Nee, hoger zetten is wat anders dan 'niet lager zetten'. Als ik altijd stook op 21 graden, en ik blijf dat doen ondanks een advies van de overheid, is dat heel wat anders dan dat ik nu ineens ga stoken op 23 graden, alleen maar omdat de overheid een advies geeft.quote:Op zondag 3 april 2022 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld je verwarming hoger zetten omdat je boos bent op de regering.
Bovendien stookt er al niemand om het stoken. Dat kost namelijk gewoon geld. Men stookt tot een bepaalde temperatuur omdat men die temperatuur het meest aangenaam vindt of omdat het een compromis is tussen de verschillende gezinsleden.quote:Op zondag 3 april 2022 17:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, hoger zetten is wat anders dan 'niet lager zetten'. Als ik altijd stook op 21 graden, en ik blijf dat doen ondanks een advies van de overheid, is dat heel wat anders dan dat ik nu ineens ga stoken op 23 graden, alleen maar omdat de overheid een advies geeft.
Dat laatste is hoger zetten omdat boos op regering, dat eerste is gewoon blijven stoken op de manier die je behaaglijk vindt.
Omdat ze veel gebouwen hebben waar dat niet kan.quote:Op zondag 3 april 2022 17:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Waarom worden overheidsgebouwen überhaupt gekoeld en zet men niet gewoon een raam open?
Dan moeten zulke gebouwen niet meer worden gemaakt in de toekomst.quote:Op zondag 3 april 2022 17:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat ze veel gebouwen hebben waar dat niet kan.
Is wel een beetje de norm bij dit soort gebouwen.quote:Op zondag 3 april 2022 17:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dan moeten zulke gebouwen niet meer worden gemaakt in de toekomst.
'Dat bepaal ik lekker zelf wel', aldus jij.quote:Op zondag 3 april 2022 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aannames doen is vrijwel altijd dom. Ook in dit geval.
Ik zie wel aan het gebruik van leestekens, dat jij een beetje hoog in je emotie zit.
Inderdaad. Heel vastberaden.quote:Op zondag 3 april 2022 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
'Dat bepaal ik lekker zelf wel', aldus jij.
quote:Op zondag 3 april 2022 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Dat bepaal ik lekker zelf wel', aldus jij.
Kinderlijke recalcitrantie gecombineerd met stugge boosheid.
quote:Op zondag 3 april 2022 17:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, hoger zetten is wat anders dan 'niet lager zetten'. Als ik altijd stook op 21 graden, en ik blijf dat doen ondanks een advies van de overheid, is dat heel wat anders dan dat ik nu ineens ga stoken op 23 graden, alleen maar omdat de overheid een advies geeft.
Dat laatste is hoger zetten omdat boos op regering, dat eerste is gewoon blijven stoken op de manier die je behaaglijk vindt.
Trap nou niet in de simpele retoriek van deze openingspost. Lees nou alsjeblieft eens wat er staat ipv gelijk zo zielig te janken. Ze geven tips voor mensen die willen besparen en stellen eventueel zelfs wat subsidies ter beschikking.quote:
Ik verbaas mij vooral over de verbetenheid van bepaalde users. 'Hoe durft de overheid zo'n oproep te doen? Dat bepaal ik zelf wel!'quote:Op zondag 3 april 2022 17:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
nee, jij zei dit:quote:Op zondag 3 april 2022 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik verbaas mij vooral over de verbetenheid van bepaalde users. 'Hoe durft de overheid zo'n oproep te doen? Dat bepaal ik zelf wel!'
Doe toch niet zo dramatisch.
En dat is dus niét wat er gebeurt, dus het zo framen doe je om een punt te kunnen maken wat eigenlijk niet bestaat.quote:Op zondag 3 april 2022 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld je verwarming hoger zetten omdat je boos bent op de regering.
Sommige mensen zijn nou eenmaal allergisch in ergens verantwoordelijkheid voor te moeten nemen. Dus dan wekt een dergelijke oproep nogal kleinekindertjesgedrag op. Zag je ook al bij COVID.quote:Op zondag 3 april 2022 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik verbaas mij vooral over de verbetenheid van bepaalde users. 'Hoe durft de overheid zo'n oproep te doen? Dat bepaal ik zelf wel!'
Doe toch niet zo dramatisch.
Mijn reactie moet je ook niet direct zo serieus nemen hoor, er zit wat sarcasme in maar ook wel een gedeelte waarheidquote:Op zondag 3 april 2022 17:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Trap nou niet in de simpele retoriek van deze openingspost. Lees nou alsjeblieft eens wat er staat ipv gelijk zo zielig te janken. Ze geven tips voor mensen die willen besparen en stellen eventueel zelfs wat subsidies ter beschikking.
Maar nee hoor, volgens deze TS betekent dit dat het kabinet zegt dat iedereen de tyfus kan krijgen in dit land.![]()
Dit is overigens ook al eerder benoemd door meerdere users in dit topic maar er is geen mod die eens uitlegt waarom ze de keuze maken om deze titel te laten zoals ie is. Sterker nog: er is geen mod die überhaupt eens reageert op de kritieken van meerdere users in dit topic. En zoals eerder gezegd zal dit topic wel niet de plek zijn voor een mod om te reageren, maar quote deze post dan maar en leg het maar eens uit in het feedbacktopic. Ik denk dat een groot deel hier FOK! als voornaamste bron gebruikt om op de hoogte te zijn van het nieuws, in tegenstelling tot vroeger waar men een krantenabonnement oid had. Ik vind echt dat FOK! daar dan ook een extra verantwoordelijk heeft om wel enigszins op te treden tegen totale onzin.
Mooi staaltje discussieren, Koos. Eerst iemand woorden (en leestekens) in de mond leggen en er dan tegenin gaan. Dan heb je die ander niet nodig en kun je met jezelf discussieren.quote:Op zondag 3 april 2022 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ik verbaas mij vooral over de verbetenheid vastberadenheid van bepaalde users. 'Hoe durft de overheid zo'n oproep te doen? Dat bepaal ik zelf wel!'
Doe toch niet zo dramatisch vastberaden.
Dat denk ik ook niet. Maar dan moet men ook niet zeuren over het steeds toenemende energieverbruik en de bijbehorende CO2-uitstoot. Dat is dus een bewuste keuze.quote:Op zondag 3 april 2022 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is wel een beetje de norm bij dit soort gebouwen.
[ afbeelding ]
Denk niet dat dat gaat veranderen.
Eens.quote:Op zondag 3 april 2022 18:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Maar dan moet men ook niet zeuren over het steeds toenemende energieverbruik en de bijbehorende CO2-uitstoot. Dat is dus een bewuste keuze.
Mensen zoals Rob Jetten (thans minister voor Klimaat en Energie) bedoel je?quote:Op zondag 3 april 2022 17:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn nou eenmaal allergisch in ergens verantwoordelijkheid voor te moeten nemen. Dus dan wekt een dergelijke oproep nogal kleinekindertjesgedrag op. Zag je ook al bij COVID.
Precies de voorbeelden van drogargumenten die normaal pubers gebruiken als ze hun huiswerk niet willen maken.quote:Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Mensen zoals Rob Jetten (thans minister voor Klimaat en Rnergie) bedoel je?
Van die mensen die claimen hart voor het klimaat te hebben maar jaarlijks talloze keren het vliegtuig nemen voor vakanties? Of diezelfde Rob Jetten die voorvechter is voor LGBTQ+ rechten maar zelf doodleuk met zijn partner en een lesbisch stel op vakantie (wederom met vliegtuig) naar Iran gaat om daar hetero te spelen? Bedoel je dat soort mensen?
En wederom geen inhoudelijk antwoord van D66 aanhang als het om D66 hypocrisie gaat. Zoals verwacht en hartelijk dank.quote:Op zondag 3 april 2022 18:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Precies de voorbeelden van drogargumenten die normaal pubers gebruiken als ze hun huiswerk niet willen maken.
Wat voor antwoord valt er te geven op jou volstrekt onzinnige geleuter? De vakanties van Rob Jetten hebben nul te maken met onze gasvoorraad.quote:Op zondag 3 april 2022 18:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En wederom geen inhoudelijk antwoord van D66 aanhang als het om D66 hypocrisie gaat. Zoals verwacht en hartelijk dank.
Jij hebt het over sommige mensen die allergisch zijn om verantwoordelijkheid te moeten nemen. Ik benoem zo'n persoon met 2 concrete voorbeelden, de persoon die toevallig zelf Minister is en de reden is dat we dit topic hebben. En vervolgens gedraag je je als de gebeten hond (waarschijnlijk omdat die persoon bij dezelfde partij zit). Prachtig. Hartelijk dank.quote:Op zondag 3 april 2022 18:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat voor antwoord valt er te geven op jou volstrekt onzinnige geleuter? De vakanties van Rob Jetten hebben nul te maken met onze gasvoorraad.
Dus als inhoud geen optie is gaan we het maar over de drijfveren hebben.
Tja het is me nog steeds niet duidelijk wat de vakanties van Rob Jetten te maken hebben met de gasvoorraden. Verder is er ook geen wet die op vakantie gaan heeft verboden dus de relevantie is ook daar onduidelijk.quote:Op zondag 3 april 2022 18:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Jij hebt het over sommige mensen die allergisch zijn om verantwoordelijkheid te moeten nemen. Ik benoem zo'n persoon met 2 concrete voorbeelden, de persoon die toevallig zelf Minister is en de reden is dat we dit topic hebben. En vervolgens gedraag je je als de gebeten hond (waarschijnlijk omdat die persoon bij dezelfde partij zit). Prachtig. Hartelijk dank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |