abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204374774
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 17:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat is er links aan Fauci, eigenlijk, hij is helemaal niet links en heeft zich nooit zelfs maar als Democraat geregistreerd? Of loop je gewoon weer iedereen waar je het niet mee eens bent in een hokje te duwen? En dan in dit topic het er met de haren bijslepen.

Wat een treurig gedoe weer.
Links bepaald voor jou wat goed is. Dat doet fauci natuurlijk bij uitstek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:03:08 #277
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204374851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Natuurlijk is het doorbreken van ouderwetse, religieuze dogma's vooruitgang. Als we dat niet zouden doen, zouden jullie nog steeds heksen verbranden. Want blijkbaar was toch niet alle leven heilig volgens jouw club.
Luk toch niet zo dom vent, met je religieus gebrabbel over heksenverbrandingen.

Waar het simpelweg op neer komt is dat het morele besef dat het verkeerd is om een onschuldig leven te beëindigen bij velen hier ontbreekt.

Er worden vervolgens allerlei onzinargumenten (belang van kind, armoede, extreme voorbeelden) bijgesleept om het goed te praten. Blijkbaar is er diep van binnen toch nog enig gevoel van moraliteit dat de behoefte bestaat het goed te zien praten. Terwijl de kern van het probleem gewoon is dat het de meeste geen ene zak uitmaakt; ben je zwanger van je vriendje en wil je geen kind dan aborteer je het als een stuk stront. En kom je daar voor op dan is degene die daar voor opkomt de dader. Want hoe durf je het beestje bij de naam te noemen. De omgekeerde wereld. Je bent gewoon een laag stuk vreten als je zo met een kwetsbaar leventje omgaat.

En nee, dan heb ik het niet over vrouwen die vanuit wanhoop dit ondergaan, maar over figuren zoals hier die het normaliseren en schijnheilig met allerlei onzin argumenten het goed praten en enige vorm van behoudendheid aanvallen.

Maar ik ben ondertussen wel zo ver dat als een besef van moraliteit mij in de groep van religieuzen en platst dan beschouw ik dat maar als een compliment.
Please consider the environment before printing this post
pi_204374869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je weet niet waar dit topic over gaat, he? Of wat links is zo te zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 19:05:11 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:07:43 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204374920
Tekeer gaan over onzinargumenten en ondertussen zelf beweren dat vrouwen abortussen ondergaan en het ze geen bal uitmaakt.
Wat een empathieloze zak ben je dan die graag zijn eigen nonsens gelooft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:09:52 #280
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204374964
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:03 schreef damsco het volgende:

Waar het simpelweg op neer komt is dat het morele besef dat het verkeerd is om een onschuldig leven te beëindigen bij velen hier ontbreekt.
Waar het simpelweg op neerkomt is dat jij blijkbaar cognitief niet in staat bent om e.e.a. in perspectief te plaatsen.

quote:
Blahblahyaddayadda
Ik heb alle hysterische onzin, ten behoeve van de leesbaarheid, even weggehaald.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:10:19 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204374974
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja dat kan best, dat ze zich inzetten voor een beter leven van die kindjes, maar het zijn ook republikeinen en die zeggen dop je eigen boontjes maar lekker.

Het zijn jouw blaren. Waarom moet het ongeboren vrucht daar voor vermoord worden.

Dat de vrouw onvoldoende gesteund wordt dat wil ik best met je delen maar dat is toch echt stap 2.

An sich is het voor veel mensen gewoon of ze het wel okay vinden dat er een abortus plaats kan vinden. Die discussie is veel basaler.
Eerst het probleem oplossen, voor we het symptoom (abortus) aanpakken.
Resistance is futile.
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:45:28 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204375432
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Links is een spookbeeld, en eentje die ervoor zorgt dat Jan Modaal nog wat harder van achter wordt genomen door rechts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:46:50 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204375451
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:03 schreef damsco het volgende:

[..]
Luk toch niet zo dom vent, met je religieus gebrabbel over heksenverbrandingen.

Er worden vervolgens allerlei onzinargumenten (belang van kind, armoede, extreme voorbeelden) bijgesleept om het goed te praten. Blijkbaar is er diep van binnen toch nog enig gevoel van moraliteit dat de behoefte bestaat het goed te zien praten. Terwijl de kern van het probleem gewoon is dat het de meeste geen ene zak uitmaakt; ben je zwanger van je vriendje en wil je geen kind dan aborteer je het als een stuk stront. En kom je daar voor op dan is degene die daar voor opkomt de dader. Want hoe durf je het beestje bij de naam te noemen. De omgekeerde wereld. Je bent gewoon een laag stuk vreten als je zo met een kwetsbaar leventje omgaat.

En nee, dan heb ik het niet over vrouwen die vanuit wanhoop dit ondergaan, maar over figuren zoals hier die het normaliseren en schijnheilig met allerlei onzin argumenten het goed praten en enige vorm van behoudendheid aanvallen.

Maar ik ben ondertussen wel zo ver dat als een besef van moraliteit mij in de groep van religieuzen en platst dan beschouw ik dat maar als een compliment.
Nog interesse in die donatie? Hoop kwetsbare levens die er al zijn zouden er dankbaar om zijn. Hit me up, bro.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:54:39 #284
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204375581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Waar het simpelweg op neerkomt is dat jij blijkbaar cognitief niet in staat bent om e.e.a. in perspectief te plaatsen.
[..]
Ik heb alle hysterische onzin, ten behoeve van de leesbaarheid, even weggehaald.
:') zeg dan niks
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:56:17 #285
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204375606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog interesse in die donatie? Hoop kwetsbare levens die er al zijn zouden er dankbaar om zijn. Hit me up, bro.
Ga jij je nu maar eens eerst om het leven bekommeren in plaats van je drang om abortus te propaganderen.
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:58:21 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204375642
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:56 schreef damsco het volgende:

[..]
Ga jij je nu maar eens eerst om het leven bekommeren in plaats van je drang om abortus te propaganderen.
Ja, dat doe ik dus... vooral met leven dat er al is, zeg maar.

Verder propagandeer ik niets; ik zeg dat ik mij geheel kan vinden in abortus wanneer een vrouw slachtoffer is geworden van incest of verkrachting, of wanneer haar eigen leven in gevaar is.

Ik snap dat je conform de Amerikaanse Evangelical methode iedereen die hier wat genuanceerder over denkt weg wil zetten als babymoordenaar die ook nog eens heel erg geniet om met allerlei horror-apparatuur aan de slag te gaan wanneer er ergens een bolle buik in beeld komt, maar de realiteit is wat minder zwart-wit.

Verder is het verre van een compliment dat je in die hoek geplaatst wordt. Hypocrisie is daar zowat uitgevonden. Pro-life, maar wel pro-doodstraf en tegen betaalbare Health Care, en natuurlijk helemaal leip van wapens.

Dertien in een dozijn, deze damsco's... oh wat zijn ze betrokken en moreel bezig... totdat het een kwartje meer kost wanneer zo'n kind er is. Dan is het ineens 'niet mijn probleem' en had die 'k*thoer haar benen maar dicht moeten houden', niet?

[ Bericht 7% gewijzigd door EttovanBelgie op 08-04-2022 20:03:31 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 april 2022 @ 20:09:28 #287
Why is all the rum gone?
pi_204375781
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:54 schreef damsco het volgende:

[..]
:') zeg dan niks
Je praat wartaal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 8 april 2022 @ 20:14:26 #288
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204375841
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je praat wartaal.
Liever wartaal uitslaan dan abortus te moeten verdedigen. Wat een figuur ben je dan :')
  vrijdag 8 april 2022 @ 20:17:53 #289
Why is all the rum gone?
pi_204375869
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:14 schreef damsco het volgende:

[..]
Liever wartaal uitslaan dan abortus te moeten verdedigen. Wat een figuur ben je dan :')
In ieder geval een stuk minder kortzichtig en bekrompen als jij.
  vrijdag 8 april 2022 @ 20:19:57 #290
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204375898
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat doe ik dus... vooral met leven dat er al is, zeg maar.

Verder propagandeer ik niets; ik zeg dat ik mij geheel kan vinden in abortus wanneer een vrouw slachtoffer is geworden van incest of verkrachting, of wanneer haar eigen leven in gevaar is.

Ik snap dat je conform de Amerikaanse Evangelical methode iedereen die hier wat genuanceerder over denkt weg wil zetten als babymoordenaar die ook nog eens heel erg geniet om met allerlei horror-apparatuur aan de slag te gaan wanneer er ergens een bolle buik in beeld komt, maar de realiteit is wat minder zwart-wit.

Verder is het verre van een compliment dat je in die hoek geplaatst wordt. Hypocrisie is daar zowat uitgevonden. Pro-life, maar wel pro-doodstraf en tegen betaalbare Health Care, en natuurlijk helemaal leip van wapens.

Dertien in een dozijn, deze damsco's... oh wat zijn ze betrokken en moreel bezig... totdat het een kwartje meer kost wanneer zo'n kind er is. Dan is het ineens 'niet mijn probleem' en had die 'k*thoer haar benen maar dicht moeten houden', niet?
Er is niks mis met het opkomen voor het leven. Ik zal abortus altijd afkeuren; je kan de boom in.
  vrijdag 8 april 2022 @ 20:21:09 #291
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204375910
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
In ieder geval een stuk minder kortzichtig en bekrompen als jij.
Liever kortzichtig en bekrompen dan het normaal vinden een jong leven te beëindigen.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 20:23:54 #292
5428 crew  miss_sly
pi_204375935
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:21 schreef damsco het volgende:

[..]
Liever kortzichtig en bekrompen dan het normaal vinden een jong leven te beëindigen.
Het is nog geen leven, het is leven in potentie.
Succes met het in leven houden van dat jonge leven buiten de baarmoeder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 april 2022 @ 20:30:18 #293
Why is all the rum gone?
pi_204375981
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:21 schreef damsco het volgende:

[..]
Niemand vindt het 'normaal', maar zoals ik al eerder zei, jij bent cognitief niet in staat om e.e.a. in perspectief te plaatsen. Dat je kortzichtig en bekrompen bent, was 30 reacties geleden al duidelijk. Maar gelukkig zijn er niet genoeg van 'jullie' om in Nederland abortus te verbieden.
  vrijdag 8 april 2022 @ 20:41:40 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204376098
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:19 schreef damsco het volgende:

[..]
Er is niks mis met het opkomen voor het leven. Ik zal abortus altijd afkeuren; je kan de boom in.
Dat je echt denkt daarvoor op te komen is al tragisch genoeg
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 april 2022 @ 20:50:38 #295
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204376199
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat je echt denkt daarvoor op te komen is al tragisch genoeg
Ik zou het willen omdraaien: dat jij denkt er voor op te komen terwijl je de personen die er daadwerkelijk voor opkomen aanvalt en je tegelijkertijd abortus vergoelijkt is pas tragisch. Of je erkent dat je er helemaal niet voor het leven opkomt, dan ben je tenminste eerlijk, maar weet men waar jij en je vriendjes hier voor staan: humanistisch gebral.
pi_204376274
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:50 schreef damsco het volgende:

[..]
Ik zou het willen omdraaien: dat jij denkt er voor op te komen terwijl je de personen die er daadwerkelijk voor opkomen aanvalt en je tegelijkertijd abortus vergoelijkt is pas tragisch. Of je erkent dat je er helemaal niet voor het leven opkomt, dan ben je tenminste eerlijk, maar weet men waar jij en je vriendjes hier voor staan: humanistisch gebral.
Humanistisch gebral? Nou, dat is wel HEEEEL erg. Wat is humanisme ook al weer, weet je dat ook of roep je maar wat? Zo niet, ga dit maar eens lezen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Humanisme

Ik noem mij heel, heel graag een humanist.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 20:58:32 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 20:59:15 #297
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204376298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Niemand vindt het 'normaal', maar zoals ik al eerder zei, jij bent cognitief niet in staat om e.e.a. in perspectief te plaatsen. Dat je kortzichtig en bekrompen bent, was 30 reacties geleden al duidelijk. Maar gelukkig zijn er niet genoeg van 'jullie' om in Nederland abortus te verbieden.
Nee jij bent het toonbeeld van perspectief tonen. Ga eens lekker in de spiegel kijken.

Fijn dat je het tenminste niet normaal vindt; nu nog het vermogen hebben om de link te leggen dat er dan ook mensen zijn die onder geen beding het moreel juist vinden dat je het leven van een klein kwetsbaar mensje beëindigd.

Maar nee; dan kom jij aan met heksenverbrandingen en andere prietpraat. Over kortzichtig gesproken.
pi_204376310
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:19 schreef damsco het volgende:

[..]
Prima, dan moet jij vooral geen abortus nemen. Oh...wacht...dat kon je toch al niet? Probleem opgelost.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 21:01:29 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:02:27 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204376341
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:50 schreef damsco het volgende:

[..]
'Voor het leven opkomen' behelst wat meer dan op een forum roepen dat je tegen abortus bent. Doet me altijd beetje denken aan de Henk Bres methode... "Wei zijn teguh pedofieluh!" Goh, echt Henk? Wat goed, zeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:04:36 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204376364
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:59 schreef damsco het volgende:

[..]
Nee jij bent het toonbeeld van perspectief tonen. Ga eens lekker in de spiegel kijken.

Fijn dat je het tenminste niet normaal vindt; nu nog het vermogen hebben om de link te leggen dat er dan ook mensen zijn die onder geen beding het moreel juist vinden dat je het leven van een klein kwetsbaar mensje beëindigd.

Maar nee; dan kom jij aan met heksenverbrandingen en andere prietpraat. Over kortzichtig gesproken.
De hamvraag: ga je ook betalen voor die kleine kwetsbare mensjes als ze er eenmaal zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')