abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205019624
Je zou zelfs de achterkant kunnen behangen zonder plaat er tegenaan. Ik heb dat gedaan met een Billy, de achterwand behangen aan de binnenkant zeg maar. Gaat prima, je moet alleen vrij veel lijm gebruiken omdat de ondergrond nogal zuigt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205019662
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 10:01 schreef Clubsoda het volgende:
Je zou zelfs de achterkant kunnen behangen zonder plaat er tegenaan. Ik heb dat gedaan met een Billy, de achterwand behangen aan de binnenkant zeg maar. Gaat prima, je moet alleen vrij veel lijm gebruiken omdat de ondergrond nogal zuigt.
Heb ik ook aan zitten denken, alleen aan de achterkant zie je de niet afgewerkte spaanplaat kanten van de zijwanden. Ik denk dat het niet mooi wordt met behang er direct overheen omdat de ondergrond niet gelijk is. Bij de binnenkant van de kast heb je dat probleem niet.
pi_205019663
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 10:01 schreef Clubsoda het volgende:
De enige reden dat ik dat niet heb gedaan, is omdat bij mijn kast de plaat wat verzonken zat. Dit lijkt me inderdaad de beste optie, al zit je dan wel met naden tussen kasten. Ik zou dat zelf geen probleem vinden. Volgens mij wordt het heel mooi, maar je zou dus ook altijd nog extra platen aan de achterkant kunnen bevestigen. Dan krijg je ook naden, maar niet op de plekken tussen kasten in. Zo houd je de kasten wat strakker tegen elkaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205019674
En even los van het behangidee: je zou ook een gordijn op kunnen hangen.

pi_205019764
Deze mensen hebben de achterkant alleen geverfd. Ook heel geslaagd, vind ik, want door het gordijn wordt je aandacht op iets anders gevestigd:

pi_205065726
Mooie voorbeelden @Claudia_x Die onderste had ik paar weken terug ook gevonden, maar twijfel nog of dat de beste optie is. Iets aan naden blijven zien is voor mij ook niet storend, zeker niet als ik er nog iets op ga hangen als een Ixxi of een andere poster.

Even plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegen de muur erachter staat nog een Pax (2x 75 cm). Rechts zijn dubbele openslaande ramen, die wil ik niet blokkeren met een extra gordijn langs de achterwand van de kast. Of bedoelde je alleen tegen de achterwand van de kast aan en niet verder? Heb ik ook aan zitten denken, maar twijfel of dat (voor het gevoel) niet weer extra ruimte uit de doorloop wegneem.

En na de beschrijving van de vilten wand van @archito vraag ik me af of dat ook niet mooi is tegen de achterwand van deze kast. Is ook met naden, maar juist een mooi detail.
pi_205065851
@NedKelly, je kunt ook de achterkant wit schilderen en de muur met raam een kleur geven. Dan wordt je oog getrokken naar kleur. Het is een foefje om aandacht van de naden af te leiden.

Vilt vind ik ook een leuk idee. Je kunt dat in feite met alle stoffen doen: lijmen tegen een paneel en vastnieten. Het is net zoiets als behangen, maar dan met stof in plaats van papier. Je zou zelfs zeil ertegenaan kunnen plakken.
  donderdag 16 juni 2022 @ 20:03:32 #38
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205068515
Ik zou gaan voor mdf in de juiste hoogte, dan krijg je een naad in de lengte, als je zorgt dat daar het behang overheen valt zie je die niet meer. Mdf even schilderen in de kleur van het behang dan zuigt het minder lijm op en als de naden van het behang iets wijken (al is het maar een millimeter) dan zie je dat niet doordat dezelfde kleur erachter zit.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205618632
Ik heb net een appartement laten inrichten. Alleen paar dingen konden we niet vinden.

Iemand een idee waar ik leuke boekenkast(en) vind. Heb een paar mooie gezien, maar die waren van teak en me net iets te duur :X
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:41:38 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205618720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:29 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb net een appartement laten inrichten. Alleen paar dingen konden we niet vinden.

Iemand een idee waar ik leuke boekenkast(en) vind. Heb een paar mooie gezien, maar die waren van teak en me net iets te duur :X
Hoe ziet de rest van je appartement eruit qua stijl?
Resistance is futile.
pi_205618727
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe ziet de rest van je appartement eruit qua stijl?
Nu nog leeg :P

Het wordt lichter eiken, blauwachtige bank, henders en hazel meubelen (city).

Alleen 2 boekenkasten mis ik dus nog voor in de woonkamer.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:01:39 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205618839
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:29 schreef marcb1974 het volgende:

Maison du Monde :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205618850
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Maison du Monde :)
Die website werkt niet :(
(in mijn browser iig niet)

En in een andere browser dus wel. Het is een stuk beter betaalbaar.
pi_206466959
Na 2,5 jaar hebben we dan eindelijk lampen boven de eettafel hangen.
Het duurde eerst al lang voor we een nieuwe tafel hadden, daarna voor we wisten wat voor lampen we wilden en toen nog een tijdje tot we lampen konden vinden die met een langere draad konden worden geleverd om mooi te hangen.

Even voor:

De tafel hebben we recent nog een tikje verschoven richting de groene lamp, maar hij hing toch altijd zwaar in de weg :') Hoe vaak iemand daar zijn hoofd tegen heeft gestoten....

Vandaag kwam de man van de lampenwinkel ze zelf bij ons ophangen O+

Ze zijn gemaakt van mdf, dat ook gerookt is. Er hangt hier dus nu een beetje een rokerig luchtje, maar door het roken is de kleur zwart erg mooi geworden.

Ze zijn van www.blijdesign.nl
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206467288
Oh mooi geworden zeg
Ik heb wat donkerbruine lamellenlampen op mijn ‘misschien’lijstje staan, Cossano of Stellato van Eglo
pi_206467630
Ik vind lamellenlampen mooi. Ik ben erg benieuwd naar de lichtval vanavond als het donker is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206468961
Heel mooi, zo eens op de site kijken wat ze nog meer hebben 😁
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_206476264
Even ook hier de vraag;

Ik zoek nog een leuke oplaadbare wandlamp, heeft iemand misschien een suggestie?
Liefst zwart, rond/vierkant/rechthoekig maakt me niet zo veel uit.
Geen design duur spul aub, budget is een 35 euro.
pi_206486794
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:34 schreef Bleie het volgende:
Dank! @:Myraela: Dat is wel mooi, zo met dat muurtje mee inderdaad.

In de spoiler wat foto's van de huidige situatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgelopen week is (eindelijk) de schilder geweest. Ik ben zo blij met het resultaat!

SPOILER
(De kleur is wat groener dan het op mijn scherm lijkt, echt heel mooi.)
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:48:38 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206486810
Supermooi geworden!
Resistance is futile.
  donderdag 17 november 2022 @ 09:39:33 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206705306
Super mooi kleurtje, bleie! En een stuk rustiger dan dat behang wat er op zat.

Ik kwam ook even met een vraag, ik zoek namelijk raambekleding (voor overdag) die privacy geeft, maar ook licht door laat. Wie heeft er een tip?

Top-down-bottom-up plissegordijnen zijn evt een optie, maar welke? Vitrage zou ook kunnen, maar bestaat dat ook niet-ouderwets? Shutters vind ik niet mooi en te veel licht wegnemen. Plakplastic is geen optie :+. Andere ideeën zijn zeker welkom!

[ Bericht 16% gewijzigd door Burdie op 17-11-2022 09:46:37 ]
KuikenGuppy
  donderdag 17 november 2022 @ 09:52:11 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206705440
Zouden in-between gordijnen kunnen? In hoeverre laten die licht door? Het gaat overigens om raambekleding in een erker, dus het kan niet kamerhoog.
KuikenGuppy
pi_206705496
Ik vind zelf korte gordijnen niet mooi en zou eerder aan plisségordijnen denken, zoiets:

Maar in principe voldoet alles wat niet (volledig) verduisterend is, zoals lichtdoorlatende (vouw-)gordijnen:

Je kunt ook nog denken aan (houten) jaloezieën:

Of aan duo rolgordijnen:

pi_206705517
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 09:52 schreef Burdie het volgende:
Zouden in-between gordijnen kunnen? In hoeverre laten die licht door? Het gaat overigens om raambekleding in een erker, dus het kan niet kamerhoog.
Wij hebben nu topdown plisse in wit en dat werkt prima omdat er vooral veel licht aan de bovenzijde langs kan. Voor het nieuwe huis heb ik vouwgordijnen van deze inbetweenstof besteld https://www.leenbakker.nl(...)/inbetween-riga-nude en die laat ik lager ophangen zodat je hetzelfde effect krijgt, maar volgens mij bestaan vouwgordijnen ook als topdownvariant https://raamdecoratieshop.nl/vouwgordijn-keuze
  donderdag 17 november 2022 @ 10:11:09 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206705594
Van al deze opties vind ik denk ik plisse toch het mooiste. Of jaloezieën, maar die lijken me toch nog best veel licht tegen houden. (En voor mijn gevoel houd je dan toch die inkijk?)
We hebben momenteel vouwgordijnen als overgordijnen.
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 10:12:42 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206705610
Wij hebben inbetweens gedaan. Werkt voor ons perfect.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206705758
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 10:11 schreef Burdie het volgende:
Van al deze opties vind ik denk ik plisse toch het mooiste. Of jaloezieën, maar die lijken me toch nog best veel licht tegen houden. (En voor mijn gevoel houd je dan toch die inkijk?)
We hebben momenteel vouwgordijnen als overgordijnen.
Jaloezieen kun je zo stellen dat je zelf wel kan kijken, maar de andere kant niet. Maar ze houden inderdaad wel licht tegen, tenzij je een lichte kleur neemt dan reflecteert het voldoende op het materiaal dat het meevalt.
pi_206706233
Jaloezieën zijn tamelijk ideaal: je doet ze omhoog en dan zijn ze uit beeld en verder kun je ze zoals @Puala al zegt zo instellen dat er wel licht doorheen komt maar je geen inkijk hebt. Ik vond zelf plisségordijnen ook fijn, maar wel delicaat.
  donderdag 17 november 2022 @ 11:20:09 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206706327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 10:29 schreef Puala het volgende:

[..]
Jaloezieen kun je zo stellen dat je zelf wel kan kijken, maar de andere kant niet. Maar ze houden inderdaad wel licht tegen, tenzij je een lichte kleur neemt dan reflecteert het voldoende op het materiaal dat het meevalt.
Wij hebben (helaas) echt een belachelijk donker huis, dus het moet zo min mogelijk licht blokkeren. En liefst ook zo zijn dat als ik het licht aan zet binnen, het niet alsnog super veel doorschijnt. (Onze overburen hebben dat, die zitten echt te kijk in de avond.)
KuikenGuppy
pi_206706459
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 11:20 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wij hebben (helaas) echt een belachelijk donker huis, dus het moet zo min mogelijk licht blokkeren. En liefst ook zo zijn dat als ik het licht aan zet binnen, het niet alsnog super veel doorschijnt. (Onze overburen hebben dat, die zitten echt te kijk in de avond.)
In dat geval zou ik voor plissee's gaan. Het enige is dat ik de enkel laags dan overdag het fijnste zou vinden, want dat laat mooi gefilterd licht door. Ik weet niet of het in de avonden geen schaduwen zou geven van wat er in de woning gebeurd, dus het zou kunnen dat dan alsnog gordijnen nodig zijn. Maar dat is een kwestie van proberen met een staaltje, als je daar doorheen kijkt en je ziet alles dan weet je dat t dat met licht er achter zeker doet.

Ik zou in dit specifieke geval denk ik een partij a la veneta aan huis laten komen voor advies en het proberen in de woning met staaltjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')