Niet alles, maar wel een groot genoeg gedeeltequote:Op woensdag 30 maart 2022 20:13 schreef Ama het volgende: [..] Jij hebt het toen denk ik wel meegekregen toch?
Net als Haags z'n zusjequote:
heb altijd zinquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:12 schreef Ama het volgende:
Herkennen jullie dat dat je allemaal soorten snacks hebt in huis maar dat je eigenlijk in net niks zin hebt.
Wat voor ansichten?quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
in ander nieuws, vier superzeldzame ansichten gescoord
quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow van Schiermonnikoog enzo?Die zijn wel razend zeldzaam uit Brabant idd!
quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
in ander nieuws, vier superzeldzame ansichten gescoord
Die is gemeen.quote:
als je hier komt om dat te doen ben ik blijquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:28 schreef DerRabbit het volgende:
In ander nieuws, ik heb vanmiddag nieuw beddengoed op bed gelegd
wat die gebruikte ook te pas en te onpas die emoji!quote:
dit doe ik minimaal 2 a 3 keer per weekquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:28 schreef DerRabbit het volgende:
In ander nieuws, ik heb vanmiddag nieuw beddengoed op bed gelegd
Nee, ik denk dat je verkeerde pillen hebt genomen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:29 schreef ToT het volgende:
Lijkt me wel tof, een ansichtkaart met die bungelende molenaar, de gigantische snoek met z'n baard van mos, het vrouwke met de theedoek over d'r hoofd, het spartelend lijk met de bijl in z'n kop, de stroper die in z'n bootje woont die met een zigeunerin ligt te batsen en in een wc schuilt voor de gendarmerie die z'n endeldarm boven zijn hoofd opent enz enz enz.
Of ben ik de enige die het boek en de film kent?
Ja al die eiwitten over de lakens is niet echt fris om in te slapen idd.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
dit doe ik minimaal 2 a 3 keer per week
die verdwijnen niet in de lakensquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja al die eiwitten over de lakens is niet echt fris om in te slapen idd.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:30 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je verkeerde pillen hebt genomen.
Hier wel, ben mijn bibliotheek aan het afstoffenquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Zou daar op dit tijdstip nog licht branden, denk je?
Kent ze ook al Bert Haanstra?quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:31 schreef ToT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fucking aanrader!1 van de eerste films die ik aan mevrouw ToT liet zien toen ze hier naar Nederland kwam!
Altijd!quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Zou daar op dit tijdstip nog licht branden, denk je?
Ik kom wel eens per week langs om het op je bed te gooien als hint dat jij het bed weer eens nodig moet verschonenquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
als je hier komt om dat te doen ben ik blij
om haar op het bed te gooien?quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:33 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik kom wel eens per week langs om het op je bed te gooien als hint dat jij het bed weer eens nodig moet verschonen
Barbaar, gij zult haar die leren kennen ja.quote:
Ik kan nu een garpje maken over dat Brabanders nog niet snappen hoe licht schakelaars werken dus het licht maar permanent aan houdenquote:
quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:35 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik kan nu een garpje maken over dat Brabanders nog niet snappen hoe licht schakelaars werken dus het licht maar permanent aan houden
dealquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:33 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik kom wel eens per week langs om het op je bed te gooien als hint dat jij het bed weer eens nodig moet verschonen
wij hebben de gloeilamp uitgevonden, schavuitquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:35 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik kan nu een garpje maken over dat Brabanders nog niet snappen hoe licht schakelaars werken dus het licht maar permanent aan houden
Dat zijn die lui uit Friesland.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:35 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
het knopje alleen nietquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
wij hebben de gloeilamp uitgevonden, schavuit
En dan denk aan brabant want daar brand nog licht.....quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:35 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Was ook maar een flauw garpjequote:Op woensdag 30 maart 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
quote:
Wait whut, hebben ze daar al elektraquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:35 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat zijn die lui uit Friesland.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een dynamo die aangedreven wordt door een paard.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:37 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Wait whut, hebben ze daar al elektra![]()
In de beginfase van de elektrotechniek moesten elektrische apparaten in- en uitgeschakeld worden door handbediende schakelaars. Door de hoge elektrische spanningen en grote stromen konden enorme vonken ontstaan en bestond de kans dat de persoon die de schakelaar moest omzetten een dodelijke schok kreeg. Voor dit probleem wilde Henry een oplossing vinden; door gebruik te maken van de elektromagneet van William Sturgeon.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel... die komen uit Boekel
Ah, onze Fruitige Friend heeft eindelijk begrepen hoe dat apparaat wat ik hem gegeven heb werktquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:38 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Een dynamo die aangedreven wordt door een paard.
Echte Brabo, die Sturgeon. Of zoals wij hem noemen, Sturreges.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
In de beginfase van de elektrotechniek moesten elektrische apparaten in- en uitgeschakeld worden door handbediende schakelaars. Door de hoge elektrische spanningen en grote stromen konden enorme vonken ontstaan en bestond de kans dat de persoon die de schakelaar moest omzetten een dodelijke schok kreeg. Voor dit probleem wilde Henry een oplossing vinden; door gebruik te maken van de elektromagneet van William Sturgeon.
Om kortsluiting tussen de stroomvoerende draden te voorkomen bedekte Henry de koperen draden met een isolerende laag. Zijn eerste isolatiemateriaal waren repen stof van de onderrokken van zijn vrouw. Hierdoor konden de windingen dichter en in meerdere lagen gewikkeld worden, waardoor het magnetisch effect sterk toenam. Op deze wijze bouwde hij in 1831 een elektromagneet die een magnetisch veld levert dat 400 keer sterker was dan dat van Sturgeon en een gewicht kon tillen van 680 kilo.[1]
Met zijn elektromagneet kon hij met een relatief kleine stroom een groot metalen gewicht optillen en het was dit principe dat hij gebruikte om een schakelaar te maken die veilig en betrouwbaar was om een stroomcircuit in en uit te schakelen. In 1835 had hij zijn uitvinding; het relais. Met behulp van een elektromagneet gevoed uit een zwakstroombron, wordt een metalen anker aangetrokken. De beweging van dit anker zorgt er vervolgens voor dat de sterkstroomschakelaar wordt gesloten of geopend.
Met het relais en een stroomdraad stuurde hij simpele aan-uitberichten van zijn werk naar zijn nabijgelegen woning. De uitvinding van het relais was een belangrijke stap voorwaarts voor de elektrische technologie. Vanaf nu kon men zonder gevaar op elektrocutie sterkstroomcircuits schakelen.
Huu peerd, anders gaat alles naar de klote!quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:38 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Een dynamo die aangedreven wordt door een paard.
Boekelquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echte Brabo, die Sturgeon. Of zoals wij hem noemen, Sturreges.
Dreamlandquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Boekel
hoe spreek je dat uit in het Engels?
Bookle, y'allquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Boekel
hoe spreek je dat uit in het Engels?
De eniac was de eerste computer die gebruik maakte van relais. Was bedoeld om de richting van kanonnen te bepalen. 2 nadelen, de eniac had een heel gebouw nodig en er moest brandweer tot beschikking zijn. Het andere nadeel is dat hij pas in 1947 operationeel werd.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
In de beginfase van de elektrotechniek moesten elektrische apparaten in- en uitgeschakeld worden door handbediende schakelaars. Door de hoge elektrische spanningen en grote stromen konden enorme vonken ontstaan en bestond de kans dat de persoon die de schakelaar moest omzetten een dodelijke schok kreeg. Voor dit probleem wilde Henry een oplossing vinden; door gebruik te maken van de elektromagneet van William Sturgeon.
Om kortsluiting tussen de stroomvoerende draden te voorkomen bedekte Henry de koperen draden met een isolerende laag. Zijn eerste isolatiemateriaal waren repen stof van de onderrokken van zijn vrouw. Hierdoor konden de windingen dichter en in meerdere lagen gewikkeld worden, waardoor het magnetisch effect sterk toenam. Op deze wijze bouwde hij in 1831 een elektromagneet die een magnetisch veld levert dat 400 keer sterker was dan dat van Sturgeon en een gewicht kon tillen van 680 kilo.[1]
Met zijn elektromagneet kon hij met een relatief kleine stroom een groot metalen gewicht optillen en het was dit principe dat hij gebruikte om een schakelaar te maken die veilig en betrouwbaar was om een stroomcircuit in en uit te schakelen. In 1835 had hij zijn uitvinding; het relais. Met behulp van een elektromagneet gevoed uit een zwakstroombron, wordt een metalen anker aangetrokken. De beweging van dit anker zorgt er vervolgens voor dat de sterkstroomschakelaar wordt gesloten of geopend.
Met het relais en een stroomdraad stuurde hij simpele aan-uitberichten van zijn werk naar zijn nabijgelegen woning. De uitvinding van het relais was een belangrijke stap voorwaarts voor de elektrische technologie. Vanaf nu kon men zonder gevaar op elektrocutie sterkstroomcircuits schakelen.
Herman Brood speelde daar zeker niet in mee?quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:49 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Conny had een film.. iets over mensen die niet kunnen springen
witte boterham spel is iets andersquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Herman Brood speelde daar zeker niet in mee?
Ik ben niet zo woke; Brood was blank, niet wit!quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
witte boterham spel is iets anders
Wacht maar tot je het ooit eens gespeeld hebt, dan kwaak je wel andersquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben niet zo woke; Brood was blank, niet wit!
Kwaken? Oh dat witte brood spel is voor @Superbadeendje ?quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:53 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Wacht maar tot je het ooit eens gespeeld hebt, dan kwaak je wel anders
quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:53 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Wacht maar tot je het ooit eens gespeeld hebt, dan kwak je wel anders
welke staat je het meest aanquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:55 schreef ToT het volgende:
Met Google lees ik 2 totaal verschillende variaties op het spel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |