Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal benvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Fijn dat je het met me eens bent.
Want de duitsers geven er inderdaad dus maar de voorkeur aan om lekker hun ding te doen, en zich maar niet al te veel gelegen te laten aan uitgemoorde dorpen.
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?quote:Op donderdag 7 april 2022 14:40 schreef Poem_ het volgende:
Je zou een punt hebben als Duitsland in het algemeen nogal terughoudend is met optreden en zich vrij ongeroerd toont.
Mja, jij beleeft zaken wat anders dan ik, kennelijk. Als jij afwezig bent op een belangrijke vergadering wil dat ook niet zeggen dat de inhoud daarvan niet meer bij je terecht komt, je inbreng ook niet besproken kan worden en als er belangrijke beslissingen genomen worden je daar alsnog in mee kunt gaan. Zoals ook hier.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?
Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekrane uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?
Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Klopt, we hebben het helemaal over optics.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal benvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vredequote:Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekrane uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.quote:Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?
[..]
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vredegeorganiseerd te zijn geweest waarbij o.a. Poolse, Russische en Oekranse musici opgetreden hebben. De Oekranse ambassadeur heeft zijn neus blijkbaar vol van alles wat Russisch is, dus die had niet zo'n zin in een concert waarbij o.a. een Russische pianist (overigens een Poetin tegenstander die al jaren niet meer in Rusland woont) zou spelen. Daarom heeft 'ie de uitnodiging afgeslagen.
[..]
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, we hebben het helemaal over optics.
En de keuze van welk beeld duitsland wil projecteren, mbt hoe serieus ze het nemen, ligt helemaal bij hun.
Maar neem mij, en anderen, niet kwalijk dat we dit beeld interpreteren als: het boeit ze allemaal niet zo.
quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekrane uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?
Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Google translate:quote:Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
FINLAND IS PREPARING TO APPLY FOR NATO
https://www.iltalehti.fi/(...)a6-8f9d-6ceadb8ce405
Maar dat is inhoudelijk, daar heb ik nog wel begrip voor.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
Sluit Zweden aan?quote:Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Denk ut nie.quote:
Dat hij dat gisteren zei, wilt niet zeggen dat hij dat volgende week nog zegt.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Titel van dat Bloomberg artikel:
[..]
Artikel is van gisteren.
Dat volk moet zich echt, diep, diep schamen.
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..quote:Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
Anderzijds heb je geen reden om je lidmaatschap op te zeggen als je er eenmaal in zit. Alleen frankrijk heeft dat een keer gedaan, voor politiek theatrale redenen.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
Die zie ik nooit meer in gebruik genomen worden eerlijk gezegd, totale kapitaalvernietiging... Ondanks dat Merkel indertijd zelfs uit eigen partij kritiek kreeg op de afhankelijkheid van Rusland die deze gaspijp zou gaan veroorzaken heeft mevrouw toch haar zin doorgedramd om de "Energiewende" maar voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef halfway het volgende:
[..]
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekrane.
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).quote:Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..
Zal op zijn minst wat doen met het eigen agressiedenken wanneer je eet en drinkt dat de vijand je desondanks je "aanval" je eten toestopt.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, putin's soldaten die dat eten dan zouden kunnen krijgen gaan reuze onder de indruk zijn van het feit dat het eten van "de vijand" komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |