quote:BERKELLAND – D66 in Gelderland wil minder afhankelijk worden van fossiele brandstoffen uit Rusland en pleit voor het verlagen van de maximumsnelheid op provinciale snel- en autowegen, zoals de N18, naar negentig kilometer per uur. Bovendien zijn auto’s dan minder vervuilend voor het milieu. D66 Berkelland is het daar niet mee eens en vindt het plan geen goed idee. “Een maatregel voor de bühne, als dit zin heeft moet je dit landelijk doen”. Zegt partijleider Han Boer van D66 Berkelland. “De energietransitie is belangrijk, vanwege duurzaamheid en afhankelijkheid, Daar moeten we maatregelen en geld op inzetten”.
D66quote:Provincie Gelderland
Statenlid Rita Braam van D66 deed haar oproep aan het college van Gedeputeerde Staten van de Provincie Gelderland. “Een snelheidsverlaging bespaart brandstof”, zegt Braam. “Daarmee slaan we twee vliegen in één klap: we verkleinen onze afhankelijkheid van Rusland en beperken de uitstoot van CO2.” De snelheidsverlaging op provinciale auto- en snelwegen is de meest snelle en concrete maatregel die de provincie kan nemen om minder afhankelijk te worden van Rusland, stelt D66. De N18 in de Achterhoek wordt daarbij als concreet voorbeeld genoemd, evenals de A325, de A348 en de N320.
Braam wil dat Gedeputeerde Staten zo snel mogelijk aan de slag gaat met het tienpuntenplan dat het Internationaal Energieagentschap twee weken geleden presenteerde. Het doel is, na de Russische invasie in Oekraïne, de vraag naar olie uit Rusland drastisch te beperken. Naast de snelheidsverlaging zijn er nog twee punten uit bovengenoemd tienpuntenplan waarmee de provincie volgens D66 aan de slag kan: het goedkoper maken van het openbaar vervoer (OV) en het stimuleren van fietsen, ter vervanging van de auto.
‘Keuze voor OV of fiets’
Braam: “De keuze voor OV of fiets zorgt voor substantieel minder energieverbruik en is daarmee automatisch een reis die fossiele brandstoffen uitspaart. D66 heeft sinds 2019 gepleit voor meer fietsverbindingen en ziet dat de provincie gelukkig meer fietsroutes aanlegt en ontwikkelt.” D66 vindt dat er door de gespannen relatie met Rusland nu extra urgentie is om meer fietsroutes aan te leggen. “Ik roep de kersverse fietsgedeputeerde Helga Witjes op om er nog een tandje bij te zetten voor de fiets”, aldus Braam.
Verwarming op 15.quote:Op maandag 11 april 2022 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
Gewoon overal 30km per uur.
En maar 1 keer per dag eten.
En niet meer douchen.
Genoeg FOK!ers hier die haar zouden doen.quote:
Gewoon allemaal doodgaan.quote:Op maandag 11 april 2022 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
Gewoon overal 30km per uur.
En maar 1 keer per dag eten.
En niet meer douchen.
Altijd geld. Nooit oplossingen die echt iets uithalen.quote:Daar moeten we maatregelen en geld op inzetten”.
Ja, want die vliegtuigen vliegen toch wel... of ik er nou inzit of niet!quote:Op maandag 11 april 2022 22:13 schreef Tengano het volgende:
Zou me niet verbazen als mevroj net als Rob Jetten 10 keer per jaar
wat leuke korte vliegvakanties maakt 'om er even uit te zijn'
Dat scheelt ook weer een hoop letsel en ongelukken, komt ons klimaat ten goede, zorgt voor reductie van onze stikstofproblematiek waardoor we meer kunnen bouwen, en ons woningtekort verder opgelost wordt, en begunstigt onze saamhorigheid weerquote:Op maandag 11 april 2022 22:18 schreef zimmy910 het volgende:
80 op de snelweg, dikke middelvinger naar Putin.
quote:Op maandag 11 april 2022 22:08 schreef Tengano het volgende:
Genoeg FOK!ers hier die haar zouden doen.
quote:Op maandag 11 april 2022 22:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat is dit dan? AL kreeg ik geld toe...
Je bent behoorlijk laat met dit topicquote:
Maar waarom in KLB? (voor ik plaats zoek ik wel eerst... in NWS dan...quote:Op maandag 11 april 2022 22:37 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Je bent behoorlijk laat met dit topic
KLB / D66: 90 km/uur op de snelweg
Een week geleden was dit hier al bekend
ik ken de a348 toevallig, dat is een snelweg van nog geen 15 kmquote:Op maandag 11 april 2022 22:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat scheelt ook weer een hoop letsel en ongelukken, komt ons klimaat ten goede, zorgt voor reductie van onze stikstofproblematiek waardoor we meer kunnen bouwen, en ons woningtekort verder opgelost wordt, en begunstigt onze saamhorigheid weer![]()
We mogen Vladimier als dank straks wel een bloemetje sturen
Ik vind haar meer op een CDA'er lijken.quote:
Misschien in 2e instantie...quote:Op maandag 11 april 2022 22:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind haar meer op een CDA'er lijken.
Neem daarbij nog even de mededeling dat ze in Den Haag niet overstappen op groene wagens omdat ze niet “comfortabel” genoeg zijn…quote:Op dinsdag 12 april 2022 00:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat gepush van D'66/GL om iedereen maar op de fiets en in het OV te krijgen. Tuurlijk, nog meer van je vrije uren inleveren voor de H. Economie. Als je met de auto sneller bent, en meer comfort hebt, dan doe je dat. Zeker als je elke dag met notebooks, laptops en weet ik wat voor spul je tegenwoordig allemaal moet reizen.
To-taal wereldvreemd die club.
Kan nog gekker overigens, vanuit die hoek waaien ons nu ook 'Groene Arbeidsovereenkomsten' tegemoet. Dat je, als je aan kunt tonen dat je heel deugend heel veel trapt en heel veel treint, je een extra vakantiedagje krijgt.
Betuttelend woke geneuzel... Laat de werkman/vrouw onderhand eens met rust.
Is nu het geval tussen 4 en 5quote:Op maandag 11 april 2022 22:24 schreef Tengano het volgende:
Misschien dat we kunnen kijken of Danny ook de servers om 22:00 uit kan zetten en de volgende dag weer om 15:00 kan aanzetten. Ook dat scheelt weer heel veel energiedoor al die user PC's die dan niet aan hoeven te staan
![]()
En bovendien kunnen heel veel mensen in die tijd dan nuttige dingen gaan doen![]()
We zullen die Poetin wel even een lesje leren!!!![]()
ik geloof niet dat ze in Oekraine een tekort aan lijken hebben...quote:Op maandag 11 april 2022 22:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Gewoon allemaal doodgaan.
En de lijken schenken aan Oekraïne zodat ze daarmee de kachel kunnen stoken en geen gas nodig hebben
Kga nu toch twijfelen of zo een collectivistische heilstaat goede punten heeft.quote:Op dinsdag 12 april 2022 00:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat gepush van D'66/GL om iedereen maar op de fiets en in het OV te krijgen. Tuurlijk, nog meer van je vrije uren inleveren voor de H. Economie. Als je met de auto sneller bent, en meer comfort hebt, dan doe je dat. Zeker als je elke dag met notebooks, laptops en weet ik wat voor spul je tegenwoordig allemaal moet reizen.
To-taal wereldvreemd die club.
Kan nog gekker overigens, vanuit die hoek waaien ons nu ook 'Groene Arbeidsovereenkomsten' tegemoet. Dat je, als je aan kunt tonen dat je heel deugend heel veel trapt en heel veel treint, je een extra vakantiedagje krijgt.
Betuttelend woke geneuzel... Laat de werkman/vrouw onderhand eens met rust.
Dit ja, maak het maar een recht voor de werknemer om drie dagen per week thuis te werken voor beroepen waar dat kan, en leg de bewijslast dat het niet zou kunnen maar bij de werkgever.quote:Op dinsdag 12 april 2022 07:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik snap niet dat men zich in zulke bochten moet wringen op zoek naar verminderen van olie/gas verbruik.
Met name voor olie is het dood simpel, Corona crisis? Niets van geleerd ofzo?
Daarmee bedoel ik dat tijdens de Corona crisis olie negatief ging (ja niet in Nederland uiteraard met die gore belasting op belasting) en ze in paniek raakte bij de oliemaatschappijen want ze hadden geen ruimte meer voor opslag olievaten… grappig hoe dit nauwelijks in het nieuws is gekomen hè?
Gewoon 3 dagen thuiswerken.
Simpeler het het niet.
He bah, daar heb je er weer zo een met een oplossing die echt iets bij draagt.quote:Op dinsdag 12 april 2022 07:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik snap niet dat men zich in zulke bochten moet wringen op zoek naar verminderen van olie/gas verbruik.
Met name voor olie is het dood simpel, Corona crisis? Niets van geleerd ofzo?
Daarmee bedoel ik dat tijdens de Corona crisis olie negatief ging (ja niet in Nederland uiteraard met die gore belasting op belasting) en ze in paniek raakte bij de oliemaatschappijen want ze hadden geen ruimte meer voor opslag olievaten… grappig hoe dit nauwelijks in het nieuws is gekomen hè?
Gewoon 3 dagen thuiswerken.
Simpeler het het niet.
Je luchtweerstand gaat bij hogere snelheden kwadratisch. Dus van 100 naar 90 is 0,9 keer de snelheid, maar 0,81 keer de luchtweerstand en dus verbruik. Even de andere verliezen zoals banden etc buiten beschouwing gelaten.quote:Op dinsdag 12 april 2022 07:58 schreef Drekkoning het volgende:
Ik doe al niet anders, lekker met 90 rondtuffen op de grote wegen. Heerlijk.
Maar om dat nou weer op te gaan leggen aan iedereen… kan me ook niet voorstellen dat het een substantieel verschil maakt in verbruik.
Ah ja dat is wel aanzienlijkquote:Op dinsdag 12 april 2022 08:10 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je luchtweerstand gaat bij hogere snelheden kwadratisch. Dus van 100 naar 90 is 0,9 keer de snelheid, maar 0,81 keer de luchtweerstand en dus verbruik. Even de andere verliezen zoals banden etc buiten beschouwing gelaten.
Waarheid als een koe deze.quote:Op dinsdag 12 april 2022 00:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat gepush van D'66/GL om iedereen maar op de fiets en in het OV te krijgen. Tuurlijk, nog meer van je vrije uren inleveren voor de H. Economie. Als je met de auto sneller bent, en meer comfort hebt, dan doe je dat. Zeker als je elke dag met notebooks, laptops en weet ik wat voor spul je tegenwoordig allemaal moet reizen.
To-taal wereldvreemd die club.
Kan nog gekker overigens, vanuit die hoek waaien ons nu ook 'Groene Arbeidsovereenkomsten' tegemoet. Dat je, als je aan kunt tonen dat je heel deugend heel veel trapt en heel veel treint, je een extra vakantiedagje krijgt.
Betuttelend woke geneuzel... Laat de werkman/vrouw onderhand eens met rust.
Ik doe dat ook, ik heb gemerkt dat het op mijn woon werkroute (15min gewestwegen, 15min snelweg) geen tijd scheelt. De auto's die me op het 3de vak voorbijknallen zie ik meestal een paar auto's voor mij wachten aan de afrit. Ik doe het vooral omdat het rustiger en stiller is (lekker op het gemak naar audiobooks luisteren). Het verbruik is ook fors minder, wat dan mooi meegenomen is voor mijn werkgever, want ik heb een tankkaart.quote:Op dinsdag 12 april 2022 07:58 schreef Drekkoning het volgende:
Ik doe al niet anders, lekker met 90 rondtuffen op de grote wegen. Heerlijk.
Maar om dat nou weer op te gaan leggen aan iedereen… kan me ook niet voorstellen dat het een substantieel verschil maakt in verbruik.
Blijf weg ajb dan. Niets zo vervelend als volk wat 10km/h onder de max rijdt op eenbaans n wegen. Wat je niet door hebt is dat het achter je op stroopt als een malle met mensen die wel willen opschieten. Aso gedrag dit.quote:Op dinsdag 12 april 2022 07:58 schreef Drekkoning het volgende:
Ik doe al niet anders, lekker met 90 rondtuffen op de grote wegen. Heerlijk.
Maar om dat nou weer op te gaan leggen aan iedereen… kan me ook niet voorstellen dat het een substantieel verschil maakt in verbruik.
Op eenbaanswegen rij je gewoon idd best aan de vmax. Maar op de snelweg stoor je niemand.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijf weg ajb dan. Niets zo vervelend als volk wat 10km/h onder de max rijdt op eenbaans n wegen. Wat je niet door hebt is dat het achter je op stroopt als een malle met mensen die wel willen opschieten. Aso gedrag dit.
Eenbaans rijd ik gewoon exact de maximumsnelheidquote:Op dinsdag 12 april 2022 08:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijf weg ajb dan. Niets zo vervelend als volk wat 10km/h onder de max rijdt op eenbaans n wegen. Wat je niet door hebt is dat het achter je op stroopt als een malle met mensen die wel willen opschieten. Aso gedrag dit.
Op zo’n kleine afstand scheelt het niet veel nee. Als je voor je werk wel wat verder moet dan wordt het een ander verhaal. Dan kan dit je gewoon aan het eind van de dag een uur kosten.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:29 schreef BBach het volgende:
[..]
Ik doe dat ook, ik heb gemerkt dat het op mijn woon werkroute (15min gewestwegen, 15min snelweg) geen tijd scheelt. De auto's die me op het 3de vak voorbijknallen zie ik meestal een paar auto's voor mij wachten aan de afrit. Ik doe het vooral omdat het rustiger en stiller is (lekker op het gemak naar audiobooks luisteren). Het verbruik is ook fors minder, wat dan mooi meegenomen is voor mijn werkgever, want ik heb een tankkaart.
True, als ik lange afstanden moet doen (2a3u heen ofzo), dan rijd ik wel sneller, precies om die reden.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:49 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Op zo’n kleine afstand scheelt het niet veel nee. Als je voor je werk wel wat verder moet dan wordt het een ander verhaal. Dan kan dit je gewoon aan het eind van de dag een uur kosten.
Maar dit zijn geen eenbaanswegen. Mag ik hopen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijf weg ajb dan. Niets zo vervelend als volk wat 10km/h onder de max rijdt op eenbaans n wegen. Wat je niet door hebt is dat het achter je op stroopt als een malle met mensen die wel willen opschieten. Aso gedrag dit.
Ja prima.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Eenbaans rijd ik gewoon exact de maximumsnelheid
De meeste auto's zitten bij 130 ook irritant hoog in toeren. En luchtweerstand is veel groter. Ik rij vaak gewoon 90 achter de vrachtauto's aan. Scheelt een pak brandstof en zoveel later kom je echt niet aan. Als ik gewoon de max rij klopt de Google Maps ETA meestal. Doe ik het rustig aan, misschien 5 minuten later. Veruit de meeste tijd gaat toch zitten in stoplichten, file's en dergelijke. Met 90 per uur heb je ook minder file's.quote:Op maandag 11 april 2022 22:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat scheelt ook weer een hoop letsel en ongelukken, komt ons klimaat ten goede, zorgt voor reductie van onze stikstofproblematiek waardoor we meer kunnen bouwen, en ons woningtekort verder opgelost wordt, en begunstigt onze saamhorigheid weer![]()
We mogen Vladimier als dank straks wel een bloemetje sturen
Ik heb dat geleerd van bootjes. Je kan met een gierende buitenboord motor in no time door je tankje zijn. Ga je misschien 13 km/u. Laat je het motortje rustig werken doe je véééél langer met je benzine en ga je misschien 12km/u. Scheelt nog een hoop herrie en rook ook nog.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:10 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je luchtweerstand gaat bij hogere snelheden kwadratisch. Dus van 100 naar 90 is 0,9 keer de snelheid, maar 0,81 keer de luchtweerstand en dus verbruik. Even de andere verliezen zoals banden etc buiten beschouwing gelaten.
Nou nee. Ook niet als ik dronken zou zijn. Dit is echt te ouwig.quote:Op maandag 11 april 2022 22:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Genoeg FOK!ers hier die haar zouden doen.
Maar ik kan me wel vinden in dit idee. En gelijk zwaar bekeuren zodat de staatskas ook weer gespekt wordt door tokkies die zich niet aan de regels willen houden.
Hou er rekening mee dat veel zeker wat oudere auto's makkelijk 10km/h afwijking naar beneden hebben op de snelheidsmeter. De mensen die zitten de drangen erachter zijn de aso's. Als je gewoon iets gas terugneemt blijft het gewoon doorlopen. Geen probleem. Het is een maximum snelheid. Je mag prima iets langzamer gaan.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijf weg ajb dan. Niets zo vervelend als volk wat 10km/h onder de max rijdt op eenbaans n wegen. Wat je niet door hebt is dat het achter je op stroopt als een malle met mensen die wel willen opschieten. Aso gedrag dit.
Tot dat een boot in plane komt klopt dat. Daarna wordt het een ander verhaal...quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:44 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik heb dat geleerd van bootjes. Je kan met een gierende buitenboord motor in no time door je tankje zijn. Ga je misschien 13 km/u. Laat je het motortje rustig werken doe je véééél langer met je benzine en ga je misschien 12km/u. Scheelt nog een hoop herrie en rook ook nog.
Ha ja dat is zeker een ander verhaal! En het zal ook wel wat anders werken dan een auto met luchtweerstand. Ook met de lengte / rompsnelheid. Punt blijft dat je vaak veel vermogen nodig hebt om maar een klein beetje sneller te gaan. Als je eenmaal in plane bent met je bootje ga je snel. Om dan nog sneller te gaan heb je denk ik weer onredelijk veel vermogen nodig.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:01 schreef spoilert het volgende:
[..]
Tot dat een boot in plane komt klopt dat. Daarna wordt het een ander verhaal...
Die planeerde niet, maakte gebruik van het grondeffect. Niets geworden omdat de Sovjet-Unie in elkaar klapte en de centjes op waren. Ook was het vlees noch visquote:Op dinsdag 12 april 2022 11:09 schreef borbit het volgende:
[..]
Ha ja dat is zeker een ander verhaal! En het zal ook wel wat anders werken dan een auto met luchtweerstand. Ook met de lengte / rompsnelheid. Punt blijft dat je vaak veel vermogen nodig hebt om maar een klein beetje sneller te gaan. Als je eenmaal in plane bent met je bootje ga je snel. Om dan nog sneller te gaan heb je denk ik weer onredelijk veel vermogen nodig.
Vind het ergens ook vreemd dat er geen praktische snelle auto's zijn. Imho maakt 90 of 120 niet zoveel uit. Maar kun je nou 400km/u gaat het wel flink uithalen natuurlijk. In Azië halen ze al 600km/u met treinen. Stel je kan je stad uitrijden en dan op de linkerbaan inhaken op een soort snelwegtreincombinatie. Ga je met een noodgang richting de stad waar je heen wil. En dan rij je zelf weer het laatste stukje.
Edit: Over planeren, de russen hadden een soort vliegtuig / boot combinatie. Ging wel snel maar nooit echt een succes geworden. Weet niet waarom. [ afbeelding ]
Je kunt met stroomlijnen wel je wrijvingscoëfficiënt verminderen, maar het wrijvingsverlies blijft toch kwadratisch toenemen. En je zit met allerlei veiligheidseisen etc, een punt op je auto zoals een jet is niet echt veilig voor voetgangers bijv.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:09 schreef borbit het volgende:
[..]
Ha ja dat is zeker een ander verhaal! En het zal ook wel wat anders werken dan een auto met luchtweerstand. Ook met de lengte / rompsnelheid. Punt blijft dat je vaak veel vermogen nodig hebt om maar een klein beetje sneller te gaan. Als je eenmaal in plane bent met je bootje ga je snel. Om dan nog sneller te gaan heb je denk ik weer onredelijk veel vermogen nodig.
Vind het ergens ook vreemd dat er geen praktische snelle auto's zijn. Imho maakt 90 of 120 niet zoveel uit. Maar kun je nou 400km/u gaat het wel flink uithalen natuurlijk. In Azië halen ze al 600km/u met treinen. Stel je kan je stad uitrijden en dan op de linkerbaan inhaken op een soort snelwegtreincombinatie. Ga je met een noodgang richting de stad waar je heen wil. En dan rij je zelf weer het laatste stukje.
Edit: Over planeren, de russen hadden een soort vliegtuig / boot combinatie. Ging wel snel maar nooit echt een succes geworden. Weet niet waarom. [ afbeelding ]
Als de weg dat toelaat, zeker. Als je echter de boel ophoudt omdat je perse langzamer wil rijden nietquote:Op dinsdag 12 april 2022 10:47 schreef borbit het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat veel zeker wat oudere auto's makkelijk 10km/h afwijking naar beneden hebben op de snelheidsmeter. De mensen die zitten de drangen erachter zijn de aso's. Als je gewoon iets gas terugneemt blijft het gewoon doorlopen. Geen probleem. Het is een maximum snelheid. Je mag prima iets langzamer gaan.
afwijking op de speedo is 5-7%, dat weet ik. Voor de rest moet je gewoon met het verkeer meegaan. Zit er eentje te drukken is dat een aso, maar als jij gewoonweg ver onder de v-max zit tromboze te veroorzaken op de weg, ben jij de aso.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:47 schreef borbit het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat veel zeker wat oudere auto's makkelijk 10km/h afwijking naar beneden hebben op de snelheidsmeter. De mensen die zitten de drangen erachter zijn de aso's. Als je gewoon iets gas terugneemt blijft het gewoon doorlopen. Geen probleem. Het is een maximum snelheid. Je mag prima iets langzamer gaan.
Hulde aan deze userquote:Op dinsdag 12 april 2022 10:37 schreef borbit het volgende:
[..]
De meeste auto's zitten bij 130 ook irritant hoog in toeren. En luchtweerstand is veel groter. Ik rij vaak gewoon 90 achter de vrachtauto's aan. Scheelt een pak brandstof en zoveel later kom je echt niet aan. Als ik gewoon de max rij klopt de Google Maps ETA meestal. Doe ik het rustig aan, misschien 5 minuten later. Veruit de meeste tijd gaat toch zitten in stoplichten, file's en dergelijke. Met 90 per uur heb je ook minder file's.
Dan nog de onduidelijkheid van allerlei verschillende snelheden op verschillende tijden. Wat moet betreft gewoon 90 (of 80) op alle snelwegen en N wegen. Lekker duidelijk, zuinig.
Deze user weetquote:Op dinsdag 12 april 2022 10:37 schreef borbit het volgende:
[..]
De meeste auto's zitten bij 130 ook irritant hoog in toeren. En luchtweerstand is veel groter. Ik rij vaak gewoon 90 achter de vrachtauto's aan. Scheelt een pak brandstof en zoveel later kom je echt niet aan. Als ik gewoon de max rij klopt de Google Maps ETA meestal. Doe ik het rustig aan, misschien 5 minuten later. Veruit de meeste tijd gaat toch zitten in stoplichten, file's en dergelijke. Met 90 per uur heb je ook minder file's.
Dan nog de onduidelijkheid van allerlei verschillende snelheden op verschillende tijden. Wat moet betreft gewoon 90 (of 80) op alle snelwegen en N wegen. Lekker duidelijk, zuinig.
Vergelijkbaar met het megacanon van Hitlerquote:Op dinsdag 12 april 2022 11:09 schreef borbit het volgende:
[..]
Ha ja dat is zeker een ander verhaal! En het zal ook wel wat anders werken dan een auto met luchtweerstand. Ook met de lengte / rompsnelheid. Punt blijft dat je vaak veel vermogen nodig hebt om maar een klein beetje sneller te gaan. Als je eenmaal in plane bent met je bootje ga je snel. Om dan nog sneller te gaan heb je denk ik weer onredelijk veel vermogen nodig.
Vind het ergens ook vreemd dat er geen praktische snelle auto's zijn. Imho maakt 90 of 120 niet zoveel uit. Maar kun je nou 400km/u gaat het wel flink uithalen natuurlijk. In Azië halen ze al 600km/u met treinen. Stel je kan je stad uitrijden en dan op de linkerbaan inhaken op een soort snelwegtreincombinatie. Ga je met een noodgang richting de stad waar je heen wil. En dan rij je zelf weer het laatste stukje.
Edit: Over planeren, de russen hadden een soort vliegtuig / boot combinatie. Ging wel snel maar nooit echt een succes geworden. Weet niet waarom. [ afbeelding ]
Klopt, al is het niet alleen rozengeur.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:37 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik rij vaak gewoon 90 achter de vrachtauto's aan. Scheelt een pak brandstof en zoveel later kom je echt niet aan.
400 km/u over asfalt? Dan mag je gelijk bij elke tankbeurt nieuwe banden gaan halenquote:Op dinsdag 12 april 2022 11:09 schreef borbit het volgende:
Vind het ergens ook vreemd dat er geen praktische snelle auto's zijn. Imho maakt 90 of 120 niet zoveel uit. Maar kun je nou 400km/u gaat het wel flink uithalen natuurlijk. In Azië halen ze al 600km/u met treinen. Stel je kan je stad uitrijden en dan op de linkerbaan inhaken op een soort snelwegtreincombinatie. Ga je met een noodgang richting de stad waar je heen wil. En dan rij je zelf weer het laatste stukje.
D66ers zijn net klima-gereformeerden.quote:Op maandag 11 april 2022 22:44 schreef Grishenko_ het volgende:
Klinkt alsof ze de verschrikkelijke situatie in Oekraïne als veredeld rookgordijn willen misbruiken om de 'ambitieuze' klimaatplannen, wat ze toch al van plan waren om uit te voeren, enige schwung te kunnen geven.
Gelukkig prikken de meesten hier gemakkelijk doorheen.
waarom oud nieuws posten?quote:Op maandag 11 april 2022 22:39 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Maar waarom in KLB? (voor ik plaats zoek ik wel eerst... in NWS dan...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |