Een vrouw is niet eeuwig vruchtbaar.quote:Op zondag 10 april 2022 19:04 schreef CoolGuy het volgende:
Een 'studie' ergotherapie, dan lekker geitenwollensokkerig alles veel te zwaar vinden, dan denken dat alles op z'n pootjes terecht kwam MAAR toen werd ze zwanger. En niet een ongelukje, nee nee, een sperma donor, want als alles te zwaar is en te moeilijk zonder kind, dan is het natuurlijk een puik idee om dan een kind te nemen, in je eentje.
Dit kan toch gewoon niet echt zijn?
Werkt het? Worden er gewenste resultaten mee geboekt?quote:Op zondag 10 april 2022 19:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
En daar zijn dus die gehate tandenborstelcontroles voor.
Sneu voor de terechte bijstandontvangers maar kennelijk broodnodig om de profiteurs en lamzakken er uit te filteren.
Ah Ik zie het probleem al. Ik denk dat je onderschat dat iem. Van teveel stress echt ziek kan worden waardoor werken niet lukt. Ik denk wel dat ze beter met makkelijk ( en wss slecht betaald) werk kan starten zodat ze eerst weer alles op de rit heeft. Zal je zien dat trainingen geven ook niks voor haar blijkt te zijn want ze heeft de plank al twee keer mis geslagen :pquote:Op zondag 10 april 2022 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat deze mevrouw misbruik maakt van de sociale vangnetten is één ding, maar waar het me echt om gaat is dat het allemaal maar kan. Je kan zeggen dat je contract niet verlengt hoeft te worden omdat je rust nodig hebt en daarna financieel wordt bijgestaan.
Je kan jobhoppen en zeggen dat je het allemaal niet leuk vindt en niet trekt, maakt niet uit joh. Staat betaalt wel.
Tussendoor nog even een kind uitpoepen met bijbehorende toeslagen....
Ik wordt hier als werkende wel een beetje moedeloos van eerlijk gezegd.
Watte?quote:Op zondag 10 april 2022 20:37 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Kan je een opleiding doen als je in de bijstand bent? Daar instinct studiefinanciering voor
Wel een leuk kindjequote:Op zondag 10 april 2022 20:31 schreef summer2bird het volgende:
Jammer dat dit soort types altijd een podium krijgen en zo het stigma voor uitkeringen nooit weg gaat
Nou en? Aan kinderen beginnen, terwijl je leven een teringzooi is is ook niet echt een goed idee.quote:Op zondag 10 april 2022 20:41 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een vrouw is niet eeuwig vruchtbaar.
Haar leven is geen teringzooi.quote:Op zondag 10 april 2022 20:53 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Nou en? Aan kinderen beginnen, terwijl je leven een teringzooi is is ook niet echt een goed idee.
Ik heb vernomen dat daar speciale Facebookgroepen voor zijn.quote:Op zondag 10 april 2022 20:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meeste uitkeringsgerechtigden hebben een dagtaak aan het uitvogelen hoe ze het meeste gratis geld kunnen krijgen van de gemeente.
Terechte constatering en terechte vragen.quote:Op zondag 10 april 2022 20:42 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Werkt het? Worden er gewenste resultaten mee geboekt?
Singels plegen vaker zelfmoord, presteren minder, zijn minder gelukkig en oefenen een enorme druk uit op de gezondheidszorg. Bijstandstrekkers denken wel tien keer na voordat zij een relatie aangaan want financieel gaan ze er op achteruit, daarom zijn er zoveel singels onder mensen met een bijstand
Ik vraag me oprecht af of ons systeem van controleren en geen-cent-teveel wel werkt
Zolang je recht hebt op een OV krijg je studiefinanciering of kan je het krijgen. Dus dan heb je ook geen recht op bijstand. Volgens mij vervalt dit recht als je niet voor je 30ste verjaardag aan een studie begint. Dus vanaf je 30ste is dit geen excuus meer.quote:Op zondag 10 april 2022 20:37 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Kan je een opleiding doen als je in de bijstand bent? Daar is studiefinanciering voor
Een stel dat beide bijstand krijgt is net geen 1.400 geloof ik. Dat klinkt niet als een vetpot. Is dat meer dan het huishouden dat 60 uur werkt?quote:Op zondag 10 april 2022 20:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Terechte constatering en terechte vragen.
Maar hoe terecht is het dat er in een huishouden waar twee volwassenen gratis geld krijgen in totaal meer binnenkomt dan in een huishouden waar 60 uur gewerkt wordt tegen een laag loon?
neequote:Op zondag 10 april 2022 21:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Een stel dat beide bijstand krijgt is net geen 1.400 geloof ik. Dat klinkt niet als een vetpot. Is dat meer dan het huishouden dat 60 uur werkt?
Mijn persoonlijke ervaring met de bijstandsgerechtigden om me heen?quote:Op zondag 10 april 2022 17:56 schreef NgInE het volgende:
Dat was natuurlijk niet zo handig van haar: je baan opzeggen als je nog geen vervanging hebt. Aan de andere kant gun ik iedereen een goede nachtrust.
Ik vraag me meer af hoe het kan dat mensen die echt willen werken zo lang in de bijstand zitten. Waar gaat dat dan mis?
Daar ging de discussie niet over naar mijn idee.quote:Op zondag 10 april 2022 21:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Een stel dat beide bijstand krijgt is net geen 1.400 geloof ik. Dat klinkt niet als een vetpot. Is dat meer dan het huishouden dat 60 uur werkt?
Minimumloon is 1725 euro bruto per maand bij 40 uur per week, daar hou je zo'n 1600 euro van over.quote:Op zondag 10 april 2022 21:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Nja das hun methode om ervoor te zorgen dat mensen aan de bak komen. Zijn geloof ik alleen wat kortere studiesquote:
Daar zijn we niet toe in staat. Tenzij je een soort DDR politiestaat wil waar iedereen dagelijks de stasi op bezoek krijgt, of verplicht camera's in huis krijgen geïnstalleerd.quote:Op zondag 10 april 2022 18:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als we in staat zouden zijn dit soort profiteurs uit de regelingen te wieberen zou dat geld mooi terecht kunnen komen bij mensen die geen opties hebben en die echt afhankelijk zijn van finaciele steun door de overheid.
In plaats van nog jarenlang te experimenteren met allerlei baantjes die ze vanwege stress na korte tijd weer opgeeft moet ze gewoon eens naar haar huisarts gaan om zich naar een (arbeids)psycholoog door te laten verwijzen. Het probleem ligt bij haarzelf en zo lang ze verrekt daar zelf iets aan te doen blijft ze van de ene mislukte baan naar de andere hobbelen.quote:Op zondag 10 april 2022 20:43 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Ah Ik zie het probleem al. Ik denk dat je onderschat dat iem. Van teveel stress echt ziek kan worden waardoor werken niet lukt. Ik denk wel dat ze beter met makkelijk ( en wss slecht betaald) werk kan starten zodat ze eerst weer alles op de rit heeft. Zal je zien dat trainingen geven ook niks voor haar blijkt te zijn want ze heeft de plank al twee keer mis geslagen :p
Zolang ze bijstand, toeslagen, kortingsbonnen en de overige mikmak krijgt is daar geen prikkel toe.quote:Op zondag 10 april 2022 21:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In plaats van nog jarenlang te experimenteren met allerlei baantjes die ze vanwege stress na korte tijd weer opgeeft moet ze gewoon eens naar haar huisarts gaan om zich naar een (arbeids)psycholoog door te laten verwijzen. Het probleem ligt bij haarzelf en zo lang ze verrekt daar zelf iets aan te doen blijft ze van de ene mislukte baan naar de andere hobbelen.
Komt doordat we het zo goed hebben. Werken moet leuk zijn. Moet je energie uithalen. Moet voldoening geven. Dus ga je opzoek naar banen die aan die criteria voldoen.quote:Op zondag 10 april 2022 21:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In plaats van nog jarenlang te experimenteren met allerlei baantjes die ze vanwege stress na korte tijd weer opgeeft moet ze gewoon eens naar haar huisarts gaan om zich naar een (arbeids)psycholoog door te laten verwijzen. Het probleem ligt bij haarzelf en zo lang ze verrekt daar zelf iets aan te doen blijft ze van de ene mislukte baan naar de andere hobbelen.
Trainingen geven is sowieso een hype lijkt het. Iedereen is ineens coach. En dan zzp'er natuurlijk, zodat ze in slechte maanden gewoon in de bijstand kan blijven.quote:Op zondag 10 april 2022 20:43 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Ah Ik zie het probleem al. Ik denk dat je onderschat dat iem. Van teveel stress echt ziek kan worden waardoor werken niet lukt. Ik denk wel dat ze beter met makkelijk ( en wss slecht betaald) werk kan starten zodat ze eerst weer alles op de rit heeft. Zal je zien dat trainingen geven ook niks voor haar blijkt te zijn want ze heeft de plank al twee keer mis geslagen :p
Doen ze extra lijkt het wel.quote:Op zondag 10 april 2022 20:31 schreef summer2bird het volgende:
Jammer dat dit soort types altijd een podium krijgen en zo het stigma voor uitkeringen nooit weg gaat
Als een vrouw tegen de 40 loopt is het nu of nooit. Ik snap dat wel.quote:Op zondag 10 april 2022 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap dat dat kan ja... Maar dan zit je al compleet met jezelf in de knoop en kies je er toch voor om zwanger te worden (een bewust alleenstaande moeder te worden dus), het is niet dat dit per ongeluk is gekomen omdat er een condoom scheurde ofzo...
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.quote:Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als een vrouw tegen de 40 loopt is het nu of nooit. Ik snap dat wel.
Waarom zou het kind geen goed leven kunnen leiden? Vanwege de bijstand???quote:Op zondag 10 april 2022 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.
Je weet toch niet of het een goede of slechte moeder is? Kind kan prima terechtgekomen zijn.quote:Op zondag 10 april 2022 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.quote:Op zondag 10 april 2022 22:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom zou het kind geen goed leven kunnen leiden? Vanwege de bijstand???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |