Zes keer snoep? Van 1 kind?quote:Op woensdag 6 april 2022 14:30 schreef SQ het volgende:
Vandaag toch weer jackpot. Plastic uitdeelzakje met daarin 3 kleine zakjes haribo, 3 paaseitjes, 1 lollie en een plastic speelmeukje. Want je zou maar eens te weinig hebben.
Kinderen zijn tegenwoordig al veel te vadsig.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:42 schreef Aure het volgende:
Zo danJip had laatst ook wel een grote traktatie gekregen: zakje popcorn, een paar spekjes, een berencakeje met chocolade erin, een knijpfruitje en een bellenblaas. Op de peutergroep van een kindje dat 4 werd
Oh my, 5 traktaties in 1quote:Op woensdag 6 april 2022 14:42 schreef Aure het volgende:
Zo danJip had laatst ook wel een grote traktatie gekregen: zakje popcorn, een paar spekjes, een berencakeje met chocolade erin, een knijpfruitje en een bellenblaas. Op de peutergroep van een kindje dat 4 werd
irritant is dat... dan ligt het na 1 dag alweer te verstoffen op de slaapkamers en kan ik het een paar maanden later weggooien... inmiddels al zoveel van die prulletjes waar niks mee wordt gedaan weg moeten kieperen.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:55 schreef Aure het volgende:
Ik geef dus wel 'meuk'Otis gaf dit jaar zo'n houten handvlieger en doosje rozijntjes. En Jip heeft tot nu toe een houten speelfiguur, mini play doh+rozijntjes en minikleurboekje+krijtjes gegeven. En bellenblaas toen Otis werd geboren
Maar ik word daar zelf wel meer blij van dan snoep. En die kleine kartonnen boekjes worden hier heel graag gelezen door de kinderenOtis is er momenteel helemaal gek op. Gelukkig hebben we er minstens 12
Nee ik ook niet, dat valt bij mij ook onder dingen die 'op' gaan.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind bellenblaas of een kleurboek geen meuk, maar 'speeltjes' wel.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef laziness het volgende:
Ik zie niet in waarom het en een speeldiertje en rozijnen moet zijn. Wat is er mis met één van de twee?
Een lego bouwpakketje vind ik op zichzelf al veel. Hoeveel kost dat wel niet? Laat staan met nog eens popcorn er bij.
Kinderen zijn niet opeens veranderd sinds we zelf jong waren en we zeer content waren met een onversierd zakje chips. Het zijn de ouders die veranderd zijn en overconsumptie met de paplepel er in gieten.
Leuk, dit is ook precies wat die van mij de afgelopen jaren hebben uitgedeeld.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:55 schreef Aure het volgende:
Ik geef dus wel 'meuk'Otis gaf dit jaar zo'n houten handvlieger en doosje rozijntjes. En Jip heeft tot nu toe een houten speelfiguur, mini play doh+rozijntjes en minikleurboekje+krijtjes gegeven. En bellenblaas toen Otis werd geboren
Maar ik word daar zelf wel meer blij van dan snoep. En die kleine kartonnen boekjes worden hier heel graag gelezen door de kinderenOtis is er momenteel helemaal gek op. Gelukkig hebben we er minstens 12
Ik verwerk een cadeautje en iets eetbaars altijd in 1 geheel, het diertje droeg bijvoorbeeld de rozijntjes op de rug. Dat vinden mijn kinderen leuk, en ik vind het leuk om te doen. Ik denk dat ik er nog nooit iemand mee heb geschaadquote:Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef laziness het volgende:
Ik zie niet in waarom het en een speeldiertje en rozijnen moet zijn. Wat is er mis met één van de twee?
Een lego bouwpakketje vind ik op zichzelf al veel. Hoeveel kost dat wel niet? Laat staan met nog eens popcorn er bij.
Kinderen zijn niet opeens veranderd sinds we zelf jong waren en we zeer content waren met een onversierd zakje chips. Het zijn de ouders die veranderd zijn en overconsumptie met de paplepel er in gieten.
Er is inderdaad al zooi genoeg op de wereld. De action leegkopen met vervuilende zooi omdat de ouders tegen elkaar op moeten bieden.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:00 schreef Mariposas het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je het als ouder leuk vindt om helemaal los te gaan op een traktatie hoor. Moet je ook helemaal zelf weten, voor zover het past binnen het beleid van school of de opvang uiteraard.
Maar ik ben wel blij dat er in dit topic ook een goed tegengeluid wordt gegeven, dat er genoeg ouders niet zitten te wachten op die 80e bellenblaas of stuiterbal. Of wat ook zo erg is: ballonnen. T is zeg maar niet dat je op het schoolplein je afgrijzen uitspreekt als je zo’n gevulde traktatiemand voorbij ziet komen.Ik ben ook zo’n iemand met een NEE NEE sticker op de voordeur.
![]()
Eten gaan tenminste nog op, met prulletjes zadel je andere mensen op met jouw overconsumptie. En omdat het bij andere kinderen in andere huizen belandt gaat het die ouders zeker wel wat aan.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:40 schreef arvensis het volgende:
[..]
Leuk, dit is ook precies wat die van mij de afgelopen jaren hebben uitgedeeld.
Ik vind het leuk om traktaties te maken. Er is niks mis met een diertje én rozijntjes. Ik vind dat zelfs te weinig, bij ons gaat er meer bij. Bij een verjaardag hoort een traktatie.
Gelukkig mag iedereen zelf weten wat ze trakteren. En iedereen heeft een eigen budget waar ze zich aan houden. Dat gaat verder niemand wat aan.
Ik moet dan altijd terugdenken aan de Avondvierdaagse van een paar jaar geleden. De meeste kinderen kregen op de laatste avond gewoon een bosje bloemen en een normale zak snoep. De kinderen van de basisschool uit de blanke tokkiewijk van Utrecht (Sterrenwijk) waren echter behangen met gigantische zakken snoep en sleepten enorme cadeaus met zich mee. Ondertussen waren de begeleidende ouders een groep zwangere én rokende moeders die een buggy met kind voortduwden...quote:Op donderdag 7 april 2022 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik denk dat de uitbundigheid van traktaties en feestjes ook ligt aan de opvoeding en achtergrond van de ouders.
Nouja, ik wil niet zeggen dat alle uitbundige feestjes e.d. van tokkies afkomenquote:Op donderdag 7 april 2022 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik moet dan altijd terugdenken aan de Avondvierdaagse van een paar jaar geleden. De meeste kinderen kregen op de laatste avond gewoon een bosje bloemen en een normale zak snoep. De kinderen van de basisschool uit de blanke tokkiewijk van Utrecht (Sterrenwijk) waren echter behangen met gigantische zakken snoep en sleepten enorme cadeaus met zich mee. Ondertussen waren de begeleidende ouders een groep zwangere én rokende moeders die een buggy met kind voortduwden...
Dat vind ik een perfect idee. Lekker makkelijk ook. Even kijken waar ik die aapjes kan vinden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:32 schreef Burdie het volgende:
Banaan met een aapje eraan?
[ afbeelding ]
De meeste dingen gaan hier de vuilnisbak in, dus zonde. Boekjes krijgen wij amper, dat zou ik ok vinden. Wij verzuipen in de bellenblaas. Laatst was het een stempel met gewone inkt. Ja doeiquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand een leuke maar simpele traktatie voor op het kdv? Kinderen in de groep zijn 1,5 tot 3 jaar.
Ik dacht in eerste instantie een uitdeelboekje te doen met een knijpfruitje eraan vast, maar A. heeft de laatste tijd meerdere boekjes gekregen bij de traktaties. Er waren meer ouders die dat idee haddenIk wil overschakelen naar wat anders, maar ik ben zó niet goed in het bedenken van zoiets.
Dus, ideetjes?
Die op de foto zijn van Ikea.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat vind ik een perfect idee. Lekker makkelijk ook. Even kijken waar ik die aapjes kan vinden.
Als ik de traktaties zo zie die A krijgt, ik vind het bizar. Zoveel.... Toppunt was wel het cadeautasje volgeladen met meuk en eten. Het enige wat ik leuk vond (naast de uitdeelboekjes) waren kleurpotloodjes. Die had A nog niet.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:33 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
De meeste dingen gaan hier de vuilnisbak in, dus zonde. Boekjes krijgen wij amper, dat zou ik ok vinden. Wij verzuipen in de bellenblaas. Laatst was het een stempel met gewone inkt. Ja doei
Stoepkrijt vind ik ook nog onschuldig, dat gaat op of breekt zodanig dat het weg kan.
Wij hebben vorige keer gewoon twee eetbare dingen gedaan: 1 gezond en 1 iets minder namelijk een mandarijn en een doosje rozijntjes (die met een wit laagje van de hema). Ze waren allemaal tevreden aan het eten tijdens het vieren
Ik ben dan blij dat ze hier zo gek niet zijn. Mijn peuter van 2.5 geeft er ook helemaal niks om. Ik moet de traktaties zelf in zijn tas vinden want hij zegt er niks van. Het vieren bij de opvang vindt hij geweldig, zeker als ze pannenkoeken bakken. Over meuk hoor ik hem nooit.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als ik de traktaties zo zie die A krijgt, ik vind het bizar. Zoveel.... Toppunt was wel het cadeautasje volgeladen met meuk en eten. Het enige wat ik leuk vond (naast de uitdeelboekjes) waren kleurpotloodjes. Die had A nog niet.
Ik moet zeggen dat ik daar ook aan zat te denken. Aangezien ze al fruit krijgen bij het kdv zou ik dit moeten inpakken voor thuis. Ik weet niet of het dan nog heel lekker is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:01 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind die uitdeelboekjes juist echt waardeloos. Formaat handpalm, wie leest dat nou?
Heb voor mijn jongste de laatste keer gewoon HEMA rozijnendoosjes gekocht. https://www.hema.nl/feest(...)-stuks-10213036.html
In de zomer trakteren (ik ga er van uit dat de traktatie voor binnenkort is) geeft ook de mogelijkheid om met zomerfruit iets leuks te maken, je kunt bijvoorbeeld fruit aan een stokje prikken.
[ afbeelding ]
Ik heb ook wel eens zelf ijsjes gemaakt (fruit in de blender, beetje kokosmelk erbij).
[ afbeelding ]
En ook deze watermeloen “ijsjes” waren een hit:
[ afbeelding ]
Misschien iets voor daar? Een voorleesboek?quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij gaan voor het eerst de traktatie-traditie in. Mijn dochter wordt 16 augustus 1 en dan gaat ze ook weer naar de gastouder. Nu is het wel zo dat de gastouder zelf drie kinderen heeft (leeftijd: 7, 5 en 2), haar vriendinnetje van 13 maanden is net weg en er is net een baby van 7 maanden gestart met langzaam wennen.Dus eigenlijk zijn alleen de kids van de gastouder relevant voor een traktatie. Ik vind het wel leuk om iets kleins te doen wat voor uiteenlopende leeftijden leuk/lekker/geschikt is. Suggesties?
Ik heb wel eens zomerfruitspies gedaan(niet eens zo’n toffe regenboog) en dat aten ze toen op het fruitmoment.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik daar ook aan zat te denken. Aangezien ze al fruit krijgen bij het kdv zou ik dit moeten inpakken voor thuis. Ik weet niet of het dan nog heel lekker is.
Even overleggen met kdv! Hier eten ze fruittraktaties tijdens het fruitmoment.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik daar ook aan zat te denken. Aangezien ze al fruit krijgen bij het kdv zou ik dit moeten inpakken voor thuis. Ik weet niet of het dan nog heel lekker is.
Ja, ik wil na het lezen van deze post graag slachtofferhulp. DM's zijn welkom.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij gaan voor het eerst de traktatie-traditie in. Mijn dochter wordt 16 augustus 1 en dan gaat ze ook weer naar de gastouder. Nu is het wel zo dat de gastouder zelf drie kinderen heeft (leeftijd: 7, 5 en 2), haar vriendinnetje van 13 maanden is net weg en er is net een baby van 7 maanden gestart met langzaam wennen.Dus eigenlijk zijn alleen de kids van de gastouder relevant voor een traktatie. Ik vind het wel leuk om iets kleins te doen wat voor uiteenlopende leeftijden leuk/lekker/geschikt is. Suggesties?
Scherpe prikkers mogen hier niet, net als traktaties die meteen op moeten en geen fruit zijn. Ze eten dus een doosje rozijntjes oid niet op, maar nemen het mee naar huis.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:01 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind die uitdeelboekjes juist echt waardeloos. Formaat handpalm, wie leest dat nou?
Heb voor mijn jongste de laatste keer gewoon HEMA rozijnendoosjes gekocht. https://www.hema.nl/feest(...)-stuks-10213036.html
In de zomer trakteren (ik ga er van uit dat de traktatie voor binnenkort is) geeft ook de mogelijkheid om met zomerfruit iets leuks te maken, je kunt bijvoorbeeld fruit aan een stokje prikken.
[ afbeelding ]
Ik heb ook wel eens zelf ijsjes gemaakt (fruit in de blender, beetje kokosmelk erbij).
[ afbeelding ]
En ook deze watermeloen “ijsjes” waren een hit:
[ afbeelding ]
Daarom schrijf ik ook stokje, en niet een prikker.quote:Op donderdag 28 juli 2022 08:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Scherpe prikkers mogen hier niet, net als traktaties die meteen op moeten en geen fruit zijn. Ze eten dus een doosje rozijntjes oid niet op, maar nemen het mee naar huis.
En die boekjes vindt mijn dreumes fantastisch. Zit hij echt vaak te lezen, kan hij goed zelf vasthouden... ideaal
Het was bedoeld als tip voor Sunshine om even te checken wat er wel en niet mag. Sorry hoor dat dat voor jou evident is, maar ik had bij de oudste echt niet bedacht dat prikkertjes niet of wel zouden kunnen mogen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 12:29 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Daarom schrijf ik ook stokje, en niet een prikker.Overigens kunnen de leidsters ook prima de prikkers met fruit presenteren en het daarna per kind eraf schuiven en op een bordje leggen voor het kind.
Ik weet overigens niet waarom je reageert op mijn suggesties voor Sunshine1982. Deze opties hebben geen betrekking op de regels bij jouw opvang. Het lijkt me evident dat je kijkt naar wat mag en handig is bij je opvang.
Uitsloven en traktaties is een combinatie dat niet bij me past vrees ik.quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:30 schreef trui het volgende:
nemen of geven? (die aanstoot). Lijkt me sterk als iedereen zo'n aapje krijgt, trouwens.
Ik vind het wel een tikkeltje overdreven, zo'n heel poppetje erbij. (en ook wel van de categorie 'waar moeten we dat allemaal weer laten, en goedkoop geproduceerd (wie is daarvoor uitgebuit?)'). Maar ik mag eigenlijk niks zeggen, heb me vroeger vaak genoeg tamelijk extreem uitgesloofd om er iets leuks van te maken.
Bij A. in de groep heb ik geen idee wie welk kind is, en al helemaal niet wie de ouders zijn. En dat zullen ze ook vast bij A en mij hebben. Dus de druk om wat meer te doen voel ik niet echt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:49 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een keer zakjes knijpfruit getrakteerd met een op gekleurd papier uitgeprint dier er op. Was ook snel safe en simpel. En ik denk dat ie zonder dat dier net zo leuk was.. maar ja het gevoel er toch iets van/bij te moeten maken toen
Ik heb wel eens klaparmbandjes getrakteerd met naam erop. Werd ook gewaardeerdquote:Op zondag 29 oktober 2023 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal ben ik niet zo van de tierelantijntjes bij een traktatie, maar van de week had mijn oudste bij een traktatie een keycord met haar naam erop gekregen. Vind dat wel goed bedacht en handig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |