abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204381821
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:11 schreef damsco het volgende:

[..]
Daar ligt dan ook een taak voor de wetgever. Ze konden het ook onder bepaalde voorwaarden legaliseren, dus kunnen ze het ook zoveel mogelijk ontmoedigen uit belang van het ongeboren kind. Maar het doet uiteindelijk niks af aan het feit dat je bewust een leven beëindigd, dat is toch echt je eigen keuze.

Als je het kind toch wilt kun je het ook afstaan in een vondelingenkamer.

Puur een kwestie wat je belangrijk vindt.
Inderdaad dat is je eigen keuze, wie ben jij dan om te denken dat die eigen keuze niet mag?
pi_204381864
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:16 schreef Questular het volgende:

[..]
Inderdaad dat is je eigen keuze, wie ben jij dan om te denken dat die eigen keuze niet mag?
Eigen keuze binnen het kader van wat je als vrouw is toegestaan, he? /s

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2022 12:21:06 ]
  zaterdag 9 april 2022 @ 12:22:49 #78
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204381882
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als nou meer mannen dat zouden doen, zou dat erg fijn zijn. Daarvoor is het ook wel nodig dat mannen denken dat het een goede optie is, mannen onderling niet meer doen alsof een gesteriliseerde man geen echte man meer is en dat er goede voorlichting komt over hoe deze ingreep gebeurt, wat er nou precies wordt gedaan en hoe het zit met de pijn enzo.

Op het eerste stuk ga ik niet eens in.
Ik vind dat je als man daar zeker een verantwoordelijkheid in hebt als je niet nog een kind wilt verwekken. En er zijn zat mannen die dit doen hoor, zo vreemd is die ingreep dus niet.

En ik snap dat je niet op het eerste stuk ingaat, want je vind het niet leuk om te horen, maar dat is toch wel waar het op neer komt. En als dat oprecht je denkwijze is, waarbij een abortus geen enkel probleem is terwijl je een gezin hebt met notabene diezelfde partner, dan kan ik alleen maar treurig worden dat we als maatschappij ondertussen zo laag afgegleden zijn dat dit zelfs normaal gevonden wordt.
Please consider the environment before printing this post
  zaterdag 9 april 2022 @ 12:29:54 #79
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204381947
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:16 schreef Questular het volgende:

[..]
Zeker, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Maar het is mijn keuze om de daad te verafschuwen. Wie denk jij dat je bent om het leven van een ander mens te mogen beëindigen.
  zaterdag 9 april 2022 @ 12:31:06 #80
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204381954
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eigen keuze binnen het kader van wat je als vrouw is toegestaan, he? /s
Eigen keuze om een ander leven te beëindigen /s
  zaterdag 9 april 2022 @ 12:33:46 #81
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204381971
Maar goed, abortus een groot goed wat we allemaal maar normaal moeten vinden. En als je opkomt voor een kwetsbaar leven wat zich niet zelf kan beschermen dan ben je fout.

Wat een morele armoede hier.
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 12:33:52 #82
5428 crew  miss_sly
pi_204381973
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:22 schreef damsco het volgende:

[..]
Ik vind dat je als man daar zeker een verantwoordelijkheid in hebt als je niet nog een kind wilt verwekken. En er zijn zat mannen die dit doen hoor, zo vreemd is die ingreep dus niet.

En ik snap dat je niet op het eerste stuk ingaat, want je vind het niet leuk om te horen, maar dat is toch wel waar het op neer komt. En als dat oprecht je denkwijze is, waarbij een abortus geen enkel probleem is terwijl je een gezin hebt met notabene diezelfde partner, dan kan ik alleen maar treurig worden dat we als maatschappij ondertussen zo laag afgegleden zijn dat dit zelfs normaal gevonden wordt.
Er zijn inderdaad echt wel mannen die zich laten steriliseren, maar ook heel veel die dat dus echt niet gaan doen. En dus komt het voorkomen van een zwangerschap dan ook neer op de vrouw.

Ik vind het niet 'niet leuk om te horen' want dat boeit me niet zo.
Ik ben het gewoon in de basis ontzettend oneens met je en ik denk dat jij als man en als iemand die nooit voor die keuze heeft gestaan of zal staan niet écht kunt begrijpen hoe dat voor een vrouw is en kan zijn. Dus ik wil helemaal geen discussie gaan houden waarbij jij vals sentiment tevoorschijn haalt en niet wil/kan luisteren naar hoe een ander denkt of voelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 12:35:11 #83
5428 crew  miss_sly
pi_204381982
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:29 schreef damsco het volgende:

[..]
Zeker, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Maar het is mijn keuze om de daad te verafschuwen. Wie denk jij dat je bent om het leven van een ander mens te mogen beëindigen.
En jij mag dat verafschuwen. En jij mag van mening zijn dat iemand dat nooit zou mogen doen. En jij mag van mening zijn dat jij dit nooit zou doen.

Maar over het algemeen wordt er een stuk verder gegaan en willen mensen als jij ook anderen opleggen dat ze het niet mogen doen, omdat deze mensen het verafschuwen. En daar gaat het wat mij betreft fout.
  zaterdag 9 april 2022 @ 12:37:50 #84
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204381995
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad echt wel mannen die zich laten steriliseren, maar ook heel veel die dat dus echt niet gaan doen. En dus komt het voorkomen van een zwangerschap dan ook neer op de vrouw.

Ik ben het gewoon in de basis ontzettend oneens met je en ik denk dat jij als man en als iemand die nooit voor die keuze heeft gestaan of zal staan niet écht kunt begrijpen hoe dat voor een vrouw is en kan zijn. Dus ik wil helemaal geen discussie gaan houden waarbij jij vals sentiment tevoorschijn haalt en niet wil/kan luisteren naar hoe een ander denkt of voelt.
Onzin, jij weet helemaal niks van mijn persoonlijke situatie af en of ik wel of niet hier mee te maken heb gehad. Ik kan je vertellen dat ik dit wel heb. En dat er een hoop verdriet bij komt kijken.

Maar dat doet er helemaal niet toe. Wat er toe doet is of je het ongeboren leven belangrijk genoeg vindt om te beschermen. En daar is mijn antwoord volmondig ja op, dat is het waard.

Dit in schril contrast met de algehele tendens hier. Ongeacht alle randzaken die hier steeds bij worden gehaald.
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 12:43:09 #85
5428 crew  miss_sly
pi_204382033
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:37 schreef damsco het volgende:

[..]
Onzin, jij weet helemaal niks van mijn persoonlijke situatie af en of ik wel of niet hier mee te maken heb gehad. Ik kan je vertellen dat ik dit wel heb. En dat er een hoop verdriet bij komt kijken.

Maar dat doet er helemaal niet toe. Wat er toe doet is of je het ongeboren leven belangrijk genoeg vindt om te beschermen. En daar is mijn antwoord volmondig ja op, dat is het waard.

Dit in schril contrast met de algehele tendens hier. Ongeacht alle randzaken die hier steeds bij worden gehaald.
ik vind het heel vervelend dat je met zo'n verdrietige situatie te maken hebt gehad. Dat zal niet gemakkelijk zijn geweest.

Jij weet echter helemaal niet anderen ongeboren leven al dan niet belangrijk vinden voor zichzelf. Waar het om gaat is dat een vrouw in die situatie zelf het recht moet hebben een dergelijke beslissing te nemen, zonder dat het haar ontzettend moeilijk, zo niet onmogelijk, wordt gemaakt om die keuze te maken. Dat het niet aan een ander is om daar een verbod op in te stellen. En dat die ander helemaal niet weet of ze het ongeboren leven niet belangrijk vindt, maar andere dingen nog net belangrijker. Of gewoon zo ontzettend moeilijk dat er voor haar maar één keuze is. En in plaats van in te zetten op een verbod op abortus, zou men beter inzetten op alle mogelijkheden om die zwangerschap te voorkomen. Of op echt goede manieren om toch die zwangerschap te voldragen en of zelf toch de zorg op je te nemen of je kind af te staan. Maar dat is er ook niet. Je vervalt als alleenstaande moeder in de VS gewoon in volledige armoede met 4 banen om enigszins je hoofd boven water te kunnen houden en je kunt je kind geen toekomst geven. En afstaan ter adoptie klinkt heel leuk en liefebbend, maar hoeveel kinderen zitten er in de VS niet in de molen van 'kinderbescherming' omdat het juist niet goed gaat?

Dus nogmaals: dat jij het verafschuwt en veroordeelt is helemaal je goed recht. Het anderen onmogelijk maken vanwege jouw mening niet.
pi_204382205
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 08:52 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik zet graag die 2 stappen terug en zie juist daar grote problemen met de benadering van religieus, conservatief gedreven mensen die bv ook erg vaak tegen fatsoenlijk seksuele voorlichting, beschikbaarheid van anticonceptie en dergelijke zaken zijn.
Prima. Maar er zijn twee partijen. Laat die partijen tot een consensus komen, en dit probleem oplossen. Nogmaals, indertijd is Roe vs Wade door het USSC opgelegd, en daar hebben beleidsmakers zich nooit mee bemoeid.

Jullie willen minder abortussen? Zorg er dan voor dat zaken zoals voorlichting en toegang tot anticonceptie verbeteren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204382278
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 10:10 schreef damsco het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook nergens. Maar een leven beëindigen zou dat ook niet moeten zijn.
[..]
Nee ik duik de vraag niet. Ik heb je haarfijn uitgelegd dat ik het leven beschermen een groter goed acht dan de vrijheid om het te mogen beëindigen. En zeker als het om sociaal economische redenen gaat zoals sommige hier aandroegen, daar zijn gewoon andere oplossingen voor zonder dat je een leven beëindigd.

Maar weer even terugkomend op je vraag. In je vraagstelling waarom ik dat belangrijker vindt zit de crux. Jij acht de vrijheid om het te laten weghalen, ook al ontneem je de ongeboren vrucht het recht om te mogen leven, als een groter goed. En ik vind dat recht van ondergeschikt belang als dat met de prijs komt dat je het leven van een ongeborene willens en wetens daarmee beëindigd.
Jij bent dus bereid om minimaal 2 levens te verpesten. Hoe menselijk van je. Die andere oplossingen zijn niet altijd voorhanden trouwens, er wordt wel echt te gemakkelijk vanuit gegaan dat een ongewenste baby zonder pijntje *poef* weg gegeven wordt aan een liefdevol gezin.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 9 april 2022 @ 13:24:46 #88
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204382315
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
ik vind het heel vervelend dat je met zo'n verdrietige situatie te maken hebt gehad. Dat zal niet gemakkelijk zijn geweest.

Jij weet echter helemaal niet anderen ongeboren leven al dan niet belangrijk vinden voor zichzelf. Waar het om gaat is dat een vrouw in die situatie zelf het recht moet hebben een dergelijke beslissing te nemen, zonder dat het haar ontzettend moeilijk, zo niet onmogelijk, wordt gemaakt om die keuze te maken. Dat het niet aan een ander is om daar een verbod op in te stellen. En dat die ander helemaal niet weet of ze het ongeboren leven niet belangrijk vindt, maar andere dingen nog net belangrijker. Of gewoon zo ontzettend moeilijk dat er voor haar maar één keuze is. En in plaats van in te zetten op een verbod op abortus, zou men beter inzetten op alle mogelijkheden om die zwangerschap te voorkomen. Of op echt goede manieren om toch die zwangerschap te voldragen en of zelf toch de zorg op je te nemen of je kind af te staan. Maar dat is er ook niet. Je vervalt als alleenstaande moeder in de VS gewoon in volledige armoede met 4 banen om enigszins je hoofd boven water te kunnen houden en je kunt je kind geen toekomst geven. En afstaan ter adoptie klinkt heel leuk en liefebbend, maar hoeveel kinderen zitten er in de VS niet in de molen van 'kinderbescherming' omdat het juist niet goed gaat?

Dus nogmaals: dat jij het verafschuwt en veroordeelt is helemaal je goed recht. Het anderen onmogelijk maken vanwege jouw mening niet.
Oke, ik erken dat dit een probleem is. Daar ligt een taak als maatschappij in zijn geheel dat we vrouwen ook ondersteunen die het kind wel willen houden maar anderzijds geen andere uitweg zien dan abortus.

Moet ook erkennen dat ik mij ook een beetje heb laten gaan in deze discussie. Het is een logischerwijs een gecompliceerd probleem en dat had ik niet op deze manier moeten invliegen; het was vanuit een beetje vanuit een trollreactie begonnen en dat had ik niet moeten doen. Zeker niet met een beladen onderwerp als dit waarbij je mensen niet te kort moet doen.

Het ligt veel genuanceerder en dat weet ik ook wel. Het is makkelijk oordelen van mij vanaf de zijlijn, dat had ik niet moeten doen.
pi_204382408
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:29 schreef damsco het volgende:

[..]
Prima, veel plezier met trollen verder. Je bent aardig goed bezig.
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 14:18:44 #90
5428 crew  miss_sly
pi_204382822
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 13:24 schreef damsco het volgende:

[..]
Oke, ik erken dat dit een probleem is. Daar ligt een taak als maatschappij in zijn geheel dat we vrouwen ook ondersteunen die het kind wel willen houden maar anderzijds geen andere uitweg zien dan abortus.

Moet ook erkennen dat ik mij ook een beetje heb laten gaan in deze discussie. Het is een logischerwijs een gecompliceerd probleem en dat had ik niet op deze manier moeten invliegen; het was vanuit een beetje vanuit een trollreactie begonnen en dat had ik niet moeten doen. Zeker niet met een beladen onderwerp als dit waarbij je mensen niet te kort moet doen.

Het ligt veel genuanceerder en dat weet ik ook wel. Het is makkelijk oordelen van mij vanaf de zijlijn, dat had ik niet moeten doen.
Ik stel het op prijs dat je deze post plaatst. Dank.
pi_204383056
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als nou meer mannen dat zouden doen, zou dat erg fijn zijn. Daarvoor is het ook wel nodig dat mannen denken dat het een goede optie is, mannen onderling niet meer doen alsof een gesteriliseerde man geen echte man meer is en dat er goede voorlichting komt over hoe deze ingreep gebeurt, wat er nou precies wordt gedaan en hoe het zit met de pijn enzo.

Op het eerste stuk ga ik niet eens in.
Die ingreep is bij een man idd veel eenvoudiger dan bij een vrouw, en het idee dat een man daardoor minder man zou is echt absurde onzin.
Je moet natuurlijk wel zeker zijn van je zaak(je).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204383109
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:33 schreef damsco het volgende:
Maar goed, abortus een groot goed wat we allemaal maar normaal moeten vinden. En als je opkomt voor een kwetsbaar leven wat zich niet zelf kan beschermen dan ben je fout.

Wat een morele armoede hier.
Het recht op abortus is idd een groot goed.
Het idee dat abortus normaal is, en niet problematisch & ingrijpend probeer jij weliswaar anderen in de schoenen te schuiven, maar dat heb ik volgens mij alleen gelezen in reacties van mensen die tegen abortus zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204383118
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mannen kunnen toch gewoon condooms gebruiken?
Zeker aan het begin van een relatie en bij korstondige relaties vind ik dat verreweg de meest logische vorm van anticonceptie.
(Ze hebben nl ook andere voordelen.)
Of een vrouw de pil wil gebruiken, met alle hormoonhuishouding verstorende gevolgen vandien, vind ik een beslissing die enkel de vrouw uiteindelijk kan nemen.
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 15:08:14 #94
5428 crew  miss_sly
pi_204383136
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:05 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Mannen kunnen toch gewoon condooms gebruiken?
Zeker aan het begin van een relatie en bij korstondige relaties vind ik dat verreweg de meest logische vorm van anticonceptie.
(Ze hebben nl ook andere voordelen.)
Of een vrouw de pil wil gebruiken, met alle hormoonhuishouding verstorende gevolgen vandien, vind ik een beslissing die enkel de vrouw uiteindelijk kan nemen.
Dat klopt, dat kunnen ze.
Moet je voor de gein eens vragen aan 100 mannen wat ze daarvan vinden :+
pi_204383141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 13:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Prima. Maar er zijn twee partijen. Laat die partijen tot een consensus komen, en dit probleem oplossen. Nogmaals, indertijd is Roe vs Wade door het USSC opgelegd, en daar hebben beleidsmakers zich nooit mee bemoeid.

Jullie willen minder abortussen? Zorg er dan voor dat zaken zoals voorlichting en toegang tot anticonceptie verbeteren.
Eh ik woon in Nederland.
En ik vind de situatie hier redelijk ok.
  zaterdag 9 april 2022 @ 15:08:58 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204383143
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:01 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het recht op abortus is idd een groot goed.
Het idee dat abortus normaal is, en niet problematisch & ingrijpend probeer jij weliswaar anderen in de schoenen te schuiven, maar dat heb ik volgens mij alleen gelezen in reacties van mensen die tegen abortus zijn.
Dit dus, anti-abortus doet net alsof pro-choice doet alsof het niets voorstelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204383156
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 13:24 schreef damsco het volgende:

[..]

zaterdag 9 april 2022 @ 15:13:30 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204383171
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:08 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Eh ik woon in Nederland.
En ik vind de situatie hier redelijk ok.
De situatie is hier uitstekend, juist vanwege de voorlichting en goede verkrijgbaarheid van anticonceptie (en gratis onder de 21 jaar).

Het aantal abortussen in NL is dan ook laag.

Gelukkig hebben randdebielen als Tucker Carlson, die vindt dat je de leraar van je kind maar overhoop mag schoppen als je kind seksuele voorlichting krijgt, hier amper tot geen gehoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204383219
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat klopt, dat kunnen ze.
Moet je voor de gein eens vragen aan 100 mannen wat ze daarvan vinden :+
Ja dat weet ik, en dat vind ik belachelijk.
Wat echter niet betekent dat ik mannen op dat en vergelijkbaar wangedrag ga aanspreken tenzij het op een "natuurlijke" manier tijdens een gesprek naar voren komt.
(Waartoe sommige vriendinnen me wel eens hebben proberen aan te zetten.)

Als mannen de stoere macho gaan uithangen lach ik ze eerste en vooral uit.
Mannetjes als Poetin die fratsen vertonen als met een ontbloot bovenlijf op een pony gaan zitten, vind ik onzekere mietjes.
Mannen als Zelensky die in eoa raar strak pakje op (hele) hoge hakken een dansje doen vind ik heel wat zekerder van hun mannelijkheid.

Ik hoop stiekem al jaren op een gespierde homo's knokploeg die achter potenrammers aangaan.
(Wellicht in strakke superheldenpakjes (met hoge hakken?).
pi_204383234
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
De situatie is hier uitstekend, juist vanwege de voorlichting en goede verkrijgbaarheid van anticonceptie (en gratis onder de 21 jaar).

Het aantal abortussen in NL is dan ook laag.

Gelukkig hebben randdebielen als Tucker Carlson, die vindt dat je de leraar van je kind maar overhoop mag schoppen als je kind seksuele voorlichting krijgt, hier amper tot geen gehoor.
Ah, die ken ik dan weer wel, dat is idd zacht gezegd een bijzonder mensenkind.
(Van zijn items over Nederland.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')