abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 maart 2022 @ 13:00:16 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204272142
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2022 12:57 schreef Marsenal het volgende:

[..]
[..]
[..]
Nou duidelijk, ik dacht oprecht dat hij max 2 dagen heeft zitten Zoomen ofzo.
Ja hij heeft ook wel wat zitten sjoemelen hoor met die dagen, maar dat gebeurde in de trainingsdagen vlak voor Denemarken al.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 30 maart 2022 @ 13:04:22 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204272209
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik heb het niet echt bij gehouden maar het leek inderdaad wel sneller te gaan, Qatar hanteert misschien andere regels qua tijd na een positieve en dan weer negatieve test of hij had gewoon geen zin.
Voor zo'n loting kun je ook prima een secondant sturen.
pi_204272219
Hij teste positief op de PCR, daarna deed hij paar dagen later een zelftest die negatief was, maar voor Qatar is een negatieve PCR nodig, en die kreeg hij natuurlijk niet omdat een PCR wel veel langer positief blijft dan.

Niets raars wat mij betreft. Waar je op 1e punt wellicht aan de regels voldoet, wil het niet zeggen dat het door de PCR ergens anders ook zo is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_204272237
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2022 13:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja hij heeft ook wel wat zitten sjoemelen hoor met die dagen, maar dat gebeurde in de trainingsdagen vlak voor Denemarken al.
Een jaar geleden ging je op de brandstapel als je niet op film je snotdoeken liet aftesten met de krant van vandaag erbij, tegenwoordig is een kritisch stukje in de Duitse krant de enige scheet. :P
-nee-
  woensdag 30 maart 2022 @ 13:09:32 #205
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204272266
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voor zo'n loting kun je ook prima een secondant sturen.
Volgens mij gingen ze ook het hotel bekijken. Aangezien je in Qatar vast geen tietenbar hebt zou ik ook altijd de assistent sturen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 30 maart 2022 @ 13:18:08 #206
408813 crew  trein2000
pi_204272370
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 12:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Valt Icloud buiten de wob, ofzo?
Nee. Maar dan moet je wel weten dat het er is. En moet het niet verwijderd zijn enzo…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 30 maart 2022 @ 13:20:00 #207
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204272393
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 13:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Maar dan moet je wel weten dat het er is. En moet het niet verwijderd zijn enzo…
Gelukkig weten we nu dat het er is :P

Maar inderdaad, als er ergens mailverkeer naar huug1977x@gmail.com gaat zonder dat we daar het bestaan van kennen dan wob je weinig, ja. Om te janken. Dan heb je dus maar één doel: voorkomen dat je verantwoording hoeft af te leggen over wat je doet. Schofterig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 30 maart 2022 @ 13:23:32 #208
408813 crew  trein2000
pi_204272437
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 13:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Gelukkig weten we nu dat het er is :P

Maar inderdaad, als er ergens mailverkeer naar huug1977x@gmail.com gaat zonder dat we daar het bestaan van kennen dan wob je weinig, ja. Om te janken. Dan heb je dus maar één doel: voorkomen dat je verantwoording hoeft af te leggen over wat je doet. Schofterig.
En factor 2, de overheid heeft een archiveringssysteem (met alle gebreken, maar hij is er). Wat heeft Hugo allemaal verwijderd uit zijn Prive-mail?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 30 maart 2022 @ 14:27:48 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204273250
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 12:52 schreef RipCity het volgende:

[..]
Wist t niet eens naar in Duitsland dragen ze idd nog steeds ffp2 maskers overal :D nog geen enkel nieuws wanneer t daar afgeschaft wordt?! Hoeveel landen willen die ongein nog volhouden in de lente?
Ordnung muss sein.
pi_204273562
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 12:52 schreef RipCity het volgende:

[..]
Wist t niet eens naar in Duitsland dragen ze idd nog steeds ffp2 maskers overal :D nog geen enkel nieuws wanneer t daar afgeschaft wordt?! Hoeveel landen willen die ongein nog volhouden in de lente?
In Duitsland 2 april is wat ik hier en daar lees, maar dit lijkt nog geen uitgemaakte zaak.
I'll give you something to do
pi_204273633
- 27.818 nieuwe positieve testen (RIVM-cijfer)
- 225 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 37 nieuwe overlijdens

Boel overlijdens zeg :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 30 maart 2022 @ 15:18:16 #212
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_204273638
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
- 27.818 nieuwe positieve testen (RIVM-cijfer)
- 225 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 37 nieuwe overlijdens

Boel overlijdens zeg :{
Allemaal oude mensen die het haasje zijn.
  woensdag 30 maart 2022 @ 15:19:53 #213
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_204273652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
- 27.818 nieuwe positieve testen (RIVM-cijfer)
- 225 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 37 nieuwe overlijdens

Boel overlijdens zeg :{
Zijn dat mensen die overlijden met corona of aan corona?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  woensdag 30 maart 2022 @ 15:46:57 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204273884
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 15:11 schreef galantis het volgende:

[..]
In Duitsland 2 april is wat ik hier en daar lees, maar dit lijkt nog geen uitgemaakte zaak.
Je zal maar een jongere zijn in Duitsland, en dan na 2 jaar nog steeds geconfronteerd worden met al die opgelegde onzin van een stel fossielen in Berlijn.
pi_204274616
Wat een doortrapte schobbejak, dan waren Hugo's intenties van meet af aan dus al schimmig. Doelbewust van tevoren al anticiperen op het kunnen ontlopen van verantwoordelijkheid is iets heel anders dan zo nu en dan een (beoordelings)fout maken in een crisissituatie.

Zo iemand kan een heel ministerie vergiftigen met z'n moraal. Eruit met Hugo voordat hij op z'n huidige post ook dergelijke schade toebrengt.
  woensdag 30 maart 2022 @ 17:59:15 #216
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_204275370
BioNTech boekt ruim 10 miljard euro winst met coronavaccins https://www.nu.nl/economi(...)t-coronavaccins.html (via @nunl)

Wie had aaandelen?
Isn't it ironic, don't you think
pi_204275805
quote:
Hamsterende inwoners, quarantainelocaties zonder water en wc-papier, een verpleegster die overlijdt aan een astma-aanval omdat de eerste hulp dicht is: de lockdown in China's grootste havenstad Shanghai dreigt te ontaarden in chaos. De consternatie in de stad over de vier dagen verplichte isolatie — alleen voor de covidtest mag men zijn wooncomplex uit — is groot. Inwoners sloegen dit weekend al in paniek aan het hamsteren toen de lockdown werd aangekondigd. Op sociale media was te zien dat mensen een supermarkt letterlijk bestormden.

De ontredderde taferelen van mensen die in ziekenhuisgangen liggen en berichten over zelfmoord doen denken aan de situatie in Wuhan, begin 2020. In een video die zondag viral ging, gooit een inwoner geld naar buiten vanaf de bovenste verdieping van een gebouw. Volgens een ander bericht zou een man van een flat zijn gesprongen omdat hij zijn medicijnen niet kon kon ophalen door de lockdown. Maar de buurtcomités ontkennen dat de gebeurtenissen iets te maken hebben met covid-stress.

Loterij
De stad zou in twee delen om beurten in lockdown gaan om massaal getest te worden: afgelopen maandag ging Pudong, het oostelijke stadsdeel waar de meeste bedrijven zitten, op slot. Meer dan 9 miljoen inwoners zijn getest. Vrijdag zou het westen aan de beurt zijn. Maar woensdag kwamen er bijna zesduizend nieuwe covid-besmettingen bij, voor de zevende opeenvolgende dag een recordaantal. En dus startte het stadsbestuur vervroegd met het afsluiten van wijken in het westen van de stad.

Een onaangename verrassing, vertelt een 23-jarige werkneemster van een Chinese vliegmaatschappij, die om privacyredenen niet haar naam in de krant wil. Ze woont in Minhang, in het westen van Shanghai. 'Onze facilitair manager in het gebouw appte vanmorgen vroeg in de chatgroep dat we ons moesten voorbereiden, maar toen sliep iedereen nog. Toen we wakker werden konden we de wijk niet meer uit en begon iedereen de buurtwinkel leeg te kopen.'

'Iedereen rooft eten', beaamt een 24-jarige buurtgenoot. 'Ik heb net voor ¤28 boodschappen online gekocht, de helft is afgeleverd. Ik eet maar één maaltijd per dag, zodat ik tien dagen vooruit kan.' Het is een soort loterij, zegt Bob van der Linden, die bij een Nederlandse multinational in Shanghai werkt. 'Je mag alleen met de hele buurt spullen inslaan en je moet er snel op inschrijven anders is het vol. Dus ik druk maar op goed geluk wat op een knop. Zo stond er vanmiddag plots een hele bak vlees voor mijn deur.'

Van der Linden werkte al een paar weken thuis omdat bij een naburig bedrijf een aantal besmettingen waren. 'Dat bedrijf hebben ze toen helemaal afgesloten. Mensen die thuis waren zijn zelfs teruggehaald naar het kantoor en er opgesloten. Ons bedrijf heeft toen iedereen zoveel mogelijk thuis laten werken en een reisset op kantoor laten leggen.'

Onvrede
Opvallend is dat Chinezen steeds vaker hun onvrede uiten over het beleid van China om nul besmettingen na te streven. Tot nu toe was dat vooral online. Maar in Shanghai protesteren mensen zelfs luidkeels. In een video die op sociale media viral ging, scandeert een tiental mensen bij een golfplaten afzetting: 'Wij willen eten! Wij willen werken! Wij hebben het recht op informatie!' In een andere video schreeuwt iemand in het Shanghai World Expo Center — tijdelijk omgebouwd tot een gigantische quarantainefaciliteit — 'Wij eisen een verklaring! Er is geen water in het toilet, er is overal poep en en plas, het is een puinhoop!'

Met name de foto's van die centrale quarantainelocaties, waar positief geteste mensen zonder symptomen terechtkomen, zijn tamelijk schrikwekkend. Zoals de Britse Emma Leaning, columnist van Shanghai Daily en haar man Shane die beiden positief testten. Hij ligt in een onverwarmde ziekenhuiskamer, zij met nog zevenduizend anderen in de expohal met alleen van die schotten tussen de bedden en zonder stromend water, wc-papier of zeep.

'Die sporthallen met allemaal kuchende mensen op een kluitje, dat kan echt niet. Als je niet ziek was, dan word je dat daar wel', zegt Derk Rietveld, die al acht jaar als orthopeed in twee ziekenhuizen werkt in Shanghai. Hij heeft deze chaos nog nooit gezien. 'Het is toch niet goed ingeschat, men was hier niet op voorbereid.'

Rietveld is nu snel boodschappen aan het inslaan. 'Ik mag nu nog naar buiten, of dat straks ook zo is, hangt af van mijn wijkcomité. De vorig lockdown mocht ik niet naar huis en sliep ik in het ziekenhuis, van de week heb ik uit voorzorg al op de IC geslapen. Maar dat slaapt niet lekker. Bovendien, we weten niet hoe het gaat verlopen. Een paar dagen van huis lukt, maar met een puberzoon thuis kan ik niet wekenlang weg zijn.'

Acute hulp
Sommige ziekenhuizen in de stad sloten vorige week zelfs nadat er covidbesmettingen waren aangetroffen. In China mogen alleen bepaalde ziekenhuizen covidpatiënten met koorts opnemen. Daardoor stierf onder andere een man aan nierfalen. Een verpleegster van een ander ziekenhuis kreeg thuis een astma-aanval, maar werd geweigerd door haar eigen ziekenhuis omdat de eerste hulp dicht was wegens de covidregels.

De berichten veroorzaakten ook onder Nederlandse expats opschudding, zo valt te lezen in chatgroepen. Anno 2022 is men banger met een medische calamiteit geen hulp te krijgen dan dat men angst heeft voor het virus. Rietveld heeft Nederlanders in Shanghai daarom gedurende de lockdown online medische hulp aangeboden indien nodig.

De ironie is dat Shanghai juist de economie zo min mogelijk wilde lamleggen en daarom gericht buurten afsloot in plaats van de hele stad. Die aanpak lijkt niet te hebben gewerkt met deze veel besmettelijker variant. Dat de omikronvariant vaker tot milde klachten leidt — er overleden dit jaar tot dusver twee Chinezen aan corona — heeft in Peking nog niet geleid tot een herziening van het strenge beleid.

Lockdowns kosten China maandelijks miljarden
De gevolgen voor China's economie van de lockdown in Shanghai zijn ook groot. Shanghai is het financiële centrum van China en herbergt veel internationale bedrijven en fabrieken, waarvan de productie geraakt wordt nu de stad op slot gaat. Tesla sloot zijn fabriek dit weekend al. Dinsdag gingen ook leveranciers van componenten Aptiv en Thyssenkrupp dicht. Sommige fabrieken zoals GM hebben op hun terrein bedden neergezet voor het personeel om de boel komende dagen toch draaiende te houden. Bedrijven en banken in het financiële district hebben volgens Reuters zo'n 20.000 medewerkers gevraagd een matrasje en slaapzak mee te nemen en een paar nachten op kantoor te slapen. Het persbureau meldde ook dat vijftien bedrijven deze week hun beursgang in Shanghai uitstelde wegens de uitbraak. Volgens een half maart gepubliceerde studie van de Chinese Universiteit van Hong Kong kosten de lockdowns China naar schatting minstens $46 mrd per maand, oftewel 3,1% van het bbp. En dat is volgens de onderzoekers nog een zeer conservatieve schatting. De onderzoekers baseerden de data op de afname van het aantal vrachtverkeerbewegingen. De lockdown van Shanghai kan het bbp gedurende de periode van afsluiting met 4 tot 7% doen dalen. Een lockdown-light van een paar dagen kan al veel verschil maken blijkt uit hun publicatie. Zo is de economische activiteit van de stad Jilin, die tot voor kort de meeste besmettingen telde en sinds 11 maart op slot zit, al met 66% gedaald. In Shenzhen, dat na een paar dagen al openging, daalde die met 34%.
https://fd.nl/economie/14(...)ockdown-s3c2ca8UFEGK
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 30 maart 2022 @ 18:46:28 #218
408813 crew  trein2000
pi_204275831
quote:
Gidsland China. Top man dat zerocovid, graag de commentaren van Chantal en Marion.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204275992
quote:
Bizar. Wat zijn ze me daar toch een partij onnozel ook zeg. Nu maar hopen dat deze lockdown faalt en men tot inkeer komt.
I'll give you something to do
pi_204275997
https://www.ad.nl/eindhov(...)-deels-weg~a22fdb7c/

Kan iemand bij dit artikel?

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2022 19:06:46 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 maart 2022 @ 19:12:46 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204276133
quote:
En dit is waarom de rest van de wereld het niet serieus nam tot het te laat was.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 30 maart 2022 @ 19:15:37 #222
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204276168
quote:
Nee natuurlijk niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_204276244
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 18:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gidsland China. Top man dat zerocovid, graag de commentaren van Chantal en Marion.
Als moderator kritiek uit op het corona beleid :N
Chantal en Marion zijn expert, wij burgers niet :N
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 30 maart 2022 @ 22:36:53 #224
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204278922
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als moderator kritiek uit op het corona beleid :N
Chantal en Marion zijn expert, wij burgers niet :N
Het Fok OMT was uitermate deskundig. Als de regering daar nou eens naar geluisterd had... :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_204280071
Zere keel, snotneus, hoofdpijn. Dacht: nu is het zo ver. Maar nee hoor, wederom negatief.

Ik.blijf het bizar vinden dat ik echt elke verkoudheid meepak, maar kennelijk superimmuum ben voor corona :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')