abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 april 2022 @ 21:51:40 #276
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_204549377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
Waarom koop je tweedehands auto als je autohandelaren niet vertrouwt 8)7
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:31 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Niet iedereen kan een nieuwe Tesla van 80k kopen :P
pi_204549384
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
Waarom koop je tweedehands auto als je autohandelaren niet vertrouwt 8)7
en zonder garantie, na slechte ervaringen in het verleden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 26 april 2022 @ 21:53:27 #278
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_204549408
Sommige mensen denken dat als je auto door de APK komt, dat er dan niets aan kán/mag mankeren.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_204549419
Een airco test je toch bij een proefrit :?
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 26 april 2022 @ 21:55:34 #280
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_204549444
Dit lijkt op een 50% vergoeding uit te draaien.
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2022 @ 21:56:02 #281
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_204549453
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:54 schreef DrMarten het volgende:
Een airco test je toch bij een proefrit :?
Maar als de buitentemperatuur onder de 7 C is dan werkt hij zowiezo niet.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_204549474
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:56 schreef Snowsquall het volgende:

[..]
Maar als de buitentemperatuur onder de 7 C is dan werkt hij zowiezo niet.
Jawel, die van mij functioneert nog tot een graad of 4 ofzo qua buitentemperatuur.

Qua koelen dan, ontwasemen doet tie altijd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 22:02:46 #283
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204549523
Alle kosten voor de eiser _O-
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_204549526
Die man verwacht dat een auto met 160K op de teller als nieuw is :')
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 26 april 2022 @ 22:02:57 #285
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_204549530
Gewoon een afgeragde bak gekocht.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 22:03:42 #286
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204549537
Hij zegt het is een dure les

Koop dan gewoon een auto in nieuwstaat :')
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_204549619
De verkoper heeft iets dat mij tegenstaat: te gladde babbel, 3 dagen baardje, witte sneakertjes, alles bij elkaar staat hij mij gewoon tegen. Ik zou mijn auto niet bij hem kopen.

Na een aantal jaar gaan kunststof klemmetjes van kabels of leidingen vaak kapot bij reparatie (met loshalen breken ze af doordat het plastic broos wordt). Je kan dan een nieuw klemmetje kopen, maar een monteur pakt dan simpelweg gewoon een tie-rap. Niks mis mee. Maar echte (mechanische) onderdelen kun je er niet mee vast zetten, dus dat was hier ook niet het geval.

De airco vond ik een vreemd verhaal. Er is niet gezegd dat de airco bij verkoop “defect” was (niet werkte doordat het systeem leeg was). Dan mag je er als koper toch vanuit gaan dat de airco werkt? Dat was echter niet het geval. Een airco om de paar jaar bijvullen is normaal onderhoud (al doen maar weinig mensen dat), maar bij verkoop hoort de airco te werken, tenzij aangegeven dat hij defect is.

[ Bericht 5% gewijzigd door JanGroen op 26-04-2022 22:30:13 ]
  dinsdag 26 april 2022 @ 22:24:58 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204549783
Als je onder de prijs van Bovaggarantie een auto zonder proefrit koopt met 160k. op de teller en eigenlijk geen garantie wilt hebben en uiteindelijk akkoord gaat met de goedkoopste basisgarantie van 3 maanden moet je na 4 maanden niet lopen zeuren als er iets kapot gaat.
Koper wilde voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en ondanks dat ik de verkoper ook een gladjanus vond is het terecht dat de verkoper deze zaak gewonnen heeft.
Viel het jullie trouwens ook op dat bij het blokje 'familie en vrienden' er alleen maar vrienden en familie van de verkoper aan het woord kwamen en dat bij de koper alleen hijzelf over zichzelf iets zei en er verder niemand iets ten gunste van hem zei?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_204550213
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
Waarom koop je tweedehands auto als je autohandelaren niet vertrouwt 8)7
Eiser zei dat een nieuw(re) auto voor hem niet is / was weggelegd als eenverdiener met een gezin.
pi_204550217
De wet schrijft voor dat bij garantie of non conformiteit je de verkoper in de gelegenheid moet stellen tot reparatie, dat heeft hij niet gedaan.
speak only if it improves the silence.
pi_204550232
Dat hoefde in dit geval ook niet, want eventuele garantiegevallen mochten ook door een andere partij gerepareerd worden. Eiser woonde ook bijna 200 km bij de verkoper vandaan, dus dat was makkelijker voor hem.
pi_204550262
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 23:11 schreef JanGroen het volgende:
Dat hoefde in dit geval ook niet, want eventuele garantiegevallen mochten ook door een andere partij gerepareerd worden. Eiser woonde ook bijna 200 km bij de verkoper vandaan, dus dat was makkelijker voor hem.
Neen op de hoorzitting zegt hij dat hij zich wilt beroepen op wettelijke garantie, dan is hij verplicht de verkoper in de gelegenheid te stellen tot reparatie.
speak only if it improves the silence.
pi_204551661
Tenzij anders overeengekomen.
pi_204552089
Geen hele spannende zaak maar wel leerzaam. Apart wel dat het conformiteitsbeginsel niet van toepassing is bij slijtage-onderdelen. Geldt dat alleen voor tweedehands goederen of ook voor nieuwe? Het zou toch gek zijn als ik morgen een nieuwe fiets koop en na 2 maanden breekt de ketting, dat dit dan buiten de garantie valt.

De koper zei dat de auto EUR 6000 euro kostte, maar dat hij nog EUR 2000 terug kreeg voor zijn oude auto. Is EUR 6000 een gangbare prijs voor een dergelijke auto van 10 jaar oud met 160.000 km op de teller? De verkoper suggereerde in elk geval dat dit een handelsprijs was, dus dat je bij een dealer een stuk meer kwijt zou zijn, maar op mij komt het niet echt goedkoop over.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_204553380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Geen hele spannende zaak maar wel leerzaam. Apart wel dat het conformiteitsbeginsel niet van toepassing is bij slijtage-onderdelen. Geldt dat alleen voor tweedehands goederen of ook voor nieuwe? Het zou toch gek zijn als ik morgen een nieuwe fiets koop en na 2 maanden breekt de ketting, dat dit dan buiten de garantie valt.
Een product moet voldoen aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben. Bij een tweedehands auto van een bepaalde leeftijd / km-stand moet je er rekening mee houden dat bepaalde onderdelen het begeven. Dat valt te verwachten. Het is dus inderdaad anders dan bij een nieuwe auto.

Het is niet ongebruikelijk dat er wel eens iets stuk gaat aan een dergelijke auto. Toevallig gebeurde het bij deze koper vrij snel na de aankoop, maar dat is dus pech voor hem.

quote:
De koper zei dat de auto EUR 6000 euro kostte, maar dat hij nog EUR 2000 terug kreeg voor zijn oude auto. Is EUR 6000 een gangbare prijs voor een dergelijke auto van 10 jaar oud met 160.000 km op de teller? De verkoper suggereerde in elk geval dat dit een handelsprijs was, dus dat je bij een dealer een stuk meer kwijt zou zijn, maar op mij komt het niet echt goedkoop over.
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. De verkoper is een autohandelaar. Met het woord 'dealer' bedoelt hij een merkdealer. Een auto bij een handelaar kost over het algemeen minder dan bij een dealer (van het betreffende merk). Handelaren onderling betalen nog minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2022 12:24:02 ]
pi_204553830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Een product moet voldoen aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben. Bij een tweedehands auto van een bepaalde leeftijd / km-stand moet je er rekening mee houden dat bepaalde onderdelen het begeven. Dat valt te verwachten. Het is dus inderdaad anders dan bij een nieuwe auto.

Het is niet ongebruikelijk dat er wel eens iets stuk gaat aan een dergelijke auto. Toevallig gebeurde het bij deze koper vrij snel na de aankoop, maar dat is dus pech voor hem.
[..]
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. De verkoper is een autohandelaar. Met het woord 'dealer' bedoelt hij een merkdealer. Een auto bij een handelaar kost over het algemeen minder dan bij een dealer (van het betreffende merk). Handelaren onderling betalen nog minder.
Ik haal niks door elkaar, hoor. Ik bedoelde precies wat jij zegt. Ik wilde alleen even weten of EUR 6000 bij een handelaar voor een dergelijke10 jaar oude auto met 160.000 km op de teller als een lage prijs wordt gezien, want op mij kwam het niet goedkoop over.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 3 mei 2022 @ 13:57:06 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204615882
Vanavond:

Mr. John Reid buigt zich met veel plezier over deze zaak, die zich afspeelt in Vriezenveen. Daar woont meneer Schuurman, die als de dood is dat een hoge lindeboom op zijn woning terechtkomt.
Tijdens een recente storm viel in zijn straat al een boom om en als dat ook met deze gebeurt heeft dat volgens hem grote gevolgen. Sterker nog: volgens meneer Schuurman is het een kwestie van tijd voordat de boom zijn dak verwoest.
De gemeente Twenterand denkt er anders over: de boom is gezond en blijft gewoon staan waar hij staat.
Mr. Reid hoort beide partijen aan en geeft uiteindelijk zijn oordeel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_204616785
Klinkt niet als een interessante zaak: als de boom onderzocht is door een boomverzorger en jaarlijks onderhouden wordt dan is er niks aan de hand als deze partij van mening is dat de boom gezond is.

Er waait altijd wel ergens een boom om tijdens een storm. Dat wil niet zeggen dat een andere boom in de straat ook om gaat vallen.
pi_204617602
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 19:19:49 #300
3542 Gia
User under construction
pi_204618285
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 16:21 schreef JanGroen het volgende:
Klinkt niet als een interessante zaak: als de boom onderzocht is door een boomverzorger en jaarlijks onderhouden wordt dan is er niks aan de hand als deze partij van mening is dat de boom gezond is.

Er waait altijd wel ergens een boom om tijdens een storm. Dat wil niet zeggen dat een andere boom in de straat ook om gaat vallen.
Eens. Alleen dat onderhoud hoeft niet per se jaarlijks, maar wel volgens schema.
Bomen worden gekeurd middel een VTA. De boomverzorger bepaalt dan wat er moet gebeuren en hoe vaak. En ook wanneer de volgende VTA nodig is.
Ik heb 4 grote bomen en die staan op de planning voor een VTA.

Mocht door een storm een tak van onze boom afwaaien en op een auto terecht komen, dan kan de eigenaar van de auto dat opgeven aan de verzekering, als stormschade. Want de storm veroorzaakt de schade, niet de boom. En wij zijn niet verantwoordelijk voor de stormschade van een ander.

Althans, zolang we braaf de aanwijzingen van de treeworker opvolgen. 😁

Maar bij de rijdende rechter is het nooit zwart/wit. Er zal wel weer een addertje onder het gras zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')