SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
https://www.quiz-maker.com/Q4Z92ACUP
Your beauty never ever scared me.
Ik woon in een arbeiderswoning, dat was vroeger ook heel goedkoop.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:39 schreef bitterbal het volgende:
En dit is dus een koopflat geweest met sociale woningbouw niveau prijzen toen het werd opgeleverd.
waren blijkbaar hele goedkope koopwoningen
ja die woning in den haag is dat ook maar goed dat is nu heel populair, die jaren 30 stylequote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik woon in een arbeiderswoning, dat was vroeger ook heel goedkoop.
Ja, maar nergens kunnen parkeren en 34923 rondjes rijden en je auto 2 wijken verderop kunnen parkerenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja die woning in den haag is dat ook maar goed dat is nu heel populair, die jaren 30 style
ja dat ook en veel onderhoud aan die woningen ook. Dat noemen ze dan karakter :pquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, maar nergens kunnen parkeren en 34923 rondjes rijden en je auto 2 wijken verderop kunnen parkeren
Je moet wel van klussen houden in die woningenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat ook en veel onderhoud aan die woningen ook. Dat noemen ze dan karakter :p
maar over de auto's. ik denk dat heel veel mensen in de stad best zonder auto kunnenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, maar nergens kunnen parkeren en 34923 rondjes rijden en je auto 2 wijken verderop kunnen parkeren
Kunnen en willen zijn twee dingenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar over de auto's. ik denk dat heel veel mensen in de stad best zonder auto kunnen
Hier ook jaren 30. De straat waar ik in woon waren "proefwoningen" dus het zin ook de oudste van dat type. Ergens zo rond 1924-1927quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja die woning in den haag is dat ook maar goed dat is nu heel populair, die jaren 30 style
al is ov misschien wel prijzig maar dat is autorijden nu ookquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kunnen en willen zijn twee dingen![]()
Kunnen sowieso, OV is goed geregeld.
Vanaf volgende week ietsje minder prijzigquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
al is ov misschien wel prijzig maar dat is autorijden nu ook
Als ik echt in een grote stad zou wonen zou ik proberen alles met OV en fiets te doen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar over de auto's. ik denk dat heel veel mensen in de stad best zonder auto kunnen
ja denk dat dat ook zo is. als ik hier in rotterdam kijk lijkt het mij echt verschrikkelijk irritant :pquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:47 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Als ik echt in een grote stad zou wonen zou ik proberen alles met OV en fiets te doen.
In stadsverkeer auto rijden vind ik echt vreselijk.
Check.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:47 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Als ik echt in een grote stad zou wonen zou ik proberen alles met OV en fiets te doen.
In stadsverkeer auto rijden vind ik echt vreselijk.
Dit wist ik!quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:53 schreef Dr_Flash het volgende:
tevens goemoggel4:04 erbij weer vandaag
![]()
[ afbeelding ]
Hier 4 maar het voelt warmerquote:
Vanmiddag 19quote:
Oh lekker 👌🏻quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:59 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hier 4 maar het voelt warmer
[..]
Vanmiddag 19
mwa, gewoon een keer goed groot onderhoud laten doen, dan valt het wel mee tochquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat ook en veel onderhoud aan die woningen ook. Dat noemen ze dan karakter :p
ja moet je ook kunnen betalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:09 schreef mschol het volgende:
[..]
mwa, gewoon een keer goed groot onderhoud laten doen, dan valt het wel mee toch
oh fijnquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:11 schreef mschol het volgende:
ik had het vast al gemeld maar mijn riool is gister gefikst
altijd lekker, kun je weer gerries draaien in het weekendquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:11 schreef mschol het volgende:
ik had het vast al gemeld maar mijn riool is gister gefikst
uiteraardquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja moet je ook kunnen betalen natuurlijk.
dat is wel lastig ja.quote:In de vve in den haag is een verhoging van 50 euro in de maand in de bijdrage al een ding. De vve van het portiek er naast wilde ook met 50 per maand omhoog. Mijn buren kunnen dat gewoon niet betalen ook
Mja maar dat is dan wel nodig om die jaren 30 woning bewoonbaar te houdenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:14 schreef mschol het volgende:
[..]
uiteraard
[..]
dat is wel lastig ja.
ik zou het wel op kunnen brengen nu maar 50 extra per maand is best een hoop
dat kon ik gelukkig nog,lekkage in keuken, een stalen buis waar een gat in zatquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
altijd lekker, kun je weer gerries draaien in het weekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:17 schreef mschol het volgende:
[..]
dat kon ik gelukkig nog,lekkage in keuken, een stalen buis waar een gat in zateen scholhand?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
is er dan niet gewoon achterstallig onderhoud, als dat nodig is het bewoonbaar te houden...quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja maar dat is dan wel nodig om die jaren 30 woning bewoonbaar te houden
ja zeker maar dat is ook omdat het altijd een arme wijk is geweest. Dus geld voor veel onderhoud was er nooit.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:22 schreef mschol het volgende:
[..]
is er dan niet gewoon achterstallig onderhoud, als dat nodig is het bewoonbaar te houden...
in vorige huis liepen ook niet de klusjesmannen de boel plat
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:23 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
geez ik plaats een foto, gelijk hele SC in rep en roer
ja, das waar. ik woonde in een niet echt arme wijkquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:25 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja zeker maar dat is ook omdat het altijd een arme wijk is geweest. Dus geld voor veel onderhoud was er nooit.
In den haag moeten we over enige tijd ook een nieuw dak en daarvoor moet er dus zeker 50 euro per maand bij in de bijdrage.
Ja is dta inclusief servicekosten?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:28 schreef CherryLips het volgende:
Hier is het 135. Valt nog mee. Ben toen tijdens de huizenjacht ook 175 en hoger tegengekomen.
Eh geen idee, zal wel. Dit is gewoon de maandelijkse bijdragen aan de VvE voor onderhoud enzo.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja is dta inclusief servicekosten?
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:31 schreef CherryLips het volgende:
Vorige week heeft m'n vader geprobeerd de galerij hier schoon te maken want dat is gewoon beton ofzo en wordt altijd goor en dat moeten we zelf onderhouden. Ik flikker er af en toe wat azijn overheen maar dat doet op het ene blok meer dan op het andere, dus dat ziet er niet uit. Dus m'n vader druk in de weer geweest met groene zeep en toen werd het alleen maar erger![]()
Vraagt de buurman gister of het oké is als ze mijn deel van de galerij ook schoonmaken met de hogedrukreiniger die ze dus blijkbaar hebbenTuurlijk is dat oké. Als we hadden geweten dat zij zo'n ding hadden, hadden we dat al veel eerder gedaan, want ik mocht hem gewoon lenen van ze.
ja jij hebt ook een lift en garage toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eh geen idee, zal wel. Dit is gewoon de maandelijkse bijdragen aan de VvE voor onderhoud enzo.
en als je nou heel weinig stookt?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:32 schreef mschol het volgende:
ik betaal nu ~301
incl verwarming en warm/koud water
Nee niet hier, wel de benedenburen. En die doen dan ook heel keurig alleen hun eigen stukjequote:
De hel. De hel.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:33 schreef mschol het volgende:
[..]
jammer, geen kleine ijsdraakjes op komst
ja dat vraag ik mij afquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:35 schreef mschol het volgende:
[..]
is vast bedrag, krijg je misschien wat terug?
Ja lift en parkeerplaats. Maar dit is een heel groot complex. Mijn gebouw is heel klein, we zitten hier met zeven appartementen op één lift. Dat zou anders superduur zijn, maar het gehele complex hier bestaat uit meerdere gebouwen in dit blok, dus daardoor wordt het betaalbaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja jij hebt ook een lift en garage toch?
In den haag is het puur vve. Er is geen lift ofzo
als het goed is krijg je jaarlijks een eindafrekening, dus bij weinig stoken zou je dan geld terug kunnen krijgen, ik merk het wel op ten duurquote:
dat heet servicekosten iddquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eh geen idee, zal wel. Dit is gewoon de maandelijkse bijdragen aan de VvE voor onderhoud enzo.
Geloof dat m'n zus inderdaad geld terugkreeg van verwarming toen ze nog met een VVE te maken had, dat was voorschot.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:36 schreef mschol het volgende:
[..]
als het goed is krijg je jaarlijks een eindafrekening, dus bij weinig stoken zou je dan geld terug kunnen krijgen, ik merk het wel op ten duur
Ben er ook wel blij mee, heb er geen omkijken naar.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
als je in een gebouw zit dat verdeeld is in appartementen ontkom je niet aan een VvE. Is wettelijk verplicht. Sinds 1973 al.
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
als je in een gebouw zit dat verdeeld is in appartementen ontkom je niet aan een VvE. Is wettelijk verplicht. Sinds 1973 al.
mijn beneden buren die ook verhuren hebben laatst voorgesteld om onze vve slapend te maken want ze wilde niet betalenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ja heb er ook geen last van en heb geen 30 duizend zo voor een nieuw dak ofzoquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ben er ook wel blij mee, heb er geen omkijken naar.
Nou dan flikkert je huis toch lekker uit elkaar. Wie wil er nou een lift als je toch op de eerste verdieping woont? Verzakking op de parkeerplaats? Zet je auto maar ergens anders neer. Je balkon breekt af? Dan zit je maar binnen. De bovenverdieping heeft een lekkage? Hun probleem.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mijn beneden buren die ook verhuren hebben laatst voorgesteld om onze vve slapend te maken want ze wilde niet betalen![]()
Kutmensen. En "slapend" is niet een soort functional level van een VvE. Maar als niemand ene tiefes uitvoert is ie effectively slapend ja.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mijn beneden buren die ook verhuren hebben laatst voorgesteld om onze vve slapend te maken want ze wilde niet betalen![]()
Dat soort "niemijnprobleem"-lui zijn wel hatelijk ja.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kutmensen. En "slapend" is niet een soort functional level van een VvE. Maar als niemand ene tiefes uitvoert is ie effectively slapend ja.
Wordt leuk als het dak na 30 jaar voor een godsvermogen vervangen moet worden en er is geen geld.
ja het sloeg ook nergens op. En toen er was ingebroken in de uitbouw die niet in de vve valt waren ze wel beledigt dat de vve de schade niet zou betalen. UIteindelijk hebben we met de vve toch toegezegd hun schade te betalen uit de pot. Laatste verhoging naar 150 wilde ze ook niet. Weet niet of ze het nu wel of niet betalenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kutmensen. En "slapend" is niet een soort functional level van een VvE. Maar als niemand ene tiefes uitvoert is ie effectively slapend ja.
Wordt leuk als het dak na 30 jaar voor een godsvermogen vervangen moet worden en er is geen geld.
die zijn gewoon niet geschikt om in een appartement te wonen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat soort "niemijnprobleem"-lui zijn wel hatelijk ja.
nou ja ze verhuren het ook. Ze zeiden voor 1 jaar want ze wilde met de camper reizen maar we denken niet dat ze nog terug komen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die zijn gewoon niet geschikt om in een appartement te wonen.
Wat is dezequote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:44 schreef bitterbal het volgende:
UIteindelijk hebben we met de vve toch toegezegd hun schade te betalen uit de pot.
Vervang 'm met "te bezitten" en eens.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die voeren ook geen flikker uit als ze een rijtjeshuis hebben. Fuck die goten en dakpannen, kozijnen en afwatering in de tuin.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ze woonde er net. ze hadden hun inboedel verzekering nog niet overgezet naar adres in den haag dus we hadden medelijde met zequote:
ja kloptquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Vervang 'm met "te bezitten" en eens.
De lui waar bal het over heeft, verhuren het zo te lezen.
Nee maar dan duperen ze er tenminste niet de rest mee.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die voeren ook geen flikker uit als ze een rijtjeshuis hebben. Fuck die goten en dakpannen, kozijnen en afwatering in de tuin.
Inbraak is toch inboedel?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja het sloeg ook nergens op. En toen er was ingebroken in de uitbouw die niet in de vve valt waren ze wel beledigt dat de vve de schade niet zou betalen. UIteindelijk hebben we met de vve toch toegezegd hun schade te betalen uit de pot. Laatste verhoging naar 150 wilde ze ook niet. Weet niet of ze het nu wel of niet betalen
Oh hai.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die voeren ook geen flikker uit als ze een rijtjeshuis hebben. Fuck die goten en dakpannen, kozijnen en afwatering in de tuin.
Mwah, dingen als goten en tuinen die dichtgegoten zijn met beton kan je als buur wel degelijk last van hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar dan duperen ze er tenminste niet de rest mee.
Je burenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar dan duperen ze er tenminste niet de rest mee.
Ik ben echt superlaks, daarom wilde ik ook een appartement. Je moet mij geen tuin geven. Als ik zie hoe vaak m'n vader nu al langskomt voor allerlei kutklusjes die ik met de Franse slag doequote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh hai.
Nee, grapje, zo erg is het ook niet. We zijn lui, maar het moet wel heel blijven enzo.
Ja maar ze hadden hun inboedel nog op hun oude adres staanquote:
Ja dat is gewoon hun probleemquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar ze hadden hun inboedel nog op hun oude adres staanDus ze waren compleet niet verzekerd
Ja, leergeld voor ze.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar ze hadden hun inboedel nog op hun oude adres staanDus ze waren compleet niet verzekerd
ja die is 13 jaar geleden er al neergezet. Hebben die mensen toen onderling gedaan dus hij is niet legaal.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon hun probleemEn zo'n uitbouw moet je sowieso melden toch aan de VvE, ivm waardevermeerdering ofzo? En überhaupt toestemming ervoor vragen.
Nou ik zit me nu al op te naaien over zulke neukfouten. Ik zou zeggen: Tegen de muur ermeequote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:49 schreef bitterbal het volgende:
En de vorige eigenaresse had met hun e afspraak gemaakt dat ik de notaris kosten zou betalen voor het legaliseren van de uitbouw waar mijn terras op staat. Zij akkoord met de afspraak, hoefde er niet voor te betalen, alleen tekenen.
Ik notaris geregeld, bouwkundig tekenaar alles gedaan. Zij maar niet reageren. BIj de vve vergadering vroeg ik ze wanneer ze gingen tekenen. Zeggen ze ineens dat ze het niet gaan doen want ze twijfelen aan de constructie.
Zelf geen bouwkundig rapport laten uitvoeren toen ze het kochten. Ze hebben alle tijd gehad om te komen kijken. En dan bij hun inbraak wel willen dat de vve hun kosten betaald. Maar het niet willen legaliseren en hun afspraak na komen.![]()
Dus ik ben wel klaar met ze
of trouwen 15 jaar alquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja die is 13 jaar geleden er al neergezet. Hebben die mensen toen onderling gedaan dus hij is niet legaal.
Niet slim, precedent scheppen. Nou gaan ze alles maar bij de vve claimen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja we hebben de inbraakschade uit de vve pot betaald omdat we met ze meevoelde.
Domquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja we hebben de inbraakschade uit de vve pot betaald omdat we met ze meevoelde.
ze willen nu de verhoging niet betalen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet slim, precedent scheppen. Nou gaan ze alles maar bij de vve claimen.
Ik moet zeggen, die tuin valt me eigenlijk reuze mee qua werk.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben echt superlaks, daarom wilde ik ook een appartement. Je moet mij geen tuin geven. Als ik zie hoe vaak m'n vader nu al langskomt voor allerlei kutklusjes die ik met de Franse slag doeIk ben al een week bezig om de vriezer te ontdooien en te kijken wat ik weg kan gooien en heb net twee lades eruit gehaald om schoon te maken.
ja nou ja aardigheid ofzo. woonde er net, jong stel ook nog,. wisten niet dat ze daar alleen zaten met de intentie om het te gaan verhurenquote:
Ja, niet meer doen dus.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Haha 'iedereen lag te pitten'.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:54 schreef CherryLips het volgende:
Was eens op zo'n vergadering van de VvE was iemand en die had ergens een lekkage maar de VvE wilde niets vergoeden en niet meewerken. Ik snapte er geen zak van, maar die man werd er helemaal emotioneel van omdat het al zo lang speelde. Maar het was aan het eind van die vergadering die al ruim 2 uur duurde en supersaai was, dus iedereen lag te pitten. En hij ging maar door. Geen idee wat er nou aan de hand was.
Ik snap die mensen ook niet die een jaren 30-woning willen. Ze zijn wel mooi en ze hebben karakter, maar dat onderhoud.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:53 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, die tuin valt me eigenlijk reuze mee qua werk.Moet er nu wel weer even wat aan doen, maar da's met een paar middagen per jaar wel klaar ook.
En huis is toen ook wel uitgezocht op onderhoudsarm, ze zijn niet echt charmant, die vinex-woningen, maar degelijk zijn ze absoluut.
Nee, te lui voor.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik snap die mensen ook niet die een jaren 30-woning willen. Ze zijn wel mooi en ze hebben karakter, maar dat onderhoud.
Mijn oom en tante hebben een schitterend huis uit de jaren 30. Glas in lood en schuifdeuren en inbouwkasten. Ze willen zoveel mogelijk authentiek houden. Maar het is ook wel oude zooi een beetje
nee maar ze hebben het nu ook flink verpest in de vve dusquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:53 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, niet meer doen dus.Leergeld voor jullie.
Dat zeg ik, leergeld voor jullie. Ook bij een volgend sneu verhaaltje dus.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:57 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar ze hebben het nu ook flink verpest in de vve dus
En terecht. Ik ben zijn liefje.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:20 schreef dud0r het volgende:
[..]
Oh![]()
Hoor je dat @:anneloos
[..]
Dit is de belangrijke vraag ja.
Noem je mijn huis nu oude zooiquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik snap die mensen ook niet die een jaren 30-woning willen. Ze zijn wel mooi en ze hebben karakter, maar dat onderhoud.
Mijn oom en tante hebben een schitterend huis uit de jaren 30. Glas in lood en schuifdeuren en inbouwkasten. Ze willen zoveel mogelijk authentiek houden. Maar het is ook wel oude zooi een beetje
jammer dat jij voor je terras ervan afhankelijk was, anders had je gewoon kunnen zeggen: niet nu even schriftelijk bevestigen is niet legaliserenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:52 schreef bitterbal het volgende:
dienotaris kosten en alles is ook bijna 2000 euro gweest en al die tijd hebben ze net gedaan of hun neus bloede
Vooruit dan maarquote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Noem je mijn huis nu oude zooi
nou ja het i gewoon echt kut dat ze dit hebben gedaan. Als ik die woning bv zou willen verkopen kan ik dat terras niet mee nemen in de verkoopprijs..... ze kunnen het weghalen als ze willen maar dan zijn ze mij wel eenmalig een boete van 5000 euro veschuldigt maar goed dat is ook niet zoveelquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:07 schreef mschol het volgende:
[..]
jammer dat jij voor je terras ervan afhankelijk was, anders had je gewoon kunnen zeggen: niet nu even schriftelijk bevestigen is niet legaliseren
Ik zou niet m'n adem inhouden in ieder geval.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet de was uit de machine halen. Zou ik over 5 minuten meer zin hebben?
zou het nu doenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
En als het zo ver komt kun je toch fluiten naar die poen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja het i gewoon echt kut dat ze dit hebben gedaan. Als ik die woning bv zou willen verkopen kan ik dat terras niet mee nemen in de verkoopprijs..... ze kunnen het weghalen als ze willen maar dan zijn ze mij wel eenmalig een boete van 5000 euro veschuldigt maar goed dat is ook niet zoveel![]()
gewoon wachten tot het zichzelf eruit haaltquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
ja dus eigenlijk ben ik een beetje gegijzeldquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En als het zo ver komt kun je toch fluiten naar die poen.
Dat hangt af van welke machine het is, een droger is immers ook een machine waar was in kan liggen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:12 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon wachten tot het zichzelf eruit haalt
nee het moet van de wasmachine in de droger. Toestanden allemaal weer.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat hangt af van welke machine het is, een droger is immers ook een machine waar was in kan liggen.
nou ja ze zijn nog niet zo oudquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon nog even lekker 20 jaar bootjes kijken ballie, en niet te druk maken over kudtmensen die tegen die tijd toch dood zijn misschien hopelijk vast wel
ik ben best van dingen in goed vertrouwen doen, maar dit had ik ergens zwart op wit vast laten leggen, gewoon om dit gezeik te voorkomenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja het i gewoon echt kut dat ze dit hebben gedaan. Als ik die woning bv zou willen verkopen kan ik dat terras niet mee nemen in de verkoopprijs..... ze kunnen het weghalen als ze willen maar dan zijn ze mij wel eenmalig een boete van 5000 euro veschuldigt maar goed dat is ook niet zoveel![]()
ja die voormalig eigenaresse wilde het alleen verkopen aan iemand die hier mee akkoord zou gaan en dan achteraf zeggen ze het neit te doen
ik heb wasdroog combiquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat hangt af van welke machine het is, een droger is immers ook een machine waar was in kan liggen.
ja hoe moet ik het zwart op wit laten leggen dan. het is niet mijn uitbouwquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:14 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben best van dingen in goed vertrouwen doen, maar dit had ik ergens zwart op wit vast laten leggen, gewoon om dit gezeik te voorkomen
Ik heb een droogrek.quote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
haha ik over 5 minuten gestemd om te zien wat jullie stemmen: ALLEMAAL "Nu"FML
dat doe ik al niet eens meerquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
De was opvouwen/strijken is een stuk vervelender.
Dat doe ik sowieso al nooitquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
De tijd van bloesjes en shirtjes komt er weer aan. Die moeten gestreken wordenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
jezus ik vind 2,5 uur al veel te lang.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:27 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de was net aangezet, maar dat is zo'n eco-programma van 5 uur.
Even kijken wat ie nu zegt, want hij gaat er aanvankelijk van uit dat de trommel helemaal vol zit en hij kan 8 kilo hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
jezus ik vind 2,5 uur al veel te lang.
Jep.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
Watquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:27 schreef CherryLips het volgende:
dat heb ik alleen op mijn droger.. En ook daar heb je het idee dat Microsoft erachter zit. Loopt keihard terug van 60 naar 5 en dan blijft ie een eeuw op 5 staan en dan nog dertig jaar op 1. En dan issie klaar en gaatie heel hard piepen.quote:
Holy crap. Met anderhalf is het meeste van m'n wassen wel klaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:27 schreef CherryLips het volgende:
Hoe is dat eco?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:27 schreef CherryLips het volgende:
Uurtje is wel lekker.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:37 schreef CherryLips het volgende:
Dit is een 60-gradenwas. Gewone was op 30 is met een uurtje klaar.
Verbruikt minder stroom omdat 'ie langzamer opwarmt I guess?quote:
Ja las ik laatst iets over. Komt door het opwarmen van het water ofzo.quote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:38 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Verbruikt minder stroom omdat 'ie langzamer opwarmt I guess?
Ah dat is op zich wel logischquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:38 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja las ik laatst iets over. Komt door het opwarmen van het water ofzo.
Ik heb het niet uitgezocht verder hoor, maar geen enorme piek om de boel op te stoken zal wel schelen, ook al duurt het langer.quote:
Ja, die wel. Vooral handdoeken en beddengoed enzo wat heter gaat.quote:
5 uur 60 graden? Wat is daar eco aan?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:37 schreef CherryLips het volgende:
Dit is een 60-gradenwas. Gewone was op 30 is met een uurtje klaar.
Ja idd maar truien enz kunnen tegenwoordig prima op koud met de juiste wasmiddel.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, die wel. Vooral handdoeken en beddengoed enzo wat heter gaat.
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja idd maar truien enz kunnen tegenwoordig prima op koud met de juiste wasmiddel.
Ik doe bonte was op 40 en witte op 60.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja idd maar truien enz kunnen tegenwoordig prima op koud met de juiste wasmiddel.
Best veel kan gewoon koud tegenwoordig maar wat @CherryLips zegt het is wel goed om af en toe even warm te doen. Sowieso voor beddengoed enz.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik doe bonte was op 40 en witte op 60.
Eigenlijk omdat opoe dat in 1870 ook al deed
Ja, voorkomt dat zeepresten teveel opbouwen enzo dacht ik?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:49 schreef CherryLips het volgende:
Hogere temperatuur is wel beter voor de machine. Zegt men. Maar ik doe dus regelmatig een was op 60, gisteren het beddengoed ook op 60 gedaan.
Ik zet hem soms op 95 met twee vaatwasblokjes. Maar vergeet het meestal.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de machine doe ik af en toe een kookwasje met heel weinig wasgoed op 95 graden.
Geile donders zijn dat meestal dus je snapt wel wat ik hier kom doenquote:
Straks ook meteen even kijken of er nog wat leuks bij de supermarkt staat voor m'n bakken.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben ook gewoon blij dat de galerij weer zo netjes is. En dat m'n tulpen nog zo mooi staan en dat de viooltjes het zo lekker doen.
niets moetquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De tijd van bloesjes en shirtjes komt er weer aan. Die moeten gestreken worden
mijn gallerij heb ik voeige week schoon gemaakt, maar dat beton houdt een smoezelig kleurtje helaasquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben ook gewoon blij dat de galerij weer zo netjes is. En dat m'n tulpen nog zo mooi staan en dat de viooltjes het zo lekker doen.
Je kunt ze huren dacht ik. Dat was onze volgende stap.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:58 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn gallerij heb ik voeige week schoon gemaakt, maar dat beton houdt een smoezelig kleurtje helaas
en ken helaas niemand met een hogedruk spuit
Tijd voor kibbeling!quote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je kunt ze huren dacht ik. Dat was onze volgende stap.
Luxeleef.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:02 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee woensdag al een enorme bak gehad. Ik ga langs de HEMA.
Ja pff HEMA zit hier vet dichtbij dus de verleiding om daar lekkere broodjes te halen is te groot.quote:
Man man man.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:02 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee woensdag al een enorme bak gehad. Ik ga langs de HEMA.
HEMA broodjes ❤️quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:03 schreef CherryLips het volgende:
Hema zit hier 30 meter verderop maar heb er nooit een broodje gehaald.
Maar ik eet al maanden bijna geen kibbeling meer op vrijdag. Meestal woensdag of donderdag nu.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Man man man.
Heel m'n ama doet wat wanneer agenda van slag
Voor je het weet ben je verloren.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:04 schreef CherryLips het volgende:
Bakker Bart zit hier ook in datzelfde hoekje ongeveer. De vreet-triangle.
Maar daar betaal je het dubbele.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:04 schreef CherryLips het volgende:
Bakker Bart zit hier ook in datzelfde hoekje ongeveer. De vreet-triangle.
En al die snackbars en sushitenten en Aziatische tentjes en de Chineesquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Voor je het weet ben je verloren.
Herkenbaar van mijn vorige huis. Had twee snackbars naast me.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:05 schreef CherryLips het volgende:
Het was een slecht idee om in het centrum te gaan wonen.
geen kippie hier, zelfs een avondwinkel niet te vindenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:03 schreef CherryLips het volgende:
Er zit nog een snackbar en een Kippie voor
Avondwinkel heeft Emmen ook niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:12 schreef mschol het volgende:
[..]
geen kippie hier, zelfs een avondwinkel niet te vinden
Hier twee van die ijssalons, aan beide kanten van het centrumquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:12 schreef Ama het volgende:
En altijd als we naar de shop liepen ijs halen bij de Italiaan.
moet je niet op je balkon zitten? :pquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:55 schreef CherryLips het volgende:
nog veel voor die 2x per jaar max die ik em zou gebruikenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:17 schreef bitterbal het volgende:
je kan soms zon hogedruk al kopen voor 70 euro
Werkquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
moet je niet op je balkon zitten? :p
Ik kan me echt uren vermaken met zo'n dingquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:17 schreef bitterbal het volgende:
ja kan ik mij wel voorstellenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kan me echt uren vermaken met zo'n ding
We hebben wel een 24 uur pomp met vreten enz.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik weet er hier ook geen op te noemen eigenlijk.
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:24 schreef Ama het volgende:
Bitterbal kan je je DM even checken, als je wil.
Kan iemand dit even quoten.
Ik zeg alleen sorry in DM?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je bent al van de block af dus dm's kunnen ook gestopt worden
Hele straat schoon. Bergen zonder sneeuw.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kan me echt uren vermaken met zo'n ding
Moet je 'm ook weer ergens neerzetten enzo.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:17 schreef bitterbal het volgende:
is er niet een gezamenlijk schuurtje of zo? Berging?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Moet je 'm ook weer ergens neerzetten enzo.
Gezamenlijke schuur is vaak alleen voor (brom)fietsen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is er niet een gezamenlijk schuurtje of zo? Berging?
Nee joh, tatta in een rijtjeshuis he.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is er niet een gezamenlijk schuurtje of zo? Berging?
Ik ga zo'n ding ook niet kopen voor die ene keer in het jaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:33 schreef IJsdraakje het volgende:
M'n probleem is niet echt dat ik die shizzle niet kan betalen, maar m'n ruimte is gewoon eindig.
Heb er weleens een op de markt gehaald, maar dan moet je onderweg eigenlijk al beginnen met eten en dan zit je hele muil en je vingers onder.quote:
Kan m'n Fatboy wel ophalen bij m'n ouders voor op het balkon, maar waar laat ik dat ding dan als ik hem niet gebruik? Hij is niet waterdicht.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:36 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik bedoel, m'n hangmat past er al niet eens lekker bij. Die heeft nu overwinterd in de woonkamer omdat ik te lam was om 'm naar zolder te brengen.
Kom halen danquote:
Of je leert eten zonder als een kleuter over te komenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Heb er weleens een op de markt gehaald, maar dan moet je onderweg eigenlijk al beginnen met eten en dan zit je hele muil en je vingers onder.
Nee geen tijd voor.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:42 schreef dud0r het volgende:
[..]
Kom halen dan
[..]
Of je leert eten zonder als een kleuter over te komen
Ik ben m'n eigen Fatboyquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kan m'n Fatboy wel ophalen bij m'n ouders voor op het balkon, maar waar laat ik dat ding dan als ik hem niet gebruik? Hij is niet waterdicht.
Mwah, hangt van een paar dingen af, als ik 'm makkelijk kan lenen sowieso niet. Huren is op zich een optie, maar dat hangt nogal af van hoeveel dat kost, bij ¤30 per keer wordt dat me ook weer te prijzig, dan *vind* ik wel een plek voor zo'n ding.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ga zo'n ding ook niet kopen voor die ene keer in het jaar.
Zak erom?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kan m'n Fatboy wel ophalen bij m'n ouders voor op het balkon, maar waar laat ik dat ding dan als ik hem niet gebruik? Hij is niet waterdicht.
Kim heeft z'n best gedaan:quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:04 schreef LTVDK het volgende:
Ik mis hier nog wel een slechte 80's soundtrack bij
[ afbeelding ]
Heb je die 200 euro al?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:52 schreef Ama het volgende:
Ben benieuwd wanneer ik die 800 euro krijg van de gemeente.
Nee ook niet maar volgens mij krijgen we in Emmen meteen 800. Eerst was het 200 maar er staat nu 800.quote:
Ah, oké. Ik weet niet of het heel verstandig is het in één keer over te maken. Ik ben bang dat redelijk wat mensen iets leuks gaan kopen en dan aan het eind van het jaar in de shit zitten.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee ook niet maar volgens mij krijgen we in Emmen meteen 800. Eerst was het 200 maar er staat nu 800.
Het blijft een bizarre gedachte dat het handig is om hier rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:00 schreef Recce het volgende:
[..]
Ah, oké. Ik weet niet of het heel verstandig is het in één keer over te maken. Ik ben bang dat redelijk wat mensen iets leuks gaan kopen en dan aan het eind van het jaar in de shit zitten.
Tja, zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar. Armoede geeft ook echt flinke stress hè? Dus als je dan opeens een bedrag op je rekening hebt staan voor het eerst in jaren, is dat lastig.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:02 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het blijft een bizarre gedachte dat het handig is om hier rekening mee te houden.
Nee op picknick banken die er staan. Dacht ga vroeg want had het druk verwacht maar is rustigquote:
Het is maar 13 graden nog! Ben je geen bibberbal?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:08 schreef bitterbal het volgende:
K zit in de zon bij hotel New york
[..]
Nee op picknick banken die er staan. Dacht ga vroeg want had het druk verwacht maar is rustig
Het terras zelf van hotel New York is nog niet open
In de zon is het oké ja. De wind is frisquote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:09 schreef Recce het volgende:
[..]
Het is maar 13 graden nog! Ben je geen bibberbal?
Dat is mooi. Ik lust wel een broodje hotdogquote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:11 schreef bitterbal het volgende:
Er is hier een leuke hond. Zo'n fluffy labradoodle merk
Zie geen teckelsquote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:11 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat is mooi. Ik lust wel een broodje hotdog
Voel je niks van in de zonquote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:09 schreef Recce het volgende:
[..]
Het is maar 13 graden nog! Ben je geen bibberbal?
Heb je wel iets te snacken bij je?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
In de zon is het oké ja. De wind is fris
"Fles doet iets met computers"quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaaaaaaa hoor
Pa en ma aan de lijn met ecomputergezeikje nummer zesmiljard. Er staat letterlijk "Bel ziggo". Gaan ze mij bellen wat ze moeten doenDus ik zeg: Ziggo bellen.
Gaan ze ziggo belen, komt er een antwoord van Ziggo, GAAN ZE MIJ BELLEN WAT ZE DAARMEE MOETEN![]()
Echt hoe FUCKING lomp ben je?? Zoek het uit met die klote ziggo
Laat me raden: nieuw modem? Veel plezier met een bezoekje aan je ouders.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaaaaaaa hoor
Pa en ma aan de lijn met ecomputergezeikje nummer zesmiljard. Er staat letterlijk "Bel ziggo". Gaan ze mij bellen wat ze moeten doenDus ik zeg: Ziggo bellen.
Gaan ze ziggo belen, komt er een antwoord van Ziggo, GAAN ZE MIJ BELLEN WAT ZE DAARMEE MOETEN![]()
Echt hoe FUCKING lomp ben je?? Zoek het uit met die klote ziggo
FMLquote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
"Fles doet iets met computers"
Boem Boem Biden.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:18 schreef Recce het volgende:
Air Force 1 vliegt nu bij Keulen en is op weg naar Rzeszów in Polen met Biden aan boord. Dat is een stad met een vliegveld niet ver van de grens met Oekraïne waar de hele tijd allerlei legervliegtuigen landen met wapens voor Oekraïne. Best riskant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |