Maar tegelijkertijd was hij heel boos op het beleid van Feyenoord en was hij van mening dat het nooit meer goed ging komen.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:57 schreef fetX het volgende:
[..]
En hij zag/ziet ook niet dat Feyenoord een andere koers is gaan varen.
Misschien Fraser wel!quote:Op donderdag 7 april 2022 13:00 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind het soms ook wat overdreven, hij heeft nog wel wat te bewijzen. Maar ik geloof niet dat jij denkt dat ook onder een Frank de Boer ook zo goed was gegaan, om maar een willekeurige flapdrol te noemen.
Dan noem je ook wel gelijk iemand.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:00 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind het soms ook wat overdreven, hij heeft nog wel wat te bewijzen. Maar ik geloof niet dat jij denkt dat ook onder een Frank de Boer ook zo goed was gegaan, om maar een willekeurige flapdrol te noemen.
Valentijn aanhalen om je punt te maken, zelden zo gelachenquote:Op donderdag 7 april 2022 13:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd was hij heel boos op het beleid van Feyenoord en was hij van mening dat het nooit meer goed ging komen.
Ik vind de Slothype wel terecht, ondanks dat hij nog genoeg te bewijzen heeft. Zeldzaam prettige trainer alhoewel we in Rotterdam niet verwend zijn op dat vlak de afgelopen jaren. Goed in de media, verstand van voetbal, leuke speelstijl en het belangrijkste is de bereidheid om van zijn fouten te leren. Dat zie je weinig terug bij veel hedendaagse trainers, die zijn altijd zo defensief over hun domme keuzes.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:00 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Slot heeft het totaalvoetbal bij Feyenoord uitgevonden, dat er 7 of 8 spelers bij zijn gekomen doet verder totaal niet ter zake. Vervolgens sta je derde in plaats van vierde. Op een puntje van FC Twente.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd was hij heel boos op het beleid van Feyenoord en was hij van mening dat het nooit meer goed ging komen.
Ja wat me vooral zo opvalt is de combinatie van tactisch inzicht en geen autist zijn. Dat zie je toch niet vaak bij die moderne trainersquote:Op donderdag 7 april 2022 13:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind de Slothype wel terecht, ondanks dat hij nog genoeg te bewijzen heeft. Zeldzaam prettige trainer alhoewel we in Rotterdam niet verwend zijn op dat vlak de afgelopen jaren. Goed in de media, verstand van voetbal, leuke speelstijl en het belangrijkste is de bereidheid om van zijn fouten te leren. Dat zie je weinig terug bij veel hedendaagse trainers, die zijn altijd zo defensief over hun domme keuzes.
Bald Fraud.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Slot heeft het totaalvoetbal bij Feyenoord uitgevonden, dat er 7 of 8 spelers bij zijn gekomen doet verder totaal niet ter zake. Vervolgens sta je derde in plaats van vierde. Op een puntje van FC Twente.
Precies, veel laptoptrainers die heel statisch allemaal cijfertjes en posities in hun hoofd hebben maar er vervolgens achter komen dat het in de praktijk heel anders werkt omdat voetbal te dynamisch en conservatief is, zeg maar de Pietjepuktrainers die zich blind staren op xG, dat is beroerd. Het ligt dan nooit aan de trainer zelf want de spelers doen niet precies wat er gezegd wordt. Ook vBommel en Stam waren daar vreselijk in, het lag nooit aan hen. Dan kan je nog zoveel tactisch inzicht hebben (dat had Stam ook niet) of een indrukwekkende verschijning zijn, het wordt nooit iets als je niet bereid bent te leren van je fouten.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja wat me vooral zo opvalt is de combinatie van tactisch inzicht en geen autist zijn. Dat zie je toch niet vaak bij die moderne trainers
Nahhhhquote:
Ik vind Slot ook een goede trainer hoor (en op het oog een aimabel mens die vaak fijne interviews geeft) maar wil wel eens zien of hij bijvoorbeeld nog zo zelfkritisch is als echt de pleuris uitbreekt. Bij o.a. Bommel ging het eerst ook prima. Maar ik zou hem uiteraard erg graag bij Ajax zien, alleen ik word een beetje moe van die discussie want Slot.komt.toch.niet.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Nahhhh
Wel blij met Slot hoor, en zeker boven mijn verwachting. Al moeten we niet overdrijven. Aangezien je in de zomer ongeveer al je sterkhouders moet verkopen zal het toch vooral aankomen op wat Arnesen uit de hoge hoed tovert.
San Marco ziet in hem wel een opvolger voor Ten Hag bij Ajax, hoe sta jij daar in?
De trainerswissel Advocaat/Slot heeft imo uitgewezen dat dit een behoorlijk verschil kan maken. Wel eens dat we niet door moeten slaan. Natuurlijk ook wat betere spelers (laten we daarin alleen ook niet overdrijven), maar je ziet bijvoorbeeld met name in uitwedstrijden tegen de kleintjes en in Europa tegen best aardige tegenstanders hoeveel moeite ze hebben met ons spel. Jarenlang hebben we een (veel) betere selectie dan de kleintjes, maar liepen vaak genoeg tegen puntverlies aan door het slappe kutvoetbal wat op de mat werd gelegd. Met name onder Advocaat en ook het laatste seizoen onder Gio (al vond ik het voetbal onder Gio op het kampioensjaar na sowieso nooit echt goed).quote:Op donderdag 7 april 2022 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Nahhhh
Wel blij met Slot hoor, en zeker boven mijn verwachting. Al moeten we niet overdrijven. Aangezien je in de zomer ongeveer al je sterkhouders moet verkopen zal het toch vooral aankomen op wat Arnesen uit de hoge hoed tovert.
San Marco ziet in hem wel een opvolger voor Ten Hag bij Ajax, hoe sta jij daar in?
En dan komt daar ook nog de communicatie met de media bij, zo win je het publiek wel voor je. Vergelijkbaar met Koeman in 2011/12, al werd die zelfs 2e. Maar best een grote kans dat we dit seizoen wel meer punten pakken.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies, veel laptoptrainers die heel statisch allemaal cijfertjes en posities in hun hoofd hebben maar er vervolgens achter komen dat het in de praktijk heel anders werkt omdat voetbal te dynamisch en conservatief is, zeg maar de Pietjepuktrainers die zich blind staren op xG, dat is beroerd. Het ligt dan nooit aan de trainer zelf want de spelers doen niet precies wat er gezegd wordt. Ook vBommel en Stam waren daar vreselijk in, het lag nooit aan hen. Dan kan je nog zoveel tactisch inzicht hebben (dat had Stam ook niet) of een indrukwekkende verschijning zijn, het wordt nooit iets als je niet bereid bent te leren van je fouten.
Aan de andere kant heb je ook nog de Boer die autistisch is en geen tactisch inzicht heeft. En die kwam alsnog bij meerdere topclubs terecht
Het verschil van een herkenbare speelstijl nastreven is dat je gerichter kunt scouten. Aursnes en Trauner haal je juist dankzij Slot. Sinisterra en Kökcu zijn veel beter dankzij de speelstijl van Slot. De selectie is in zijn geheel veel meer waard geworden dan begin dit seizoen, en dan bedoel ik dezelfde spelers. Das allemaal winst die je dankzij de trainer binnenhaalt, een Kökcü zegt ook gewoon dat hij er tegen aanliep dat hij zichzelf niet meer kon verbeteren en dat het dankzij Slot is dat hij nu weer vooruit gaat.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Slot heeft het totaalvoetbal bij Feyenoord uitgevonden, dat er 7 of 8 spelers bij zijn gekomen doet verder totaal niet ter zake. Vervolgens sta je derde in plaats van vierde. Op een puntje van FC Twente.
Ik heb altijd gezegd dat ik 70 punten het streven vind voor dit seizoen (of de beker/het conference cupje winnen), en dat we dan wel zien waar we eindigen. Nu vlak voor de eindstreep betekent dat 12 punten halen uit de laatste zes wedstrijden. Daar geloof ik wel in. Dit was altijd al een opbouwjaar, ik denk dat we onder Slot nog wel een keer de titel gaan winnen. Weet alleen niet of volgend seizoen al realistisch is als we onze sterkhouders verliezen, maar Ajax gaat ook wel een jasje uitdoen en PSV vind ik lastig inschatten. Ik heb eigenlijk nu al het gevoel dat we beter zijn dan PSV maar de stand in de competitie zegt wel anders natuurlijk, en ik kijk wel door een Feyenoordbril.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
En dan komt daar ook nog de communicatie met de media bij, zo win je het publiek wel voor je. Vergelijkbaar met Koeman in 2011/12, al werd die zelfs 2e. Maar best een grote kans dat we dit seizoen wel meer punten pakken.
Natuurlijk heeft het goed uitgepakt maar je moet wel kijken naar welke aids we met name achterin hadden lopen toen. Edgar Ié, Sven van Beek, Jan Scharie, Botteghin, Nieuwkoop. Waarvan ook nog eens de helft met enige regelmaat geblesseerd was waardoor er geschoven moest worden met posities en het geheel nog krakkemikkiger werd. De soap rondom Jorgensen die nog volop bezig was, Fer op het middenveld en ga zo maar door.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:17 schreef fetX het volgende:
[..]
De trainerswissel Advocaat/Slot heeft imo uitgewezen dat dit een behoorlijk verschil kan maken. Wel eens dat we niet door moeten slaan. Natuurlijk ook wat betere spelers (laten we daarin alleen ook niet overdrijven), maar je ziet met name in uitwedstrijden tegen de kleintjes en in Europa tegen best aardige tegenstanders hoeveel moeite ze hebben met ons spel. Jarenlang hebben we een (veel) betere selectie dan de kleintjes, maar liepen vaak genoeg tegen puntverlies aan door het slappe kutvoetbal wat op de mat werd gelegd. Met name onder Advocaat en ook het laatste seizoen onder Gio (al vond ik het voetbal onder Gio op het kampioensjaar na sowieso nooit echt goed).
Volgens deze prachtige ranglijst op basis van expected goals ( @PietjePuk2000) zouden we wel boven PSV staan:quote:Op donderdag 7 april 2022 13:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik heb altijd gezegd dat ik 70 punten het streven vind voor dit seizoen (of de beker/het conference cupje winnen), en dat we dan wel zien waar we eindigen. Nu vlak voor de eindstreep betekent dat 12 punten halen uit de laatste zes wedstrijden. Daar geloof ik wel in. Dit was altijd al een opbouwjaar, ik denk dat we onder Slot nog wel een keer de titel gaan winnen. Weet alleen niet of volgend seizoen al realistisch is als we onze sterkhouders verliezen, maar Ajax gaat ook wel een jasje uitdoen en PSV vind ik lastig inschatten. Ik heb eigenlijk nu al het gevoel dat we beter zijn dan PSV maar de stand in de competitie zegt wel anders natuurlijk, en ik kijk wel door een Feyenoordbril.
70 punten vind ik inderdaad ook al heel lang een realistisch streven. Zou ook een puntenaantal moeten zijn dat een club als Feyenoord altijd zou moeten halen naar mijn mening.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik heb altijd gezegd dat ik 70 punten het streven vind voor dit seizoen (of de beker/het conference cupje winnen), en dat we dan wel zien waar we eindigen. Nu vlak voor de eindstreep betekent dat 12 punten halen uit de laatste zes wedstrijden. Daar geloof ik wel in. Dit was altijd al een opbouwjaar, ik denk dat we onder Slot nog wel een keer de titel gaan winnen. Weet alleen niet of volgend seizoen al realistisch is als we onze sterkhouders verliezen, maar Ajax gaat ook wel een jasje uitdoen en PSV vind ik lastig inschatten. Ik heb eigenlijk nu al het gevoel dat we beter zijn dan PSV maar de stand in de competitie zegt wel anders natuurlijk, en ik kijk wel door een Feyenoordbril.
Tja komt nog bij dat we best wat pech hebben gehad. Maar met name die 25 punten die zij tegen AZ, Twente, Utrecht, Vitesse en Groningen hebben gehaald tikken aan, tegen diezelfde tegenstanders hebben wij tot dusver 5 punten gehaald en vaak was het puntverlies compleet onnodig.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens deze prachtige ranglijst op basis van expected goals ( @:PietjePuk2000) zouden we wel boven PSV staan:
[ afbeelding ]
En als je hier kijkt zie je dat we waarschijnlijk op elk aspect het beste seizoen van de afgelopen 15 jaar muv het kampioensjaar doormaken. Best realistisch dat we uitkomen op het 2e puntenaantal, 1-na-minste aantal goals tegen en 2e aantal goals voor.
Is dat zo? Prima gescout verder hoor, maar die waren volgens jou dus niet gekomen onder een andere trainer?quote:Op donderdag 7 april 2022 13:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het verschil van een herkenbare speelstijl nastreven is dat je gerichter kunt scouten. Aursnes en Trauner haal je juist dankzij Slot. Sinisterra en Kökcu zijn veel beter dankzij de speelstijl van Slot. De selectie is in zijn geheel veel meer waard geworden dan begin dit seizoen, en dan bedoel ik dezelfde spelers. Das allemaal winst die je dankzij de trainer binnenhaalt, een Kökcü zegt ook gewoon dat hij er tegen aanliep dat hij zichzelf niet meer kon verbeteren en dat het dankzij Slot is dat hij nu weer vooruit gaat.
Verder zijn we tegen een hoop pech aangelopen, en dan nog zijn we nu één punt verwijderd van het eindtotaal van vorig seizoen. Plus we halen een Europese kwartfinale die jij wel naar beneden schrijft, maar vorig seizoen schakelde een Oostenrijkse middenmoter ons nog met gemak uit. Het levert financieel een hoop op en die coëfficienten zijn ook mooi meegenomen, zowel voor ons zelf als voor Nederland.
Maar we hebben helemaal geen 65 punten gehaald onder Dick. We lagen overigens wel op koers in dat eerste seizoen hoor, maar dat was vooral op basis van een goede flow. Ik vond het toen al duidelijk dat ie dat niet nog een seizoen vol zou houden.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat zo? Prima gescout verder hoor, maar die waren volgens jou dus niet gekomen onder een andere trainer?
Kökcü naar achteren schuiven is inderdaad een gouden greep geweest, dat heeft hij heel goed gezien. Dick was die tweede periode ook gewoon echt een drama. Dat blijkt ook wel uit die Disney-docu, dat mag je de club ook wel aanrekenen dat daar tot in den treure mee is doorgegaan.
Eerste periode van Dick vond en vind ik hem heel goed en inderdaad zoals ik toen zei in 2020 heel realistisch ingesteld qua speelstijl. Een heel frivole speelstijl of veel vrijheden had nooit in een derde plek en 65 punten geresulteerd met al die trage lamzakken die we in ons elftal hadden toen. Dat zijn overigens maar 5 punten minder dan jouw beoogde target voor dit seizoen mét een toptrainer en in elke linie de nodige kwaliteit die is toegevoegd. Dus Dick was naar mijn idee (toen) inderdaad de juiste man op de juiste plek.
oja kut dat was het cojona jaar, we stonden er inderdaad wel redelijk voor ondanks de zeer matige selectie. Overigens had ik die post over Slot geschreven naar aanleiding van Sparta - AZ, toen stond Slot na een half uur met 0-4 voor en dat werd toen nog 4-4quote:Op donderdag 7 april 2022 13:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar we hebben helemaal geen 65 punten gehaald onder Dick. We lagen overigens wel op koers in dat eerste seizoen hoor, maar dat was vooral op basis van een goede flow. Ik vond het toen al duidelijk dat ie dat niet nog een seizoen vol zou houden.
Die 4-4 werd vooral veroorzaakt door een enorme kutkeeper die in die wedstrijd 3 blunders maakte, en een rode kaart en een penalty veroorzaakte. Had weinig met Slot te maken.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
oja kut dat was het cojona jaar, we stonden er inderdaad wel redelijk voor ondanks de zeer matige selectie. Overigens had ik die post over Slot geschreven naar aanleiding van Sparta - AZ, toen stond Slot na een half uur met 0-4 voor en dat werd toen nog 4-4Dat zou Dick in elk geval niet overkomen, Maar in die zin heeft hij (Slot) natuurlijk ook een ontwikkeling doorgemaakt
.
Ja. Al zie je opvallend genoeg onder het kopje Form wel dat Feyenoord juist in recente wedstrijden elke keer maar een klein kansenoverwicht heeft. De vorm is de laatste weken niet zo best.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens deze prachtige ranglijst op basis van expected goals ( @:PietjePuk2000) zouden we wel boven PSV staan:
[ afbeelding ]
En als je hier kijkt zie je dat we waarschijnlijk op elk aspect het beste seizoen van de afgelopen 15 jaar muv het kampioensjaar doormaken. Best realistisch dat we uitkomen op het 2e puntenaantal, 1-na-minste aantal goals tegen en 2e aantal goals voor.
Dick heeft dat wel vaker gehad. Eerste jaar gaat het meestal nog best aardig en wint hij op charisma zijn spelers voor zich en na een tijdje is het uitgewerkt.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat zo? Prima gescout verder hoor, maar die waren volgens jou dus niet gekomen onder een andere trainer?
Kökcü naar achteren schuiven is inderdaad een gouden greep geweest, dat heeft hij heel goed gezien. Dick was die tweede periode ook gewoon echt een drama. Dat blijkt ook wel uit die Disney-docu, dat mag je de club ook wel aanrekenen dat daar tot in den treure mee is doorgegaan.
Eerste periode van Dick vond en vind ik hem heel goed en inderdaad zoals ik toen zei in 2020 heel realistisch ingesteld qua speelstijl. Een heel frivole speelstijl of veel vrijheden had nooit in een derde plek en 65 punten geresulteerd met al die trage lamzakken die we in ons elftal hadden toen. Dat zijn overigens maar 5 punten minder dan jouw beoogde target voor dit seizoen mét een toptrainer en in elke linie de nodige kwaliteit die is toegevoegd. Dus Dick was naar mijn idee (toen) inderdaad de juiste man op de juiste plek.
quote:Jaap Stam vindt dat het succes van Dick Advocaat voor een groot deel ook door hem komt. Dat geeft hij aan in een interview met Trouw. "Ik ben vier maanden met die spelers bezig geweest. Voor een volgende trainer is het makkelijk om dan verder te gaan", aldus Stam. "Op dat moment waren de spelers wel fit genoeg om veel wedstrijden te gaan spelen, het elftal had kwaliteit gekregen."
Stam gaat verder: "Voor Dick was het een perfect moment. Zonder heel goed voetbal te laten zien, haalde hij resultaten. Mensen zien dan niet wat er vooraf is gebeurd. Zo is de voetballerij. Een ander loopt er dan mee weg. Dick heeft natuurlijk zijn sporen verdiend, maar hij wilde er voor het seizoen ook niet instappen, hè?"
Het heeft bij de huidige trainer van FC Cincinnati gezorgd voor een bitter gevoel. "Ik heb een jeugdspeler als Kökcü laten doorbreken, ben veel met Sinisterra bezig geweest en ik heb Senesi gehaald, een speler van wie iedereen zei dat hij er niks van kon en die nu de beste verdediger van Nederland is. Gelukkig kreeg ik van de spelers wel de waardering", zo geeft hij aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |