Qua geluid misschien niet nodig, maar wel qua zicht? Ik vond en vind het wel handig als ik even kan spieken waarom ze huilen. Maar goed, ik liet draak soms ook even huilen dus dan vond ik die visuele check wel fijn om te weten dat er niets anders aan de hand was (speen/knuffel kwijt, op buik gedraaid terwijl hij weet naar rugligging wilde etc).quote:Op woensdag 20 april 2022 09:34 schreef Lokasenna het volgende:
Vraag, heeft een babyfoon meerwaarde als je op één verdieping woont? Ik twijfel nog of het nuttig is om er een te kopen.
Ik heb nooit een camera gehad en heb het werkelijk nooit gemist. Babyfoon is hier wel noodzakelijk want ik hoor beneden geen huiltjes, maar ik heb nooit de behoefte gevoeld om constant mijn kind te moeten bekijken. Maar goed, ik heb hier op fok ook geleerd dat ik daar weer vrij alleen in sta, en als je het toch niet zelf betaalt maakt het misschien helemaal niet uit, maar het risico met zo'n camera is wel een beetje dat je echt te pas en te onpas op dat ding gaat zitten loeren en dat het je in plaats van geruster ook juist ongeruster kan maken daardoor.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:50 schreef Debsterr het volgende:
Mijn zwager heeft al vroeg aangeboden dat we de babyfoon mogen kiezen welke we willen en dat hij betaald. Hadden we het daarover met vrienden, kreeg mijn man later een appje "eh ja, dat cadeautje waar het over ging... dat was dus een babycam". Gezegd dat we dus sowieso al voorzien zijn maar eigenlijk ook meteen allebei wel de twijfel of we überhaupt iets met camera zouden willen. Zoals ik het hier lees heeft die camera dus (zeker de eerste maanden) weinig toegevoegde waarde!
De tijd van vast slapen is straks waarschijnlijk voorbij. Ik slaap sinds ik moeder ben echt nooit meer zoals vroeger. En zeker in de babytijd werd ik wakker van elk zuchtje. Dat is denk ik vooral vanwege borstvoedingshormonen.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Jaren 30 bovenwoning, dus van isolatie is weinig sprake
Maar ik vind het zo lastig in te schatten hoeveel geluid er gaat zijn en of ik daar als vrij vaste slaper wakker van ga worden. Kan er altijd nog een kopen wanneer we het toch missen natuurlijk.
Niet helemaal alleenquote:Op woensdag 20 april 2022 16:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb nooit een camera gehad en heb het werkelijk nooit gemist. Babyfoon is hier wel noodzakelijk want ik hoor beneden geen huiltjes, maar ik heb nooit de behoefte gevoeld om constant mijn kind te moeten bekijken. Maar goed, ik heb hier op fok ook geleerd dat ik daar weer vrij alleen in sta, en als je het toch niet zelf betaalt maakt het misschien helemaal niet uit, maar het risico met zo'n camera is wel een beetje dat je echt te pas en te onpas op dat ding gaat zitten loeren en dat het je in plaats van geruster ook juist ongeruster kan maken daardoor.
Ik zet het erin!quote:Op woensdag 20 april 2022 10:11 schreef Bami het volgende:
Ik zit me vooral af te vragen of een babyfoon met camera meerwaarde heeft. Mensen op het internet zeggen van wel, maar qua veiligheid van data voelt het ook wel chill om niet een camera erop te hebben staan.
Oh ja @:MaJo, er mag ook wel meisje achter mijn naam in de OP.
Wij hebben er 1 waarbij de camera aanspringt op het moment dat J huilt/geluid maaktquote:Op woensdag 20 april 2022 16:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb nooit een camera gehad en heb het werkelijk nooit gemist. Babyfoon is hier wel noodzakelijk want ik hoor beneden geen huiltjes, maar ik heb nooit de behoefte gevoeld om constant mijn kind te moeten bekijken. Maar goed, ik heb hier op fok ook geleerd dat ik daar weer vrij alleen in sta, en als je het toch niet zelf betaalt maakt het misschien helemaal niet uit, maar het risico met zo'n camera is wel een beetje dat je echt te pas en te onpas op dat ding gaat zitten loeren en dat het je in plaats van geruster ook juist ongeruster kan maken daardoor.
Wat eng ja, ik ga ook voor je duimenquote:Op donderdag 21 april 2022 01:47 schreef girlnextdoor. het volgende:
Een minder leuk bericht vanuit mijn kant..
Vandaag in de middag kreeg ik lichte buikpijn en in de avond sloeg het om naar ongesteldheidspijn met bloedverlies inclusief weefsel. Ik heb de verloskundige gebeld en zij gaf aan dat dit erop wijst dat het een miskraam is. Vrijdagmiddag een afspraak bij de verloskundige om het met zekerheid vast te stellen.
Ergens denk ik: dit is natuurlijke selectie dus is er iets niet goed geweest met het kind. Van de andere kant voel ik me best klote nu.. Ik hoop dat er vrijdag een wonder gebeurd en dat we horen dat er een kind met hartslag is maar ik ben er bang voor.
Update 03:25: heel raar, nu is het bloedverlies gestopt en heb ik ook geen buikpijn meer? Nu ben ik een beetje in de war eigenlijk..
Bloeden is nog steeds gestopt maar wel nog buikpijn/kramp. Mentaal voel ik me verdoofd en leeg.quote:
Helaas kun je nu inderdaad niet meer dan afwachtenquote:Op donderdag 21 april 2022 12:29 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Bloeden is nog steeds gestopt maar wel nog buikpijn/kramp. Mentaal voel ik me verdoofd en leeg.
Mijn schoonbroer was hier net, zijn inmiddels ex vriendin had in december een miskraam gehad. Hij zei dat zij vijf weken lang bloedde en dat het wellicht een goed teken is dat het bloedverlies 'maar' anderhalf uur heeft geduurd. Het blijft afwachten, was het maar morgenmiddag 14:45.
Ik heb wel een wat langere wandeling gemaakt met de hond gisteren maar het lijkt me niet dat dat bloedverlies veroorzaakt.quote:Op donderdag 21 april 2022 13:46 schreef Bami het volgende:
He bah, wat spannend.![]()
Dat het bloedverlies gestopt is kan inderdaad een goed teken zijn, heb je iets gedaan wat het bloedverlies veroorzaakt zou kunnen hebben? Zoals sporten, zwaar tillen of seks in de 24u voordat de bloeding begon?
Ik duim met je mee dat het morgen allemaal goed blijkt te zijn, maar snap dat het nu niet voelt alsof dat het geval is.
En meteen alle 88 andere dingen die de verloskundige wil meten zeker?quote:
Yup, dus mijn man komt me ophalen zodat ik zelf niet terug hoef te rijden. Ik ben niet zo'n held met bloedquote:Op donderdag 21 april 2022 15:35 schreef Bami het volgende:
Bruin bloed is oud bloed, oud bloed is iig geen slecht nieuws.
Ik heb zelf vroeg in de zwangerschap een lichte bloeding gehad na seks, daarna letterlijk nog wekenlang bruinverlies gehad en nu bijna 18 weken zwanger.![]()
Maar weefsel klinkt dan wel weer nadelig, alleen weet je dan weer niet zeker of het weefsel of een propje was. Vervelend dat je pas vrijdag terecht kan.Sterkte met het wachten!
[..]
En meteen alle 88 andere dingen die de verloskundige wil meten zeker?Ik moest echt iets van 7 buisjes inleveren ofzo.
Ahh. Lief dat hij je komt halen!quote:Op donderdag 21 april 2022 15:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Yup, dus mijn man komt me ophalen zodat ik zelf niet terug hoef te rijden. Ik ben niet zo'n held met bloed
Het is ook lastig en het kan je helemaal gek maken. Bij beide zwangerschappen heb ik veel bloedverlies gehad. Bij deze heb ik menstruatiehoeveelheden verloren in de eerste paar weken, met stolsels en al. Daarna was het bruin verlies nog. Maar het blijft super onzeker en kans is dat toch misgaat.. Ik duim voor je!quote:Op donderdag 21 april 2022 15:21 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Ik heb wel een wat langere wandeling gemaakt met de hond gisteren maar het lijkt me niet dat dat bloedverlies veroorzaakt.
Had vanmiddag ineens bruin bloed- of slijmverlies en heb eens opgezocht hoe zo'n vruchtzak eruit ziet als dat loslaat, maar ik heb dat niet gezien gisteren of vandaag. Ik durf nog niet echt te hopen maar dat geeft toch een heel klein beetje hoop, ondanks de kramp nog steeds erg aanwezig is.
Over 24 uur weet ik het zeker.. die uren worden heel erg lang..
Gisteren toen het gebeurde was ik 6 weken en 6 dagen.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:08 schreef -Mellow- het volgende:
Wat ontzettend klote girlnextdoor! Echt tergend dat je moet wachten ook. Hoeveel weken ben je?
Ik heb een miskraam gehad met 8 weken en daarbij heb ik wel een aantal weken gebloed (vanaf week 6 tm week 11 ofzo). De vrucht die eruitkwam was ook echt niet te missen, en dat was een vrucht van 6 weken oud. Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik ook even gebloed, maar dat stopte vrij snel en toen was er dus niks aan de hand.
Vamiddag kwart voor 3.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:31 schreef Bami het volgende:
Hoe laat heb je de afspraak @:girlnextdoor. ?
@:Debsterr Ja het is ook lastig.Ik had van de week opeens ook weer een paar druppels, maar dat was na seks dus verklaarbaar. Ik probeer het maar als een goed teken te zien dat de hormonen doen wat ze moeten doen en je daardoor makkelijker bloedingen hebt. Maar leuk is anders.
Wat naarquote:Op vrijdag 22 april 2022 11:45 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Vamiddag kwart voor 3.
Er is inmiddels wel iets in mijn maandverband beland wat op een vruchtzak lijkt, dus lijkt me vrij definitief dat het een miskraam is.
He bah, wat verdrietig.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:17 schreef girlnextdoor. het volgende:
Helaas was het inderdaad een miskraam. Gek genoeg ben ik nu ook wel opgelucht dat ik het definitief weet.
Ben er nuchter onder. Ik weet in ieder geval dat ik vruchtbaar ben en hoop me snel weer te kunnen melden hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |