abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204418055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vroeg of laat wel, ja, zover staan ze niet af van die mentaliteit tegenwoordig. Toen was het voor de glorie van het Moederland en de communistische partij en nu is het voor Poetin.

Ze zijn nog niet op dat punt maar het zou mij ook niet verbazen als ze er belanden.
Toen was het ook om het moederland te verdedigen tegen een vijand die er expliciet duidelijk over was dat ze je wilden uitroeien om het later te kunnen bevolken met Duitsers, telt toch ook wel mee voor je motivatie om te vechten.
  dinsdag 12 april 2022 @ 21:35:32 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204418075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vroeg of laat wel, ja, zover staan ze niet af van die mentaliteit tegenwoordig. Toen was het voor de glorie van het Moederland en de communistische partij en nu is het voor Poetin.

Ze zijn nog niet op dat punt maar het zou mij ook niet verbazen als ze er belanden.
Het communistische gedachtengoed had wel heel wat meer om het lijf (of je het nu geweldig of vreselijk vond) dan de huidige holle en corrupte vlagzwaaiende maffiacultuur van Poetin.

Voor het eerste kan ik me nog in de verte voorstellen dat je daarvoor zou willen vechten en sterven. Voor het tweede echt totaal niet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204418099
Vier schrijvers van het studentenblaadje Doxa hebben 2 jaar werkstraf gekregen:

https://www.rferl.org/a/r(...)encing/31799987.html

pi_204418139
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het communistische gedachtengoed had wel heel wat meer om het lijf (of je het nu geweldig of vreselijk vond) dan de huidige holle en corrupte vlagzwaaiende maffiacultuur van Poetin.

Voor het eerste kan ik me nog in de verte voorstellen dat je daarvoor zou willen vechten en sterven. Voor het tweede echt totaal niet.
Vraag is dan wel, wat vinden de Russen er zelf van? Als ze inzien wat Putin ze flikt, waarom zijn ze dan nog geen revolutie gestart?

Oekraïne heeft in 2014 laten zien wat er mogelijk is..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_204418141
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Toen was het ook om het moederland te verdedigen tegen een vijand die er expliciet duidelijk over was dat ze je wilden uitroeien om het later te kunnen bevolken met Duitsers, telt toch ook wel mee voor je motivatie om te vechten.
Maar dat is ook een kwestie van het verhaal zo inrichten voor je publiek dat dit werkt. Dat verhaal omvatte niet de compleet rampzalige manier waarop Stalin miljoenen levens en soldaten verspilde omdat hij niet wilde geloven dat Hitler hem verneukt had.

Kon toen ook wat makkelijker, natuurlijk, geen VPN's in 1941 en een vijand die daadwerkelijk op hun grondgebied was maar pas op, met het juiste verhaal kunnen ze aardig wat motivatie los maken.
pi_204418151
https://www.rtlnieuws.nl/(...)epol-geeft-zich-over

Hoezo een huurling? Hij was inmiddels toch gewoon een Oekraïner? Voor het geld zal hij het wel niet gedaan hebben.
Heb weleens interviews met hem geziw, Intressant figuur.
Hopelijk laten de Russen hem leven.
  dinsdag 12 april 2022 @ 21:41:04 #8
38496 Perrin
pi_204418180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:38 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Vraag is dan wel, wat vinden de Russen er zelf van? Als ze inzien wat Putin ze flikt, waarom zijn ze dan nog geen revolutie gestart?

Oekraïne heeft in 2014 laten zien wat er mogelijk is..
Ik denk dat zo'n Russische lente ook daadwerkelijk Poetin's grootste angst is.

Wie weet gaan we het nog meemaken als zijn Oekrainse avontuur definitief in duigen valt en ook het Russische volk ziet dat ze niet door een geniale onfeilbare leider bestuurd worden maar door een zwak oud mannetje.
pi_204418192
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik denk dat zo'n Russische lente Poetin's grootste angst is.
Daar heeft hij dan ook een enorm repressie apparaat voor in stand gehouden.
  dinsdag 12 april 2022 @ 21:44:28 #10
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204418256
quote:

[..]
Rusland heeft natuurlijk ook een traditie van revolutie wanneer oorlogen slecht verlopen. 1905, 1917, maar eigenlijk was ook perestrojka verbonden met de nogal rampzalige oorlog in Afghanistan.

Wie weet kan Oekraïne met het vernietigen van voldoende Russisch mensen en materieel weer een periode van grote interne onrust doen ontstaan wat met een beetje mazzel uitmondt in een echte full scale revolutie.

Geen enkel regime is tegen een echte opstand belast, vooral omdat wie dan aan welke kant staat volledig diffuus wordt.
pi_204418326
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:26 schreef polderturk het volgende:
Weigeren naar Oekraïne te gaan is voortaan strafbaar voor militairen in Rusland.

Kan het dan nog wel een militaire operatie genoemd worden?

Voorheen konden professionele militairen ontslag nemen als ze werden opgeroepen omdat er officieel geen oorlog was. Dat is nu dus niet meer mogelijk.

[ twitter ]
Volgens deze twitteraar zouden gepensioeneerde militairen ook opgeroepen worden voor de speciale militaire operatie. Hij levert natuurlijk geen bron.

Dit zou uit de koker van de nieuwe bevelhebber Dornikov komen volgens hem.

twitter
pi_204418367
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Rusland heeft natuurlijk ook een traditie van revolutie wanneer oorlogen slecht verlopen. 1905, 1917, maar eigenlijk was ook perestrojka verbonden met de nogal rampzalige oorlog in Afghanistan.

Wie weet kan Oekraïne met het vernietigen van voldoende Russisch mensen en materieel weer een periode van grote interne onrust doen ontstaan wat met een beetje mazzel uitmondt in een echte full scale revolutie.

Geen enkel regime is tegen een echte opstand belast, vooral omdat wie dan aan welke kant staat volledig diffuus wordt.
Volgens een militair analist op BBC had Rusland WWI verloren. Ze liepen zoveel klappen op op het oostfront waardoor de bevolking er genoeg van kreeg. Hierdoor kwam de revolutie en trok Rusland zich terug uit de oorlog.
  dinsdag 12 april 2022 @ 21:50:58 #13
38496 Perrin
pi_204418370
quote:

[..]

En het lijkt erop dat de kring van vertrouwelingen vrij klein is en Poetin heeft natuurlijk de afgelopen decennia ook intern veel vijanden gemaakt. Als het balletje eenmaal rolt..

Al vraag ik me wel af wat we ervoor terugkrijgen, zal vast niet meteen een open en vrij land bestuurd door welwillende lui zijn.
pi_204418419
quote:

[..]

Hopen mag, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Ik denk dat er binnenkort wel een Russische school oid wordt opgeblazen om de gewilligheid om te gaan vechten op te krikken.
Цой жив
  dinsdag 12 april 2022 @ 22:03:49 #15
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204418528
quote:
In the Biden administration’s 2023 defence budget request, the UK was added to the list of countries where infrastructure investment is under way at “special weapons” storage sites, alongside Belgium, Germany, Italy, the Netherlands and Turkey – all countries where the US stores an estimated 100 B61 nuclear bombs.
https://www.theguardian.c(...)w-us-nuclear-weapons
are we infinite or am I alone
pi_204418562
De kans op een revolutie in een land als Rusland met een vergrijzende bevolking lijkt mij betrekkelijk klein.
  dinsdag 12 april 2022 @ 22:06:18 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_204418563
quote:

[..]

Poetin heeft wel een beetje een ideologie - verwijzend naar de essay van hem waarvan ik alleen de recensies ken - maar wat neerkomt op een orthodox Christelijk oud Russisch rijk met hier en daar wat fascistische en reactionaire trekjes. Wat je er ook van vindt, het trekt wel wat aan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_204418582
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Poetin heeft wel een beetje een ideologie - verwijzend naar de essay van hem waarvan ik alleen de recensies ken - maar wat neerkomt op een orthodox Christelijk oud Russisch rijk met hier en daar wat fascistische en reactionaire trekjes. Wat je er ook van vindt, het trekt wel wat aan.
Ja, Wilders en Baudet zijn er helemaal dol op. Ik ben benieuwd naar hun reactie op de inzet van moslim troepen tegen christelijke, europese, Oekrainers, dat wel.
  dinsdag 12 april 2022 @ 22:07:40 #19
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_204418585
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:06 schreef WammesWaggel het volgende:
De kans op een revolutie in een land als Rusland met een vergrijzende bevolking lijkt mij betrekkelijk klein.
De mensen die die ideologie moeten aanjagen lijken juist weg te gaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  dinsdag 12 april 2022 @ 22:09:19 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_204418626
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, Wilders en Baudet zijn er helemaal dol op. Ik ben benieuwd naar hun reactie op de inzet van moslim troepen tegen christelijke, europese, Oekrainers, dat wel.
Leuke trol poging om conservatisme te verknopen met Baudet idioterie.
Vladimir Putin
pi_204418727
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:50 schreef polderturk het volgende:

[..]
Volgens een militair analist op BBC had Rusland WWI verloren. Ze liepen zoveel klappen op op het oostfront waardoor de bevolking er genoeg van kreeg. Hierdoor kwam de revolutie en trok Rusland zich terug uit de oorlog.
Dat is ook zo maar dat is toch geen nieuws? De nederlagen en de behandeling van gewone soldaten door Rusland tijdens WO1 was een vrij direkte aanleiding voor de revolutie van 1917, Duitsland hielp nog een handje, heel handig, door Lenin vrijgeleide te geven naar Rusland in een geblindeerde trein. Lenin was vanaf het begin fel tegenstander van de oorlog en Duitsland hoopte dat zijn aankomst in Rusland, en hopelijk machtsovername, de oorlog in het oosten zou beeindigen. Dat gebeurde ook.

Wat ook een grote rol speelde was dat de officieren allemaal uit de adelijke klasse kwamen en over het algemeen incompetent waren wat in grote mate bijdroeg aan de nederlagen.
pi_204418742
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:50 schreef Perrin het volgende:

Al vraag ik me wel af wat we ervoor terugkrijgen, zal vast niet meteen een open en vrij land bestuurd door welwillende lui zijn.
Dat is altijd maar weer afwachten inderdaad

Gezien het track record van het westen in het helpen installeren van een nieuwe overheid heb ik daar ook niet veel hoop op.

Maar het kan verkeren, zie Oekraïne. En nee ik zeg daar niet mee dat alles geweldig is aan Zelensky.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_204418750
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Leuke trol poging om conservatisme te verknopen met Baudet idioterie.
Eh? Ik knoop niets dat doen Baudet en Wilders. Ga bij hun klagen. Lees hun uitspraken van de afgelopen jaren over Poetin anders even na, dan zul je zien dat mijn uitspraken correct waren.
  dinsdag 12 april 2022 @ 22:18:01 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_204418803
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eh? Ik knoop niets dat doen Baudet en Wilders. Ga bij hun klagen. Lees hun uitspraken van de afgelopen jaren over Poetin anders even na, dan zul je zien dat mijn uitspraken correct waren.
Ik was tot voor kort ook niet héél negatief over Poetin, deze idioot heeft de hele wereld onaangenaam verrast, mij, Wilders, Rutte, Obama, Merkel. Hij heeft iedereen om de tuin geluid met zijn foute bedoelingen. Dat blijkt wel uit het feit dat niemand hier goed op voorbereid is/was.

Ik kan ook wel zeggen dat Poetin in het linkse kamp hoort, het nationaliseren van bedrijven wat ie nu doet bij vertrekkende bedrijven is natuurlijk een hogeschool voorbeeld van linkse economische politiek.
Vladimir Putin
pi_204418804
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
En het lijkt erop dat de kring van vertrouwelingen vrij klein is en Poetin heeft natuurlijk de afgelopen decennia ook intern veel vijanden gemaakt. Als het balletje eenmaal rolt..

Je weet maar nooit wat je terug krijgt als je het opnieuw opbouwt, er zijn wel extremere transformaties in korte tijd geweest (denk aan Duitsland en Japan in de naoorlogse jaren).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')