China en India betalen een heel stuk minderquote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:43 schreef Vallon het volgende:
Gaat de komende tijd interessant worden als Rusland voet bij stuk houdt om betaald te worden in (zg. onder invloed van sancties waardeloos gemaakt) roebels. Vlad kan vervolgens zeggen dat op elke valuta-transactie zeg 10-15% kosten zijn.
[..]
De suggestie dat dit contractbreuk is, zal Vlad aan zijn wetteloze Putler kont afvegen.
Neemt het Westen het gas niet af, zullen China of India gewillige afnemers (blijken te) zijn.
quote:
De Europese landen betalen zowat de helft van de huidige marktprijs, omdat het lange-termijn contracten zijn. Ruslands probleem is vooral dat ze het gas niet naar China of India kunnen transporteren.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:45 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
China en India betalen een heel stuk minder
Jammer voor Putin
Ligt die infrastructuur er wel? Om gas van de velden wat voorheen naar Europa ging, naar China en India te transporteren?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:43 schreef Vallon het volgende:
De suggestie dat dit contractbreuk is, zal Vlad aan zijn wetteloze Putler kont afvegen.
Neemt het Westen het gas niet af, zullen China of India gewillige afnemers (blijken te) zijn.
A Nee, dat zijn volstrekt andere pijplijn netwerken B als je moedwillig je niet aan je contract houd, dan hoef je natuurlijk ook niet te verwachten dat anderen zich netjes op blijven stellen?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:43 schreef Vallon het volgende:
Gaat de komende tijd interessant worden als Rusland voet bij stuk houdt om betaald te worden in (zg. onder invloed van sancties waardeloos gemaakt) roebels. Vlad kan vervolgens zeggen dat op elke valuta-transactie zeg 10-15% kosten zijn.
[..]
China en Rusland hebben al contracten gesloten om nieuwe pijpleidingen te bouwen en China gaat gewoon een stuk minder betalen voor gas dan het Westenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Europese landen betalen zowat de helft van de huidige marktprijs, omdat het lange-termijn contracten zijn. Ruslands probleem is vooral dat ze het gas niet naar China of India kunnen transporteren.
India sowieso niet. Er liggen nogal wat bergen tussenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ligt die infrastructuur er wel? Om gas van de velden wat voorheen naar Europa ging, naar China en India te transporteren?
Dat vraag ik me ook af. In 2014 deden ze helemaal niks.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:55 schreef KoningWouter het volgende:
Ben benieuwd of Oekraine nu ook de Krim gaat proberen terug te veroveren.
Gezichtsverlies lijdt Poetin sowieso, de eerste stap was al gezet met de invasie. Daarna zijn nog wel een flink aantal stappen gevolgd.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:55 schreef Discombobulate het volgende:
Dat nieuws mbt de tweede fase, het wordt nu wel interessant. Rusland neemt duidelijk een stap terug, al zeggen ze dat het deel uitmaakt van het plan. Dus nu maar naar de Donbass. Dan blijven die drie objectives: 1) neutraliteit, 2) Krim en 3) Donbass gewoon staan en leidt Poetin geen gezichtsverlies als ie het voor elkaar krijgt. Maar tegelijkertijd heeft Oekraïne ook wel een sterke positie op dit moment. Ook gaat het lijkt me enigszins te de-escaleren als Rusland terugkrabbelt.
Gezichtsverlies t.o.v. z'n eigen volk bedoelt hij denk ik.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:57 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Gezichtsverlies lijdt Poetin sowieso, de eerste stap was al gezet met de invasie. Daarna zijn nog wel een flink aantal stappen gevolgd.
Het gaat niet om de kosten, het gaat erom dat de Roebel een illiquide valuta is die niet zomaar omgewisseld kan worden. Dat kan eigenlijk alleen bij de Russische Centrale Bank, en laat dat nu niet gaan omdat die gesanctioneerd is.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het duurt wel even voordat die in gebruik worden genomen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
China en Rusland hebben al contracten gesloten om nieuwe pijpleidingen te bouwen en China gaat gewoon een stuk minder betalen voor gas dan het Westen
https://www.reuters.com/w(...)e-source-2022-02-04/
https://www.poandpo.com/n(...)a-cheapest-in-world/
Valt te bezien:quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
China en Rusland hebben al contracten gesloten om nieuwe pijpleidingen te bouwen en China gaat gewoon een stuk minder betalen voor gas dan het Westen
https://www.reuters.com/w(...)e-source-2022-02-04/
https://www.poandpo.com/n(...)a-cheapest-in-world/
Rusland is zijn doelen aan het aanpassen en nu doen ze alsof dat altijd hun doel was.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het terugkrabbelen is begonnen. Afijn, als dat hun uitweg is om gezichtsverlies te voorkomen is het misschien zo slecht nog niet. Als ze dat plan wel kunnen uitvoeren natuurlijk
Jep.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 20:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gezichtsverlies t.o.v. z'n eigen volk bedoelt hij denk ik.
Probleem is natuurlijk wel dat het Russische leger daar wel bevoorraad kan worden dus dat kan nog knap pittig worden. Maar het moreel en de manschappen zijn er volgens mij. Maar goed de westerse hulp is ook vooral voor de verdediging. Niet voor de aanval.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. In 2014 deden ze helemaal niks.
Thermiet las ik.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 20:08 schreef crystal_meth het volgende:
Is dit witte fosfor, of een ander type munitie (9M22S)?
[ twitter ]
witte fosfor geeft een zeer dichte rook, zou ik eerder zoiets verwachten:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |