abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204394787
Een algemeen topic voor alle foto's, moodboards, tips, tricks, inspiratie, vragen, trends, etc. mbt interieur en inrichten van onze mooie zolderkamers ( ;) ) of huizen! *O*

Game on!
pi_204394953
Ik gooide deel 7 dicht omdat ik een vraag heb over ons trappenhuis. Dat is na ruim 10 jaar wonen met een gezin hard toe aan een opknapbeurt. We hebben een dichte trap van begane grond naar 1e verdieping en een open trap naar tweede verdieping. Ze zijn nu in 9010, net als de muren. Op de stootborden van de dichte trap zit behang met een barok motief.

Nu twijfel ik erg over wat ik wil met de trappen, en ben dus op zoek naar inspiratie. Budget is niet heel groot, maar groot genoeg om een schilder in te huren (hoop ik, heb alleen nog maar ruwe indicaties op internet gezien, geen concrete offertes).

We kunnen natuurlijk gewoon doen wat we nu hebben: alles in 9010, en dan eventueel weer zelf iets met de stootborden doen. Mooi, maar niet heel spannend. Andere optie is kleur. Ongeveer een half jaar geleden heb ik twee kasten in de woonkamer in grijs-groen van Karwei geschilderd. Heel mooie kleur. Zou dat ook wat zijn voor op een trap?



Maar dan alleen de eerste trap, of allebei? En de muren? Ook kleur, of die wel wit? Of een heel andere kleur?
  zondag 10 april 2022 @ 17:43:07 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204395991
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 16:30 schreef Bleie het volgende:
Ik gooide deel 7 dicht omdat ik een vraag heb over ons trappenhuis. Dat is na ruim 10 jaar wonen met een gezin hard toe aan een opknapbeurt. We hebben een dichte trap van begane grond naar 1e verdieping en een open trap naar tweede verdieping. Ze zijn nu in 9010, net als de muren. Op de stootborden van de dichte trap zit behang met een barok motief.

Nu twijfel ik erg over wat ik wil met de trappen, en ben dus op zoek naar inspiratie. Budget is niet heel groot, maar groot genoeg om een schilder in te huren (hoop ik, heb alleen nog maar ruwe indicaties op internet gezien, geen concrete offertes).

We kunnen natuurlijk gewoon doen wat we nu hebben: alles in 9010, en dan eventueel weer zelf iets met de stootborden doen. Mooi, maar niet heel spannend. Andere optie is kleur. Ongeveer een half jaar geleden heb ik twee kasten in de woonkamer in grijs-groen van Karwei geschilderd. Heel mooie kleur. Zou dat ook wat zijn voor op een trap?

[ afbeelding ]

Maar dan alleen de eerste trap, of allebei? En de muren? Ook kleur, of die wel wit? Of een heel andere kleur?
Ja natuurlijk is dat een optie! Zou voor mij iets te besmettelijk zijn. Heb je ook foto's van je trappenhuis nu?
Resistance is futile.
pi_204404320
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 16:30 schreef Bleie het volgende:
Ik gooide deel 7 dicht omdat ik een vraag heb over ons trappenhuis. Dat is na ruim 10 jaar wonen met een gezin hard toe aan een opknapbeurt. We hebben een dichte trap van begane grond naar 1e verdieping en een open trap naar tweede verdieping. Ze zijn nu in 9010, net als de muren. Op de stootborden van de dichte trap zit behang met een barok motief.

Nu twijfel ik erg over wat ik wil met de trappen, en ben dus op zoek naar inspiratie. Budget is niet heel groot, maar groot genoeg om een schilder in te huren (hoop ik, heb alleen nog maar ruwe indicaties op internet gezien, geen concrete offertes).

We kunnen natuurlijk gewoon doen wat we nu hebben: alles in 9010, en dan eventueel weer zelf iets met de stootborden doen. Mooi, maar niet heel spannend. Andere optie is kleur. Ongeveer een half jaar geleden heb ik twee kasten in de woonkamer in grijs-groen van Karwei geschilderd. Heel mooie kleur. Zou dat ook wat zijn voor op een trap?

[ afbeelding ]

Maar dan alleen de eerste trap, of allebei? En de muren? Ook kleur, of die wel wit? Of een heel andere kleur?
Dit lijkt mij echt prachtig, en toch iets spannender dan helemaal wit. Het is nog best een rustige kleur, dus ik denk dat je het ook juist rustig wil houden? Dan kan het prima met wit. Maar dit is ook een kleur waar je echt makkelijk andere kleuren mee kan combineren als je toch wat anders op je muur wil.

Wij hebben zelf voor een wat hardere kleur gekozen. En juist daarom ook de muur meegepakt. Ik vind dat de trap daardoor juist een beetje wegvalt, terwijl er wel weer lekker wat meer kleur in huis is.
SPOILER: Negeer de vieze muur, die was nog chaotisch na het schuren van de trap
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dit idee ook tof, dus om een stuk muur mee te pakken. Maar zou persoonlijk wel de hele trap in 1 kleur doen, dit vind ik wat onrustig.

pi_204405562
Dank! @Myraela: Dat is wel mooi, zo met dat muurtje mee inderdaad.

In de spoiler wat foto's van de huidige situatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 17:38:21 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204405583
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 16:30 schreef Bleie het volgende:
Ik gooide deel 7 dicht omdat ik een vraag heb over ons trappenhuis. Dat is na ruim 10 jaar wonen met een gezin hard toe aan een opknapbeurt. We hebben een dichte trap van begane grond naar 1e verdieping en een open trap naar tweede verdieping. Ze zijn nu in 9010, net als de muren. Op de stootborden van de dichte trap zit behang met een barok motief.

Nu twijfel ik erg over wat ik wil met de trappen, en ben dus op zoek naar inspiratie. Budget is niet heel groot, maar groot genoeg om een schilder in te huren (hoop ik, heb alleen nog maar ruwe indicaties op internet gezien, geen concrete offertes).

We kunnen natuurlijk gewoon doen wat we nu hebben: alles in 9010, en dan eventueel weer zelf iets met de stootborden doen. Mooi, maar niet heel spannend. Andere optie is kleur. Ongeveer een half jaar geleden heb ik twee kasten in de woonkamer in grijs-groen van Karwei geschilderd. Heel mooie kleur. Zou dat ook wat zijn voor op een trap?

[ afbeelding ]

Maar dan alleen de eerste trap, of allebei? En de muren? Ook kleur, of die wel wit? Of een heel andere kleur?
Wow wat een mooie kleur O+ Denk dat dit prachtig zal staan op je trap!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_204405854
Ik zou in die situatie wel beide trappen in dezelfde kleur doen. Je kunt ze tegelijk zien, dus dan lijkt dat mij wel het mooiste. En ik zou het hekje op de overloop ook meepakken.
pi_204407921
Dat wordt hartstikke mooi:



Deze kleur vind ik ook mooi:



Vooral in combinatie met houten accenten:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204408087
De hele muur in dezelfde kleur schilderen geeft ook een gaaf effect:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204488649
Hebben jullie tips voor mooie fotolijsten?

Ik wil een muur volhangen met grote lijsten (met passe-partout). Wens is een smalle, houten lijst en mooi/helder glas.

Online vind ik het zo lastig om in te schatten wat de kwaliteit is. Ik heb wel lijstenmakers in de buurt gezien maar dat zal waarschijnlijk wel een hele dure grap worden?
pi_204546063
Ik zit eraan te denken om een eetkamerbank in mijn woonkamer te zetten. Iemand hier die er een heeft? Kan me namelijk voorstellen dat er ook nadelen aan zitten en ben benieuwd wat die eventueel zijn.
pi_204735352
Wat zijn nou eetkamerstoelen waar je lang comfortabel op kan blijven zitten?
pi_204735413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef aeaeae het volgende:
Wat zijn nou eetkamerstoelen waar je lang comfortabel op kan blijven zitten?
Misschien klinkt het raar, maar ik heb gewoon houten eetkamerstoelen, wel gemaakt door een meubelmaker, maar die zitten zo goed dat je daar uren op kunt blijven zitten (zelfs zonder kussentjes).
We have far more in common than that which devides us..
pi_204735428
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:17 schreef aeaeae het volgende:
Ik zit eraan te denken om een eetkamerbank in mijn woonkamer te zetten. Iemand hier die er een heeft? Kan me namelijk voorstellen dat er ook nadelen aan zitten en ben benieuwd wat die eventueel zijn.
Ik neem even aan dat die iets minder diep zijn en je er automatisch dus wat rechter op zit; wat minder relaxt om op te hangen dus.
pi_204735579
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:45 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik neem even aan dat die iets minder diep zijn en je er automatisch dus wat rechter op zit; wat minder relaxt om op te hangen dus.
Ja heb het idee al laten varen, denk dat het toch niet past in mijn woonkamer
pi_204735588
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien klinkt het raar, maar ik heb gewoon houten eetkamerstoelen, wel gemaakt door een meubelmaker, maar die zitten zo goed dat je daar uren op kunt blijven zitten (zelfs zonder kussentjes).
Wat voor model is dat?
pi_204735691
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:02 schreef aeaeae het volgende:

[..]
Wat voor model is dat?
Ik heb het bij een meubelmaker gekocht. Die zit tegenwoordig in Elst Gelderland, Stronati heten ze tegenwoordig. Durf alleen niet te zeggen of ze nog deze stoelen hebben. maar het zijn gewoon simpele houten stoelen,

Dit is de beste foto die ik kon vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204757982
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef aeaeae het volgende:
Wat zijn nou eetkamerstoelen waar je lang comfortabel op kan blijven zitten?
Ik heb Eames Plastic Armchair DAR en vind ze erg fijn zitten. Kun je ook met een verjaardag prima bij de bank erbij zetten. Ze zijn er ook zonder leuningen.
Sinds corona werk ik volledig thuis en ik werk op deze stoel prettiger dan op de mega dure bureaustoelen van mijn werk (minder last van nek en onderrug).
pi_204758550
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 07:20 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ik heb Eames Plastic Armchair DAR en vind ze erg fijn zitten. Kun je ook met een verjaardag prima bij de bank erbij zetten. Ze zijn er ook zonder leuningen.
Sinds corona werk ik volledig thuis en ik werk op deze stoel prettiger dan op de mega dure bureaustoelen van mijn werk (minder last van nek en onderrug).
Oh wauw, wel aan de prijs
  zondag 15 mei 2022 @ 10:32:36 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204758854
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 09:40 schreef aeaeae het volgende:

[..]
Oh wauw, wel aan de prijs
Ik vind het nog meevallen als het echte Eames zijn, dat de producent dus werkelijk de rechten op het model heeft.

De Ikea rip-off is natuurlijk een stuk goedkoper.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 mei 2022 @ 10:40:28 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_204758906
Ik kocht in 2008 een setje van 6 catifa's van Arper en mocht daar 600 euro per stoel voor afrekenen.
In mijn nieuwe huis kocht ik 8 velvet kuipstoelen van Kick, 80 euro per stoel. Zitten veel beter dan die catifa's :')!
disclaimer
pi_204759188
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:40 schreef SQ het volgende:
Ik kocht in 2008 een setje van 6 catifa's van Arper en mocht daar 600 euro per stoel voor afrekenen.
In mijn nieuwe huis kocht ik 8 velvet kuipstoelen van Kick, 80 euro per stoel. Zitten veel beter dan die catifa's :')!
Toevallig was ik ook naar deze stoelen aan het kijken, zitten lekker dus?
  Moderator zondag 15 mei 2022 @ 11:39:46 #23
5428 crew  miss_sly
pi_204759391
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef aeaeae het volgende:
Wat zijn nou eetkamerstoelen waar je lang comfortabel op kan blijven zitten?
Ik zou daarvoor echt op zoek gaan en zelf fysiek even zitten. Met even zitten in een winkel kun je weliswaar geen avondje uitgebreid aan tafel zitten proefdraaien, maar er zijn heel veel stoelen die meteen bij het gaan zitten al niet fijn aanvoelen. En dat kun je zelf het beste beoordelen.

Wij hebben ook heel lang gezocht en op veel stoelen gezeten. Ik had in gedachten dat ik wel heel graag stoelen met armleuningen wilde omdat dat zo lekker zit, maar ik ben uiteindelijk toch uitgekomen bij stoelen zonder armleuning, maar wel een brede rugleuning met ronding en voor een fractie van de prijs van een heleboel stoelen die meteen bij erop gaan zitten al vreselijk zaten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 15 mei 2022 @ 13:56:22 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_204760475
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 11:15 schreef aeaeae het volgende:

[..]
Toevallig was ik ook naar deze stoelen aan het kijken, zitten lekker dus?
Ja ik vind van wel, maar het blijven eenvoudige stoelen, het zijn geen superdeluxe tronen natuurlijk.
Wij zitten er regelmatig hele avonden op voor spelletjesavonden, dan zit je vrij actief. Als je urenlang lui achterover wil kunnen hangen is het denk ik weer niet de beste keus.
disclaimer
pi_205019135
Ik ben net verhuisd en de vorige eigenaren hebben van 2 slaapkamers 1 gemaakt. Ik heb een 5 deurs Pax-kast (50 cm delen) als een soort afscheiding gebruikt zodat ik erachter een inloophoek heb en spullen kan neerzetten die ik niet vanuit bed hoef te zien (wasrek bijv.). In de inloophoek komt tegenover deze 5 deurs Pax-kast nog 2 delen Pax van 75 cm tegen de muur te staan.

De achterkant van de 5 deurs Pax-kast staat richting bed en wil ik nog afwerken. Maar ik heb geen zin om een muurtje te maken (muren en plafond zijn al helemaal klaar). Ik zit nu te denken aan een grote IXXI ophangen tegen de achterkant van de kast, maar ik wil de achterkant ook nog wat wegwerken omdat de IXXI kleiner zal zijn dan de hele achterwand.
Alleen schilderen lijkt me net niet voldoende vanwege de spaanplaat stukken die je ziet. Zat aan simpele dingen als plakfolie te denken (maar is dat goed te doen om naden aan te sluiten) of bijv. kurk. Behang heb ik ook aan gedacht, maar ik heb nog nooit behangen en weet niet of ik dat netjes krijg.
Iemand ideeën hiervoor?
pi_205019155
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:34 schreef NedKelly het volgende:
Ik ben net verhuisd en de vorige eigenaren hebben van 2 slaapkamers 1 gemaakt. Ik heb een 5 deurs Pax-kast (50 cm delen) als een soort afscheiding gebruikt zodat ik erachter een inloophoek heb en spullen kan neerzetten die ik niet vanuit bed hoef te zien (wasrek bijv.). In de inloophoek komt tegenover deze 5 deurs Pax-kast nog 2 delen Pax van 75 cm tegen de muur te staan.

De achterkant van de 5 deurs Pax-kast staat richting bed en wil ik nog afwerken. Maar ik heb geen zin om een muurtje te maken (muren en plafond zijn al helemaal klaar). Ik zit nu te denken aan een grote IXXI ophangen tegen de achterkant van de kast, maar ik wil de achterkant ook nog wat wegwerken omdat de IXXI kleiner zal zijn dan de hele achterwand.
Alleen schilderen lijkt me net niet voldoende vanwege de spaanplaat stukken die je ziet. Zat aan simpele dingen als plakfolie te denken (maar is dat goed te doen om naden aan te sluiten) of bijv. kurk. Behang heb ik ook aan gedacht, maar ik heb nog nooit behangen en weet niet of ik dat netjes krijg.
Iemand ideeën hiervoor?
Zou je om die IXXI geen brede lijst kunnen maken in een bijpassende kleur?
We have far more in common than that which devides us..
pi_205019179
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zou je om die IXXI geen brede lijst kunnen maken in een bijpassende kleur?
Dat zou inderdaad kunnen. Ik wilde ook nog zoeken of je effen delen van de IXXI bij kan bestellen om op te vullen aan de randen, maar een lijst zou ook een idee zijn.
pi_205019426
@NedKelly, ik heb indertijd in de bouwmarkt een dunne plaat gekocht die ik heb behangen en tegen de kast heb bevestigd (of waarschijnlijk andersom: eerst bevestigd en daarna behangen). Ik behang nooit, maar ik vond het heel goed te doen. Een IXXI heb je dan niet meer nodig. Een IXXI is denk ik een relatief dure oplossing voor zo'n groot oppervlakte.

Het is 12 jaar geleden, maar ik heb een foto kunnen vinden (in groot formaat zodat je beter kunt bepalen of het goed is gelukt).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 11-06-2022 09:28:46 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205019480
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:23 schreef Claudia_x het volgende:
@:nedkelly, ik heb indertijd in de bouwmarkt een dunne plaat gekocht die ik heb behangen en tegen de kast heb bevestigd (of waarschijnlijk andersom: eerst bevestigd en daarna behangen). Ik behang nooit, maar ik vond het heel goed te doen. Een IXXI heb je dan niet meer nodig. Dat is denk ik een relatief dure oplossing voor zo'n groot oppervlakte.

Het is 12 jaar geleden, maar ik heb een foto kunnen vinden:

[ afbeelding ]
Dat ziet er heel goed uit. Leuk behang ook (mijn muur is peach pudding (roze) van Histor).
Had je die plaat op maat voor je kast of diverse platen gecombineerd? Ik zie bij de bouwmarkt bijv. maten van 122 x 60 cm.
pi_205019592
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:31 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Dat ziet er heel goed uit. Leuk behang ook (mijn muur is peach pudding (roze) van Histor).
Had je die plaat op maat voor je kast of diverse platen gecombineerd? Ik zie bij de bouwmarkt bijv. maten van 122 x 60 cm.
Het is te lang geleden om het me te kunnen herinneren, maar ik heb denk ik hardboard gekocht in een standaardmaat. Misschien heeft dat indertijd net gepast, want ik zie dat ze 122x244 cm hebben. De rest heb ik waarschijnlijk afgezaagd of afgesneden met een stanleymes. Of ik heb dat in de bouwmarkt laten doen. Ik was totaal niet handig met die dingen, dus het zegt wel wat dat het zelfs mij is gelukt. :+

- Edit - Ik lees ergens dat er op hardboard niet behangen kan worden zonder voorbehandeling. Dat is iets om op te letten. En voor naden waarvan je denkt dat je ze blijft zien, kun je gaasband gebruiken volgens deze site. Hier gebruiken ze mdf, hier multiplex en hier pvc. Je kunt ook je behang slim kiezen, bijv. behang dat geschikt is om oneffenheden wat te verdoezelen of zelfklevend behang.

[ Bericht 13% gewijzigd door Claudia_x op 11-06-2022 10:06:39 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205019624
Je zou zelfs de achterkant kunnen behangen zonder plaat er tegenaan. Ik heb dat gedaan met een Billy, de achterwand behangen aan de binnenkant zeg maar. Gaat prima, je moet alleen vrij veel lijm gebruiken omdat de ondergrond nogal zuigt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205019662
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 10:01 schreef Clubsoda het volgende:
Je zou zelfs de achterkant kunnen behangen zonder plaat er tegenaan. Ik heb dat gedaan met een Billy, de achterwand behangen aan de binnenkant zeg maar. Gaat prima, je moet alleen vrij veel lijm gebruiken omdat de ondergrond nogal zuigt.
Heb ik ook aan zitten denken, alleen aan de achterkant zie je de niet afgewerkte spaanplaat kanten van de zijwanden. Ik denk dat het niet mooi wordt met behang er direct overheen omdat de ondergrond niet gelijk is. Bij de binnenkant van de kast heb je dat probleem niet.
pi_205019663
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 10:01 schreef Clubsoda het volgende:
Je zou zelfs de achterkant kunnen behangen zonder plaat er tegenaan. Ik heb dat gedaan met een Billy, de achterwand behangen aan de binnenkant zeg maar. Gaat prima, je moet alleen vrij veel lijm gebruiken omdat de ondergrond nogal zuigt.
De enige reden dat ik dat niet heb gedaan, is omdat bij mijn kast de plaat wat verzonken zat. Dit lijkt me inderdaad de beste optie, al zit je dan wel met naden tussen kasten. Ik zou dat zelf geen probleem vinden. Volgens mij wordt het heel mooi, maar je zou dus ook altijd nog extra platen aan de achterkant kunnen bevestigen. Dan krijg je ook naden, maar niet op de plekken tussen kasten in. Zo houd je de kasten wat strakker tegen elkaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205019674
En even los van het behangidee: je zou ook een gordijn op kunnen hangen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205019764
Deze mensen hebben de achterkant alleen geverfd. Ook heel geslaagd, vind ik, want door het gordijn wordt je aandacht op iets anders gevestigd:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205065726
Mooie voorbeelden @Claudia_x Die onderste had ik paar weken terug ook gevonden, maar twijfel nog of dat de beste optie is. Iets aan naden blijven zien is voor mij ook niet storend, zeker niet als ik er nog iets op ga hangen als een Ixxi of een andere poster.

Even plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegen de muur erachter staat nog een Pax (2x 75 cm). Rechts zijn dubbele openslaande ramen, die wil ik niet blokkeren met een extra gordijn langs de achterwand van de kast. Of bedoelde je alleen tegen de achterwand van de kast aan en niet verder? Heb ik ook aan zitten denken, maar twijfel of dat (voor het gevoel) niet weer extra ruimte uit de doorloop wegneem.

En na de beschrijving van de vilten wand van @archito vraag ik me af of dat ook niet mooi is tegen de achterwand van deze kast. Is ook met naden, maar juist een mooi detail.
pi_205065851
@NedKelly, je kunt ook de achterkant wit schilderen en de muur met raam een kleur geven. Dan wordt je oog getrokken naar kleur. Het is een foefje om aandacht van de naden af te leiden.

Vilt vind ik ook een leuk idee. Je kunt dat in feite met alle stoffen doen: lijmen tegen een paneel en vastnieten. Het is net zoiets als behangen, maar dan met stof in plaats van papier. Je zou zelfs zeil ertegenaan kunnen plakken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 16 juni 2022 @ 20:03:32 #38
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205068515
Ik zou gaan voor mdf in de juiste hoogte, dan krijg je een naad in de lengte, als je zorgt dat daar het behang overheen valt zie je die niet meer. Mdf even schilderen in de kleur van het behang dan zuigt het minder lijm op en als de naden van het behang iets wijken (al is het maar een millimeter) dan zie je dat niet doordat dezelfde kleur erachter zit.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205618632
Ik heb net een appartement laten inrichten. Alleen paar dingen konden we niet vinden.

Iemand een idee waar ik leuke boekenkast(en) vind. Heb een paar mooie gezien, maar die waren van teak en me net iets te duur :X
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:41:38 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205618720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:29 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb net een appartement laten inrichten. Alleen paar dingen konden we niet vinden.

Iemand een idee waar ik leuke boekenkast(en) vind. Heb een paar mooie gezien, maar die waren van teak en me net iets te duur :X
Hoe ziet de rest van je appartement eruit qua stijl?
Resistance is futile.
pi_205618727
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe ziet de rest van je appartement eruit qua stijl?
Nu nog leeg :P

Het wordt lichter eiken, blauwachtige bank, henders en hazel meubelen (city).

Alleen 2 boekenkasten mis ik dus nog voor in de woonkamer.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:01:39 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205618839
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:29 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb net een appartement laten inrichten. Alleen paar dingen konden we niet vinden.

Iemand een idee waar ik leuke boekenkast(en) vind. Heb een paar mooie gezien, maar die waren van teak en me net iets te duur :X
Maison du Monde :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205618850
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Maison du Monde :)
Die website werkt niet :(
(in mijn browser iig niet)

En in een andere browser dus wel. Het is een stuk beter betaalbaar.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_206466959
Na 2,5 jaar hebben we dan eindelijk lampen boven de eettafel hangen.
Het duurde eerst al lang voor we een nieuwe tafel hadden, daarna voor we wisten wat voor lampen we wilden en toen nog een tijdje tot we lampen konden vinden die met een langere draad konden worden geleverd om mooi te hangen.

Even voor:


De tafel hebben we recent nog een tikje verschoven richting de groene lamp, maar hij hing toch altijd zwaar in de weg :') Hoe vaak iemand daar zijn hoofd tegen heeft gestoten....

Vandaag kwam de man van de lampenwinkel ze zelf bij ons ophangen O+





Ze zijn gemaakt van mdf, dat ook gerookt is. Er hangt hier dus nu een beetje een rokerig luchtje, maar door het roken is de kleur zwart erg mooi geworden.

Ze zijn van www.blijdesign.nl
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206467288
Oh mooi geworden zeg
Ik heb wat donkerbruine lamellenlampen op mijn ‘misschien’lijstje staan, Cossano of Stellato van Eglo
pi_206467630
Ik vind lamellenlampen mooi. Ik ben erg benieuwd naar de lichtval vanavond als het donker is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206468961
Heel mooi, zo eens op de site kijken wat ze nog meer hebben 😁
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_206476264
Even ook hier de vraag;

Ik zoek nog een leuke oplaadbare wandlamp, heeft iemand misschien een suggestie?
Liefst zwart, rond/vierkant/rechthoekig maakt me niet zo veel uit.
Geen design duur spul aub, budget is een 35 euro.
pi_206486794
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:34 schreef Bleie het volgende:
Dank! @:Myraela: Dat is wel mooi, zo met dat muurtje mee inderdaad.

In de spoiler wat foto's van de huidige situatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgelopen week is (eindelijk) de schilder geweest. Ik ben zo blij met het resultaat!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(De kleur is wat groener dan het op mijn scherm lijkt, echt heel mooi.)
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:48:38 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206486810
Supermooi geworden!
Resistance is futile.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')