Is er geen lactatiekundige geweest die je heeft geholpen met het uitzoeken van een kolf? Mijn lactatiekundige komt langs met diverse kolven om te proberen.quote:Op woensdag 13 april 2022 20:46 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Misschien niet al tijdens de zwangerschap maar ik had er wel meteen 1 nodig en had best wel stress in m’n kraamweek om er 1 uit te kiezen terwijl ik er niks van wist. Ondertussen al kampend met allerlei borst verstoppingen.
Je weet nooit vooraf of je borstvoeding goed gaat of niet. Ik heb achteraf spijt gehad dat ik me er vooraf niet meer in heb verdiept.
Maar goed, verschilt allemaal heel erg per persoon en je kunt inderdaad eerst huren
Nope. Ik wilde geen 200 euro betalen voor een consult. Het was een geluk bij een ongeluk dat ik met de bevalling 3 dagen in het ziekenhuis heb gelegen waardoor ik gratis hulp kreeg van een lactatiekundige van het ziekenhuis maar die hulp was dus summier. Echt niet samen borstkolven kijken. Daarna heb ik m’n problemen zelf opgelost (ik ben zelf medisch geschoold dus durfde soms wat meer gecalculeerde risico’s te nemen)quote:Op woensdag 13 april 2022 21:09 schreef Elleska het volgende:
[..]
Is er geen lactatiekundige geweest die je heeft geholpen met het uitzoeken van een kolf? Mijn lactatiekundige komt langs met diverse kolven om te proberen.
Voorbereiding door in te lezen of een cursus is inderdaad wel een aanrader. En alvast checken welke gecertificeerde lactatiekundigen er in de buurt zitten en hoe je die kan bereiken is bij problemen ook geen overbodige luxe.
Eerste week de kraamzorg en verloskundige, daarna het CB/Centrum Jeugd en Gezin. Maar de tips die die laatste gaven kwamen zo van de eerste hit op Googlequote:Op donderdag 14 april 2022 08:27 schreef Elleska het volgende:
Nu vroeg ik me ineens af, is er eigenlijk een hulplijn waar je op terug kan vallen wanneer flesvoeding niet lekker loopt? Ik weet dat je daarvoor ook terecht kan bij een lactatiekundige maar als je geen borstvoeding wil of kan geven lijkt me dat niet de eerste keuze.
Zeker spannend! Gefeliciteerd en hopelijk heb je weer een fijne zwangerschap, en dit keer een fijnere bevalling!quote:Op donderdag 14 april 2022 16:48 schreef -Mellow- het volgende:
Hoiik meld mij hier weer ns.
Gister positief getest. Zal ergens eind december zijn dat ons tweede kindje geboren wordt. De oudste is nu 2 jr en 8 maanden.
Na 1 (vermoedelijk 2?) Miskramen en een ietwat traumatische 1e bevalling, vind ik t allemaal heel spannend nu. Zwanger zijn vond ik de vorige keer wel echt fantastisch, dus nu gaat me dat hopelijk ook zo goed af.
Maar best wel misselijk, hoofdpijn en vannacht opvliegers. Hele nacht niet kunnen slapen....
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 14 april 2022 16:48 schreef -Mellow- het volgende:
Gister positief getest. Zal ergens eind december zijn dat ons tweede kindje geboren wordt. De oudste is nu 2 jr en 8 maanden.
Na 1 (vermoedelijk 2?) Miskramen en een ietwat traumatische 1e bevalling, vind ik t allemaal heel spannend nu. Zwanger zijn vond ik de vorige keer wel echt fantastisch, dus nu gaat me dat hopelijk ook zo goed af.
Maar best wel misselijk, hoofdpijn en vannacht opvliegers. Hele nacht niet kunnen slapen....
Wat een goed nieuws! Welkom en gefeliciteerd.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:48 schreef -Mellow- het volgende:
Soms wel ja.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:28 schreef June. het volgende:
Spannend weer Bami! Hier ook weer goed gekeurd, beeb weegt inmiddels al 2800 gram met 34 weken nuOver 2 weken opnieuw echo en dan maken we besluit voor geplande kz of toch inleiding als het niet spontaan komt..
Pff. Kon je maar in de toekomst kijken he.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 18 april 2022 23:00 schreef 4-elements het volgende:
Vrijdag is mijn dochter geboren.![]()
Helaas heeft ze wel een infectie opgelopen omdat er een flinke tijd zat tussen het breken van de vliezen en de daadwerkelijke geboorte (meer dan 24 uur). Dus na haar eerste nacht gelijk aan de antibiotica. Gelukkig gaat het wel goed met haar (en met mijn vriendin ook). Ze moet echter wel nog even in het ziekenhuis blijven, totdat de antibioticakuur is afgerond.![]()
Ze zag trouwens ook wat geel, dus vandaag heeft ze onder een lamp gelegen om haar weer een normaal kleurtje te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:34 schreef Debsterr het volgende:
Even #liefdagboekGoed hoor! Ik vind zelfs dat je een (beetje) mag klagen als het wel zo isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even #liefdagboekWat een stomme opmerking zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed dat je er wat van gezegd hebt.
Nee klopt, hij zit nu aan de bovenkant van de curve. Alleen het is ook 'maar' 1 meting dus we gaan het wel gewoon zien..quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:34 schreef Debsterr het volgende:
Hieperdepiep @:4-elements! Hopelijk snel helemaal goed gek(l)eurd en gezond thuis!
@:Bami ga je het hier ook delen, het geslacht? En och, bloed.. ik begin er steeds relaxter in te worden aangezien bij mij een dagje moeilijke stoelgang al bloedverlies teweeg brengt
. Maar leuk is anders natuurlijk.
@:June. wat Bami zegt, die 2800 klinkt niet als enorm maar er zal vast een grens aan vasthangen. Lastige keuze ook!
Zeker! Is voor niemand geheim, haha.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:34 schreef Debsterr het volgende:
Hieperdepiep @:4-elements! Hopelijk snel helemaal goed gek(l)eurd en gezond thuis!
@:Bami ga je het hier ook delen, het geslacht? En och, bloed.. ik begin er steeds relaxter in te worden aangezien bij mij een dagje moeilijke stoelgang al bloedverlies teweeg brengt
. Maar leuk is anders natuurlijk.
@:June. wat Bami zegt, die 2800 klinkt niet als enorm maar er zal vast een grens aan vasthangen. Lastige keuze ook!
Even #liefdagboekGoedzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die UD zegt ook gewoon echt helemaal niets. Je hebt een marge van een aantal weken he. En zelfs langer dan 42 weken is niet per se verkeerd. Ik las daar laatst iets over, dat daar niet per se altijd logica inzit, gebaseerd is op achterhaalde data, best wel natte vingerwerk, en de grens van overtijd schijnt ook weer per land te verschillen. Ik weet de details even niet meer...
In ieder geval hou ik zelf heep bewust echt niet vast aan de UD. Heb ik de vorige ook niet gedaan trouwens
Voor mij persoonlijk is dat belangrijk omdat ik van nature heel erg geneigd ben in mijn hoofd te gaan zitten en het contact met mijn gevoel en mijn lijf te verliezen. Cijfers en dingen meten wil ik daarom beperken tot een minimum. Al weet ik nog niet precies waar de grens zal zijn. De vorige keer heb ik me ooo wel bewust daarmee bezig gehouden, dat ik niet alles hoefde te weten. Maar misschien zal het nu nog iets verder gaan, dat weet ik nog niet. Ik heb me in ieder geval nog niet bij een vk praktijk aangemeld en heb daar nu ook nog helemaal geen zin in 🙄'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
Wat leukquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:39 schreef Bami het volgende:
[..]
Zeker! Is voor niemand geheim, haha.
Balen dat je vaak bloedverlies hebt, maar wel fijn dat de kleine zich er niks van aan trekt. En wat goed dat je voor jezelf opgekomen bent! Ik merk ook dat ik dat makkelijker kan nu het niet alleen meer om mij gaat.
Nou, ik was helemaal van slag want er zit een meisje in mijn buik! Ik was heilig overtuigd van een jongen want iedereen krijgt al meisjes.
Maar ik dus ook.
Haha, ik vind echt best veel mooi naar mijn idee, maar man heeft wel heel veel opties afgeschotenquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:55 schreef Smart_ass het volgende:
Echt hoor. Ik vind jongensnamen makkelijker dan meisjesnamen, maar met mijn vriend is het voor elk geslacht nogal een opgave. Gelukkig zijn wij er al uit
.
Heel herkenbaar! Ik vind van mezelf dat ik ook best veel leuk vind, maar mijn vriend totaal niet. Jullie hebben nog eventjes de tijd in elk gevalquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Haha, ik vind echt best veel mooi naar mijn idee, maar man heeft wel heel veel opties afgeschoten
Er is nu wel een kandidaat-naam, maar denk nog niet dat voorlopig de knoop wordt doorgehakt
Als jij een naam leuk vind, vind je die leuk. Dat heel veel anderen die naam ook hebben, tja.. ¯\_(ツ)_/¯quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:25 schreef Sway- het volgende:
Hier krijgen we ook een meisjeen omdat ik er zo van overtuigd was dat ik weer een jongen zou krijgen heb ik nu een lijstje jongensnamen die ik top vind maar niks mee kan. En vind bij t zoeken van een meisjesnaam al die populaire leuk (top 20 namen). Weet niet of ik daar iets om moet geven of niet.
Groot gelijk, de reden dat die namen zo vaak gekozen worden is toch ook gewoon omdat het mooie namen zijn, over het algemeen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:50 schreef Sway- het volgende:
Ja, dat is ook zo. Zoiets gaat het toch worden uiteindelijk. Ga niet speciaal op zoek naar iets wat weinig voorkomt.
Ik vond het ook erg weinig klinken maar nu ik erover nadenk woog J met 32 weken net 2 kg. En hij was 3 kg toen hij geboren wasquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:31 schreef June. het volgende:
[..]
Nee klopt, hij zit nu aan de bovenkant van de curve. Alleen het is ook 'maar' 1 meting dus we gaan het wel gewoon zien..
Bij een heeel goed geïsoleerd huis wel. Anders niet. Denk ikquote:Op woensdag 20 april 2022 09:34 schreef Lokasenna het volgende:
Vraag, heeft een babyfoon meerwaarde als je op één verdieping woont? Ik twijfel nog of het nuttig is om er een te kopen.
Jaren 30 bovenwoning, dus van isolatie is weinig sprakequote:Op woensdag 20 april 2022 09:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bij een heeel goed geïsoleerd huis wel. Anders niet. Denk ik
Kan inderdaad altijd nog. Maar je mamainstinct maakt je wel wakker zodra je de eerste huiltjes hoortquote:Op woensdag 20 april 2022 10:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Jaren 30 bovenwoning, dus van isolatie is weinig sprake
Maar ik vind het zo lastig in te schatten hoeveel geluid er gaat zijn en of ik daar als vrij vaste slaper wakker van ga worden. Kan er altijd nog een kopen wanneer we het toch missen natuurlijk.
Ik heb mede om die reden gekozen voor de meest standaard babyfoon. Vind het zelf geen gemis dat ik geen camera heb.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:11 schreef Bami het volgende:
Ik zit me vooral af te vragen of een babyfoon met camera meerwaarde heeft. Mensen op het internet zeggen van wel, maar qua veiligheid van data voelt het ook wel chill om niet een camera erop te hebben staan.
Oh ja @:MaJo, er mag ook wel meisje achter mijn naam in de OP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |