SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
https://www.quiz-maker.com/Q4Z92ACUP
Your beauty never ever scared me.
Ik woon in een arbeiderswoning, dat was vroeger ook heel goedkoop.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:39 schreef bitterbal het volgende:
En dit is dus een koopflat geweest met sociale woningbouw niveau prijzen toen het werd opgeleverd.
waren blijkbaar hele goedkope koopwoningen
ja die woning in den haag is dat ook maar goed dat is nu heel populair, die jaren 30 stylequote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik woon in een arbeiderswoning, dat was vroeger ook heel goedkoop.
Ja, maar nergens kunnen parkeren en 34923 rondjes rijden en je auto 2 wijken verderop kunnen parkerenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja die woning in den haag is dat ook maar goed dat is nu heel populair, die jaren 30 style
ja dat ook en veel onderhoud aan die woningen ook. Dat noemen ze dan karakter :pquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, maar nergens kunnen parkeren en 34923 rondjes rijden en je auto 2 wijken verderop kunnen parkeren
Je moet wel van klussen houden in die woningenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat ook en veel onderhoud aan die woningen ook. Dat noemen ze dan karakter :p
maar over de auto's. ik denk dat heel veel mensen in de stad best zonder auto kunnenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, maar nergens kunnen parkeren en 34923 rondjes rijden en je auto 2 wijken verderop kunnen parkeren
Kunnen en willen zijn twee dingenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar over de auto's. ik denk dat heel veel mensen in de stad best zonder auto kunnen
Hier ook jaren 30. De straat waar ik in woon waren "proefwoningen" dus het zin ook de oudste van dat type. Ergens zo rond 1924-1927quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja die woning in den haag is dat ook maar goed dat is nu heel populair, die jaren 30 style
al is ov misschien wel prijzig maar dat is autorijden nu ookquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kunnen en willen zijn twee dingen![]()
Kunnen sowieso, OV is goed geregeld.
Vanaf volgende week ietsje minder prijzigquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
al is ov misschien wel prijzig maar dat is autorijden nu ook
Als ik echt in een grote stad zou wonen zou ik proberen alles met OV en fiets te doen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar over de auto's. ik denk dat heel veel mensen in de stad best zonder auto kunnen
ja denk dat dat ook zo is. als ik hier in rotterdam kijk lijkt het mij echt verschrikkelijk irritant :pquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:47 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Als ik echt in een grote stad zou wonen zou ik proberen alles met OV en fiets te doen.
In stadsverkeer auto rijden vind ik echt vreselijk.
Check.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:47 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Als ik echt in een grote stad zou wonen zou ik proberen alles met OV en fiets te doen.
In stadsverkeer auto rijden vind ik echt vreselijk.
Dit wist ik!quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:53 schreef Dr_Flash het volgende:
tevens goemoggel4:04 erbij weer vandaag
![]()
[ afbeelding ]
Hier 4 maar het voelt warmerquote:
Vanmiddag 19quote:
Oh lekker 👌🏻quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:59 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hier 4 maar het voelt warmer
[..]
Vanmiddag 19
mwa, gewoon een keer goed groot onderhoud laten doen, dan valt het wel mee tochquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat ook en veel onderhoud aan die woningen ook. Dat noemen ze dan karakter :p
ja moet je ook kunnen betalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:09 schreef mschol het volgende:
[..]
mwa, gewoon een keer goed groot onderhoud laten doen, dan valt het wel mee toch
oh fijnquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:11 schreef mschol het volgende:
ik had het vast al gemeld maar mijn riool is gister gefikst
altijd lekker, kun je weer gerries draaien in het weekendquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:11 schreef mschol het volgende:
ik had het vast al gemeld maar mijn riool is gister gefikst
uiteraardquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja moet je ook kunnen betalen natuurlijk.
dat is wel lastig ja.quote:In de vve in den haag is een verhoging van 50 euro in de maand in de bijdrage al een ding. De vve van het portiek er naast wilde ook met 50 per maand omhoog. Mijn buren kunnen dat gewoon niet betalen ook
Mja maar dat is dan wel nodig om die jaren 30 woning bewoonbaar te houdenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:14 schreef mschol het volgende:
[..]
uiteraard
[..]
dat is wel lastig ja.
ik zou het wel op kunnen brengen nu maar 50 extra per maand is best een hoop
dat kon ik gelukkig nog,lekkage in keuken, een stalen buis waar een gat in zatquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
altijd lekker, kun je weer gerries draaien in het weekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:17 schreef mschol het volgende:
[..]
dat kon ik gelukkig nog,lekkage in keuken, een stalen buis waar een gat in zateen scholhand?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
is er dan niet gewoon achterstallig onderhoud, als dat nodig is het bewoonbaar te houden...quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja maar dat is dan wel nodig om die jaren 30 woning bewoonbaar te houden
ja zeker maar dat is ook omdat het altijd een arme wijk is geweest. Dus geld voor veel onderhoud was er nooit.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:22 schreef mschol het volgende:
[..]
is er dan niet gewoon achterstallig onderhoud, als dat nodig is het bewoonbaar te houden...
in vorige huis liepen ook niet de klusjesmannen de boel plat
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:23 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
geez ik plaats een foto, gelijk hele SC in rep en roer
ja, das waar. ik woonde in een niet echt arme wijkquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:25 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja zeker maar dat is ook omdat het altijd een arme wijk is geweest. Dus geld voor veel onderhoud was er nooit.
In den haag moeten we over enige tijd ook een nieuw dak en daarvoor moet er dus zeker 50 euro per maand bij in de bijdrage.
Ja is dta inclusief servicekosten?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:28 schreef CherryLips het volgende:
Hier is het 135. Valt nog mee. Ben toen tijdens de huizenjacht ook 175 en hoger tegengekomen.
Eh geen idee, zal wel. Dit is gewoon de maandelijkse bijdragen aan de VvE voor onderhoud enzo.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja is dta inclusief servicekosten?
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:31 schreef CherryLips het volgende:
Vorige week heeft m'n vader geprobeerd de galerij hier schoon te maken want dat is gewoon beton ofzo en wordt altijd goor en dat moeten we zelf onderhouden. Ik flikker er af en toe wat azijn overheen maar dat doet op het ene blok meer dan op het andere, dus dat ziet er niet uit. Dus m'n vader druk in de weer geweest met groene zeep en toen werd het alleen maar erger![]()
Vraagt de buurman gister of het oké is als ze mijn deel van de galerij ook schoonmaken met de hogedrukreiniger die ze dus blijkbaar hebbenTuurlijk is dat oké. Als we hadden geweten dat zij zo'n ding hadden, hadden we dat al veel eerder gedaan, want ik mocht hem gewoon lenen van ze.
ja jij hebt ook een lift en garage toch?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eh geen idee, zal wel. Dit is gewoon de maandelijkse bijdragen aan de VvE voor onderhoud enzo.
en als je nou heel weinig stookt?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:32 schreef mschol het volgende:
ik betaal nu ~301
incl verwarming en warm/koud water
Nee niet hier, wel de benedenburen. En die doen dan ook heel keurig alleen hun eigen stukjequote:
De hel. De hel.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:33 schreef mschol het volgende:
[..]
jammer, geen kleine ijsdraakjes op komst
ja dat vraag ik mij afquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:35 schreef mschol het volgende:
[..]
is vast bedrag, krijg je misschien wat terug?
Ja lift en parkeerplaats. Maar dit is een heel groot complex. Mijn gebouw is heel klein, we zitten hier met zeven appartementen op één lift. Dat zou anders superduur zijn, maar het gehele complex hier bestaat uit meerdere gebouwen in dit blok, dus daardoor wordt het betaalbaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja jij hebt ook een lift en garage toch?
In den haag is het puur vve. Er is geen lift ofzo
als het goed is krijg je jaarlijks een eindafrekening, dus bij weinig stoken zou je dan geld terug kunnen krijgen, ik merk het wel op ten duurquote:
dat heet servicekosten iddquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eh geen idee, zal wel. Dit is gewoon de maandelijkse bijdragen aan de VvE voor onderhoud enzo.
Geloof dat m'n zus inderdaad geld terugkreeg van verwarming toen ze nog met een VVE te maken had, dat was voorschot.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:36 schreef mschol het volgende:
[..]
als het goed is krijg je jaarlijks een eindafrekening, dus bij weinig stoken zou je dan geld terug kunnen krijgen, ik merk het wel op ten duur
Ben er ook wel blij mee, heb er geen omkijken naar.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
als je in een gebouw zit dat verdeeld is in appartementen ontkom je niet aan een VvE. Is wettelijk verplicht. Sinds 1973 al.
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
als je in een gebouw zit dat verdeeld is in appartementen ontkom je niet aan een VvE. Is wettelijk verplicht. Sinds 1973 al.
mijn beneden buren die ook verhuren hebben laatst voorgesteld om onze vve slapend te maken want ze wilde niet betalenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ja heb er ook geen last van en heb geen 30 duizend zo voor een nieuw dak ofzoquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ben er ook wel blij mee, heb er geen omkijken naar.
Nou dan flikkert je huis toch lekker uit elkaar. Wie wil er nou een lift als je toch op de eerste verdieping woont? Verzakking op de parkeerplaats? Zet je auto maar ergens anders neer. Je balkon breekt af? Dan zit je maar binnen. De bovenverdieping heeft een lekkage? Hun probleem.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mijn beneden buren die ook verhuren hebben laatst voorgesteld om onze vve slapend te maken want ze wilde niet betalen![]()
Kutmensen. En "slapend" is niet een soort functional level van een VvE. Maar als niemand ene tiefes uitvoert is ie effectively slapend ja.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mijn beneden buren die ook verhuren hebben laatst voorgesteld om onze vve slapend te maken want ze wilde niet betalen![]()
Dat soort "niemijnprobleem"-lui zijn wel hatelijk ja.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kutmensen. En "slapend" is niet een soort functional level van een VvE. Maar als niemand ene tiefes uitvoert is ie effectively slapend ja.
Wordt leuk als het dak na 30 jaar voor een godsvermogen vervangen moet worden en er is geen geld.
ja het sloeg ook nergens op. En toen er was ingebroken in de uitbouw die niet in de vve valt waren ze wel beledigt dat de vve de schade niet zou betalen. UIteindelijk hebben we met de vve toch toegezegd hun schade te betalen uit de pot. Laatste verhoging naar 150 wilde ze ook niet. Weet niet of ze het nu wel of niet betalenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kutmensen. En "slapend" is niet een soort functional level van een VvE. Maar als niemand ene tiefes uitvoert is ie effectively slapend ja.
Wordt leuk als het dak na 30 jaar voor een godsvermogen vervangen moet worden en er is geen geld.
die zijn gewoon niet geschikt om in een appartement te wonen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat soort "niemijnprobleem"-lui zijn wel hatelijk ja.
nou ja ze verhuren het ook. Ze zeiden voor 1 jaar want ze wilde met de camper reizen maar we denken niet dat ze nog terug komen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die zijn gewoon niet geschikt om in een appartement te wonen.
Wat is dezequote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:44 schreef bitterbal het volgende:
UIteindelijk hebben we met de vve toch toegezegd hun schade te betalen uit de pot.
Vervang 'm met "te bezitten" en eens.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die voeren ook geen flikker uit als ze een rijtjeshuis hebben. Fuck die goten en dakpannen, kozijnen en afwatering in de tuin.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ze woonde er net. ze hadden hun inboedel verzekering nog niet overgezet naar adres in den haag dus we hadden medelijde met zequote:
ja kloptquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Vervang 'm met "te bezitten" en eens.
De lui waar bal het over heeft, verhuren het zo te lezen.
Nee maar dan duperen ze er tenminste niet de rest mee.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die voeren ook geen flikker uit als ze een rijtjeshuis hebben. Fuck die goten en dakpannen, kozijnen en afwatering in de tuin.
Inbraak is toch inboedel?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja het sloeg ook nergens op. En toen er was ingebroken in de uitbouw die niet in de vve valt waren ze wel beledigt dat de vve de schade niet zou betalen. UIteindelijk hebben we met de vve toch toegezegd hun schade te betalen uit de pot. Laatste verhoging naar 150 wilde ze ook niet. Weet niet of ze het nu wel of niet betalen
Oh hai.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die voeren ook geen flikker uit als ze een rijtjeshuis hebben. Fuck die goten en dakpannen, kozijnen en afwatering in de tuin.
Mwah, dingen als goten en tuinen die dichtgegoten zijn met beton kan je als buur wel degelijk last van hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar dan duperen ze er tenminste niet de rest mee.
Je burenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar dan duperen ze er tenminste niet de rest mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |