het normaal net redt, of net niet. dat komt door de hogere supermarkt prijzen. gelukkig heb ik net die 800 voor de gasrekening gehad, dus daar eet ik nu van.
pi_204424953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:52 schreef Sorella het volgende:
Je hebt natuurlijk mensen die onderin de middenklasse zitten met hun salaris en mensen die boven in de middenklasse zitten met hun salaris.
De mensen die boven in zitten zullen er wel nog niet zoveel van voelen maar de mensen die aan de onderkant zitten wel.
No shit :')
  woensdag 13 april 2022 @ 15:57:53 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204424958
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
En het ergste is nog die slappe excuusjes van grondstoffen etc, terwijl JUMBO en ook Albert Heijn vele MILJARDEN op de bank hebben staan. We worden gewoon genaaid.
Het lijkt wel alsof we *alles* ineens uit Oekraine en Rusland halen inderdaad.
pi_204424960
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

ook de jumbo halfjes wit zijn ineens kleiner geworden..
  Redactie Sport woensdag 13 april 2022 @ 15:58:10 #27
pi_204424962
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zolang de VVD aan de macht is zullen zij het bedrijfsleven altijd voorrang geven tegenover de gewone man.
pi_204424973
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:57 schreef pokkerdepok het volgende:
het klopt zeker, maar deze mensen hebben geen midden inkomen, als ze al voor de crisis nergens geld voor hadden. dan zit je rond de minima, en kennelijk zij net erboven, en dan heb je dus pech want dan krijg je geen extra's die je wel nodig hebt.

ik zit in de bijstand en mijn geld was al vorige week op. terwijl ik het normaal net redt, of net niet. dat komt door de hogere supermarkt prijzen. gelukkig heb ik net die 800 voor de gasrekening gehad, dus daar eet ik nu van.
Die ¤800,- is niet bedoelt om van te vreten.
Ik wist dat dit ging gebeuren.

Wij met modale inkomen krijgen dus niks. Bedankt hé
  woensdag 13 april 2022 @ 15:59:23 #29
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_204424974
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zolang de VVD aan de macht is zullen zij het bedrijfsleven altijd voorrang geven tegenover de gewone man.
Och, D66 is echt geen haar beter. PvdA en GL ook al jaren niet.
pi_204424983
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
Er komt met de tijd een prachtig basisinkomen a 1500 euro per Nederlander. Dat klinkt GEWELDIG, maar is het in praktijk helemaal niet, want immers sta jij met je basisinkomen 24/7 onder controle van de overheid. Een verlengstuk van wat nu de WW-uitkering is. Niet solliciteren of onvoldoende dan pakken ze je WW af. Straks mag je in gaan loggen op het internet met je DigiD (dat speelt nu al met de Europese DigiD) en bij 1 of meerdere wanklanken kun je gedag zeggen tegen je basisinkomen. Binnenkort is er weer een EU top over de invoering van de DigiD op het internet.
  Redactie Sport woensdag 13 april 2022 @ 16:00:47 #31
pi_204424996
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Och, D66 is echt geen haar beter. PvdA en GL ook al jaren niet.
Die hebben inderdaad jaren met de VVD meegedaan en ze te veel ruimte gegeven, D66 is overigens op dit gebied sowieso niet beter van te verwachten nee.
  woensdag 13 april 2022 @ 16:02:46 #32
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_204425014
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Er komt met de tijd een prachtig basisinkomen a 1500 euro per Nederlander. Dat klinkt GEWELDIG, maar is het in praktijk helemaal niet, want immers sta jij met je basisinkomen 24/7 onder controle van de overheid. Een verlengstuk van wat nu de WW-uitkering is. Niet solliciteren of onvoldoende dan pakken ze je WW af. Straks mag je in gaan loggen op het internet met je DigiD (dat speelt nu al met de Europese DigiD) en bij 1 of meerdere wanklanken kun je gedag zeggen tegen je basisinkomen. Binnenkort is er weer een EU top over de invoering van de DigiD op het internet.
Wat? Heb je op Internet gezegd dat je minder gelukszoekers wilt? Zeg maar dag tegen je geld :)
pi_204425016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:59 schreef LekkerSimpel1 het volgende:

[..]

kan ik toch niks aan doen, of jij dat krijgt of niet...
enne, ik wil wel evenruilen van inkomen, anders, jij in de bijstand, ik modaal. krijg je wel lekker 800 omdat je anders dakloos eindigd.
pi_204425027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Wat? Heb je op Internet gezegd dat je minder gelukszoekers wilt? Zeg maar dag tegen je geld :)
Straks mag je je huis huren van de overheid. Dat speelt al in Amerika met een van de grootste vastgoedbedrijven ter wereld Black Rock. Die hebben verrassend genoeg in Nederland ook belachelijk veel vastgoed.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 16:04:23 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_204425032
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
Er missen voor mijn gevoel (bewust) wel heel veel details om te kunnen beoordelen wat er nu zo dramatisch is aan het bericht.
Nou ja, dat weet ik niet, maar het woord 'precies' in betreffende context vind ik een vreemde (of eigenlijk helemaal niet). Want 'precies' leest als 'net', en dan snap ik wel dat het snel mis kan gaan. Dat gaat dan al mis bij een kleine hobbel (een onverwachte auto reparatie bv), en nu spelen er twee grote hobbels (boodschappen en energie).

Daar komt dan nog bij, ze missen nu elke maand 400 tot 500 euro. Maar dit was ook al een probleem geweest bij elke maand 100 euro. Er missen nogal wat details inderdaad.
pi_204425047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou ja, dat weet ik niet, maar het woord 'precies' in betreffende context vind ik een vreemde (of eigenlijk helemaal niet). Want 'precies' leest als 'net', en dan snap ik wel dat het snel mis kan gaan. Dat gaat dan al mis bij een kleine hobbel (een onverwachte auto reparatie bv), en nu spelen er twee grote hobbels (boodschappen en energie).

Daar komt dan nog bij, ze missen nu elke maand 400 tot 500 euro. Maar dit was ook al een probleem geweest bij elke maand 100 euro. Er missen nogal wat details inderdaad.
Wat te denken van die walgelijke huurprijzen? En dan bedoel ik niet particulier huur, maar via een sociale huurconstructie.

Sociale woningbouw. Goedkoopste hier zit over de 700 euro! Like wtf :')

Vroeger huurde je - bij een salaris van 1500 gulden - voor 400-500 gulden. Nu huur je met 1500 euro voor 700-750 euro oftewel 30% van je salaris huren in het guldentijdperk naar 50% of meer in het euro tijdperk. Waanzin.
  woensdag 13 april 2022 @ 16:06:30 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204425048
quote:
Wat een onzin. Het hangt er helemaal vanaf hoe je je leven inricht. Als je als bovenkant je leven slecht inricht kan je er eerder last van krijgen dan iemand die aan de onderkant zit maar er wel goed over nagedacht heeft.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 16:07:17 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_204425053
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Wat te denken van die walgelijke huurprijzen? En dan bedoel ik niet particulier huur, maar via een sociale huurconstructie.

Sociale woningbouw. Goedkoopste hier zit over de 700 euro! Like wtf :')

Vroeger huurde je - bij een salaris van 1500 gulden - voor 400-500 gulden. Nu huur je met 1500 euro voor 700-750 euro oftewel 30% van je salaris huren in het guldentijdperk naar 50% of meer in het euro tijdperk. Waanzin.
Dat is niet waar dit topic over gaat.
pi_204425063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is niet waar dit topic over gaat.
Jawel? Daarmee red je het dus niet, ook niet als middeninkomen. Je moet wel alle kosten/lasten bij elkaar optellen natuurlijk.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 16:08:27 #40
16180 crew  CoolGuy
pi_204425067
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat een onzin. Het hangt er helemaal vanaf hoe je je leven inricht. Als je als bovenkant je leven slecht inricht kan je er eerder last van krijgen dan iemand die aan de onderkant zit maar er wel goed over nagedacht heeft.
Ja natuurlijk, als je te duur leeft leef je te duur, en dan maakt het niet uit of je inkomen 2000 euro of 20.000 euro is. Als je 20k per maand binnen trekt en je geeft er 21.000 per maand dan gaat het net zo mis.
pi_204425071
quote:
Hun oude auto staat al te koop.
hun 'oude' auto?
Wil dat misschien zeggen dat ze nu dus twee auto's hebben, een nieuwere en een oude, waarbij die oude nu te koop staat?

voor een kraanmachinist en een partner die 'parttime schoonmaakwerk' doet is het bezitten van twee auto's gewoon een fikse kostenpost...
hen 'middeninkomens' te noemen lijkt me ook een beetje eufemistisch, dat is gewoon een lagere inkomensgroep, en betekent dat ze best krap in hun geld zitten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 16:09:46 #42
16180 crew  CoolGuy
pi_204425080
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Jawel? Daarmee red je het dus niet, ook niet als middeninkomen. Je moet wel alle kosten/lasten bij elkaar optellen natuurlijk.
Maar ze waren net naar een groter huurhuis gegaan. Werden ze gedwongen of was het een keuze? Want het kon 'precies'. Als het 'precies' kan dan zou ík het al niet doen, want als je helemaal geen tegenslag, hoe klein ook, op kunt vangen, dan is dat een issue.
pi_204425086
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar ze waren net naar een groter huurhuis gegaan. Werden ze gedwongen of was het een keuze? Want het kon 'precies'. Als het 'precies' kan dan zou ík het al niet doen, want als je helemaal geen tegenslag, hoe klein ook, op kunt vangen, dan is dat een issue.
Eens dat is niet slim natuurlijk. Overigens ben ik van mening dat vrijwel iedere Nederlander veel te veel eist bij het kopen/huren van woningen. Als je alleenstaand bent is 30-40m2 meer dan zat.
  woensdag 13 april 2022 @ 16:11:21 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204425093
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik ben toch elke keer verbaasd over hoe weinig je nadenkt voordat je iets post.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 16:11:23 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_204425094
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]
hun 'oude' auto?
Wil dat misschien zeggen dat ze nu dus twee auto's hebben, een nieuwere en een oude, waarbij die oude nu te koop staat?

voor een kraanmachinist en een partner die 'parttime schoonmaakwerk' doet is het bezitten van twee auto's gewoon een fikse kostenpost...
hen 'middeninkomens' te noemen lijkt me ook een beetje eufemistisch, dat is gewoon een lagere inkomensgroep, en betekent dat ze best krap in hun geld zitten.
Zo had ik het niet gelezen, ik had het gelezen als dat ze al een oude auto hadden omdat een nieuwe(re) er niet in zit financieel. Maar zoals jij het leest kan ook inderdaad.
  woensdag 13 april 2022 @ 16:11:33 #46
459912 FlippingCoin
pi_204425098
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Had laatst nog een mooie discussie met zo'n laaielichter van een Albert Heijn manager. Ja meneer de prijzen MOETEN omhoog, want grondstoffen dit dat. Ik zeg vriend Ahold heeft 6 MILJARD winst wat bazel je nu? Je zou ook eens kunnen denken we komen de mensen tegemoet. :')
hahaha ja denk je dat de winst kan dalen? Nee joh...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_204425113
quote:
16s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
hahaha ja denk je dat de winst kan dalen? Nee joh...
Begin een enorme aversie te krijgen tegen deze walgelijke firma's. Paar jaar nog en dan lekker vertrekken naar het buitenland genot _O_
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 16:13:23 #48
16180 crew  CoolGuy
pi_204425115
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Eens dat is niet slim natuurlijk. Overigens ben ik van mening dat vrijwel iedere Nederlander veel te veel eist bij het kopen/huren van woningen. Als je alleenstaand bent is 30-40m2 meer dan zat.
Ja, en anderen vinden dat weer veel te weinig. Maar wat 'meer dan zat is' ja of nee is niet waar dit over gaat.
  woensdag 13 april 2022 @ 16:13:53 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204425119
quote:
Kleding dragen ze helemaal op
Zijn er zoveel mensen dan die het na 1 keer dragen weggooien? :')
  woensdag 13 april 2022 @ 16:14:32 #50
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204425122
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
We zijn het er toch wel over eens dat het leven heel prima zonder cola, oliehoorn mayo en overgeprijstje ijsjes kan?
pi_204425123
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, en anderen vinden dat weer veel te weinig. Maar wat 'meer dan zat is' ja of nee is niet waar dit over gaat.
Dat anderen dat weinig vinden kan, maar dan niet janken dat je niks kunt vinden. Je moet toch iets zeg maar. Wil je echt een huis dan neem je genoegen met minder, zo niet dan zal de nood niet hoog zijn.
  woensdag 13 april 2022 @ 16:15:00 #52
459912 FlippingCoin
pi_204425128
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Begin een enorme aversie te krijgen tegen deze walgelijke firma's. Paar jaar nog en dan lekker vertrekken naar het buitenland genot _O_
Nou ben benieuwd waarheen dan wel
pi_204425130
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:14 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
We zijn het er toch wel over eens dat het leven heel prima zonder cola, oliehoorn mayo en overgeprijstje ijsjes
Oliehoorn mayo is ultiem genot ouwe reus.
pi_204425139
quote:
16s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou ben benieuwd waarheen dan wel
Zijn we aan het bekijken. Indonesie, Suriname, Hongarije, Malta ( 0% belasting genot zowat) , ABC-eilanden bijvoorbeeld.
pi_204425140
Moreno koffiepads zijn ook gestegen in prijs. Voor hetzelfde bedrag, een tientje, kan ik nu 2 schulten minder meenemen.
  woensdag 13 april 2022 @ 16:16:12 #56
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204425142
Die mensen uit de OP leefden al te veel op de grens. Risico genomen dus. Maakt niet minder bizar dat het verschil met pak m beet een jaar terug dus 400 tot 500 euro is
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 16:18:25 #57
16180 crew  CoolGuy
pi_204425160
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat anderen dat weinig vinden kan, maar dan niet janken dat je niks kunt vinden. Je moet toch iets zeg maar. Wil je echt een huis dan neem je genoegen met minder, zo niet dan zal de nood niet hoog zijn.
Ja, als je ergens wilt wonen dan zul je inderdaad (veel) concessies moeten doen. Maar dat is in dit topic niet relevant, want dit gaat niet over mensen die geen huis konden vinden, en in het nieuwsbericht waar dit topic over gaat staat daar ook niks over.
  woensdag 13 april 2022 @ 16:25:13 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204425214
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Zijn we aan het bekijken. Indonesie, Suriname, Hongarije, Malta ( 0% belasting genot zowat) , ABC-eilanden bijvoorbeeld.
Ja daar zal je helemaal geen walgelijke firma's hebben _O-
pi_204425218
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja daar zal je helemaal geen walgelijke firma's hebben _O-
Oh zeker, maar in NL is het de combinatie van meerdere factoren. Niet alleen die bedrijven of course lol.
pi_204425225
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:59 schreef LekkerSimpel1 het volgende:

[..]

Doe normaal, en wel heel gauw.
Aan het typen...
pi_204425236
Ik neem aan dat dat stel uit de OP een veel te hoge huur betaalt, misschien wel tussen de 1000 en 1500 per maand?

Daarom moeten er weer massaal sociale huurwoningen gebouwd worden voor 500-600 per maand aan huur maximaal. Maar goed, dat kan dus tegenwoordig blijkbaar niet meer.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 13 april 2022 @ 16:29:58 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204425243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:28 schreef Ronald het volgende:
Ik neem aan dat dat stel uit de OP een veel te hoge huur betaalt, misschien wel tussen de 1000 en 1500 per maand?

Daarom moeten er weer massaal sociale huurwoningen gebouwd worden voor 500-600 per maand aan huur maximaal. Maar goed, dat kan dus tegenwoordig blijkbaar niet meer.
Goeie aanname hoor.
  woensdag 13 april 2022 @ 16:30:37 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204425246
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Oh zeker, maar in NL is het de combinatie van meerdere factoren. Niet alleen die bedrijven of course lol.
Ik kan me niet voorstellen dat het in die landen beter is tenzij je daar heengaat om te rentenieren. Of hou je je Nederlandse baan met dito loon aan?
pi_204425248
quote:

Gaat niet gebeuren. Het KAN wel, maar dat gaan ze niet doen. 400 euro is meer representatief trouwens gezien het inkomen van deze mensen.
pi_204425257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het in die landen beter is tenzij je daar heengaat om te rentenieren. Of hou je je Nederlandse baan met dito loon aan?
Wat is er niet beter aan bijvoorbeeld Indonesie? Lagere belastingdruk, VERS eten overal en nergens, wonen stukken goedkoper, altijd prima weer. Wat wil een mens nog meer? Oja en scholing is ook gevarieerder dan hier. Rust, vrijheid ouwe reus.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 16:33:03 #66
16180 crew  CoolGuy
pi_204425265
Die off-topic posts zijn nu wel weer klaar. Het gaat niet over huurprijzen of over wat er wel of niet gebouwd moet worden, of waar we heen gaan emigreren. Dank.
pi_204425438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:27 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Doe normaal, en wel heel gauw.
Waarom? Parasieten zijn het. Opvreters. Krijgen alles toe geschoteld.
  woensdag 13 april 2022 @ 16:53:25 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204425445
quote:
Het zou financieel ook allemaal precies kunnen.
Daar gaat het al fout. Financieel moet het niet precies kunnen, het moet ruim kunnen anders ben je bij de eerste de beste tegenslag de sjaak, en dat blijkt nu. Als je voor duurdere boodschappen en de hogere energielasten ineens naar een tekort (!) van 500 euro per maand gaat dan verbruik je óf gigantisch veel energie óf je doet voor een vermogen aan boodschappen. We geven niet eens 500 euro per maand uit aan energie en boodschappen.

Uiteraard zijn wij ook meer geld kwijt (zo'n 200 euro per maand extra) maar dat leidt zeker niet tot het financieel in de problemen komen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 13 april 2022 @ 17:41:54 #69
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204425893
Modaal in NL is ~ 38.000 bruto.

Das 2500 netto de mnd, met vakantiegeld erbij voor het makkelijk rekenen.

Huur/Hypotheek max. 1000, 1500 over voor 'de rest'

Das best krap met z'n 4en ja ... zeker als je het allemaal opmaakte elke maand en er nu boodschappen x2 gaan en GWL x4.
Dum de dum
pi_204425994
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 17:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Modaal in NL is ~ 38.000 bruto.

Das 2500 netto de mnd, met vakantiegeld erbij voor het makkelijk rekenen.

Huur/Hypotheek max. 1000, 1500 over voor 'de rest'

Das best krap met z'n 4en ja ... zeker als je het allemaal opmaakte elke maand en er nu boodschappen x2 gaan en GWL x4.
Met zijn vieren is dat krap, maar de meeste gezinnen van 4 of meer, zullen toch ook uit tweeverdieners bestaan?
pi_204426028
Als je onderaan het midden zit dan kan ik het best begrijpen. Je betaalt net zoveel, maar valt buiten alle potjes en dingen. Dus netto kun je misschien zelfs minder overhouden.

Maarja wat zijn middeninkomens in absolute euro's per maand?
  woensdag 13 april 2022 @ 18:04:23 #72
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204426128
quote:

Huurhuizen onder de 633 euro/m moeten aan lage inkomen worden toegewezen, daar verdient deze kraandrijver met zijn 2900 bruto alleen al veel te veel voor. Als zijn vriendin ook nog zo'n 800 bruto per maand pakt komen ze zelfs helemaal niet in aanmerking voor een sociale huurwoning.
pi_204426130
500 per MAAND meer? Hebben ze een wietkwekerij? :')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_204426288
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:52 schreef LekkerSimpel1 het volgende:
Waarom? Parasieten zijn het. Opvreters. Krijgen alles toe geschoteld.
Je bent boos dat jij het niet ontvangt en zij wel. Met andere woorden, je bent boos dat jij ook niet de parasiet mag uithangen?
  Redactie Sport woensdag 13 april 2022 @ 18:28:38 #75
pi_204426342
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren. Het KAN wel, maar dat gaan ze niet doen. 400 euro is meer representatief trouwens gezien het inkomen van deze mensen.
Met de huidige bouwkosten is dat al bijna onmogelijk of Rutte moet hoogstpersoonlijk zelf geld bij steken

Dusja, huurprijzen is gewoon een fikse kostenpost
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 18:29:50 #76
16180 crew  CoolGuy
pi_204426351
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dusja, huurprijzen is gewoon een fikse kostenpost
Ja, en die lui zijn vrijwillig naar een andere huurwoning gegaan, want dat paste 'precies'.
  woensdag 13 april 2022 @ 18:30:08 #77
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204426357
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Met de huidige bouwkosten is dat al bijna onmogelijk of Rutte moet hoogstpersoonlijk zelf geld bij steken
Woningen bouwen was een paar jaar geleden niet rendabel, vandaar dat we nu in een woningcrisis zitten want ja, waarom zou een basisvoorziening geregeld worden als er geen mensen rijk van worden?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 18:34:31 #78
16180 crew  CoolGuy
pi_204426386
Overigens ook wel apart dat ze het dan hebben over 'de middeninkomens trekken het niet meer' en dan vervolgens een geval aanvoeren waarbij iets 'precies' past, en wat ook nog eens een eigen keuze is van de mensen waar het om gaat.
  woensdag 13 april 2022 @ 18:39:34 #79
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204426420
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:34 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens ook wel apart dat ze het dan hebben over 'de middeninkomens trekken het niet meer' en dan vervolgens een geval aanvoeren waarbij iets 'precies' past, en wat ook nog eens een eigen keuze is van de mensen waar het om gaat.
In mijn ervaring klagen de mensen met het meeste geld ook het hardst, tegen mensen die misschien wel/niet de maand doorkomen en niet doorhebben dat ze zitten te zeuren tegen iemand die elke maand zijn of haar hart vasthoudt of het financieel wel goedkomt. :')
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 18:41:14 #80
16180 crew  CoolGuy
pi_204426435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:39 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
In mijn ervaring klagen de mensen met het meeste geld ook het hardst, tegen mensen die misschien wel/niet de maand doorkomen en niet doorhebben dat ze zitten te zeuren tegen iemand die elke maand zijn of haar hart vasthoudt of het financieel wel goedkomt. :')
Ik snap prima dat die mensen er zijn want, doh, natuurlijk zijn die er, maar ik vraag me dan wel af waarom ze dan niet dergelijke mensen als voorbeeld nemen in hun bericht, in plaats van deze mensen. Je zou zeggen dat die dan ook gewoon makkelijk te vinden zijn.
pi_204426563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:39 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Is wel zo ja. Ken meerdere mensen die in de schuldsanering zitten en die klagen eigenlijk nooit over geld. Komt ook nooit echt ter sprake op verjaardag ofzo.

Maar als ik dan bijvoorbeeld buren van mijn ouders oid spreek, dan hebben ze het constant over dat alles zo duur word en ze 5 euro voor een cappuccino moesten betalen. Terwijl het tweeverdieners zijn en zij als gezin de 10k bruto/maand aantikken.
pi_204426634
quote:
Door dit soort artikelen, proberen ze types als Martijn vooral in de waan te laten, dat hij middeninkomen is. Maar stiekem is hij net boven minimum.

Maar ssst, stel je voor dat hij het door krijgt.
.
pi_204426682
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:34 schreef CoolGuy het volgende:
Met eigen keuze doel je op de nieuw huurwoning?

Dan kunnen de overige vaste lasten toch gewoon enorm gestegen zijn? Een energierekening die ¤ 200 per maand hoger is dan vorig jaar lijkt mij niet gek. Dat dit voor veel gezinnen nauwelijks op te hoesten kan ik me ook voorstellen, daar is een nieuwe huurwoning niet voor nodig

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 19:08:20 ]
  woensdag 13 april 2022 @ 19:15:00 #84
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204426753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap prima dat die mensen er zijn want, doh, natuurlijk zijn die er, maar ik vraag me dan wel af waarom ze dan niet dergelijke mensen als voorbeeld nemen in hun bericht, in plaats van deze mensen. Je zou zeggen dat die dan ook gewoon makkelijk te vinden zijn.
Ondernemers heb ik vaak horen klagen dat goed personeel vinden zowat de grootste uitdaging is.
pi_204426762
Plotseling zomaar pardoes ineens ¤400 - ¤500 per maand tekort komen, jeetje zeg.....
Hoeveel zonnebanken en whirlpools hebben die in dat nieuwe huurhuis? En eten ze dagelijks biefstuk?

M'n vrouw en ik houden maandelijks flink over, maar we hebben ons huis dan ook heel goedkoop gekocht, net voor de boel echt ging exploderen.
Huis en hypotheek stonden tot voor kort alleen op mijn naam, en de hypotheek is dus ook puur op mijn inkomen berekend. Mijn vrouw werkt nu fulltime, dus dat scheelt behoorlijk.
Ff bouwdepot afgesloten voor wat veranderingen hier en dan nog zitten we er gewoon goed bij en kunnen we regelmatig uit eten gaan of ergens naar toe gaan.
  woensdag 13 april 2022 @ 19:23:14 #86
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204426818
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:15 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Ondernemers heb ik vaak horen klagen dat goed personeel vinden zowat de grootste uitdaging is.
Salaris

Volk vliegt weg want beter salaris elders vooral aan de onderkant en bij relatief simpel/minder geschoold werk. En dan de verbaasde werkgevers dat volk niet bij hun blijft 'want ze kunnen er met zulke moderne middelen werken' .

En door de huizenmarkt, en nu energie, maar ook zorgverzekering etc.. is de boel finaal scheef gegroeid. Eigenlijk zou er op de CAO lonen +10 a +15 op moeten.
Dum de dum
  Redactie Sport woensdag 13 april 2022 @ 19:24:13 #87
pi_204426827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:16 schreef ToT het volgende:
Plotseling zomaar pardoes ineens ¤400 - ¤500 per maand tekort komen, jeetje zeg.....
Hoeveel zonnebanken en whirlpools hebben die in dat nieuwe huurhuis? En eten ze dagelijks biefstuk?

Fijn om allerlei flauwe aannames te doen, en vervolgens te roepen dat jij er wél warmpjes bij zit! Je kent de situatie helemaal niet en relativeert alleen maar kapot.

Nee, niet iedereen heeft er last van, maar waar de koopkracht omlaag gaat komen meer mensen in de problemen, zo gek is dat toch niet?
  woensdag 13 april 2022 @ 19:24:54 #88
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204426835
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:23 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Salaris

Volk vliegt weg want beter salaris elders vooral aan de onderkant en bij relatief simpel/minder geschoold werk. En dan de verbaasde werkgevers dat volk niet bij hun blijft 'want ze kunnen er met zulke moderne middelen werken' .

En door de huizenmarkt, en nu energie, maar ook zorgverzekering etc.. is de boel finaal scheef gegroeid. Eigenlijk zou er op de CAO lonen +10 a +15 op moeten.
Sowieso die hele houding dat het een aparte diersoort is die over de streep getrokken kan worden met 'werken met goed gereedschap'. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.
pi_204426840
Nog een paar weken geleden had je bij AH nog de 1 euro stickertjes. Die zijn naar de eeuwige jachtvelden heb ik gezien.
  woensdag 13 april 2022 @ 19:25:42 #90
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204426846
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Fijn om allerlei flauwe aannames te doen, en vervolgens te roepen dat jij er wél warmpjes bij zit! Je kent de situatie helemaal niet en relativeert alleen maar kapot.

Nee, niet iedereen heeft er last van, maar waar de koopkracht omlaag gaat komen meer mensen in de problemen, zo gek is dat toch niet?
"Ja, maar ik merk er niks van en ik werk KEIHARD."
  woensdag 13 april 2022 @ 19:26:09 #91
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204426851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:25 schreef -Sigaartje het volgende:
Nog een paar weken geleden had je bij AH nog de 1 euro stickertjes. Die zijn naar de eeuwige jachtvelden heb ik gezien.
Dat is nog wel de grootste oplichter.
pi_204426870
En dit klopt ook: als je nu tegen een tekort van 400 euro per maand aankijkt, dan betekent het dat altijd alles gewoon op ging. Geen buffer niks. Dan ben je niet goed bezig.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 19:27:48 #93
236264 crew  capricia
pi_204426873
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:01 schreef Fer het volgende:

[..]
Door dit soort artikelen, proberen ze types als Martijn vooral in de waan te laten, dat hij middeninkomen is. Maar stiekem is hij net boven minimum.

Maar ssst, stel je voor dat hij het door krijgt.
Zou best kunnen. Dat dit middeninkomens zijn, na allerlei uitbetaalde toeslagen enzo. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204426874
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als je ineens ¤400 - ¤500 per maand tekort komt, doe je serieus echt iets fout.
Met het nemen van dat riantere huurhuis konden ze nog gewoon leven, okee. Dan moet je er van uit gaan dat ze ook nog iets van een maandelijkse marge hebben.
Energiekosten zijn verdubbeld ten opzichte van oude contracten en boodschappen zijn 10% duurder geworden of zo, misschien 20%. Dat kan op maandbasis misschien ¤200 - ¤300 schelen, gok ik.
En nu dragen ze kleding helemaal op en gaan karig boodschappen doen enzo? Hoe snel slijten hun kleren overigens, dat ze in zo'n relatief korte periode de kleding al helemaal zijn gaan opgebruiken?

Sorry, maar vind je dit zelf ook niet een BEETJE extreem?
pi_204426883
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:52 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Is wel zo ja. Ken meerdere mensen die in de schuldsanering zitten en die klagen eigenlijk nooit over geld. Komt ook nooit echt ter sprake op verjaardag ofzo.

Maar als ik dan bijvoorbeeld buren van mijn ouders oid spreek, dan hebben ze het constant over dat alles zo duur word en ze 5 euro voor een cappuccino moesten betalen. Terwijl het tweeverdieners zijn en zij als gezin de 10k bruto/maand aantikken.
Mijn pa ook hoor, ieder jaar weer klagen dat de aow of pensioen niet is geïndexeerd en dat alles wel duurder is. Om vervolgens wel elke 2tot3 jaar een andere auto te kopen (ze rijden niet eens een tank leeg in de maand, dat ding staat altijd onder de carport en slijt totaal niet) of om de 5 jaar een nieuwe flatscreen een dikke heos soundbar, 2x per jaar een week of 8 weken op vakantie met de caravan.

En maar klagen
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 19:28:51 #96
236264 crew  capricia
pi_204426888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:27 schreef -Sigaartje het volgende:
En dit klopt ook: als je nu tegen een tekort van 400 euro per maand aankijkt, dan betekent het dat altijd alles gewoon op ging. Geen buffer niks. Dan ben je niet goed bezig.
400 euro per maand te kort zegt niet per definitie iets over je buffer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204426890
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:26 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dat is nog wel de grootste oplichter.
Dat is ook waar. Die 1 euro-sticker leidt de aandacht af. Kijk voor de gein maar eens naar de kiloprijs.
pi_204426899
Uiteraard snap ik best dat er mensen enorm in de problemen komen met de huidige ontwikkelingen, dat zeer zeker!
Maar dit specifieke voorbeeld, daar krab ik me echt wel even bij achter de oren.

Dan zal die dame toch fulltime moeten gaan werken, denk ik zo.
  woensdag 13 april 2022 @ 19:29:44 #99
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204426902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:28 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat is ook waar. Die 1 euro-sticker leidt de aandacht af. Kijk voor de gein maar eens naar de kiloprijs.
En maar doen alsof ze goedkoop zijn.
pi_204426906
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 19:28 schreef capricia het volgende:

[..]
400 euro per maand te kort zegt niets per definitie over je buffer.
Wel iets over de opbouw daarvan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')