Track limits (meermaals), GP Belgie, de gebeurtenissen in Silverstone (Wolff die persoonlijk binnenloopt bij de stewards en Masi na de crash van Max) en ik zal er nog wel een paar vergeten zijn.quote:
fwiw blokkeerden die banden pas nadat Albon zag dat Stroll vol op 'm instuurde.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor zover ik het heb kunnen zien zat Albon ongeveer op de helft, dus had ik het als racing incident afgedaan, maar blijkbaar vonden de stewards de actie van Albon wat te optimistisch, doordat hij zijn banden blokkeerde.
Ja, dat denk ik ook. Maar dat maakt Strolls actie eigenlijk alleen maar dommer. Het was helemaal nergens voor nodig op Albon in te sturen. Ik denk dat de kans groot is dat Stroll Albon überhaupt niet gezien heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De move van Albon sloeg nergens op. Stel Stroll had de bocht helemaal aan de buitenkant genomen omdat Albon halverwege zat, dan nog was Stroll als eerste uit de bochtencombinatie gekomen.
Dat is niet Masi. Dat zijn voornamelijk de stewards die je hiervoor verantwoordelijk moet houden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Track limits (meermaals), GP Belgie, de gebeurtenissen in Silverstone (Wolff die persoonlijk binnenloopt bij de stewards en Masi na de crash van Max) en ik zal er nog wel een paar vergeten zijn.
Stroll kennende is dat zeer, zeer waarschijnlijkquote:Op woensdag 30 maart 2022 17:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Maar dat maakt Strolls actie eigenlijk alleen maar dommer. Het was helemaal nergens voor nodig op Albon in te sturen. Ik denk dat de kans groot is dat Stroll Albon überhaupt niet gezien heeft.
Hij ziet een lekke voorband ook niet...quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Maar dat maakt Strolls actie eigenlijk alleen maar dommer. Het was helemaal nergens voor nodig op Albon in te sturen. Ik denk dat de kans groot is dat Stroll Albon überhaupt niet gezien heeft.
2020 waren al veel klachten overquote:Op woensdag 30 maart 2022 17:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Track limits (meermaals), GP Belgie, de gebeurtenissen in Silverstone (Wolff die persoonlijk binnenloopt bij de stewards en Masi na de crash van Max) en ik zal er nog wel een paar vergeten zijn.
Het is inderdaad niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het stomme is dus dat er in geen enkele regel staat hoe ver je precies naast iemand moet zitten. Overal staat 'significantly'. Dat zegt dus geen ene drol, en zorgt er voor dat deze week Albon het bord op zijn neus krijgt, en volgende week zou het zomaar Stroll kunnen zijn voor exact dezelfde situatie. Het is maar net hoe 'significantly' geïnterpreteerd wordt.
Die indruk had ik ook en Stroll heeft al meerdere keren laten zien dat hij rijdt alsof hij de enige op de baan is. Dit is hem al te veel vaak overkomen, hij heeft echt geen ideequote:Op woensdag 30 maart 2022 17:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Soms ligt het er ook aan wíe het doet. Dan is het alsnog ineens "shared responsibility".quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet helemaal duidelijk.
In mijn F1 boek uit 1996 hebben ze 3 voorbeelden om aan te geven wiens fout het is bij een botsing bij een inhaalpoging aan de binnenkant:
1) Voorwiel bij achterwiel -> aanvaller fout.
2) "half a length" ernaast -> shared responsibility
3) Voorwiel op voorwiel -> verdediger in de fout
Dat waren beslissingen van de steward. En daar had Masi niks mee van doen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op woensdag 30 maart 2022 23:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat waren beslissingen van de steward. En daar had Masi niks mee van doen.
Dus nogmaals: naar welke zaken refereer je?
Tracklimits zijn de grootste onzin die er zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2022 01:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Onzin.
Track limits aangeven/bepalen was een taak van Masi. Handhaving was aan de stewards, maar de onduidelijkheid of domheid van "wij gaan niet actief controleren" was iets wat kwam door de onkunde van Masi.
Klopt, en dat laatste is volstrekt belachelijk.quote:Bepalen of een kwalificatie en/of race doorgaat was met name een taak van Masi.
Bepalen wat de straf voor Lewis was was een taak van de stewards, maar dat Wolff maar even komt buurten bij hem en de stewards alsof ze buurjongens zijn is natuurlijk Masi aan te rekenen.
Ja dat was inderdaad een uiterst vreemde handje-klap situatie en (maar) voorkomt een (genoteerde) straf met bijbehorende strafpunten op de licentie natuurlijk.quote:Straffen worden bepaald door de stewards, klopt. Echter is het wel Masi die bepaalde ongunstige situaties wist te creëren. Ook bijvoorbeeld in Jeddah vorig jaar, toen hij besloot om Max achter Lewis, en dus ook achter Ocon neer te zetten. Dat kwam niet van de stewards, want zo'n straf uitdelen kunnen de stewards niet eens volgens het boekje.
Dat laatste was natuurlijk niet anders dan tijdens de race vragen om je plek op te geven. Het gebeurt wel vaker dat je dan niet één maar twee plekken verliest, zoals Sainz vorig jaar ook een keer had met beide McLarens.quote:Op donderdag 31 maart 2022 01:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Onzin.
Track limits aangeven/bepalen was een taak van Masi. Handhaving was aan de stewards, maar de onduidelijkheid of domheid van "wij gaan niet actief controleren" was iets wat kwam door de onkunde van Masi.
Bepalen of een kwalificatie en/of race doorgaat was met name een taak van Masi.
Bepalen wat de straf voor Lewis was was een taak van de stewards, maar dat Wolff maar even komt buurten bij hem en de stewards alsof ze buurjongens zijn is natuurlijk Masi aan te rekenen.
Straffen worden bepaald door de stewards, klopt. Echter is het wel Masi die bepaalde ongunstige situaties wist te creëren. Ook bijvoorbeeld in Jeddah vorig jaar, toen hij besloot om Max achter Lewis, en dus ook achter Ocon neer te zetten. Dat kwam niet van de stewards, want zo'n straf uitdelen kunnen de stewards niet eens volgens het boekje.
Niets vreemds aan, zie mijn reactie hierbovenquote:Op donderdag 31 maart 2022 07:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat was inderdaad een uiterst vreemde handje-klap situatie en (maar) voorkomt een (genoteerde) straf met bijbehorende strafpunten op de licentie natuurlijk.
Het blijft vreemd dat Max niet 1, maar 2 plaatsen in moest leveren omdat sufkutje zich ook door Ocon in liet halenAan de andere kant, wie weet wat voor bijzondere straf de onpartijdige stewards hadden bedacht
Heb je daar meer info (video?) van?quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat laatste was natuurlijk niet anders dan tijdens de race vragen om je plek op te geven. Het gebeurt wel vaker dat je dan niet één maar twee plekken verliest, zoals Sainz vorig jaar ook een keer had met beide McLarens.
Ja, die 5 sec straf kun je ook krijgen nádat je iemand voorbij hebt gelaten. En sommigen mogen ook de baan verlaten en hebben dan zogenaamd "geen lasting advantage".quote:En in beide gevallen is het zo dat als je dat niet doet je meestal 5s straf krijgt.
Was op COTA vorig jaar in de eerste ronde. Sainz kwam buiten de baan bij het inhalen van Norris en gaf de plek terug (aan Ricciardo die Norris toen al had ingehaald). Toen moest hij later Norris ook nog voorbij laten omdat dat diegene was die hij buiten de baan had ingehaald.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb je daar meer info (video?) van?
[..]
Ja, die 5 sec straf kun je ook krijgen nádat je iemand voorbij hebt gelaten. En sommigen mogen ook de baan verlaten en hebben dan zogenaamd "geen lasting advantage".
Het is allemaal nogal vreemd gegaan vorig jaar.
Ah oke, zelfde verhaal idd.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Was op COTA vorig jaar in de eerste ronde. Sainz kwam buiten de baan bij het inhalen van Norris en gaf de plek terug (aan Ricciardo die Norris toen al had ingehaald). Toen moest hij later Norris ook nog voorbij laten omdat dat diegene was die hij buiten de baan had ingehaald.
Het is dan ook wel zwaar om na 6x een wdc in de schoot geworpen gekregen hebben er ineens wel voor te moeten werken...quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:02 schreef Dazalbest het volgende:
Koekoek 👀
[ twitter ]
Ik weet niet hoe de instagram post te delen
Wat een ongelooflijke faalhaas is het tochquote:Op donderdag 31 maart 2022 12:02 schreef Dazalbest het volgende:
Koekoek 👀
[ twitter ]
Ja, wij worstelen ook al jaren met zijn geestelijke gezondheid.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:02 schreef Dazalbest het volgende:
Koekoek 👀
[ twitter ]
'Pakzeffelquote:Op donderdag 31 maart 2022 12:29 schreef Tijn het volgende:
Als je leest wat-ie daadwerkelijk schrijft, is het niet zozeer gezeur over z'n mentale gezondheid, als wel inspirerend bedoeld voor mensen daar er moeite mee hebben positief te zijn.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |