Ik heb er weinig last van eigenlijk.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:22 schreef GGMM het volgende:
Je hebt ook van die dure brillen tegenwoordig om dat op te lossen
Alhoewel dat het geld misschien niet waard is als je maar deels kleurenblind bent.
Dan zou ik die bril niet kopenquote:Op donderdag 7 april 2022 13:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik heb er weinig last van eigenlijk.
quote:Op donderdag 7 april 2022 13:24 schreef GGMM het volgende:
Alhoewel het wel interessant is om te zien hoe normale mensen de wereld zien
Als jijzelf FA bent van een forum vol geschifte figuren moet je ook niet uit de hoogte doen. Desnoods kan je ook weer als een mongool posten dat je een pakketje krijgt, dat je in vage zin gesport hebt, dat je dit of dat hebt gedaan. Zeur dan ook niet over andere users.quote:
Eens.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:30 schreef maxi-mus het volgende:
Jammer dat Stijn niet meer zo vaak boos wordt, ik hou van zijn terechtwijzingen.
Ik hoop wel dat je meepost in het CFL topic.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:30 schreef GGMM het volgende:
Ik wil vanaf vandaag weer gaan sporten, maar ik heb een maandje niks gedaan dus dat wordt geen uurtje ben ik bang.
Ik hou jullie wel even op de hoogte
quote:Op donderdag 7 april 2022 13:33 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je meepost in het CFL topic.
Ik ga m'n best doen!quote:Op donderdag 7 april 2022 13:33 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je meepost in het CFL topic.
Succes maat.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:30 schreef GGMM het volgende:
Ik wil vanaf vandaag weer gaan sporten, maar ik heb een maandje niks gedaan dus dat wordt geen uurtje ben ik bang.
Gewoon rustig opbouwen, moest ik ook toen de sportscholen weer open waren na 6 weken (en corona gehad toen dus dat maakte het nog iets shittier)quote:Op donderdag 7 april 2022 13:30 schreef GGMM het volgende:
Is de achternaam Poepjes normaal in Friesland? Ik kom hem met enige regelmaat tegen namelijk.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:48 schreef maxi-mus het volgende:
Het is ontzettend hondenweer hier. Ik hou jullie op de hoogte.
Normaal is een groot woord maar je heurt het wel zo nu en dan ja.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:51 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Is de achternaam Poepjes normaal in Friesland? Ik kom hem met enige regelmaat tegen namelijk.
quote:Op donderdag 7 april 2022 13:52 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Normaal is een groot woord maar je heurt het wel zo nu en dan ja.
Ik kom hem inderdaad met name tegen in de Fryske Marren.quote:Nederland
In Nederland kwam de naam in 2007 281 keer voor. De grootste concentratie woonde toen in Lemsterland met 0,339% van de bevolking daar. Het is een van de weinige Nederlandse achternamen die sinds 1947 significant in aantal naamdragers is afgenomen, te wijten aan naamswijzigingen of het expres niet doorgeven van de naam.
Er is dus iemand die heet Schotanus - Poepjes. Daar zou ik me zeer zeker niet voor schamen.quote:Oorsprong
Het Meertens Instituut geeft twee mogelijke verklaringen voor het ontstaan van de naam. De eerste verklaring is dat de achternaam een patroniem is op basis van de voornaam Poppe, met als vleivorm Poepje.
Een tweede mogelijkheid is dat de naam aangenomen is door een familie die afstamt van Duitse loonarbeiders. Duitse loonarbeiders werden vaak Poepen genoemd, een verbastering van het Duitse Buben.
Dat is een mythe.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:56 schreef GGMM het volgende:
Waren dat mensen die rebels waren toen je een achternaam moest verzinnen ofzo? En bij zichzelf dachten wat een onzin ik noem mezelf lekker poepjes?
Bedankt, weer wat geleerd.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat is een mythe.
De eerste verklaring is dat de achternaam een patroniem is op basis van de voornaam Poppe, met als vleivorm Poepje.
Een tweede mogelijkheid is dat de naam aangenomen is door een familie die afstamt van Duitse loonarbeiders. Duitse loonarbeiders werden vaak Poepen genoemd, een verbastering van het Duitse Buben.[3]
Naammythe van Napoleon
Vaak geldt Poepjes samen met de achternaam Naaktgeboren als schoolvoorbeeld van de zogenaamde verplichte naamsaanneming van Napoleon Bonaparte, beter bekend als de naammythe van Napoleon. Mensen zouden volgens de hardnekkige roddel de spot willen drijven met Napoleons beleid door een absurde naam aan te nemen. Dit is echter nooit gebeurd. Vreemde of bespottelijke namen hebben meestal een logische verklaring en zijn te traceren ver voor de Franse tijd.[4]
Sterkte maatquote:Op donderdag 7 april 2022 14:35 schreef Caland het volgende:
Ik ben momenteel in Tilburg @:lenny_leonard
Niet mijn probleem. Ik ben er namelijk niet.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:35 schreef Caland het volgende:
Ik ben momenteel in Tilburg @:lenny_leonard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |