De linkse universiteitenquote:Op donderdag 14 april 2022 18:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja en hoe is dat dan weer mogelijk vraag ik me af. De linkse universiteiten?
Que? Van Rey is toch CDA?quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:53 schreef Halcon het volgende:
In Roermond zijn ze er bijna uit nu CDA is gewipt ten gunste van de Pvda. Rest van de coalitie is LVR, VVD en GL. Jos van Rey wordt waarschijnlijk wethouder.
Nee, ex-VVD maar geroyeerd vanwege corruptie en toen met een eigen partij verder gegaan.quote:
Oh man...quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ex-VVD maar geroyeerd en toen met een eigen partij verder gegaan.
Die westelijke rondweg is ook echt al jaren echt een ruziedossier dat de hele politiek daar stil legt (en volgens mijn daar wonende zus is het in de stad zelf ook een splijtzwam).quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:52 schreef borisz het volgende:
Amersfoort kan opnieuw beginnen
https://www.rtvutrecht.nl(...)weg-ben-er-kapot-van
Tegen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
Misschien wordt het eens tijd voor een wet om mensen met een strafblad niet meer in aanmerking te laten komen voor een politieke functie.
Ik ben er meer voor dat een rechter dat bij een veroordeling (voor bijvoorbeeld fraude als bestuurder) ook als een soort straf, of eigenlijk meer een consequentie, kan vastleggen dat zo iemand geen politieke functie meer kan vervullen. Liever dan strafblad = geen politiek functie. Iemand die als 18 jarige drugs geeft aan zijn vrienden heeft een strafblad als dealer, maar mag die echt als 40 jarige niet de politiek in?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
Misschien wordt het eens tijd voor een wet om mensen met een strafblad niet meer in aanmerking te laten komen voor een politieke functie.
Laten we het dan anders doen. Voor een politieke functie is een zo breed mogelijke VOG nodig.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben er meer voor dat een rechter dat bij een veroordeling (voor bijvoorbeeld fraude als bestuurder) ook als een soort straf, of eigenlijk meer een consequentie, kan vastleggen dat zo iemand geen politieke functie meer kan vervullen. Liever dan strafblad = geen politiek functie. Iemand die als 18 jarige drugs geeft aan zijn vrienden heeft een strafblad als dealer, maar mag die echt als 40 jarige niet de politiek in?
Precies dat. Ten eerste zegt een strafblad mij niet zo veel, een knokpartijtje in de kroeg op 20 jarige leeftijd of fraude met publieke middelen is echt wat anders. En ten tweede je geeft de zittende macht een potentieel heel machtig instrument in handen om tegenstanders te weren.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
Een VOG lijkt me niet direct verkeerd, dan kun je in elk geval nog op relevante criteria screenen. Maar je moet wel uitkijken dat het niet een manier wordt om ongewenste politici buitenspel te zetten.
Zou Van Rey in jouw optiek wethouder moeten kunnen worden?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies dat. Ten eerste zegt een strafblad mij niet zo veel, een knokpartijtje in de kroeg op 20 jarige leeftijd of fraude met publieke middelen is echt wat anders. En ten tweede je geeft de zittende macht een potentieel heel machtig instrument in handen om tegenstanders te weren.
Kijk ik ben voor een vorm van een integriteitsonderzoek voor bestuurders (dus niet volksvertegenwoordigers) maar je moet dat wel met hele goede waarborgen omkleden.
Een wethouder met eens strafblad lijkt mij toch per definitie een ongewenste politicus?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
Een VOG lijkt me niet direct verkeerd, dan kun je in elk geval nog op relevante criteria screenen. Maar je moet wel uitkijken dat het niet een manier wordt om ongewenste politici buitenspel te zetten.
Die is veroordeeld voor ambtelijke corruptie. Dat lijkt me een heel duidelijk gevalletje ‘nee’. Helderder ga je ze niet krijgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou Van Rey in jouw optiek wethouder moeten kunnen worden?
Ik bedoel de volgorde uiteraard andersom.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een wethouder met eens strafblad lijkt mij toch per definitie een ongewenste politicus?
Ja is dat zo? Dus iemand die in de begindagen van Corona een keer met drie man over straat liep mag jarenlang geen politicus meer worden?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een wethouder met eens strafblad lijkt mij toch per definitie een ongewenste politicus?
Je krijgt geen strafblad omdat je ongewenst bent maar omdat je schuldig bevonden bent aan een crimineel feit.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik bedoel de volgorde uiteraard andersom.
Daarom lijkt het me eigenlijk iets dat prima door een rechter bij die veroordeling kan worden opgelegd.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die is veroordeeld voor ambtelijke corruptie. Dat lijkt me een heel duidelijk gevalletje ‘nee’. Helderder ga je ze niet krijgen.
Volgens mij is een boete geen strafblad maar mijn kennis daarover is nogal beperktquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja is dat zo? Dus iemand die in de begindagen van Corona een keer met drie man over straat liep mag jarenlang geen politicus meer worden?
Ik zou daar toch een vorm van nuance in willen aan brengen.
Dat kan al, heeft Van Rey ook gehad. Maar niet levenslang.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom lijkt het me eigenlijk iets dat prima door een rechter bij die veroordeling kan worden opgelegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |