abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? dinsdag 12 april 2022 @ 15:40:59 #151
70532 loveli
N
pi_204414050
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:55 schreef Intint het volgende:
Daarnaast ben ik psychotherapeut en doe ik ook relatietherapie
Interessant, wat is de kans op succes? Koppels die voor relatietherapie komen, hebben de wil/motivatie om er iets van te maken. Ben wel benieuwd naar de percentages.
crap in = crap out
pi_204414213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Haha je klinkt als een kerel die gewoon nooit succes heeft en dan maar de schuld geeft aan vrouwen en klootzakken.

Dat hele "vrouwen vallen op klootzakken" gejammer is een grote slachtofferrol. Vooral anderen de schuld geven van je falen en volstrekt weigeren naar je eigen aandeel te kijken.
Dit
pi_204414323
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 15:38 schreef loveli het volgende:

[..]
[..]
Ga je trouwen met een vrouw op wie je niet verliefd bent? Wow..

Ik schaar mezelf onder de conservatieve chtistenen, maar heb volgens mij op veel punten een heel andere mening dan jij.
Nee ik ben niet verliefd in de zin dat ik niet zonder haar zou kunnen, blind raak voor gebreken of dat ik mijn emoties laat leiden.

Als je gaat trouwen omdat je verliefd bent dan kom je uiteindelijk van een koude kermis terug, want die verliefdheid zal ook minder worden of zelfs weg gaan na verloop van tijd.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204414335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:12 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee ik ben niet verliefd in de zin dat ik niet zonder haar zou kunnen, blind raak voor gebreken of dat ik mijn emoties laat leiden.

Als je gaat trouwen omdat je verliefd bent dan kom je uiteindelijk van een koude kermis terug, want die verliefdheid zal ook minder worden of zelfs weg gaan na verloop van tijd.
Nouja er is best een verschil tussen de verliefdheid in een prille relatie en de verliefheid op de wat langere termijn dat je met iemand samen bent. In dat eerste geval lijkt het met op zichzelf overhaast om dan al te gaan trouwen. In dat tweede geval lijkt me dat prima.
pi_204414390
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:12 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
En begrijp ik goed dat je vindt dat zij zich wel door haar emoties moet laten leiden, blind moet zijn voor jouw gebreken en niet zonder jou zou moeten kunnen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Vis een optie? dinsdag 12 april 2022 @ 16:22:46 #156
70532 loveli
N
pi_204414399
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En begrijp ik goed dat je vindt dat zij zich wel door haar emoties moet laten leiden, blind moet zijn voor jouw gebreken en niet zonder jou zou moeten kunnen?
Dat helpt vaak wel..
crap in = crap out
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 16:30:02 #157
441859 crew  Lenny77
pi_204414456
Tuurlijk moet een man ook merkbaar verliefd op mij zijn! Anders hoeft het voor mij echt niet, dan zoek ik wel een maatje.

Er is gewoon een verschil tussen een gezonde verliefde man en een enge verliefde man (zeggen dat het leven geen zin meer heeft zonder je, janken als je een keer niet bereikbaar bent, de hele dag berichten sturen dat ze van je houden (en dit al na 2 weken) en niet zonder je kunnen, overal foto's van je hebben hangen,...) Dit soort types worden namelijk ook heel erg eng als de relatie zou knappen.

Wat ik hier ook vaak lees: een man die te lief is, te hoffelijk,... meestal zijn dat ook geen oprechte karaktertrekken. Dat is een man die teveel moeite doet en dus eigenlijk niet echt is.
Een oprecht lieve man is niet te lief of te aanhankelijk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_204414520
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee liever niet, echter is het minder erg als een vrouw dit doet dan een man.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204414587
Nou is het niet zo dat vrouwen hardop zullen zeggen een klootzak te willen en geen nice guy

Maar als ik zie met wat voor schooiers zoveel vrouwen omgaan :') man man man

Als je alleen al kijkt op het net dan zie je vrouwen met honden, ezels en paarden doen.

Waarschijnlijk ligt del at niet zo hoog?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Vis een optie? dinsdag 12 april 2022 @ 16:55:30 #160
70532 loveli
N
pi_204414614
Dat zegt meer over jouw zoekgeschiedenis dan over vrouwen in het algemeen.
crap in = crap out
  dinsdag 12 april 2022 @ 17:02:30 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204414659
@all: ik heb alle posts gelezen, ga niet overal op antwoorden. De highlights:

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:34 schreef Hexagon het volgende:
Vrouwen willen niet zo zeer graag een klootzak. De enige uitzonderingen daarop zijn labiele vrouwen waar je niks aan mist.

De meeste vrouwen willen vooral geen man die zich als oninteressante slapjanus profileert. Veel mannen maken de fout om zich in de beginfase van verliefdheid enorm uit te sloven en zich in allerlei bochten te draaien om haar maar te pleasen. En dat is niet aantrekkelijk. Een man die niet staat voor zijn eigen wensen en meningen en weinig het initatief toont. [...]
Maar ik ben niet aan het pleasen om te pleasen. Ik gedraag me zoals ik vind dat ik me tegenover vrouwen moet gedragen en dat is anders dan 25 jaar geleden. Mijn punt is dat vrouwen eerder voor me vielen met dat oude gedrag dan nu. Ik wil mijn gedrag eigenlijk niet wezenlijk veranderen.
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 21:45 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Hoe was de seks? Ik heb ook zo'n periode gehad als waarin jij nu zit. Qua seks dook ik er juist zo snel mogelijk boven op. Vrijwel altijd bij de eerste date en vrijwel altijd ook meteen met alles erop en eraan. Dwz. sowieso oraal van beide kanten, vaginaal uiteraard, en indien mogelijk ook anaal (ongeveer 50%). Geen soft gedoe maar gewoon harde seks. Van de ca. tien relaties uit die tijd was er één vrouw die het beëindigde; in de overige gevallen deed ik dat zelf. Alle vrouwen waren redelijk knap van uiterlijk en van HBO+ niveau.
Wie weet. zoals jij het beschrijft heb ik het in ieder geval niet gedaan. Ben ik ook niet van plan, maar wat meer dominante tonen daar zou wel effectief kunnen zijn denk ik idd.
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou bij mezelf te raden gaan of ik me ergens toch anders voor gedaan heb. Verlof genomen terwijl ik dat eigenlijk diep van binnen niet wilde. Een meningsverschil gehad waarbij ik me op de vlakte hield omdat ik niet vol voor mijn mening ben opgekomen omdat ik haar niet weg wilde duwen. Te lief en attent ben geweest terwijl ik er eigenlijk anders in zat. Zo ja, de volgende keer niet doen. Zo nee: dan is dit wie je bent. Ben daar blij mee en trots op en zoek verder naar die vrouw die je kan waarderen voor wie je bent en die verliefd op je wordt.
Ik ben echt mezelf geweest, zeker niet aardiger geweest om waardering te krijgen etc.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou, inderdaad! Je reageert overtrokken, @:lxiv . Ik ken alleen maar vrouwen die vallen op aardige mannen (onder wie ikzelf). Als ik toch moet speculeren, dan kan ik me voorstellen dat er andere afknappers waren waar je op het forum vocaal over bent geweest, zoals je ambitie om huisman te zijn en blijven. En misschien zijn de vrouwen op wie je valt erg kritisch (hoogopgeleid, wat ouder en toch nog vrijgezel).

Ik ontmoet vrijwel nooit mannen die ik aantrekkelijk vind, dus ik kijk er zelf niet vanop dat drie prille relaties niets worden. Je bent nog niet zo lang vrijgezel en ik vind je verwachtingen niet realistisch.
Verwar het forum niet met de PM, C!
Het is wel een vrij kritische groep van vrouwen, die idd hoogopgeleid zijn, wat ouder, hun eigen zaakjes prima voor elkaar hebben en in wezen geen man meer nodig hebben. Dat klopt. En in zekere zin vaak ook wat meer door de wol geverfd dan ik. Ze weten wat ze willen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

@:lxiv, mijn vader heeft na de scheiding van m'n moeder diverse scharrels gehad. Na een paar jaar ontmoette hij zijn jeugdliefde weer en dat mondde uit in een serieuze relatie. Dat is wat ik bedoelde met realistisch blijven: liefde komt misschien niet zo snel als je zou willen, maar dat betekent niet dat er iets mis is met jou of met vrouwen in het algemeen. Het is gewoon verdomd ongrijpbaar waarom mensen verliefd worden op elkaar en hoe ze het voor elkaar krijgen om ouder te worden en elkaar leuk te blijven vinden.
Ja. Alleen nu had ik dan iemand leren kennen zoals voorheen nooit eerder. Dat was dan natuurlijk vanuit mijn perspectief. Misschien had ik toch mijn 'cool' een beetje beter moeten bewaren dan. Of ook niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Je koppelt shit aan elkaar die niks met elkaar te maken heeft en je legt te snel verbanden en je denkt te zwart wit.

1. Toen je nog jonger was, waren vrouwen naiever, en sneller ondersteboven
2. Wat voor type vrouw trok je aan met dat zogenaamde ‘klootzakken’ gedrag?
3. Afknappen of juist aangetrokken zijn tot iemand heeft voor elke vrouw verschillende en persoonlijke redenen. De ene wil een softe vent, de ander een klootzakkerige beer
4. Je begint net weer met daten, misschien moet je het meer een kans geven en/of bij jezelf nagaan dat je niet elke keer onbewust een type vrouw aantrekt die jij wel fijn vind, maar die eigenlijk niet bij jou past.

Zo zijn er talloze redenen op te noemen waarom iets toch niet matcht naast de zwartwitgedachte dat vrouwen een klootzak willen.
Ik stel die vraag heel bescheiden in de OP en volstrekt niet stellig.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:19 schreef loveli het volgende:
Op zich wel grappig dat (generalisatie) de mannen het in het topic niet eens zijn met de vrouwen over wat ze wel of niet in een man zoeken.
Vrouwen zeggen toch vaak net iets anders dan dat ze willen.

Misschien ben ik ook gewoon te oud en sowieso te ouderwets voor de moderne dating-markt. Deze wereld is 180 graden anders dan in 'mijn' tijd. Vroeger wilden de vrouwen de mannen beter leren kennen, dan eigenlijk al een belofte dat ze eeuwig van ze zouden blijven houden, dan seks en voordat ze zwanger werden moest alles contractueel worden vastgelegd en zo veel mogelijk zekerheid dat die man dan altijd voor het gezin bleef zorgen. het was de taak van de man om de vrouw te versieren, maar van de vrouw om de man daarna te strikken en te binden. het was super-oneervol als een man verdween of de relatie verbrak als de vrouw zwanger was.
Tegenwoordig is het net andersom. Raar eigenlijk en ook tegennatuurlijk. Je zou verwachten dat het maar tijdelijk is.
The End Times are wild
pi_204414686
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:58 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Mee eens, er wordt tegenwoordig een verkeerde verwachting gesteld aan mannen. Zoals in dit topic te lezen eisen vrouwen een mr. nice guy maar iedereen weet dat te lief en needy zijn niet werkt, TS als voorbeeld. Niet dat je automatisch een klootzak moet zijn, dat is weer het uiterste.
Vrouwen verdienen betere mannen in het algemeen. Standvastig en niet te emotioneel.
Ligt echt puur aan de voorkeuren van een vrouw.
De ene vrouw ziet een man als soft en de ander ziet diezelfde man weer als een klojo.

Misschien moeten we niet zo in man-vrouw dingen denken maar meer in: welke persoonlijkheid past/zoekt welke persoonlijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2022 17:11:04 ]
  Vis een optie? dinsdag 12 april 2022 @ 17:09:36 #163
70532 loveli
N
pi_204414690
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 17:02 schreef LXIV het volgende:
Het is wel een vrij kritische groep van vrouwen, die idd hoogopgeleid zijn, wat ouder, hun eigen zaakjes prima voor elkaar hebben en in wezen geen man meer nodig hebben. Dat klopt. En in zekere zin vaak ook wat meer door de wol geverfd dan ik. Ze weten wat ze willen.
Een heel ander type dan de naïeve kipjes die vroeger massaal verliefd op je werden. Als je zelf minder kieskeurig bent, zullen er waarschijnlijk ook meer vrouwen voor je vallen. De vraag is of het vrouwen zijn waar jij blij van wordt.
Vroeger keek je niet naar de lange termijn, maar wat leuk was voor de dag of week.
crap in = crap out
  dinsdag 12 april 2022 @ 17:10:18 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204414694
En wat ik niet helemaal snap: als het toch ok en leuk is, dan kijk je het toch nog wat langer aan... Je kunt toch nog zoveel van elkaar ontdekken. Wat heb je eraan snel af te breken?
The End Times are wild
  dinsdag 12 april 2022 @ 17:11:54 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204414705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 17:09 schreef loveli het volgende:

[..]
Een heel ander type dan de naïeve kipjes die vroeger massaal verliefd op je werden. Als je zelf minder kieskeurig bent, zullen er waarschijnlijk ook meer vrouwen voor je vallen. De vraag is of het vrouwen zijn waar jij blij van wordt.
Vroeger keek je niet naar de lange termijn, maar wat leuk was voor de dag of week.
Dat laatste klopt helemaal. Je dacht helemaal neit verder vooruit en dat maakte het erg gemakkelijk. In wezen ben ik helemaal niet kieskeurig wat uiterlijk betreft, of status of dat soort dingen. Wel of ze bij me passen. Het probleem is niet dat ik niet genoeg kansen krijg trouwens, dat is tegenwoordig beter dan ooit.
The End Times are wild
  Vis een optie? dinsdag 12 april 2022 @ 17:15:40 #166
70532 loveli
N
pi_204414720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 17:10 schreef LXIV het volgende:
En wat ik niet helemaal snap: als het toch ok en leuk is, dan kijk je het toch nog wat langer aan... Je kunt toch nog zoveel van elkaar ontdekken. Wat heb je eraan snel af te breken?
En iemand aan het lijntje houden? Dat is op den duur toch alleen maar tijdverspilling?
crap in = crap out
  dinsdag 12 april 2022 @ 17:17:47 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204414729
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 17:15 schreef loveli het volgende:

[..]
En iemand aan het lijntje houden? Dat is op den duur toch alleen maar tijdverspilling?
Aan het lijntje houden vind ik eerder iemand hoop geven op een relatie maar dat die er nooit komt. Niet om gewoon het wat langer een kans te geven.
The End Times are wild
pi_204414795
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 15:40 schreef loveli het volgende:

[..]
Interessant, wat is de kans op succes? Koppels die voor relatietherapie komen, hebben de wil/motivatie om er iets van te maken. Ben wel benieuwd naar de percentages.
Dat ligt eraan wat je definitie van succes is. Over het algemeen denk ik niet echt dat ik je hele sexy data kan bieden mbt het succes van mijn sessies.
pi_204414816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 17:02 schreef LXIV het volgende:

Misschien ben ik ook gewoon te oud en sowieso te ouderwets voor de moderne dating-markt. Deze wereld is 180 graden anders dan in 'mijn' tijd. Vroeger wilden de vrouwen de mannen beter leren kennen, dan eigenlijk al een belofte dat ze eeuwig van ze zouden blijven houden, dan seks en voordat ze zwanger werden moest alles contractueel worden vastgelegd en zo veel mogelijk zekerheid dat die man dan altijd voor het gezin bleef zorgen. het was de taak van de man om de vrouw te versieren, maar van de vrouw om de man daarna te strikken en te binden. het was super-oneervol als een man verdween of de relatie verbrak als de vrouw zwanger was.
Tegenwoordig is het net andersom. Raar eigenlijk en ook tegennatuurlijk. Je zou verwachten dat het maar tijdelijk is.
Tegelijk blijven de meeste mensen smachten naar iemand om de dag mee door te nemen 's avonds aan de eettafel. Plus ça change, plus c'est la même chose. Het is heel rot om afgewezen te worden door iemand die je écht leuk vond. Sla Baudelaire en Rilke open, zwelg even en kijk verder. :*

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204414836
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 17:11 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is niet dat ik niet genoeg kansen krijg trouwens, dat is tegenwoordig beter dan ooit.
Dat is het probleem wel want dat geldt tegenwoordig voor iedereen, en des te meer voor vrouwen (en gewilde mannen). Dat er kansen te over zijn geeft misschien ook gelijk antwoord op de vraag hieronder. Waarom immers lang bij ééntje blijven pakken na het signaleren van een aantal onwenselijke eigenschappen terwijl je de komende maand 100 man kan uittesten?

quote:
Wat heb je eraan snel af te breken?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204414857
quote:
Na twee maanden kun je toch wel redelijk bepalen of het gevoel er is. Als dat er niet is dan heeft het weinig zin om het nog langer aan te kijken.
  Vis een optie? dinsdag 12 april 2022 @ 17:45:56 #172
70532 loveli
N
pi_204414858
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 17:42 schreef Complotwappie het volgende:
terwijl je nog 100 man kan uittesten?

Ergens gelezen dat de kans vrij groot is, dat er bij de eerste 20 een match zit.

Waarom zou je er blij mee zijn als iemand blijft plakken omdat ze niet beter kan vinden, tegenover dat ze jou heeft uitgekozen omdat je voor haar de beste bent van al die mannen?
crap in = crap out
pi_204414872
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
. In dit verband is het opmerkelijk dat mannen veel vaker dan vrouwen zelfmoord plegen. We weten niet precies wat erachter zit, maar het zou te maken kunnen hebben met de verwachtingen die aan mannen worden gesteld en die zij in hun beleving niet waar kunnen maken.
Dit heeft er ook deels mee te maken dat mannen hierin succesvoller zijn. Het aantal pogingen ligt namelijk wel dicht bij elkaar, al kan je misschien beargumenteren dat vrouwen het sneller als schreeuw om aandacht doen. Je kan ook naar het gebruik van antidepressiva kijken en volgens mij nemen vrouwen vanaf hun 40ste daarin de leiding.

Ik denk verder wel dat je gelijk hebt mbt de verschillende verwachtingen, het niet meer krijgen van de leiderschaprol terwijl er wel verantwoordelijkheid genomen moet worden tegen een hoog risico (het makkelijk kunnen verliezen van vrouw en kind). En een steeds groter deel van de mannelijke bevolking maakt geen aanspraak meer op de vrouw wier ook in de moderne tijd onder de streep nog altijd de selecterende partij is.

[ Bericht 17% gewijzigd door Akathisia op 12-04-2022 17:55:44 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 17:50:14 #174
441859 crew  Lenny77
pi_204414880
quote:
Euh.. dat je niet lang meer te leven hebt op een bepaalde leeftijd? :P

Ik denk eerder: als je dit gevoel al vrij pril mist, dan gaat het er ook echt niet meer van komen. Dat is ook een stukje ervaring: te lang in een relatie blijven tegen beter weten in.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_204414882
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. Ik heb weinig relaties gehad in ieder geval, maar dat heeft niet alleen te maken met erg kritisch zijn. Met m'n vriend ben ik al zo'n 20 jaar samen (ik ben 41), dus er is geen noodzaak geweest om minder kritisch te worden. Alhoewel, om samen oud te worden is er inschikkelijkheid nodig.
Dat je al sinds zo jong en zo lang in een relatie met één man zit maakt mijn vraag minder relevant, maar het is logisch dat het makkelijk is om überkritisch te zijn met een vaste partner. Niemand krijgt écht een kans.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 12-04-2022 18:11:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')