quote:Op zondag 27 maart 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
TT zegt gasverbuik onverklaarbaar, moet zijn “sluipverbruik oudere cv ketel valt nu pas op”
quote:Op zondag 27 maart 2022 10:02 schreef skrn het volgende:
Yep, wat ik al zei, en dat geldt ook voor mijn ketel. Eco-stand verwarmt ook, alleen dan zachter.
..Punt is: oude ketels verbruiken hoop gas door dit soort stomme functies, die niet altijd zijn uit te zetten. Ook niet door een eco-knop.
Kan natuurlijk maar hangt in kantoortje waar de radiator uit staat maar wel tussen verwarmde vertrekken in met dubbel glas, dus kan gewoon niet onder de 10C komen hoe hard ik ook mijn best doequote:Op zondag 27 maart 2022 09:47 schreef Fer het volgende:
...Kan trouwens ook de vorstbeveiliging die aanspringt.
Ja of de seniele oude sensor denkt dat het -10c is ipv +10c.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Kan natuurlijk maar hangt in kantoortje waar de radiator uit staat maar wel tussen verwarmde vertrekken in met dubbel glas, dus kan gewoon niet onder de 10C komen hoe hard ik ook mijn best doe![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In ieder geval niet te vroeg geweest met vervangen
[ Bericht 8% gewijzigd door ikweethetookniet op 05-04-2022 17:43:33 ]
Damn, hoe lang heeft die er gezeten denk je?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Weer een update hier:
Gasdetector ontvangen van Ali express en ja hoor klein gaslek in kantoortje![]()
Raam opengezet, kraan dicht en maandag komt cv mannetje kijken
Lekker bezig hier![]()
Paar weken minstens denk ikquote:Op zaterdag 9 april 2022 21:12 schreef Seven. het volgende:
Damn, hoe lang heeft die er gezeten denk je?
Dat was dus watt ik zei in een eerdere post hier. Je ruikt niet altijd dat het een gaslek is. Fijn dat je het gevonden hebt!quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Paar weken minstens denk ik![]()
![]()
Ik vond het al zo raar ruiken,dacht dat het verbrandingsgassen waren icm muffe lucht omdat er nooit gelucht wordt![]()
Nu dus een stuk frisser daar en een kleinere kans om in de krant te komen
Het had makkelijk gekund als het zich ergens opgehoopt had; en je net de lamp aan doet waardoor je een vonk krijgt...quote:
Expansievat, inlaat combinatie, overdruk ventiel, rookgas afvoer, vulkraan ook allemaal al geteld?quote:Op maandag 11 april 2022 18:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Offerte is binnen van cv mannetje![]()
![]()
Ik nog in shock
Ketel 1275 op internet gratis thuis
Offerte 1512.50![]()
Rest materialen en 6 uur werk![]()
Totaal 2200 euro![]()
![]()
![]()
Zelf ketel kopen en 1000 euro over voor een mannetje
Weet iemand nog een goede voor een normale prijs
Dat is een normale prijs. De auto van die mensen rijdt niet op water.quote:Op maandag 11 april 2022 18:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
Ik nog in shock
Offerte 1512.50![]()
Totaal 2200 euro![]()
![]()
![]()
Afvoer past zo op de oudequote:Op maandag 11 april 2022 18:45 schreef densmee het volgende:
Expansievat, inlaat combinatie, overdruk ventiel, rookgas afvoer, vulkraan ook allemaal al geteld?
Blijkbaar wel want meneer kwam gratis langs voor opnemen offerte ondanks overduidelijke foto's met alle aansluitingen en afmetingen erbij al in de mail gehadquote:Op maandag 11 april 2022 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is een normale prijs. De auto van die mensen rijdt niet op water.
Een iPhone kost: grondstoffen ¤55, assemblage ¤35, transport ¤10, verkoop en garantie ¤20= ¤120,-quote:Op maandag 11 april 2022 18:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Afvoer past zo op de oude
overdruk ventiel werkt prima gewoon laten zitten vulkraan idem expansievat idem inlaat combinatie nvt past precies op de oude aansluitingen wartels los ketel eraf ketel erop wartels vast
En dan 6 uur facturerenen de ketel nog eens 250 euro extra op verdienen
![]()
1275 op internet besteld en gratis thuis hij 1525![]()
Gast waar ben je mee bezig
Maar die zijn toch nog hartstikke goed ?quote:Op maandag 11 april 2022 18:45 schreef densmee het volgende:
[..]
Expansievat, inlaat combinatie, overdruk ventiel, rookgas afvoer, vulkraan ook allemaal al geteld?
Je zegt dat je installatie 24 jaar oud is. Dan moet de rga ook vervangen worden en liever ook meteen al het andere.quote:Op maandag 11 april 2022 18:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
overdruk ventiel werkt prima gewoon laten zitten vulkraan idem expansievat idem inlaat combinatie nvt past precies op de oude aansluitingen wartels los ketel eraf ketel erop wartels vast
![]()
Ik vind marge op de ketel niet gek... Hij moet er ook garantie op geven.quote:Op maandag 11 april 2022 18:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
Ik nog in shock
Offerte 1512.50![]()
Totaal 2200 euro![]()
![]()
![]()
Dit is een normale prijs.quote:Op maandag 11 april 2022 18:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
Ik nog in shock
Offerte 1512.50![]()
Totaal 2200 euro![]()
![]()
![]()
Het is gezegd maar een ketel installeren is meer dan de prijs van de ketel zelf.quote:Op maandag 11 april 2022 18:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
Ik nog in shock
Offerte 1512.50![]()
Totaal 2200 euro![]()
![]()
![]()
Volgens mij mag je die niet hergebruikenquote:Op dinsdag 12 april 2022 09:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is gezegd maar een ketel installeren is meer dan de prijs van de ketel zelf.
Je kan natuurlijk er voor kiezen om de rookgasafvoer en overige delen die bij de installatie horen niet te vervangen maar dan creëer je voor jezelf aardig wat potentiële problemen (en gevaren) voor de toekomst.
Dit is misschien ook wel het moment om een hybride ketel op te hangen, bespaar je al snel 50 tot 80% op je aardgasverbruik en er zit nog een leuke subsidie op ook.
Nee, klopt.quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij mag je die niet hergebruiken
Ik adviseer alleen wat mag en niet tegen de wet is zover ik weet.quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, klopt.
Al zal "een mannetje" dat misschien wel doen.
Als je m'n reactie goed leest, zie je dat het verre van een advies is.quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik adviseer alleen wat mag en niet tegen de wet is zover ik weet.
Ja, inderdaad hij vraagt echt veel te veel. Even via internet een ketel bestellen. Een mannetje(!!!) hem even op laten hangen ( dit kun je eventueel ook zelf, staan op youtube genoeg filmpjes) even naar de bouwmarkt voor wat koppelingen en wat flexibele buizen. De rest gewoon laten hangen want dat wat (nog) niet stuk.quote:Op maandag 11 april 2022 18:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
Ik ken iemand die doet het er gratis bij. Het duurt ca 10 minuten. Hij heeft net zoals veel mensen niet door dat arbeid geld kost.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:41 schreef mark1969 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad hij vraagt echt veel te veel. Even via internet een ketel bestellen. Een mannetje(!!!) hem even op laten hangen ( dit kun je eventueel ook zelf, staan op youtube genoeg filmpjes) even naar de bouwmarkt voor wat koppelingen en wat flexibele buizen. De rest gewoon laten hangen want dat wat (nog) niet stuk.
Kosten 1275.00 ketel, 3 uur a 25,00 voor een mannetje en misschien een 50 euro voor wat koppelingen.
Totaal ongeveer 1400.00 euro.
Heb je toch mooi 800,00 euro verdient.
Onderhoud!!! weet je wat dat kost tegenwoordig?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 17:14 schreef Nico987 het volgende:
Als je 25 liter gas verbruikt met handen wassen kun je volgens mij concluderen dat je ketel kapot is. Dan zou ik gewoon een goede onderhoudsmonteur zoeken ipv je tijd in meten steken.
Nou, ik moet het eerste mannetje nog vinden dat voor 25,- euro in het uur even een ketel komt hangen ..quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:41 schreef mark1969 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad hij vraagt echt veel te veel. Even via internet een ketel bestellen. Een mannetje(!!!) hem even op laten hangen ( dit kun je eventueel ook zelf, staan op youtube genoeg filmpjes) even naar de bouwmarkt voor wat koppelingen en wat flexibele buizen. De rest gewoon laten hangen want dat wat (nog) niet stuk.
Kosten 1275.00 ketel, 3 uur a 25,00 voor een mannetje en misschien een 50 euro voor wat koppelingen.
Totaal ongeveer 1400.00 euro.
Heb je toch mooi 800,00 euro verdient.
Mijn reactie(s) hierom zijn ook sarcastisch bedoelt.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, ik moet het eerste mannetje nog vinden dat voor 25,- euro in het uur even een ketel komt hangen ..
En een rookgasafvoer gaat ook maar één ketel leven mee. Die moet je zonder meer vervangen.
Deze ketel hangt er al 24 jaar, nog nooit monteur geweest en of onderhoudscontract gehadquote:Op dinsdag 12 april 2022 11:17 schreef mark1969 het volgende:
Onderhoud!!! weet je wat dat kost tegenwoordig?
Vragen zomaar 100,00 euro om even naar je ketel te komen kijken. Kun je beter sparen en iedere 14 jaar een nieuw neer laten hangen door "een mannetje".
En gaat daarom zelf controleren met zijn op ali gekochte gasdetector of beun het goed gedaan heeftquote:Op dinsdag 12 april 2022 12:34 schreef mark1969 het volgende:
Men maakt zich druk om een gaslek, maar wil zijn ketel wel door een of andere beun op laten hangen.
Hij wil graag een gaslek die die WEL kan ruiken....quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:34 schreef mark1969 het volgende:
Mijn reactie(s) hierom zijn ook sarcastisch bedoelt.
Men maakt zich druk om een gaslek, maar wil zijn ketel wel door een of andere beun op laten hangen.
En wat denk je dat het je had kunnen kosten?quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Deze ketel hangt er al 24 jaar, nog nooit monteur geweest en of onderhoudscontract gehad
Zelf jaarlijks schoonmaken en klaar
1x driewegklep vervangen a 35 euro
1x ntc voelers vervangen a 30 euro
Wat denk je dat ik daar mee bespaard heb
Ik ken er toevallig 1.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, ik moet het eerste mannetje nog vinden dat voor 25,- euro in het uur even een ketel komt hangen ..
En een rookgasafvoer gaat ook maar één ketel leven mee. Die moet je zonder meer vervangen.
Dat zijn de bestenquote:Op dinsdag 12 april 2022 13:53 schreef mark1969 het volgende:
[..]
Ik ken er toevallig 1.
Doet behalve CV, ook sanitair, elektro, behangen, schilderen enz
Ja ik ken hem.... Ik heb hem laatst nog koppeling van gas naar gardena verkocht.quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:53 schreef mark1969 het volgende:
[..]
Ik ken er toevallig 1.
Doet behalve CV, ook sanitair, elektro, behangen, schilderen enz
Voor groen gas een prima oplossing, toch?quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:05 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja ik ken hem.... Ik heb hem laatst nog koppeling van gas naar gardena verkocht.
Die beste man is al bezig met waterstofquote:Op dinsdag 12 april 2022 15:51 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Voor groen gas een prima oplossing, toch?
Ik snap steeds beter waarom het nu verplicht is dat je gecertificeerd moet zijn voordat je zoiets in werking mag stellen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En gaat daarom zelf controleren met zijn op ali gekochte gasdetector of beun het goed gedaan heeft![]()
![]()
Maar de gebruiksaanwijzing is erg duidelijk hoorquote:Op dinsdag 12 april 2022 16:30 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik snap steeds beter waarom het nu verplicht is dat je gecertificeerd moet zijn voordat je zoiets in werking mag stellen.
Van Remeha weet ik dat er echt een 'mannetje' van ze langskomt, vaak binnen een paar uur. Dat zijn die busjes die overal rondrijden. Is er iets kapot binnen de garantietermijn, wordt het direct vervangen. Dat is nooit veel werk. Daarna stellen ze het gasblok nog voor je af ook.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:09 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik vind marge op de ketel niet gek... Hij moet er ook garantie op geven.
Die ketel die je zelf koopt komt niemand voor langs als ie kapot is. Je mag zelf de printplaat opsturen naar de leverancier en in de kou wachten totdat die getest is en je een nieuwe ontvangt.
Ik vind 600 euro voor ALLE materialen + werk niet heel gek.
Alleen 6 uur werk? Zelfs ik, een amateur doe-het-zelver, heb in 6 uur een werkende ketel aan de muur.
ja klopt.quote:Op woensdag 13 april 2022 15:33 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Van Remeha weet ik dat er echt een 'mannetje' van ze langskomt, vaak binnen een paar uur. Dat zijn die busjes die overal rondrijden. Is er iets kapot binnen de garantietermijn, wordt het direct vervangen. Dat is nooit veel werk. Daarna stellen ze het gasblok nog voor je af ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |