Dit gaat niet om voorkeursstemmen, maar gewoon om de nummer 2 op de lijst: https://amsterdam.groenlinks.nl/kandidatenlijstquote:Op woensdag 1 juni 2022 17:09 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Dit soort onrust is een reden waarom ik GroenLinks moeilijk serieus kan nemen als politieke partij en op links veel meer heb met PvdA en SP. Een groot aantal voorkeursstemmen geeft je geen recht op het fractievoorzitterschap. Je zult bepaalde competenties moeten hebben waarvan, gezien de commentaren in het artikel, gedacht wordt dat deze aanwezig zijn bij Ernsting en afwezig bij Nadif.
Ik had mij beter moeten uitdrukken: ik bedoelde een groot aantal meer stemmen dan Ernsting.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit gaat niet om voorkeursstemmen, maar gewoon om de nummer 2 op de lijst: https://amsterdam.groenlinks.nl/kandidatenlijst
Maar ik ben het met je eens dat de één-na-beste fractievoorzitter niet op 2 hoeft te staan.
Ik heb eigenlijk veel meer moeite met het feit dat een witte man, die kennelijk de beste kandidaat is het niet mag worden. Nu wil ik niet de pvv hoek in gaan en dat als racisme betitelen, want de intenties zijn heel anders. Maar het geeft wel aan dat je als partij volkomen aan het doorslaan bent.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:09 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Dit soort onrust is een reden waarom ik GroenLinks moeilijk serieus kan nemen als politieke partij en op links veel meer heb met PvdA en SP. Een groot aantal voorkeursstemmen geeft je geen recht op het fractievoorzitterschap. Je zult bepaalde competenties moeten hebben waarvan, gezien de commentaren in het artikel, gedacht wordt dat deze aanwezig zijn bij Ernsting en afwezig bij Nadif.
Of juist niet. Er zijn een paar mensen op social media (twitter en whattsapp, blijkbaar) die wat roepen, maar de partij grijpt niet in, de fractie heeft gewoon mogen kiezen. Binnen de partij mag de man het gewoon zijn, blijkbaar. Je moet niet doen of de grootste schreeuwers ook de meerderheid vertegenwoordigen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk veel meer moeite met het feit dat een witte man, die kennelijk de beste kandidaat is het niet mag worden. Nu wil ik niet de pvv hoek in gaan en dat als racisme betitelen, want de intenties zijn heel anders. Maar het geeft wel aan dat je als partij volkomen aan het doorslaan bent.
Het is evengoed een zorgelijke ontwikkeling. Gelukkig is er nog gezond verstand gebruikt.quote:Op donderdag 2 juni 2022 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of juist niet. Er zijn een paar mensen op social media (twitter en whattsapp, blijkbaar) die wat roepen, maar de partij grijpt niet in, de fractie heeft gewoon mogen kiezen. Binnen de partij mag de man het gewoon zijn, blijkbaar.
Dat hij geschikter is blijkt hier idd wel: https://nederlandse-koppe(...)s-fractievoorzitter/
Tja. GroenLinks heeft zó veel nadruk gelegd op dat hele diversiteitsvraagstuk dat ze het nu nooit meer goed kunnen doen. Iedere autochtoon die nog ergens iets gaat doen is nu bij voorbaat al verdacht.quote:
Vind ik wel meevallen. Ja, de fractie moet bij een onverwachte keus (passeren nr 2 met 12000 stemmen voor nr 3 met 600 stemmen) zich verantwoorden, maar dat hadden ze vast ook gemoeten als het andersom was geweest.quote:Op donderdag 2 juni 2022 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is evengoed een zorgelijke ontwikkeling. Gelukkig is er nog gezond verstand gebruikt.
Jij vindt de hyperfocus van bepaalde lieden op de identiteit ipv kwaliteit geen zorgelijke ontwikkeling?quote:Op donderdag 2 juni 2022 18:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen. Ja, de fractie moet bij een onverwachte keus (passeren nr 2 met 12000 stemmen voor nr 3 met 600 stemmen) zich verantwoorden, maar dat hadden ze vast ook gemoeten als het andersom was geweest.
Ja, er zijn wat schreeuwers op twitter. Zoals je ook schreeuwers hebt als er een vrouw met een hoofddoek in de Tweede Kamer zit. Maar om dat nu gelijk als zorgelijk te bestempelen gaat mij wel ver.
Ik vind het feit dat een klein deel van de mensen dat doet niet zorgelijk, nee. Volgens mij bestaat dat "ik stem een vrouw, hoe dan ook" ook al praktisch zo lang als het vrouwenkiesrecht, ik zou dat dus niet echt een ontwikkeling willen noemen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij vindt de hyperfocus van bepaalde lieden op de identiteit ipv kwaliteit geen zorgelijke ontwikkeling?
Hetzelfde lijkt nu te gebeuren in Berkelland bij OBL/BBB. De lijsttrekker is nu als fractievoorzitter weggestemd door de nieuwgekozen raadsleden uit de BBB-hoek. Dat zal ook wel een scheuring worden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:49 schreef Hanca het volgende:
In elk geval gaat de fractie gewoon over haar voorzitter. Hier in Midden Groningen werd er gewoon een ander gekozen dan de lijsttrekker door een partij (BBB-LMG), ondanks dat de lijsttrekker gewoon beschikbaar was. Dat mag gewoon.
Die partij is nu dus wel gescheurd, trouwens.
Jij hebt nog bijzonder hoge verwachtingen van D66.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Conservatiever krijg je het niet, wat doet D66 daar joh?
Geen idee hoe conservatief het akkoord gaat zijn, ben wel benieuwd.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Conservatiever krijg je het niet, wat doet D66 daar joh?
Nee: https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-rotterdam-besturenquote:
quote:De partij levert twee wethouders in een college dat verder gevormd wordt met Leefbaar Rotterdam, D66 en VVD. Dat meldt het AD. De posten worden bekleed door Faouzi Achbar, die eerder al fractievoorzitter was en raadslid Enes Yigit die bij de laatste verkiezingen een groot aantal voorkeurstemmen wist te vergaren.
En de derde BoerBurgerBondgenoot die in stukken uiteenvalt:quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:18 schreef freako het volgende:
[..]
Hetzelfde lijkt nu te gebeuren in Berkelland bij OBL/BBB. De lijsttrekker is nu als fractievoorzitter weggestemd door de nieuwgekozen raadsleden uit de BBB-hoek. Dat zal ook wel een scheuring worden.
In elk geval een duidelijke waarschuwing voor lokale partijen die ook BoerBurgerBondgenoot willen worden: men haalt een koekoeksjong binnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |