Mwah dubbel, ik snap een Nazi uit een ex oostblok land wel iets meer dan een Nazi uit Nederland. Die landen zijn op een paar na echt wel stil in de tijd blijven staan. Echter heb ik ook niet het idee dat Nazisme in Oekraïne veel groter is dan hier in NL.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:36 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik heb er verder geen moeite mee hoor. Maar als ik hier iets antisemitisch zeg op het forum dan krijg ik drie maanden vakantie, maar juichen voor een stel nazi’s is prima. Beetje dubbel.
Naar verluidt hebben ze ook redelijk wat oorlogsmisdaden opgespaard gedurende het verdedigen van Mariupol.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
De vraag in welke mate daar sprake is van nazistische sympathieën lijkt me niet direct relevant eigenlijk.
Die gaan ze binnenkort uitgeven?quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Naar verluidt hebben ze ook redelijk wat oorlogsmisdaden opgespaard gedurende het verdedigen van Mariupol.
Dan moeten ze daarvoor berecht worden. En mischien heb je het gemist maar in tegenstelling tot Rusland heeft Oekraine wel aangegeven misdaden door eigen troepen te onderzoeken en te berechten. En de ICC zal die zaken ook onderzoeken.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Naar verluidt hebben ze ook redelijk wat oorlogsmisdaden opgespaard gedurende het verdedigen van Mariupol.
quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom men dat niet zou moeten doen dan? Enkel 'ze zijn nazis' lijkt me niet voldoende als uitleg.
Zo'n cel zou je niet in ee fatsoenlijke krijgsmacht moeten willen. Dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien kunnen we gewoon met feiten werken maar daar hebben sommigen een probleem mee. Azov is rond de 900 man in totaal. Het Oekrainse leger omvat momenteel meer dan 240.000 man. Wat is dan relevant?
Je zou het ook kunnen zien als kiezen tussen twee kwaden. Waarbij het ene kwaad (Russisch leger in Oekraïne) momenteel oneindig veel groter en ernstiger is vergeleken met Azov.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi hoe dat Azov hier structureel gebagatelliseerd wordt.
"Maar die zitten ook bij Rusland/Duitsland/Nederland"
"Tegen Poetin is alles geoorloofd".
Ik zou zeker niet vanuit Rusland werken als ik haar was...quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:45 schreef Salina het volgende:
De vrouw met het bord in de TV-uitzending heeft dus al een nieuwe baan voor een Duitse zender. Is weer vrijgelaten en werkt nu met name vanuit Oekraïne en Rusland.
Niemand bagatelliseert dit. Zolang die lui geen politieke invloed krijgen zijn het voor nu nuttige idioten in de strijd tegen Rusland.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi hoe dat Azov hier structureel gebagatelliseerd wordt.
"Maar die zitten ook bij Rusland/Duitsland/Nederland"
"Tegen Poetin is alles geoorloofd".
Nou, vertel eens...?quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En wat denk je dan dat er gaat gebeuren? De Russische soldaten marcheren de stad in, alle bewoners staan te wachten met bloemen en ze leefden nog lang en gelukkig?quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Het meest ideale scenario lijkt mij dat Mariupol valt (en daardoor Azov).
Wat heeft men daaraan precies?quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ze zouden hoe dan ook vechten tegen de Russen, dan kun je ze beter onder commando plaatsen en in de gaten houden en eventueel berechten onder militair recht. Of niet?quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Zo'n cel zou je niet in ee fatsoenlijke krijgsmacht moeten willen. Dat snap je zelf toch ook wel?
quote:
Vrees dat er niet veel Azov overblijft om te berechtenquote:Op dinsdag 12 april 2022 10:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moeten ze daarvoor berecht worden. En mischien heb je het gemist maar in tegenstelling tot Rusland heeft Oekraine wel aangegeven misdaden door eigen troepen te onderzoeken en te berechten. En de ICC zal die zaken ook onderzoeken.
Vanuit Mariupol hebben we echter geen enkele situatie gezien die op een oorlogsmisdaad duidt en er is geen enkele onafhankelijke instantie daar toegelaten inclusief het Rode Kruis dus dan vraag ik mij wel af waar je dit op baseert
Dus nogmaals, wat is je punt?
Nou, is dat probleem ook weer opgelost toch?quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Vrees dat er niet veel Azov overblijft om te berechten
De burgers aldaar zien dat mischien anders.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Als burger verkleed aanvallen uitvoeren waardoor burgers doelwit worden, mensen weerhouden te vluchten.quote:
Dan is je probleem toch ook opgelost? Kun je weer gerust voor Oekraine zonder nazi's zijn. Hoera.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Vrees dat er niet veel Azov overblijft om te berechten
Mariupol valt toch wel. Daar is geen houden meer aan. En gelukkig valt daardoor ook Azov en hoeft men niet meer achter de nazi’s te gaan staan. Scheelt een hoop gezeur.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat denk je dan dat er gaat gebeuren? De Russische soldaten marcheren de stad in, alle bewoners staan te wachten met bloemen en ze leefden nog lang en gelukkig?
Prima purge iddquote:Op dinsdag 12 april 2022 10:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, is dat probleem ook weer opgelost toch?
Misschien een idee om van de A9 een fietspad te maken?quote:
Ernstig dat je graag ziet dat een hele stad, inclusief inwoners naar de tering mag gaan omdat er wat mensen rondlopen die je niet mag.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:54 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Mariupol valt toch wel. Daar is geen houden meer aan. En gelukkig valt daardoor ook Azov en hoeft men niet meer achter de nazi’s te gaan staan. Scheelt een hoop gezeur.
Ok, dat eerste is sowieso niet verboden of een oorlogsmisdaad, Azov is sowieso geen reguliere legereenheid en beschikt mogelijk niet eens over echte uniformen . Het tweede kan dat wel zijn maar dan zal je wel met bewijzen moeten komen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als burger verkleed aanvallen uitvoeren waardoor burgers doelwit worden, mensen weerhouden te vluchten.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:54 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Mariupol valt toch wel. Daar is geen houden meer aan. En gelukkig valt daardoor ook Azov en hoeft men niet meer achter de nazi’s te gaan staan. Scheelt een hoop gezeur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |