Alleen die onderste regel klopt..quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:40 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
[..]
Er ging niets goed.
Uitstellen en uitstellen en elke dag bombardementen en doden.
Oekraine had/heeft de plicht om dit conflict op te lossen, niet alleen bij MINSK agreement, maar ook bij VN mandaten.
Oekraine deed helemaal NIETS.
Dat kan Rusland zich militair helemaal niet veroorloven: ze bijten zich al gigantisch stuk op Oekraïne. Dat zou dus 'een beetje dom' zijnquote:Op dinsdag 12 april 2022 13:21 schreef theguyver het volgende:
Wat ik wel weet althans ruwe gok, als Poetin/Rusland voet bij stuk houd en dus de overige landen gaat bombarderen en aanvallen omdat ze bij de NAVO willen ..dan kan het inderdaad verder escaleren dat er een militair ingrijpen komt vanuit de NAVO.
Klopt, maar het verwijt is dat we door Oekraïne te helpen, we meehelpen aan het verlengen van de oorlog, de kans op een wereldoorlog vergroten en we nu meer moeten betalen voor brandstof.quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De schuld van de oorlog? Rusland is daar natuurlijk de agressor.
[..]
Oekraïne laten stikken? Wij als Nederland hebben in principe nul verplichtingen richting Oekraïne. Zij zijn geen EU-lid, noch lid van de NAVO. Oekraïne wordt ook van alle kanten geholpen, dus wat dat aspect betreft hebben ze ook niets te klagen.
Dat zal ook niet gebeuren, wel verstevigen omliggende, Europese, landen de positie van Oekraïne. En dat lijkt me prima. Maar als je vrede wil dan moet je bij Poetin zijn. Van Oekraïne verwachten dat ze capituleren is nogal onzinnig en laf.quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja en nee. Ja, want Rusland is zoals aangegeven de agressor in deze oorlog. Nee, omdat landen die zich met deze oorlog bemoeien ook nog de verantwoordelijkheid hebben (bijvoorbeeld richting hun eigen burgers) om het niet te laten escaleren buiten Oekraïne. Zodra Rusland in direct conflict zou komen met de NAVO zit je met een behoorlijk problematische situatie.
En dat laatste is ook allerminst een garantie op toekomstige bescherming tegen Russische agressie in Europa. Om Kasparov nog een keer te citeren:quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat zal ook niet gebeuren, wel verstevigen omliggende, Europese, landen de positie van Oekraïne. En dat lijkt me prima. Maar als je vrede wil dan moet je bij Poetin zijn. Van Oekraïne verwachten dat ze capituleren is nogal onzinnig en laf.
Wat een doemdenken segquote:Op dinsdag 12 april 2022 14:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat laatste is ook allerminst een garantie op toekomstige bescherming tegen Russische agressie in Europa. Om Kasparov nog een keer te citeren:
As I said in 2014 and a fateful week ago (inmiddels wat meer), the price of stopping a dictator always goes up. What would have been enough to stop Putin 8 years or 6 months or 2 weeks ago is not enough today, and the price will rise again tomorrow.
Klopt maar weet Poetin dat ook?quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat kan Rusland zich militair helemaal niet veroorloven: ze bijten zich al gigantisch stuk op Oekraïne. Dat zou dus 'een beetje dom' zijn.
Klinkt als leren van de recente geschiedenis.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat een doemdenken seg
je klinkt al als een BNW'er
Denk dat hij dat ondertussen wel weet ja.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt maar weet Poetin dat ook?
Word ie niet gewoon wat voorgelogen door zijn generaals.
Hij gebruikt namelijk nog ouderwetse meuk bijv computers en hij heeft geen mobiel.
En zoals ik al eerder zei op papier is het een enorm leger maar hoeveel is überhaupt bruikbaar en weet hij dit ook?
Eindelijk erkenningquote:Op dinsdag 12 april 2022 15:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat een doemdenken seg
je klinkt al als een BNW'er
Wie oppert dat Oekraïne moet capituleren?quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat zal ook niet gebeuren, wel verstevigen omliggende, Europese, landen de positie van Oekraïne. En dat lijkt me prima. Maar als je vrede wil dan moet je bij Poetin zijn. Van Oekraïne verwachten dat ze capituleren is nogal onzinnig en laf.
Het ontgaat mij even waarom de mening van een wereldberoemd schaker hier relevant zou zijn? Ik denk dat Kasparov een intelligente man is, maar om hem nu af te schilderen als een geopolitiek orakel gaat een beetje ver. En ik zou deze hypothese ook nog wel durven te betwisten trouwens.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat laatste is ook allerminst een garantie op toekomstige bescherming tegen Russische agressie in Europa. Om Kasparov nog een keer te citeren:
As I said in 2014 and a fateful week ago (inmiddels wat meer), the price of stopping a dictator always goes up. What would have been enough to stop Putin 8 years or 6 months or 2 weeks ago is not enough today, and the price will rise again tomorrow.
Daar is nochtans geen sprake van.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie oppert dat Oekraïne moet capituleren?
[..]
Het ontgaat mij even waarom de mening van een wereldberoemd schaker hier relevant zou zijn? Ik denk dat Kasparov een intelligente man is, maar om hem nu af te schilderen als een geopolitiek orakel gaat een beetje ver.
Nou, doe dat eensquote:En ik zou deze hypothese ook nog wel durven te betwisten trouwens.
Ik heb een paar van zn vids gekeken. Hij komt over als eerlijk/geloofwaardig genoeg imo.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:04 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Altijd beter dan het domme gelul op de NL radio en TV ZONDER enig bewijs.
<aar je mag deze wel ff bekijken hoor.
150 km van Bucha vandaan, live verslag van Graham Philips, de britse journalist.
Nou, je haalt dat citaat wel aan alsof het een onomstreden feit is. En we dus allemaal naar hem moeten luisteren. Het is ook niet de eerste keer dat je naar hem refereert.quote:
Wordt die prijs inderdaad elke dag hoger? Ik betwijfel dat namelijk. In het geval van Poetin en Rusland zal je altijd uitkomen op een Derde Wereldoorlog, waarschijnlijk van nucleaire aard. Ik denk niet dat dit nu anders is dan vijf of tien jaar geleden. En ik verwacht ook niet dat dit over vijf of tien jaar anders zal zijn. Tenzij Rusland dan ineens geen kernwapens meer heeft natuurlijk. Maar dat lijkt vrij onwaarschijnlijk.quote:
Omdat het wijze woorden zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, je haalt dat citaat wel aan alsof het een onomstreden feit is. En we dus allemaal naar hem moeten luisteren. Het is ook niet de eerste keer dat je naar hem refereert.
Het huidige maatregelenpakket, of een deel daarvan, toen Rusland de Krim annexeerde had tot een (nucleaire) wereldoorlog geleid denk je?quote:[..]
Wordt die prijs inderdaad elke dag hoger? Ik betwijfel dat namelijk. In het geval van Poetin en Rusland zal je altijd uitkomen op een Derde Wereldoorlog, waarschijnlijk van nucleaire aard. Ik denk niet dat dit nu anders is dan vijf of tien jaar geleden. En ik verwacht ook niet dat dit over vijf of tien jaar anders zal zijn. Tenzij Rusland dan ineens geen kernwapens meer heeft natuurlijk. Maar dat lijkt vrij onwaarschijnlijk.
Veel meer opties zijn er niet.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie oppert dat Oekraïne moet capituleren?
[..]
Het ontgaat mij even waarom de mening van een wereldberoemd schaker hier relevant zou zijn? Ik denk dat Kasparov een intelligente man is, maar om hem nu af te schilderen als een geopolitiek orakel gaat een beetje ver. En ik zou deze hypothese ook nog wel durven te betwisten trouwens.
Nee, het huidige maatregelen pakket zeker niet. Maar Kasparov heeft het duidelijk over het stoppen van een dictator. En het huidige pakket aan maatregelen gaat Poetin niet stoppen, net zoals het dat in 2014 ook niet zou hebben gedaan. Als je Poetin wilt stoppen, zul je Rusland in een directe oorlog moeten verslaan. En dan zit je dus inderdaad vast aan een wereldoorlog met waarschijnlijk de inzet van nucleaire wapens over en weer. Die prijs blijft dus vrij constant, die is nu hetzelfde als acht jaar geleden. En dit is dan ook iets wat het citaat van Kasparov onderuit haalt.quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat het wijze woorden zijn.
[..]
Het huidige maatregelenpakket, of een deel daarvan, toen Rusland de Krim annexeerde had tot een (nucleaire) wereldoorlog geleid denk je?
Deze oorlog is Poetin begonnen omdat hij dacht dat het opportuun was. Grote kans dat hij dat anders zag wanneer we eerder duidelijke grenzen getrokken, en consequenties gesteld en gehandhaafd, hadden.
Nee hoor; als Poetin zijn groot-Russische ambities niet (langer) ten uitvoer probeert te brengen dan is hij toch redelijk effectief gestopt vanuit een internationaal veiligheidsperspectief bezien (en daar gaat het over, zie ook de tijdslijn die Kasparov schetst).quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het huidige maatregelen pakket zeker niet. Maar Kasparov heeft het duidelijk over het stoppen van een dictator. En het huidige pakket aan maatregelen gaat Poetin niet stoppen, net zoals het dat in 2014 ook niet zou hebben gedaan. Als je Poetin wilt stoppen, zul je Rusland in een directe oorlog moeten verslaan. En dan zit je dus inderdaad vast aan een wereldoorlog met waarschijnlijk de inzet van nucleaire wapens over en weer. Die prijs blijft dus vrij constant, die is nu hetzelfde als acht jaar geleden. En dit is dan ook iets wat het citaat van Kasparov onderuit haalt.
In Donetsk wonen nog wat pro Russen veel zijn al naar Rusland gevlucht dat een Russische soldaat daar gewoon dingen kan uitdelen is inderdaad wel te bevatten, maar dit betreft 5 tot 10% van de bevolking de rest moet weinig hebben van de Russen na de inval en het grossging naar Europa.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:44 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb een paar van zn vids gekeken. Hij komt over als eerlijk/geloofwaardig genoeg imo.
Als hij echt de 'real deal' is, kunnen we natuurlijk niet met 100% zekerheid van zeggen.
Heel weinig mensen weten precies wat er aan de hand in Ukraine is.
Kan beste dat het situatie daar 'gewoon' het zelfde als 8 jaar geleden is....en nu er is heel veel overdreven en opgepompt met die 24/7 media bombardement....van precies zelfde media kanalen/bronnen die sinds 20 jaar geleden hebben de idiotische 'islamic-extremist-jihadist-terrorist-fanatic/lone gun shooter' verzonnen verhalen vertelt en vermelden. En dan voor de laatste 2 jaar een heleboel angstzaaijende bullshit over een of ander new-flu 'pandemic' in onze gezichten hebben gerammde. Niet te vertrouwen dus.
Tja, ik vind de hele 'Ukraine oorlog' onderwerp n beetje vermoeijend....en zeker tijdverspillend om in discussie te gaan met bepaalde gasten hier.
***Excuses voor de beroerde Nederlands- voor dat ik weer commentaar over krijgen***
Hij steekt hier gewoon in op een directe confrontatie met Rusland en vraagt met het min of meer aan de NAVO om het sluiten van het luchtruim boven Oekraïne. Er zijn sowieso meerdere tweets daar waar hij het nu al bij het verkeerde eind heeft. Misschien benadrukt dat ook nogmaals dat men in deze het beste maar niet kan luisteren naar een schaker als het aankomt op zulke precaire politieke situaties. Al doet zijn retoriek het desalniettemin erg goed gezien de vele de likes. Opvallend genoeg ook voornamelijk weer bij een bepaald type mens zo te zien.quote:Op dinsdag 12 april 2022 17:10 schreef Isdatzo het volgende:
Het betreffende draadje, inmiddels ruim een maand geleden: [ twitter ]
Puur emotionele reactie.quote:Op dinsdag 12 april 2022 17:10 schreef Isdatzo het volgende:
Het betreffende draadje, inmiddels ruim een maand geleden: [ twitter ]
Welke?quote:Op dinsdag 12 april 2022 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
Er zijn sowieso meerdere tweets daar waar hij het nu al bij het verkeerde eind heeft.
Dat is natuurlijk bij wel meer mensen het geval. Bij sommigen werkt deze oorlog als een rode lap op een stier.quote:
Is dit al de Derde Wereldoorlog? Tot op heden is daar nog geen sprake van. Ook is Oekraïne nog niet vernietigd en de NAVO geconfronteerd met een groter probleem. De oorlog heeft zich just verplaatst naar het oosten van het land. Bovendien lijken de Russische troepen ernstig verzwakt en dat men dus binnenkort nog even een NAVO-land gaat binnenvallen lijkt op dit moment niet realistisch. En dan hebben we het al gehad over zijn claim dat de kosten om Poetin te stoppen steeds toenemen, iets wat dus ook niet hard is te maken want die lijken doordat Rusland een kernmacht is juist vrij constant.quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2022 17:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor; als Poetin zijn groot-Russische ambities niet (langer) ten uitvoer probeert te brengen dan is hij toch redelijk effectief gestopt vanuit een internationaal veiligheidsperspectief bezien (en daar gaat het over, zie ook de tijdslijn die Kasparov schetst).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |