De discussie gaat toch over thee, of niet?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kan dit niet even ergens anders afgehandeld worden?
Nu doe je het in mijn ogen ook. De gemiddelde nederlander -input inferieur gedrag-quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander gaat voor gemak en goedkoop. Goede thee kost nu eenmaal iets meer dan massaproductie prul van Lipton dus gaat men daar niet voor. Afzeiken is dus terecht en is dus niet zeiken om te kunnen zeiken.
Zelfde met koffie, zie het succes van de Senseo.
quote:
Eh? Senseo is/was gewoon een enorm commercieel succes. Dat heeft verder weinig met je eigen omgeving te maken. Zijn gewoon feitenquote:Op vrijdag 8 april 2022 11:38 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Nu doe je het in mijn ogen ook. De gemiddelde nederlander -input inferieur gedrag-
Senseo. Ja niet te zuipen. Toch gek dat het in mijn voornamelijk Nederlandse omgeving juist stikt van de overgeprijste bonenmachines. Jouw stelling dat de gemiddelde nederlander dit zou willen kan ik niet bevestigen op basis van mijn kennissenkring. Die doen allemaal eerder hun best wie de grootste snob is met allemaal kutspullen waar ze niets aan hebben.
Met een goedkope Italiaanse percolator kun je ook prima espresso maken, hoewel sommige koffie-snobs het daar misschien niet mee eens zijn. Maar snobisme in de koffie-wereld is zo mogelijk nog erger dan in de thee-wereld, in ieder geval veel meer wijdverbreid, met al dat barista-gedoe.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:50 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Eh? Senseo is/was gewoon een enorm commercieel succes. Dat heeft verder weinig met je eigen omgeving te maken. Zijn gewoon feiten
Dat commercieel succes heeft er misschien ook toe geleid dat steeds meer mensen die het kunnen betalen, een mooie espressomachine hebben gekocht maar dat zal over heel Nederland gewoon gemiddeld weinig mensen zijn. Goede espresso maken kost gigantisch veel meer dan goede thee zetten
Situatie is wat dat betreft niet te vergelijken
Percolatorkoffie is erg lekker, maar het is geen espresso.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Met een goedkope Italiaanse percolator kun je ook prima espresso maken, hoewel sommige koffie-snobs het daar misschien niet mee eens zijn. Maar snobisme in de koffie-wereld is zo mogelijk nog erger dan in de thee-wereld, in ieder geval veel meer wijdverbreid, met al dat barista-gedoe.
Bij "echte thee" denk ik eerlijk gezegd aan thee, niet aan een infusie van kruiden of wortels.quote:Op dinsdag 12 april 2022 05:42 schreef LeonDavinci het volgende:
Ik drink alleen echte thee, puur.
Denk aan:
+ Lavendel
+ Camille
+ Munt
+ Gember
Ik haal die per zakje bij een kruiden/thee.
Dan weet ik exact wat erin zit.
Ik heb daar van die zakjes voor waar de losse blaadjes e.d. in gaan.
En sinds kort een lepeltje met als steel een rietje met onderaan kleine gaatjes die werken als filter, daardoor heb ik geen zakjes meer nodig.
Aanvulling: ik herinner me een paar jaar geleden een video waarin te zien was dat er zoete bolletjes in de theezakjes gedaan werden om smaak toe te voegen.
Die bagger wil ik dus niet in mijn thee.
quote:Op woensdag 6 april 2022 23:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind thee in Nederland altijd slap slootwater![]()
![]()
Nederlanders weten echt niks van thee. Die denken van ' goh laat ik AH Excellent Appelkruimelvlaaithee met Rooibosextract kopen dat is vast lekker !!of van die andere gore smaakjes. En weet je wat Nederlandse trienen dan doen dan stoppen ze 1 zo een flutzakje in een enorme pot heet water en dan laten ze het welgeteld 1 minuutje trekken en dan flikkeren ze het zakje krantenpapierthee met E nummers weer weg. En dan drink je dus water met een kleurtje.
Nee dan Ierse thee is simpeler en lekkerder![]()
![]()
![]()
![]()
Je hebt twee soorten, een goede (Lyon's) en een foute (Barry's). Barry's is echt ranzigsmaakt een beetje naar hooi en groene thee
Lyon's, dat is pas echte bazenthee
Dat smaakt gewoon naar thee. Mijn huisgenoot koopt altijd Barry's en de lucht alleen al
Maar veel Ieren hebben het mis en zweren bij Barry's tea.
[ afbeelding ]
Dus je doet het zakje in je mok. Ja een HEEL ZAKJE per mokEn dan doe je er kokend water op. En dan laat je het een paar minuutjes staan. En dan vis je het zakje uit je thee met een lepeltje of , als echte bazen, door je fikken in de kokend hete thee te stoppen. Want Ierse thee heeft niet zo'n touwtje eraan. Dat hebben ze nog niet uitgevonden hier.
En doe je er melk bij. Liefst gewoon volle melk. Maar als het moet mag het ook halfvol maar liever niet want dan dat smaakt minder lekker.
Suiker mag maar alleen als je viesdik bent.In de ochtend altijd Lipton Green Tea.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vinden jullie lekkerder Nederlandse waterige thee of Ierse thee?
Daarna gedurende de dag of groene citroenthee, groene gemberthee, zwarte citroenthee, zwarte gemberthee, earl grey of een andere smaak wat er op dat moment is en waar ik zin in heb. Meestal als ik hoofdpijn heb of begin te krijgen dan drink ik donkere sterke earl grey. Dat helpt wel.
Ben benieuwd of iemand die ervaring inderdaad heeft.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:05 schreef potjecreme het volgende:
Koopt er hier iemand thee bij Simon Lévelt?
Ja, soms.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:05 schreef potjecreme het volgende:
Koopt er hier iemand thee bij Simon Lévelt?
Ik denk dat die zakjes 90-95% van alle verkochte thee is, dus dat al die thee uit restafval bestaat lijkt me echt een hardnekkig broodje aap. Dan vraag ik me af waar al die 'echte' thee dan naartoe gaat. Een Simon Levelt verkoopt in ieder geval bij lange na niet genoeg thee om zelfs maar één supermarkt met het restafval van die thee te voorzien.quote:Op donderdag 7 april 2022 07:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou…. Superieur….
In de zakjes zitten nanodeeltjes/plastic die je afgeeft aan je theewater. De vulling van de theezakjes in verkruimeld restmateriaal van thee. Er is wel goede thee, maar dat is geen reguliere supermarktmeuk. Verder heeft TS gelijk: veel Nederlanders zetten hun thee te slap.
als ik blikjes losse thee koop van Twinings zijn die toch duidelijk beter kwaliteit dan de zakjes van Twiningsquote:Op donderdag 14 april 2022 20:59 schreef silverhill het volgende:
[..]
Ik denk dat die zakjes 90-95% van alle verkochte thee is, dus dat al die thee uit restafval bestaat lijkt me echt een hardnekkig broodje aap. Dan vraag ik me af waar al die 'echte' thee dan naartoe gaat. Een Simon Levelt verkoopt in ieder geval bij lange na niet genoeg thee om zelfs maar één supermarkt met het restafval van die thee te voorzien.
Misschien niet volledig "restafval" maar (zwarte) thee in theezakjes wordt gemaakt volgens de zgn CTC techniek. Dat staat voor Crush, Tear, Curl en is eigenlijk een fancy term voor het verpulveren van de theeblaadjes zodat ze makkelijker hun smaak afgeven en de kwaliteit consistenter is en de kosten laag. Het is makkelijker dan de traditionele methode die meer tijd kost en duurder is. Dat thee door de ctc methode ook een supervlakke smaak krijgt is een bij-effect dat niet erg is want al die consumenten proeven overduidelijk toch het verschil niet.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:59 schreef silverhill het volgende:
[..]
Ik denk dat die zakjes 90-95% van alle verkochte thee is, dus dat al die thee uit restafval bestaat lijkt me echt een hardnekkig broodje aap. Dan vraag ik me af waar al die 'echte' thee dan naartoe gaat. Een Simon Levelt verkoopt in ieder geval bij lange na niet genoeg thee om zelfs maar één supermarkt met het restafval van die thee te voorzien.
Preciesquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Misschien niet volledig "restafval" maar (zwarte) thee in theezakjes wordt gemaakt volgens de zgn CTC techniek. Dat staat voor Crush, Tear, Curl en is eigenlijk een fancy term voor het verpulveren van de theeblaadjes zodat ze makkelijker hun smaak afgeven en de kwaliteit consistenter is en de kosten laag. Het is makkelijker dan de traditionele methode die meer tijd kost en duurder is. Dat thee door de ctc methode ook een supervlakke smaak krijgt is een bij-effect dat niet erg is want al die consumenten proeven overduidelijk toch het verschil niet.
Oh nee ik had het verder ook niet over de kwaliteit. Ik heb ook losse thee die superieur is en ook na ruim twee jaar nog nauwelijks aan smaak ingeleverd heeft. Het feit dat het er zo lang staat is omdat ik uiteindelijk een zakje pakken en daarna weer wegflikkeren een stuk makkelijker vind dan losse thee in een minivergiet doen en vooral er daarna allemaal weer uit pullikken. Best wel luiheid dusquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
als ik blikjes losse thee koop van Twinings zijn die toch duidelijk beter kwaliteit dan de zakjes van Twinings
Daar heb ik een theeei voor, en als ik thee (of koffie) drink wil ik wat echt lekkers.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:33 schreef silverhill het volgende:
[..]
Oh nee ik had het verder ook niet over de kwaliteit. Ik heb ook losse thee die superieur is en ook na ruim twee jaar nog nauwelijks aan smaak ingeleverd heeft. Het feit dat het er zo lang staat is omdat ik uiteindelijk een zakje pakken en daarna weer wegflikkeren een stuk makkelijker vind dan losse thee in een minivergiet doen en vooral er daarna allemaal weer uit pullikken. Best wel luiheid dus
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |