abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 april 2022 @ 15:52:47 #101
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204360175
Dit gaat nergens over.
pi_204360186
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:52 schreef maxi-mus het volgende:
Dit gaat nergens over.
Natuurlijk gaat dit wel ergens over. Prima discussie.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 7 april 2022 @ 15:55:37 #103
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204360195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk gaat dit wel ergens over. Prima discussie.
Nee je lult maar wat met domme oneliners, zoals gebruikelijk. Over iets van meer dan 6 jaar geleden.
pi_204360214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:55 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Nee je lult maar wat met domme oneliners, zoals gebruikelijk. Over iets van meer dan 6 jaar geleden.
:') Domme oneliners? Ik ga in op de initiële successen onder De Boer, de jeugdopleiding en het bestuur. Ongeveer alles waar je op in kunt gaan als het over het beleid onder Cruijff gaat dus.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204360229
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:55 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Nee je lult maar wat met domme oneliners, zoals gebruikelijk. Over iets van meer dan 6 jaar geleden.
@maxi-mus pakt users aan boh boh.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:58:10 #106
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204360230
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:') Domme oneliners? Ik ga in op de initiële successen onder De Boer, de jeugdopleiding en het bestuur. Ongeveer alles waar je op in kunt gaan als het over het beleid onder Cruijff gaat dus.
Het grotere plaatje is? Cruijff die vanuit Spanje af en toe wat losse flodders de lucht in gooide?

Dit soort onzin ja, op een goed verhaal van @fetX

En weer op een negatieve manier die vermoeiende 'Ajax talenten bakken er niets van en zijn een hype' aanslingeren. :O
pi_204360246
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:58 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Het grotere plaatje is? Cruijff die vanuit Spanje af en toe wat losse flodders de lucht in gooide?

Dit soort onzin ja, op een goed verhaal van @:fetx

En weer op een negatieve manier die vermoeiende 'Ajax talenten bakken er niets van en zijn een hype' aanslingeren. :O
Positief is het niet, dat ben ik met je eens. Wel vrij reëel denk ik.

Wat betreft de losse flodders: Het is toch waar dat Cruijff bijna nooit in Amsterdam te vinden was in die jaren en vooral kritiek uitte in zijn columns?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204360291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Positief is het niet, dat ben ik met je eens. Wel vrij reëel denk ik.

Wat betreft de losse flodders: Het is toch waar dat Cruijff bijna nooit in Amsterdam te vinden was in die jaren en vooral kritiek uitte in zijn columns?
Cruijff zat wekelijks aan de telefoon met leden binnen Ajax ouwe reus.
pi_204360297
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Cruijff zat wekelijks aan de telefoon met leden binnen Ajax ouwe reus.
Is dat echt zo?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204360299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Is dat echt zo?
Jazeker. Sjaak Swart idem dito. Die mannen zijn Ajax.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:01:59 #111
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_204360942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Het is zeker belangrijk geweest maar we moeten het ook niet groter maken dan het was.
Het is van vrij grote invloed geweest op de koers die Ajax het laatste decennium heeft gevaren, dus het is absoluut iets groots. Als Cruijff niet had ingegrepen was er waarschijnlijk nooit gekozen voor Van der Sar en Overmars als directeuren. Dan had de jeugdopleiding nog steeds gewerkt volgens de Van Gaal-filosofie met veel te veel focus op het team ipv het individu.

Het zegt niet dat hij foutloos was, Cruijff was te naïef over het technisch hart waar hij onderschat heeft over hoe snel er beslissingen genomen konden worden over het beleid. Of over dat er geen conflicten zouden komen tussen mensen die vroeger samen gespeeld hebben. Maar dat is een proces natuurlijk, je probeert meerdere innovatieve ideeën waar een paar van werken en een paar niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:29 schreef fetX het volgende:

[..]
Dit lijkt mij ook wel, ja. Je moet het wel in het grotere plaatje zien. Nogal een slecht tegenargument dat ze in die flopjaren van de Eredivisie toch wel kampioen waren geworden. Ja, leuk. Maar dat is natuurlijk maar een klein deel van het verhaal.

Al word ik persoonlijk ook wel eens moe van die Cruijff adoratie. Simpele man, maar als het over voetbal ging schoot hij meestal wel raak.
Hij had ook gewoon een grote invloed natuurlijk waardoor hij die veranderingen kon doorvoeren, zelfs als hij niet per se betrokken was bij alle details. Maar daarom wilde hij ook niet zelf directeur worden maar het overlaten aan oud-voetballers van een jongere generatie.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
De jeugdopleiding hoor ik steeds terugkomen. Maar mensen als De Ligt en Van de Beek (toen wel pas jochies van 11 en 13) zaten toen toch al lang in de jeugdopleiding en waren toch onder andere bestuurders ook wel boven komen drijven?

Wat is er verder zo revolutionair aan de Ajax-jeugdopleiding behalve enorme ladingen aan hypes die zelden tot nooit doorbreken?
Leuk dat je Van de Beek noemt, destijds heb ik daar veel over gelezen toen hij in de jeugd zat (was toen bij de C-tjes) en toen waren er berichten dat hij juist enorm veel individuele begeleiding kreeg om zijn techniek te verbeteren waardoor hij enorme stappen heeft gezet (iets wat hij dus niet had gekregen volgens het oudere model). Wat revolutionair was dat de jongste jeugd vaker op kleine veldjes gingen spelen zodat ze meer balcontacten kregen voor het verbeteren van balgevoel, dat grote talenten eerder doorgeschoven werden naar een ouder team zodat ze meer weerstand kregen ipv te kunnen blijven teren op hun talent. Ze hebben ook een tijdje gerouleerd met trainers per team zodat spelers niet bleven spelen puur omdat ze het lievelingetje waren. En sowieso minder focus op kampioen worden met een jeugdteam ipv het ontwikkelen van talent.
Oh.
pi_204360977
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:06 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Jij weet kennelijk alles: wie volgens jou de perfecte opvolger zijn voor EtH?
Als PSV het aandurft met van Nistelrooy waarom zou ajax het niet kunnen aandurven met bijvoorbeeld Seedorf?

Er zijn op dit moment niet zoveel nederlandse trainers beschikbaar die de ervaring hebben. Peter Bosz zou ik echt niet doen. Frank de Boer is een grote optie denk ik voor ajax, hij heeft wel een hele slechte imago na oranje en zijn buitenlandse avonturen.

Bij ajax past een buitenlandse trainer gewoon niet maar welke grote trainer wil naar nederland.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 7 april 2022 @ 17:05:47 #113
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_204360990
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Positief is het niet, dat ben ik met je eens. Wel vrij reëel denk ik.

Wat betreft de losse flodders: Het is toch waar dat Cruijff bijna nooit in Amsterdam te vinden was in die jaren en vooral kritiek uitte in zijn columns?
Voor die wedstrijd tegen Real Madrid in 2010 was dat zo ja, daarna kwam hij eerst met columns en besloot hij daarna tot actie over te gaan. Jij hebt gemist dat hij een tijdje lid was van de RvC? Waar hij toen een mes in zijn rug kreeg door Ten Have. Of al die rechtszaken waar hij het voortouw nam om de oude garde eruit te werken zodat de oud-voetballers weer meer macht konden krijgen. Ook was hij betrokken bij het schrijven van allemaal rapporten hoe de jeugdopleiding te verbeteren e.d.

Al trok hij wel weer zijn handen van Ajax af zo'n twee jaar voor zijn overlijden door conflicten, neemt niet weg dat hij wel degelijk actief was een paar jaar.
Oh.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:10:43 #114
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204361048
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:04 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Als PSV het aandurft met van Nistelrooy waarom zou ajax het niet kunnen aandurven met bijvoorbeeld Seedorf?

Er zijn op dit moment niet zoveel nederlandse trainers beschikbaar die de ervaring hebben. Peter Bosz zou ik echt niet doen. Frank de Boer is een grote optie denk ik voor ajax, hij heeft wel een hele slechte imago na oranje en zijn buitenlandse avonturen.

Bij ajax past een buitenlandse trainer gewoon niet maar welke grote trainer wil naar nederland.
Seedorf is al bewezen mislukt als trainer. Dat vind ik anders dan V Nistelrooy (of indertijd de saaiste 3 trainers die we ooit gekend hebben: Cocu, FdB en Gio)
  donderdag 7 april 2022 @ 17:40:08 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204361383
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:10 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Seedorf is al bewezen mislukt als trainer. Dat vind ik anders dan V Nistelrooy (of indertijd de saaiste 3 trainers die we ooit gekend hebben: Cocu, FdB en Gio)
van Nistelrooy blijft gewoon een gok, ik hoop toch dat Ajax met wat anders komt dan een Heitinga
  donderdag 7 april 2022 @ 17:57:51 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204361546
Ralf Rangnick staat schijnt volgend jaar maar voor 0,2 fte bij United op de loonlijst te staan en heeft dus wat tijd over. Misschien die maar eens polsen.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:00:13 #117
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204361568
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
van Nistelrooy blijft gewoon een gok, ik hoop toch dat Ajax met wat anders komt dan een Heitinga
Dat gaat ook wel gebeuren. V Nistelrooy is een persoonlijkheid. Heitinga heeft net zo veel karakter als een blik knakworsten. Dat alleen scheelt al.
  donderdag 7 april 2022 @ 20:20:31 #118
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_204363894
quote:
19s.gif Op donderdag 7 april 2022 06:37 schreef manny het volgende:

[..]
Kamikaze Bosz weer, zie het niet zitten als ik eerlijk ben.
Tja ik zie nu bij Ajax meer kamikaze dan bij Bosz hoor. Nu staan Blind en Timber bij wijze van spreken in de spits als ze daar zin in hebben om vervolgens compleet overlopen te worden in de counter
pi_204365562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Voor die wedstrijd tegen Real Madrid in 2010 was dat zo ja, daarna kwam hij eerst met columns en besloot hij daarna tot actie over te gaan. Jij hebt gemist dat hij een tijdje lid was van de RvC? Waar hij toen een mes in zijn rug kreeg door Ten Have. Of al die rechtszaken waar hij het voortouw nam om de oude garde eruit te werken zodat de oud-voetballers weer meer macht konden krijgen. Ook was hij betrokken bij het schrijven van allemaal rapporten hoe de jeugdopleiding te verbeteren e.d.

Al trok hij wel weer zijn handen van Ajax af zo'n twee jaar voor zijn overlijden door conflicten, neemt niet weg dat hij wel degelijk actief was een paar jaar.
Eerst zou hij de boel gaan reorganiseren, drukte Van Basten erdoor en trok zijn handen ervan af. Toen de schade daarvan na jaren bijna hersteld was en Ajax zich weer met AC Milan kon meten kwam hij weer ingrijpen, zette hij De Boer er neer en nog wat bekenden van hem en trok zijn handen ervan af en Overmars moest maar 20 goedkope non talenten kopen omdat Ajax helemaal op de jeugdopleiding moest draaien. Geen ervaring en de zwakke plekken die komen met de loterij die talent in jaargangen jeugdspelers is konden niet gedicht worden, en De Boer snapte er ook weinig.

Het is geen toeval. De twee beste periodes van Ajax van de laatste 3 decennia zijn van toen Cruijff zich er niet mee kon bemoeien. De eerste omdat hij trainer van Barcelona was, de tweede omdat hij overleden was. Hard maar waar. Daartussen is hij alleen maar stoorzender geweest. Vanwege zijn eigen moeilijke karakter en onmogelijk besef van verantwoordelijkheid, maar ook omdat hij zo'n godenstatus heeft dan dat de meerderheid doet alsof hij de goddelijke wijsheid in pacht en niet tegengesproken kan worden, en de rest geintimideerd zijn mond houdt. Daar was gewoon niet mee te werken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 april 2022 @ 23:01:25 #120
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204367326
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dat gaat ook wel gebeuren. V Nistelrooy is een persoonlijkheid. Heitinga heeft net zo veel karakter als een blik knakworsten. Dat alleen scheelt al.
dat zegt allemaal zo weinig, bij Van Bommel dacht ik en velen met mij dat hij een goeie trainer zou worden
  donderdag 7 april 2022 @ 23:30:22 #121
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204367637
PietjePukked wordt volledig afgemaakt hier.

Prachtig
pi_204368132
Ik had bijna geloofd dat er eindelijk weer eens een schandaal-loos weekje kwam bij Ajax.

quote:
Vrouw doet definitief aangifte van verkrachting door Ajax-talent
7 april 2022 – Een negentienjarige vrouw heeft definitief aangifte gedaan bij de politie van verkrachting door Jong Ajax-speler Donny Warmerdam, zo meldt Dennis Schouten bij Roddelpraat. Het meisje, dat vorig jaar tijdens het feestje zou zijn verkracht door de Ajacied, zou dat zelf tegen Schouten hebben verteld.

Destijds was het slachtoffer achttien jaar. Ze werd op een feestje mee naar boven gesleurd en probeerde te ontsnappen, maar dat liet Warmerdam niet gebeuren. In februari meldde ze zich op advies van Schouten bij de politie. Twee maanden later heeft de vrouw aangifte gedaan tegen de voetballer, die kan rekenen op een onderzoek
naar zijn schuld.

"In Nederland duurt aangifte doen lang", aldus Schouten. "Afgelopen vrijdag heeft ze officieel aangifte gedaan tegen Donny Warmerdam, dus het onderzoek zal inmiddels gaan beginnen. Zij had bepaalde bewijslast te overleggen en de politie moet een kans van slagen hebben gezien, anders waren ze niet begonnen. Er worden nu getuigen verhoord."

De twintigjarige middenvelder speelde dit seizoen 21 wedstrijden bij Jong Ajax. Warmerdam pendelt dit seizoen tussen de bank en de basis.
Wordt tijd om die club op te heffen en vanaf 0 opnieuw te beginnen...
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 8 april 2022 @ 02:52:39 #123
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204368231
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zegt allemaal zo weinig, bij Van Bommel dacht ik en velen met mij dat hij een goeie trainer zou worden
Het zegt niet altijd alles misschien. Geluk hoort er ook bij. Bij Bommel sloeg het allemaal wel wat door weer
pi_204368447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
PietjePukked wordt volledig afgemaakt hier.

Prachtig
Huh? Waar dan?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204368457
Waar komt toch die mythe vandaan dat Cruijf alleen maar jeugdspelers wilde? Hij was juist voorstander van aankopen die wat toevoegen

Alleen was hij tegen al die breedte aankopen die niks toevoegen
No bitch to me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')