abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2022 @ 14:28:40 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_204348672
Aanvullingen voor de OP zijn welkom :)
disclaimer
  woensdag 6 april 2022 @ 14:30:21 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_204348692
Vandaag toch weer jackpot. Plastic uitdeelzakje met daarin 3 kleine zakjes haribo, 3 paaseitjes, 1 lollie en een plastic speelmeukje. Want je zou maar eens te weinig hebben.
disclaimer
  woensdag 6 april 2022 @ 14:31:30 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204348708
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:30 schreef SQ het volgende:
Vandaag toch weer jackpot. Plastic uitdeelzakje met daarin 3 kleine zakjes haribo, 3 paaseitjes, 1 lollie en een plastic speelmeukje. Want je zou maar eens te weinig hebben.
Zes keer snoep? Van 1 kind? -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 6 april 2022 @ 14:33:10 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_204348733
Ja, was 1 traktatie, in de kleutergroep.
disclaimer
pi_204348848
Zo dan :D Jip had laatst ook wel een grote traktatie gekregen: zakje popcorn, een paar spekjes, een berencakeje met chocolade erin, een knijpfruitje en een bellenblaas. Op de peutergroep van een kindje dat 4 werd :D
pi_204348864
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:42 schreef Aure het volgende:
Zo dan :D Jip had laatst ook wel een grote traktatie gekregen: zakje popcorn, een paar spekjes, een berencakeje met chocolade erin, een knijpfruitje en een bellenblaas. Op de peutergroep van een kindje dat 4 werd :D
Kinderen zijn tegenwoordig al veel te vadsig.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:43:50 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_204348867
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:42 schreef Aure het volgende:
Oh my, 5 traktaties in 1 :')
disclaimer
  woensdag 6 april 2022 @ 14:48:38 #8
208890 June.
Seriously?
pi_204348918
Blij dat hier die meuk allemaal niet zo is. Meestal dingen die meteen kunnen worden opgegeten of dingen die toch wel opgaan, zoals 2 kleine stoepkrijtjes ofzo. Maar lang niet iedereen trakteert op de kdv groep van draak trouwens :+
Shine bright like a diamond.
pi_204348983
Ik geef dus wel 'meuk' :P Otis gaf dit jaar zo'n houten handvlieger en doosje rozijntjes. En Jip heeft tot nu toe een houten speelfiguur, mini play doh+rozijntjes en minikleurboekje+krijtjes gegeven. En bellenblaas toen Otis werd geboren :+

Maar ik word daar zelf wel meer blij van dan snoep. En die kleine kartonnen boekjes worden hier heel graag gelezen door de kinderen :D Otis is er momenteel helemaal gek op. Gelukkig hebben we er minstens 12 :+
pi_204349347
Mijn dochter heeft deze laatste getrakteerd in groep 4:

https://www.kinder.com/nl/nl/kinder-delice

Lekker en zoet, zoals het hoort! En zeer betaalbaar bij Kruidvat.
PWBF
pi_204349370
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:55 schreef Aure het volgende:
Ik geef dus wel 'meuk' :P Otis gaf dit jaar zo'n houten handvlieger en doosje rozijntjes. En Jip heeft tot nu toe een houten speelfiguur, mini play doh+rozijntjes en minikleurboekje+krijtjes gegeven. En bellenblaas toen Otis werd geboren :+

Maar ik word daar zelf wel meer blij van dan snoep. En die kleine kartonnen boekjes worden hier heel graag gelezen door de kinderen :D Otis is er momenteel helemaal gek op. Gelukkig hebben we er minstens 12 :+
irritant is dat... dan ligt het na 1 dag alweer te verstoffen op de slaapkamers en kan ik het een paar maanden later weggooien... inmiddels al zoveel van die prulletjes waar niks mee wordt gedaan weg moeten kieperen.
PWBF
  woensdag 6 april 2022 @ 16:02:33 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204349706
Ik vind bellenblaas of een kleurboek geen meuk, maar 'speeltjes' wel.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204349874
Haha hier ook van de spulletjes bij een traktatie :') mijn oudste vorig jaar in groep 1 een lego bouwpakketje en zakje popcorn. Bij haar afscheid op de psz een klaparmband (die goed in de smaak viel bij de kinderen overigens) en een cakeje en bij de kinderopvang een vingerpopje met knijpfruit.

Mijn jongste bij de kinderopvang een speeldiertje met rozijntjes. En voor haar aanstaande afscheid op de opvang ga ik regenboog stoepkrijt maken in de vorm van een ijsje, met een cakeje erbij.
  woensdag 6 april 2022 @ 17:45:51 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_204350675
Bellenblaas vind ik misschien nog wel het ergste. Vooral als ze net met een nieuw duur shirt naar school zijn en ik het dan vervolgens weer kan afschrijven vanwege de glycerinevlekken.
Maar ja, iedereen heeft zijn eigen definitie van wat leuk of normaal is, dat blijkt wel uit zulke topics :P
Ik hang waarschijnlijk wat te veel naar de karige kant van het spectrum, maar er zijn genoeg ouders die dat ruimschoots compenseren qua hoeveelheden snoep en prullen, zo blijft het universum in balans :+
disclaimer
  woensdag 6 april 2022 @ 17:57:58 #15
208890 June.
Seriously?
pi_204350802
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind bellenblaas of een kleurboek geen meuk, maar 'speeltjes' wel.
Nee ik ook niet, dat valt bij mij ook onder dingen die 'op' gaan.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 6 april 2022 @ 18:28:40 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204351158
Ik zie niet in waarom het en een speeldiertje en rozijnen moet zijn. Wat is er mis met één van de twee?

Een lego bouwpakketje vind ik op zichzelf al veel. Hoeveel kost dat wel niet? Laat staan met nog eens popcorn er bij.

Kinderen zijn niet opeens veranderd sinds we zelf jong waren en we zeer content waren met een onversierd zakje chips. Het zijn de ouders die veranderd zijn en overconsumptie met de paplepel er in gieten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204351198
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef laziness het volgende:
Ik zie niet in waarom het en een speeldiertje en rozijnen moet zijn. Wat is er mis met één van de twee?

Een lego bouwpakketje vind ik op zichzelf al veel. Hoeveel kost dat wel niet? Laat staan met nog eens popcorn er bij.

Kinderen zijn niet opeens veranderd sinds we zelf jong waren en we zeer content waren met een onversierd zakje chips. Het zijn de ouders die veranderd zijn en overconsumptie met de paplepel er in gieten.
Helemaal mee eens.
pi_204351289
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:55 schreef Aure het volgende:

Leuk, dit is ook precies wat die van mij de afgelopen jaren hebben uitgedeeld.

Ik vind het leuk om traktaties te maken. Er is niks mis met een diertje én rozijntjes. Ik vind dat zelfs te weinig, bij ons gaat er meer bij. Bij een verjaardag hoort een traktatie.

Gelukkig mag iedereen zelf weten wat ze trakteren. En iedereen heeft een eigen budget waar ze zich aan houden. Dat gaat verder niemand wat aan.
Protège moi de mes désirs.
pi_204351669
Nou ik kreeg ook wel versierde traktaties hoor, volgens mij wel meestal iets eetbaars inderdaad en geen spulletjes. Ik weet nog dat ik zelf een keer cupcakes in de vorm van ijsjes heb gemaakt met mijn vader.

En er is niks mis met één van de twee qua rozijntjes of een speeltje. Maar ik vind ook niks mis met wel beiden geven. Voor mij zelf zijn twee dingen wel de max en wat een ander doet moet ie zelf weten :P
pi_204352957
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef laziness het volgende:

Ik verwerk een cadeautje en iets eetbaars altijd in 1 geheel, het diertje droeg bijvoorbeeld de rozijntjes op de rug. Dat vinden mijn kinderen leuk, en ik vind het leuk om te doen. Ik denk dat ik er nog nooit iemand mee heb geschaad ;)

Voor wat betreft vroeger, bij kinderfeestjes werden uitdeelzakjes vol snoepgoed meegegeven, over overdaad gesproken. En traktaties bestonden juist vaak uit bijvoorbeeld chipskettingen met dropsleutels, grote spekcijfers met snoepjes erbij, etc. Dat vind ik niet minder 'overdreven' dan een combinatie van een lekkernij met een kleinigheidje. Het is maar net hoe je het bekijkt.
pi_204353063
Wat @Aure zegt, zo'n klein boekje vind ik dan nog wel leuk. Heb er tot nu 1 gehad bij een traktatie en we kijken er soms in.

Maar het gros van de speeltjes die ik zie (vooral bij mijn oudste), daar wordt al heel snel niet meer naar om gekeken en belanden ook vrij snel in de prullenbak. En ik ben eigenlijk wel zeker dat dat bij een boel kinderen zo is. Daarom bespaar ik mij de moeite en het geld.

Maar als iemand dat leuk vindt, speeltjes enzo, gewoon lekker doen :)
  woensdag 6 april 2022 @ 21:00:19 #22
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204353158
Ik kan me best voorstellen dat je het als ouder leuk vindt om helemaal los te gaan op een traktatie hoor. Moet je ook helemaal zelf weten, voor zover het past binnen het beleid van school of de opvang uiteraard.
Maar ik ben wel blij dat er in dit topic ook een goed tegengeluid wordt gegeven, dat er genoeg ouders niet zitten te wachten op die 80e bellenblaas of stuiterbal. Of wat ook zo erg is: ballonnen. T is zeg maar niet dat je op het schoolplein je afgrijzen uitspreekt als je zo’n gevulde traktatiemand voorbij ziet komen. :') Ik ben ook zo’n iemand met een NEE NEE sticker op de voordeur. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 6 april 2022 @ 21:20:40 #23
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204353442
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 21:00 schreef Mariposas het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je het als ouder leuk vindt om helemaal los te gaan op een traktatie hoor. Moet je ook helemaal zelf weten, voor zover het past binnen het beleid van school of de opvang uiteraard.
Maar ik ben wel blij dat er in dit topic ook een goed tegengeluid wordt gegeven, dat er genoeg ouders niet zitten te wachten op die 80e bellenblaas of stuiterbal. Of wat ook zo erg is: ballonnen. T is zeg maar niet dat je op het schoolplein je afgrijzen uitspreekt als je zo’n gevulde traktatiemand voorbij ziet komen. :') Ik ben ook zo’n iemand met een NEE NEE sticker op de voordeur. :P
Er is inderdaad al zooi genoeg op de wereld. De action leegkopen met vervuilende zooi omdat de ouders tegen elkaar op moeten bieden.
Voor de kinderen zelf is een traktatie echt niet leuker omdat er een stuk speelgoed bij zit. Of 3 zakjes uitdeelsnoep.

Maar goed, je ziet dit tegenwoordig aan meer dingen. Ouders die leraren aan het begin, aan het einde en op juffen en meesterdag trakteren op plakken chocola en mokken met het hoofd van hun kind erop :') . Allemaal meer compensatie gedrag vanuit ouders waar de kinderen in meegezogen worden.

En als er hulpouders gezocht worden voor sportdagen of transport naar de speeltuin of bibliotheek, is iedereen druk en heeft geen tijd.
pi_204356274
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:40 schreef arvensis het volgende:

[..]
Leuk, dit is ook precies wat die van mij de afgelopen jaren hebben uitgedeeld.

Ik vind het leuk om traktaties te maken. Er is niks mis met een diertje én rozijntjes. Ik vind dat zelfs te weinig, bij ons gaat er meer bij. Bij een verjaardag hoort een traktatie.

Gelukkig mag iedereen zelf weten wat ze trakteren. En iedereen heeft een eigen budget waar ze zich aan houden. Dat gaat verder niemand wat aan.
Eten gaan tenminste nog op, met prulletjes zadel je andere mensen op met jouw overconsumptie. En omdat het bij andere kinderen in andere huizen belandt gaat het die ouders zeker wel wat aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 07-04-2022 09:42:42 ]
PWBF
  donderdag 7 april 2022 @ 09:25:16 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204356318
+ daarbij is het een rat-race. Langzaamaan wordt het gekker en gekker waardoor mensen met een lager niet meer mee kunnen en de kinderen uit dergelijke gezinnen met de nek aangekeken worden. "Want Henkie trakteert alleen een zakje chips. Wat een armoeleier :') ".

Zelfde met kinderfeestjes. Organiseer je een leuk kinderfeestje met alles op en aan. Maar zonder over de top snoepzak aan het einde. Zit je naar 6 ontevreden snoetjes te kijken, want "we krijgen niet eens een snoepzak mee". Echt nondeju... waar zijn we mee bezig 8)7 .
En het zijn niet de kinderen die je hier wat kan verwijten. Het zijn ons, ouders, die geen maat meer kunnen houden.
pi_204356611
Het lijkt wel dat over top in elkaar gekunstelde traktaties passé zijn en dat een speeltje dat vervangt.

Hoewel ik de traktaties simpel hou, vind ik het altijd wel leuk om de mand te versieren waarin de traktaties zitten.

Feestjes hou ik ook simpel. Mijn dochter zei laatst dat ze haar feestje wilde vieren in jump XL. Een uurtje springen met onbeperkt siroop (slim, want tijdens zo'n uurtje springen wordt er nauwelijks wat gedronken), 15 euro per kind. Leuk bedacht, maar nee.
Ik heb het geluk dat ze in de zomer jarig is, dus we kunnen net zo makkelijk naar een grote speeltuin in de buurt. 1 euro per kind, ijsje erbij en ze zijn zo 2 uur onder de pannen. Thuis nog schminken ofzo en een filmpje kijken op Netflix en het feestje is rond.

Ik denk dat de uitbundigheid van traktaties en feestjes ook ligt aan de opvoeding en achtergrond van de ouders.
pi_204356663
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik denk dat de uitbundigheid van traktaties en feestjes ook ligt aan de opvoeding en achtergrond van de ouders.
Ik moet dan altijd terugdenken aan de Avondvierdaagse van een paar jaar geleden. De meeste kinderen kregen op de laatste avond gewoon een bosje bloemen en een normale zak snoep. De kinderen van de basisschool uit de blanke tokkiewijk van Utrecht (Sterrenwijk) waren echter behangen met gigantische zakken snoep en sleepten enorme cadeaus met zich mee. Ondertussen waren de begeleidende ouders een groep zwangere én rokende moeders die een buggy met kind voortduwden... :D
PWBF
pi_204357000
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik moet dan altijd terugdenken aan de Avondvierdaagse van een paar jaar geleden. De meeste kinderen kregen op de laatste avond gewoon een bosje bloemen en een normale zak snoep. De kinderen van de basisschool uit de blanke tokkiewijk van Utrecht (Sterrenwijk) waren echter behangen met gigantische zakken snoep en sleepten enorme cadeaus met zich mee. Ondertussen waren de begeleidende ouders een groep zwangere én rokende moeders die een buggy met kind voortduwden... :D
Nouja, ik wil niet zeggen dat alle uitbundige feestjes e.d. van tokkies afkomen :D

Maar als er vroeger verjaardagen groots gevierd werden is het logisch dat zoiets doorgegeven wordt aan de kinderen.
pi_205474776
Weet iemand een leuke maar simpele traktatie voor op het kdv? Kinderen in de groep zijn 1,5 tot 3 jaar.

Ik dacht in eerste instantie een uitdeelboekje te doen met een knijpfruitje eraan vast, maar A. heeft de laatste tijd meerdere boekjes gekregen bij de traktaties. Er waren meer ouders die dat idee hadden :P Ik wil overschakelen naar wat anders, maar ik ben zó niet goed in het bedenken van zoiets.

Dus, ideetjes? :P
  woensdag 27 juli 2022 @ 20:32:25 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205474944
Banaan met een aapje eraan?

KuikenGuppy
pi_205474955
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:32 schreef Burdie het volgende:
Banaan met een aapje eraan?

[ afbeelding ]
Dat vind ik een perfect idee. Lekker makkelijk ook. Even kijken waar ik die aapjes kan vinden.
pi_205474958
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand een leuke maar simpele traktatie voor op het kdv? Kinderen in de groep zijn 1,5 tot 3 jaar.

Ik dacht in eerste instantie een uitdeelboekje te doen met een knijpfruitje eraan vast, maar A. heeft de laatste tijd meerdere boekjes gekregen bij de traktaties. Er waren meer ouders die dat idee hadden :P Ik wil overschakelen naar wat anders, maar ik ben zó niet goed in het bedenken van zoiets.

Dus, ideetjes? :P
De meeste dingen gaan hier de vuilnisbak in, dus zonde. Boekjes krijgen wij amper, dat zou ik ok vinden. Wij verzuipen in de bellenblaas. Laatst was het een stempel met gewone inkt. Ja doei :D
Stoepkrijt vind ik ook nog onschuldig, dat gaat op of breekt zodanig dat het weg kan.
Wij hebben vorige keer gewoon twee eetbare dingen gedaan: 1 gezond en 1 iets minder namelijk een mandarijn en een doosje rozijntjes (die met een wit laagje van de hema). Ze waren allemaal tevreden aan het eten tijdens het vieren :)
  woensdag 27 juli 2022 @ 20:35:45 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205474985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat vind ik een perfect idee. Lekker makkelijk ook. Even kijken waar ik die aapjes kan vinden.
Die op de foto zijn van Ikea.
KuikenGuppy
pi_205475043
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:33 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
De meeste dingen gaan hier de vuilnisbak in, dus zonde. Boekjes krijgen wij amper, dat zou ik ok vinden. Wij verzuipen in de bellenblaas. Laatst was het een stempel met gewone inkt. Ja doei :D
Stoepkrijt vind ik ook nog onschuldig, dat gaat op of breekt zodanig dat het weg kan.
Wij hebben vorige keer gewoon twee eetbare dingen gedaan: 1 gezond en 1 iets minder namelijk een mandarijn en een doosje rozijntjes (die met een wit laagje van de hema). Ze waren allemaal tevreden aan het eten tijdens het vieren :)
Als ik de traktaties zo zie die A krijgt, ik vind het bizar. Zoveel.... Toppunt was wel het cadeautasje volgeladen met meuk en eten. Het enige wat ik leuk vond (naast de uitdeelboekjes) waren kleurpotloodjes. Die had A nog niet.
pi_205475051
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:35 schreef Burdie het volgende:

[..]
Die op de foto zijn van Ikea.
Ik ga eens kijken. Dank voor de tip :)
pi_205475166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als ik de traktaties zo zie die A krijgt, ik vind het bizar. Zoveel.... Toppunt was wel het cadeautasje volgeladen met meuk en eten. Het enige wat ik leuk vond (naast de uitdeelboekjes) waren kleurpotloodjes. Die had A nog niet.
Ik ben dan blij dat ze hier zo gek niet zijn. Mijn peuter van 2.5 geeft er ook helemaal niks om. Ik moet de traktaties zelf in zijn tas vinden want hij zegt er niks van. Het vieren bij de opvang vindt hij geweldig, zeker als ze pannenkoeken bakken. Over meuk hoor ik hem nooit.
  woensdag 27 juli 2022 @ 21:04:21 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_205475381
Je kunt ook gewoon een leuk cakeje doen ofzo. Vinden ze heerlijk :P

Weet je wat het is, ik sta elke keer weer een beetje verdrietig bij de afvalbak als ik weer een hand vol traktatiemeuk wegflikker. Ik vind het zo'n ongelooflijke verspilling :@

Het is op het kinderdagverblijf wel erger dan op school moet ik zeggen. Op het kdv hebben al die ouders nog suikervrees en gaan daarom maar spullen trakteren :D
disclaimer
  woensdag 27 juli 2022 @ 22:01:01 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205476259
Ik vind die uitdeelboekjes juist echt waardeloos. Formaat handpalm, wie leest dat nou?

Heb voor mijn jongste de laatste keer gewoon HEMA rozijnendoosjes gekocht. https://www.hema.nl/feest(...)-stuks-10213036.html

In de zomer trakteren (ik ga er van uit dat de traktatie voor binnenkort is) geeft ook de mogelijkheid om met zomerfruit iets leuks te maken, je kunt bijvoorbeeld fruit aan een stokje prikken.

Ik heb ook wel eens zelf ijsjes gemaakt (fruit in de blender, beetje kokosmelk erbij).

En ook deze watermeloen “ijsjes” waren een hit:
pi_205476474
Wij gaan voor het eerst de traktatie-traditie in. Mijn dochter wordt 16 augustus 1 en dan gaat ze ook weer naar de gastouder. Nu is het wel zo dat de gastouder zelf drie kinderen heeft (leeftijd: 7, 5 en 2), haar vriendinnetje van 13 maanden is net weg en er is net een baby van 7 maanden gestart met langzaam wennen. :D Dus eigenlijk zijn alleen de kids van de gastouder relevant voor een traktatie. Ik vind het wel leuk om iets kleins te doen wat voor uiteenlopende leeftijden leuk/lekker/geschikt is. Suggesties?
pi_205476514
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:01 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind die uitdeelboekjes juist echt waardeloos. Formaat handpalm, wie leest dat nou?

Heb voor mijn jongste de laatste keer gewoon HEMA rozijnendoosjes gekocht. https://www.hema.nl/feest(...)-stuks-10213036.html

In de zomer trakteren (ik ga er van uit dat de traktatie voor binnenkort is) geeft ook de mogelijkheid om met zomerfruit iets leuks te maken, je kunt bijvoorbeeld fruit aan een stokje prikken.
[ afbeelding ]
Ik heb ook wel eens zelf ijsjes gemaakt (fruit in de blender, beetje kokosmelk erbij).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat ik daar ook aan zat te denken. Aangezien ze al fruit krijgen bij het kdv zou ik dit moeten inpakken voor thuis. Ik weet niet of het dan nog heel lekker is.
pi_205476639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij gaan voor het eerst de traktatie-traditie in. Mijn dochter wordt 16 augustus 1 en dan gaat ze ook weer naar de gastouder. Nu is het wel zo dat de gastouder zelf drie kinderen heeft (leeftijd: 7, 5 en 2), haar vriendinnetje van 13 maanden is net weg en er is net een baby van 7 maanden gestart met langzaam wennen. :D Dus eigenlijk zijn alleen de kids van de gastouder relevant voor een traktatie. Ik vind het wel leuk om iets kleins te doen wat voor uiteenlopende leeftijden leuk/lekker/geschikt is. Suggesties?
Misschien iets voor daar? Een voorleesboek?
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 27 juli 2022 @ 22:59:00 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205476983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik daar ook aan zat te denken. Aangezien ze al fruit krijgen bij het kdv zou ik dit moeten inpakken voor thuis. Ik weet niet of het dan nog heel lekker is.
Ik heb wel eens zomerfruitspies gedaan(niet eens zo’n toffe regenboog) en dat aten ze toen op het fruitmoment.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 juli 2022 @ 23:01:46 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205477008
Mijn jongste trakteerde met de eerste verjaardag niks. Babygroep dus geen eer aan te behalen en ik ben ook echt allergisch voor die kleine cadeautjes die gelijk kapot gaan / kwijtraken / verspilling zijn. Ze hebben hem een muts op gezet en gezongen.

Mijn kleuter trakteerde zelfgebakken cakejes. Niet superweinig werk, wel heel leuk om te doen en lekker samen mee in de weer geweest.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205477074
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Even overleggen met kdv! Hier eten ze fruittraktaties tijdens het fruitmoment.
  woensdag 27 juli 2022 @ 23:10:43 #45
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205477097
Ik ben absoluut geen kenner maar was een verjaardag tijdens je jeugd niet een dag dat al die regels even niet meer van toepassing waren?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 27 juli 2022 @ 23:14:00 #46
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205477124
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, ik wil na het lezen van deze post graag slachtofferhulp. DM's zijn welkom.
  woensdag 27 juli 2022 @ 23:14:47 #47
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205477133
Oh, ik kwam per ongeluk weer in OUD terecht. Mijn fout.
  donderdag 28 juli 2022 @ 08:19:44 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205478118
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:01 schreef Mariposas het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Scherpe prikkers mogen hier niet, net als traktaties die meteen op moeten en geen fruit zijn. Ze eten dus een doosje rozijntjes oid niet op, maar nemen het mee naar huis.

En die boekjes vindt mijn dreumes fantastisch. Zit hij echt vaak te lezen, kan hij goed zelf vasthouden... ideaal O+
  donderdag 28 juli 2022 @ 12:29:17 #49
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205479992
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Scherpe prikkers mogen hier niet, net als traktaties die meteen op moeten en geen fruit zijn. Ze eten dus een doosje rozijntjes oid niet op, maar nemen het mee naar huis.

En die boekjes vindt mijn dreumes fantastisch. Zit hij echt vaak te lezen, kan hij goed zelf vasthouden... ideaal O+
Daarom schrijf ik ook stokje, en niet een prikker. :! Overigens kunnen de leidsters ook prima de prikkers met fruit presenteren en het daarna per kind eraf schuiven en op een bordje leggen voor het kind.
Ik weet overigens niet waarom je reageert op mijn suggesties voor Sunshine1982. Deze opties hebben geen betrekking op de regels bij jouw opvang. Het lijkt me evident dat je kijkt naar wat mag en handig is bij je opvang. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mariposas op 28-07-2022 12:44:43 ]
  donderdag 28 juli 2022 @ 12:38:48 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_205480047
Mijn dreumes zou zo teleurgesteld zijn als hij in zo'n watermeloen "ijsje" zou happen _O-

Maar die staat ook te dansen naast de vriezer als het woord "ijsje" ergens valt :')

Ik vind het idee zelf wel heel leuk trouwens!
disclaimer
  donderdag 28 juli 2022 @ 12:40:56 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_205480060
En wat een strikte regelgeving joh. Hier krijgen ze gewoon de cakejes en koekjes meteen. Denk ook niet dat mijn dreumes het zou accepteren als hij die niet krijgt. Hij is nogal emotioneel betrokken bij voedsel. :')

Heb wel eens snoepjes gekregen maar die gaan idd in de tas. Mijn oudste kijkt elke dag even in de kdv tas of er iets te scoren valt :')
disclaimer
  donderdag 28 juli 2022 @ 15:36:46 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205481656
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 12:29 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Daarom schrijf ik ook stokje, en niet een prikker. :! Overigens kunnen de leidsters ook prima de prikkers met fruit presenteren en het daarna per kind eraf schuiven en op een bordje leggen voor het kind.
Ik weet overigens niet waarom je reageert op mijn suggesties voor Sunshine1982. Deze opties hebben geen betrekking op de regels bij jouw opvang. Het lijkt me evident dat je kijkt naar wat mag en handig is bij je opvang. ;)
Het was bedoeld als tip voor Sunshine om even te checken wat er wel en niet mag. Sorry hoor dat dat voor jou evident is, maar ik had bij de oudste echt niet bedacht dat prikkertjes niet of wel zouden kunnen mogen.

@SQ: ik vind dat juist wel fijn. Onze jongste heeft koemelkallergie en zou dan dus regelmatig buiten de boot vallen omdat andere kindjes dan fancy koekjes en cakejes krijgen en hij het moet doen met een koemelkvrij biscuitje of cracker. Bovendien trakteren er soms wel drie kindjes op een dag of geven ouders idiote hoeveelheden koek mee.

De kindjes zien volgens mij die hele traktatie ook niet eens, iig niet bij de baby's. Ze vieren het met een kroon en een liedje en een cadeautje en die traktaties gaan rchtstreeks in de tassen.
pi_205482304
We gaan vanavond even naar de Ikea voor de aapjes. Volgens vriend kunnen donkere kindjes uit de groep of de ouders hier aanstoot aan geven. Aan de traktatie op zich dus. Ik twijfel weer. Wat vinden jullie?
pi_205482576
Hier heb ik meerdere keren op het kdv één bellenblaastaart gemaakt. Gewoon bellenblaas in een rondje zetten, en twee laagjes bellenblaas erop. Lintje eromheen en in de taart iets voor de juffen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 17:30:51 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205482583
nemen of geven? (die aanstoot). Lijkt me sterk als iedereen zo'n aapje krijgt, trouwens.

Ik vind het wel een tikkeltje overdreven, zo'n heel poppetje erbij. (en ook wel van de categorie 'waar moeten we dat allemaal weer laten, en goedkoop geproduceerd (wie is daarvoor uitgebuit?)'). Maar ik mag eigenlijk niks zeggen, heb me vroeger vaak genoeg tamelijk extreem uitgesloofd om er iets leuks van te maken. ;)
in de haak.
pi_205482709
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 17:30 schreef trui het volgende:
nemen of geven? (die aanstoot). Lijkt me sterk als iedereen zo'n aapje krijgt, trouwens.

Ik vind het wel een tikkeltje overdreven, zo'n heel poppetje erbij. (en ook wel van de categorie 'waar moeten we dat allemaal weer laten, en goedkoop geproduceerd (wie is daarvoor uitgebuit?)'). Maar ik mag eigenlijk niks zeggen, heb me vroeger vaak genoeg tamelijk extreem uitgesloofd om er iets leuks van te maken. ;)
Uitsloven en traktaties is een combinatie dat niet bij me past vrees ik.
Ik ben eruit, ik ga dit maken. Ook makkelijk :P

pi_205485010
Hier een keer zakjes knijpfruit getrakteerd met een op gekleurd papier uitgeprint dier er op. Was ook snel safe en simpel. En ik denk dat ie zonder dat dier net zo leuk was.. maar ja het gevoel er toch iets van/bij te moeten maken toen
pi_205485079
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:49 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een keer zakjes knijpfruit getrakteerd met een op gekleurd papier uitgeprint dier er op. Was ook snel safe en simpel. En ik denk dat ie zonder dat dier net zo leuk was.. maar ja het gevoel er toch iets van/bij te moeten maken toen
Bij A. in de groep heb ik geen idee wie welk kind is, en al helemaal niet wie de ouders zijn. En dat zullen ze ook vast bij A en mij hebben. Dus de druk om wat meer te doen voel ik niet echt.
pi_205519549
N. gaat voor het laatst naar het kdv, daarna heb ik ze allebei op school zitten ( :o :'( O+ ). De 'afscheids' traktaties voor de kindjes heb ik al, maar heeft iemand ideeën wat ik de leidsters van het kinderdagverblijf kan geven? Ik vind het best lastig. Ideeën meer dan welkom!

En geef ik alle leidsters iets of alleen de leidsters van de groep waar ze zit?
Ter illustratie bij ons kdv hebben ze een babygroep, totaal 5 leidsters. 2 werken er al heel lang en die hebben ook mijn oudste dochter nog op de groep gehad, dus die twee wil ik sowieso uitgebreid bedanken O+. De andere 3 op de babygroep zijn nieuw en ken ik niet (temeer omdat mijn dochter sowieso dus niet op die groep zit).

Op de eigen groep van mijn dochter zitten momenteel 3 leidsters, 2 daarvan is ze heel gek mee en 1 is net gestart geloof ik en ken ik dus ook niet.

Ik wil dus eigenlijk een viertal leidsters sowieso een afscheidskado geven met een persoonlijk geschreven kaartje erbij. Vraag is een beetje wat doe ik met de rest, kan ik daar een kleinigheidje voor achterlaten? Of is het raar als ik daar onderscheid in maak?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 augustus 2022 @ 10:38:57 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205520148
Ik zou voor een boek voor op de groep gaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 1 augustus 2022 @ 10:49:59 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205520210
Wij hebben op het oude kdv een boek gegeven (wat ze nog niet hadden, wel even gecheckt) en een doos met allerlei lekkere smaakjes thee. De pm'ers drinken veel thee daar en waren er erg blij mee, vooral ook omdat het op gaat.
pi_205524129
Oh ja iets voor op de groep is ook leuk natuurlijk! Niet aan gedacht, thnx voor de tip. Ik heb nu iig een leuke drinkfles voor elke leidster weten te scoren (winkel had flinke sale hiero) en die ga ik lekker cliché met dropjes vullen onder het mom van 'het zit d'rop' ;). Vond het wel fijn om iets 'nuttigs' / (her)bruikbaars te geven.
pi_211119024
Normaal ben ik niet zo van de tierelantijntjes bij een traktatie, maar van de week had mijn oudste bij een traktatie een keycord met haar naam erop gekregen. Vind dat wel goed bedacht en handig!
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:15:14 #64
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_211121197
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal ben ik niet zo van de tierelantijntjes bij een traktatie, maar van de week had mijn oudste bij een traktatie een keycord met haar naam erop gekregen. Vind dat wel goed bedacht en handig!
Ik heb wel eens klaparmbandjes getrakteerd met naam erop. Werd ook gewaardeerd :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')