https://www.ad.nl/binnenl(...)nen-rijden~af3e749b/quote:Personeel NS ‘witheet’ om enorme vertraging: ‘Tussen grote steden hadden we kunnen rijden’
‘Witheet’, is het personeel van de NS na de grote vertraging van afgelopen zondag. Volgens FNV Spoor-voorman Henri Janssen hadden treinen met enige aanpassingen veilig kunnen rijden. Al was het maar om mensen tussen grote steden te vervoeren. Staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) noemt de aanpak van de NS ‘onder de maat’ en wil uitleg.
Dat wel, maar e.e.a. schijnt nog een nasleep te krijgen, dus daarom maar een deeltje 2 geopend...quote:
Ah zoquote:Op maandag 4 april 2022 14:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat wel, maar e.e.a. schijnt nog een nasleep te krijgen, dus daarom maar een deeltje 2 geopend...
Omdat dit soort gelazer op lange termijn banen kan gaan kosten?quote:Op maandag 4 april 2022 14:19 schreef Leonos het volgende:
waarom is het personeel witheet
Anyway, morgen weer met het treintje, benieuwd of ik aankom.
En je krijgt als personeel natuurlijk elke keer een bak stront over je heen als zoiets gebeurt. Word je ook niet blij van.quote:Op maandag 4 april 2022 14:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat dit soort gelazer op lange termijn banen kan gaan kosten?
Het aantal reizigers is al afgenomen sinds corona, meer mensen hebben nu een auto. Niet echt heel handig om de paar mensen die nog wel met de trein reizen dan een extra zetje naar ander vervoer te geven.
Ik twijfelde of ik hem als last poster moest openen maar er komt idd. nog meer info aan over deze storing. denk ik. Zeker vanuit de politiek.quote:Op maandag 4 april 2022 14:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat wel, maar e.e.a. schijnt nog een nasleep te krijgen, dus daarom maar een deeltje 2 geopend...
Ik hoop dat mensen netjes tegenover het personeel blijven die ook gewoon hun werk willen doen. Dit zijn de mensen die van het management 'kerstsokken' kregen als kerstcadeau.quote:Op maandag 4 april 2022 14:36 schreef Piles het volgende:
[..]
En je krijgt als personeel natuurlijk elke keer een bak stront over je heen als zoiets gebeurt. Word je ook niet blij van.
rover heeft een stukje daarover geschreven.quote:Op maandag 4 april 2022 14:29 schreef 22 het volgende:
Kan ik mijn treinkaartjes van gisteren nog declareren of valt dit onder overmacht?
Mijn reis van gisteren staat nog niet in de historie.quote:Op maandag 4 april 2022 14:29 schreef 22 het volgende:
Kan ik mijn treinkaartjes van gisteren nog declareren of valt dit onder overmacht?
quote:NS tevreden over storing: “In één dag superveel energie bespaard”
https://nieuwspaal.nl/ns-(...)el-energie-bespaard/
Gelukkig kan je vanmiddag al ergens anders aan de slag als je daar niet tegen kan.quote:Op maandag 4 april 2022 14:36 schreef Piles het volgende:
[..]
En je krijgt als personeel natuurlijk elke keer een bak stront over je heen als zoiets gebeurt. Word je ook niet blij van.
Als de benzine prijzen nog even doorstijgen zal de trein toch weer drukker gaan worden.quote:Op maandag 4 april 2022 14:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat dit soort gelazer op lange termijn banen kan gaan kosten?
Het aantal reizigers is al afgenomen sinds corona, meer mensen hebben nu een auto. Niet echt heel handig om de paar mensen die nog wel met de trein reizen dan een extra zetje naar ander vervoer te geven.
Het personeel is hier net zo hard schuldig aan door hun gehuil over het "rondje om de kerk". Gewoon de hele dienst hetzelfde traject draaien en dit probleem was er niet geweest.quote:Op maandag 4 april 2022 14:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)nen-rijden~af3e749b/
Dan was dit probleem er ook geweest. Ook dan weet men niet wie waar precies zit met een bijsturing die gecentraliseerd is.quote:Op maandag 4 april 2022 18:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het personeel is hier net zo hard schuldig aan door hun gehuil over het "rondje om de kerk". Gewoon de hele dienst hetzelfde traject draaien en dit probleem was er niet geweest.
Ja, klopt. Ik had hetzelfde met een trein vanaf een ander station, net na 10:00 uur. Ook daar stond nog de trein van 09:45 op de schermen. Die haperende borden zullen de eerste symptomen van de storing geweest zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 20:05 schreef MadMaster het volgende:
Wat me ineens te binnen schiet: Gisteren vertrok ik om 10.40u vanaf Amsterdam Sloterdijk met de trein naar Rotterdam.
Op de borden in de stationshal én op het perron stonden echter de vertrektijden van een uur eerder, in mijn geval dus 9.40 uur. Ook de lengte van de treinen (aantal coupés/treinstellen) klopte totaal niet op de borden op het perron t.o.v. de werkelijke lengte van de trein.
Zijn er meer mensen die dit gisterochtend zo hebben meegemaakt?
Dus voordat deze systemen er waren werd er niet gereden?quote:Op maandag 4 april 2022 19:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan was dit probleem er ook geweest. Ook dan weet men niet wie waar precies zit met een bijsturing die gecentraliseerd is.
Waar ik ook gestrand ben. Als de systemen werken kunnen ze mij op alle gebied bijsturen. Vaak genoeg gependeld bij calamiteiten.
Ja en dit ook zonder een rondje om de kerk. Overigens is dat rondje er in feite al. Er zijn diensten bij waarbij je de hele dag Tilburg Uni-Weert rijd. Machinisten in de randstad zitten dagen lang op een stopper Uitgeest-Rotterdam etc.quote:Op maandag 4 april 2022 20:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus voordat deze systemen er waren werd er niet gereden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |