Heb je zonnepanelen?quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oké is er een website waar je dit nu goed kunt vergelijken?
Ik zit te denken om voor de zomer extreem variabel te gaan (uur prijzen) omdat er dan amper gasverbruik is en de stroom bijna negatief is. Maar voor de herfst snij ik mijzelf dan in de vingers?
Waarom denk je dat de stroomprijs bijna negatief gaat worden? Vooralsnog is het bij Frank Energie nog niet voorgekomen dat het max een paar uur negatief was.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oké is er een website waar je dit nu goed kunt vergelijken?
Ik zit te denken om voor de zomer extreem variabel te gaan (uur prijzen) omdat er dan amper gasverbruik is en de stroom bijna negatief is. Maar voor de herfst snij ik mijzelf dan in de vingers?
Ik ken de andere condities niet maar toch even iets opgooien wat ook algemeen kan worden toegepast.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:49 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de stroomprijs bijna negatief gaat worden? Vooralsnog is het bij Frank Energie nog niet voorgekomen dat het max een paar uur negatief was.
Op dat moment veel gebruiken is wel handig want zonnepanelen zijn killing dan.
Verder is Frank Energie nu best duur op het moment, ¤2 per kuub. Ik stap over per 1 augustus, ik hou het nog even in de gaten... Hoop dat het weer gaat zakken.
Frankenergie bepaalt niet zelf de tarieven. Ze hanteren de inkoopprijs.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ken de andere condities niet maar toch even iets opgooien.
Als ze vast voor 1 jaar of langer aanbieden voor 2 euro is het belachelijk. Als het variabel is voor een maand (bijvoorbeeld) valt het weer mee. In de augustusmaand verbruik je nauwelijks gas en wanneer andere maanden naar 1.60 inc. btw gaan kunnen ze over een contractjaar best goed uitkomen in vergelijking met andere aanbieders.
In tijden als deze zit ik alleen liever niet bij onbekendere spelers.
Ze werken met dagprijzen. Ze zijn eigenlijk tot 2 weken geleden voor mij altijd goedkoper geweest.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ken de andere condities niet maar toch even iets opgooien wat ook algemeen kan worden toegepast.
Als een leverancier vast voor 1 jaar of langer aanbiedt voor 2 euro is het belachelijk.
Als het variabel is voor een maand (bijvoorbeeld) valt het weer mee. In de augustusmaand verbruik je nauwelijks gas en wanneer andere maanden naar 1.60 inc. btw gaan kunnen ze over een contractjaar best goed uitkomen in vergelijking met andere aanbieders.
In tijden als deze zit ik alleen liever niet bij onbekendere spelers.
Ondanks mijn panelen zijn ze historisch voor mij ook iets goedkoper geweest.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ze werken met dagprijzen. Ze zijn eigenlijk tot 2 weken geleden voor mij altijd goedkoper geweest.
Ik heb geen panelen. De gasprijs is trouwens leidend voor mij.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je zonnepanelen?
Dan zou ik zo'n uurtarief met een negatieve prijs niet aandurven.
Met die tarieven is een publieke laadpaal zelfs goedkoper in de piekuren. Daluren is dan gelijk.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sinds wanneer is het verschil tussen normaal en dal weer zo groot? Daar mogen we wel rekening mee gaan houden met het laden van de auto.
En de vaste leveringskosten gaan omhoog naar 6.54¤ per maand, maar ja, als je contract afliep heb je nog steeds niet zo veel keuze, afhankelijk van waar je zat...quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb de nieuwe stroomtarieven per 1 juli gekregen van Mega:
Normaal: ¤ 0,46741
Dal: ¤ 0,36011
Gas: ¤ 1,75226
Sinds wanneer is het verschil tussen normaal en dal weer zo groot? Daar mogen we wel rekening mee gaan houden met het laden van de auto.
Er was weinig andere keuze inderdaad. We zaten bij Eneco, die had variabel een gasprijs van ¤ 2,80 toen ons contract was afgelopen dus daar blijven was geen optie.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:11 schreef Zana het volgende:
[..]
En de vaste leveringskosten gaan omhoog naar 6.54¤ per maand, maar ja, als je contract afliep heb je nog steeds niet zo veel keuze, afhankelijk van waar je zat...
Doen we hier ook al. Er gaat toch al gauw 2000 kwh in de auto op jaar basis, die laden we 's nachts op tegen een lager tarief, één keer instellen, bespaart je een hoop.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb de nieuwe stroomtarieven per 1 juli gekregen van Mega:
Normaal: ¤ 0,46741
Dal: ¤ 0,36011
Gas: ¤ 1,75226
Heel verstandig.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:43 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Doen we hier ook al. Er gaat toch al gauw 2000 kwh in de auto op jaar basis, die laden we 's nachts op tegen een lager tarief, één keer instellen, bespaart je een hoop.
Waarom ben je toen niet voor 3 jaar vast 0,25 stroom en 1,18 gas gegaan?quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben blij dat ik in december toch maar jaartje vast bij Vattenfall had gekozen incl. ¤300 bol.com cadeaubon.
0,27 stroom
1,37 gas
Ga je om 20u slapen dan ofzoquote:Op donderdag 23 juni 2022 15:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heel verstandig.
Wij kunnen dat helaas nergens instellen. Dat wordt dus gewoon de wekker zetten
Neequote:
Boden ze dat toen aan? Ik had 0,21 stroom en 0,87 gas ofzo dus ik vond het al fors eigenlijkquote:Op vrijdag 24 juni 2022 01:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom ben je toen niet voor 3 jaar vast 0,25 stroom en 1,18 gas gegaan?
Dus je gaat er 500 eur per jaar op achteruit plus 50 euro per maand?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:52 schreef Nielsch het volgende:
Ga vanaf 1 juli 50 euro pm meer betalen maar we krijgen ook nog 500 euro terug van afgelopen jaar dus valt mee. We hebben afgelopen jaar 920 kuub gas gebruikt. Eens kijken of dat dit jaar iets minder kan. Elektriciteit leveren we netto terug dus geen kosten voor.
Dat heb ik bij Vattenfall afgesloten op 11-12-2021. Inderdaad ook met een mooi kado erbij, heb de Apple Airpods gekozenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Boden ze dat toen aan? Ik had 0,21 stroom en 0,87 gas ofzo dus ik vond het al fors eigenlijknu ben ik blij met die tarieven.
Heb precies hetzelfde contract, ook voor 3 jaar. Afgesloten in de volle overtuiging dat het een jaar later veel goedkoper zou zijn en ik weer zou overstappen met de overstapboete. Gaat denk ik toch wat anders lopen dan verwachtquote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat heb ik bij Vattenfall afgesloten op 11-12-2021. Inderdaad ook met een mooi kado erbij, heb de Apple Airpods gekozen
Ons contract loopt 1 augustus af, we hebben geen gas en wekken meer stroom op dan we verbruiken.... normaal ben ik heel trouw en wissel ik niet zomaar van energieleverancier, maar gezien er een aantal leveranciers zijn die teruglevertarieven hebben die vrijwel gelijk zijn aan hun (daltarief) leveringstarieven wordt het nou toch wel heel interessant om over te stappen.quote:Op maandag 27 juni 2022 16:36 schreef ISVV het volgende:
Ons contract loopt in september af. Nu redden we het nog met twee personen met 90 euro, gas en elektra. Dat gaat straks niet meer op vrees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |