Die hoor ik hier vooral een beetje morren en doen maar uiteindelijk kijken ze gewoonquote:Op woensdag 23 maart 2022 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros juist is afgehaakt. Dat is in elk geval wat ik mijn omgeving onder meer casual kijkers zie.
Ja precies. De paar minuten die ik luisterde klonk het ook heel raar, gewoon echt alsof je luistert naar Olav die in zijn woonkamer de TV aan heeft staan. Beetje ver weg en vaag allemaal, totaal niet alsof je lekker in de race zit.quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar radiocommentaar bij een uitzending met beeld lijkt me toch heel irritant even los van wie het commentaar dan doet want in principe doe je dat voor mensen die geen beeld hebben
Ik vond die eerste paar minuten zonder geluidseffecten in combinatie met F1TV + FX only soundtrack juist uitstekend werken. Het is dan ook niet erg als het commentaar iets voor of achterloopt.quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:47 schreef heywoodu het volgende:
De paar minuten die ik luisterde klonk het ook heel raar, gewoon echt alsof je luistert naar Olav die in zijn woonkamer de TV aan heeft staan.
Te lui en er gewoon aan gewend. Over x jaar heb je ook zat kijkers die helemaal niks met Olav Mol hebben, net zoals ik voor het wielrennen niks heb met pak 'm beet een Theo Koomen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 15:05 schreef boegschroef het volgende:
De meeste hebben een jaar contract, dus het terugvallen gaat pas volgend jaar gebeuren (als het gebeurd). Er zullen zeer weinig mensen zijn die nu ineens alsnog een ander abbo nemen.
Wat ik merk onder de F1 kijkers die ik ken is de keuze voor viaplay gevallen door het nederlandse commentaar. Daar heeft F1TV toch echt de plank mis geslagen. Zelf heb ik F1TV en vorig jaar luisterde ik ook al naar het engelse commentaar (ondanks ik ziggo heb) dus voor mij valt het allemaal wel mee.
Als Nederlanders kunnen we vooral goed zeuren om dingen, maar ik denk dat als we het eenmaal gewend zijn en volgend jaar de keuze gemaakt moet worden dan zijn we weer lui en laten we het gewoon verlengen.
Theo kon het ook altijd mooier vertellen op de radio dan het in werkelijkheid wasquote:Op woensdag 23 maart 2022 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Te lui en er gewoon aan gewend. Over x jaar heb je ook zat kijkers die helemaal niks met Olav Mol hebben, net zoals ik voor het wielrennen niks heb met pak 'm beet een Theo Koomen.
Dat heb ik wel eens gelezen jaquote:Op woensdag 23 maart 2022 15:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Theo kon het ook altijd mooier vertellen op de radio dan het in werkelijkheid was
Zelf veel in het buitenland gewoond en ben wel gewend om het in andere talen en met andere commentatoren te zien, Olav vond ik nooit een geweldenaar maar storend ook weer niet, net zoals ik me niet aan de huidige commentatoren stoor, scheelt misschien dat ik die Nelson al vaker gehoord heb, pitwalk met Coulthard vind ik wel een verbetering tov Jack al moet Mika nog een beetje in z'n rol groeien, een simulator rondje door Max ipv Doornbos ook een verbetering en geen reclame bij de kwalificatie tussen Q1, 2 en 3 vond ik ook wel prettig.quote:Op woensdag 23 maart 2022 15:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens gelezen ja
Punt is dat het vooral om gewenning gaat. Ook bijvoorbeeld tijdens de Olympische Spelen: veruit het merendeel van de Nederlanders die naar Kimberley Bos in het skeleton wilden kijken, zullen dat gewoon bij de NOS gedaan hebben, met *insertnaam,geenidee* als commentator. Dat wilde mijn vader ook, met wie ik aan het kijken was, maar aangezien ik al tig jaar skeleton kijk met Martin Haven als commentator vond ik het razend kut om dan dé wedstrijd ineens met een andere commentator te kijken.
Als je al jįįren Olav Mol hebt gehad als commentator, kan ik me prima voorstellen dat het niet bepaald leuk is als dat ineens stopt. Dat is in elk geval wel het gevoel dat ik zelf heb. Maar als je bijvoorbeeld dit jaar begint met het echt regelmatig kijken, dan kan het best zijn dat je Olav maar een vervelende commentator vindt en je liever gewoon Nelson hebt
Ik kan zelfs Ronald van Dam hebben, het boeit me eigenlijk vrij weinig zo lang ze maar niet hun mening gaan lopen verkondigen over van alles (Crofty). Dus Olav zijn gebreken doen mij niets, maar zijn positieve punten doen mij wel iets, die blijven toch het meest bij. Sport is emotie, en een commentator mag daar best in mee gaanquote:Op woensdag 23 maart 2022 14:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"De emotie is er niet meer!"
Nee, we hebben geen Olav meer die in enorm warrig Nederlands aan het schreeuwen om het schreeuwen is in de microfoon, maar als je Nelson geen emotie hoort uiten ligt dat meer aan jou.
En de schreeuwerige minderheid is het nu toch ook joh, het gros kijkt gewoon. Misschien al denkende "ah, jammer", maar verder niet.
Jij valt in de categorie "er moet gezeurd worden" en in de categorie "het is anders, dus nu is ALLE EMOTIE he-le-maal weg!".quote:Op woensdag 23 maart 2022 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan zelfs Ronald van Dam hebben, het boeit me eigenlijk vrij weinig zo lang ze maar niet hun mening gaan lopen verkondigen over van alles (Crofty). Dus Olav zijn gebreken doen mij niets, maar zijn positieve punten doen mij wel iets, die blijven toch het meest bij. Sport is emotie, en een commentator mag daar best in mee gaan
Dan val ik zelf vast ook in de categorie "ah, jammer", maar dan pak ik toch stiekem GPR erbij zo nu en dan voor de complete beleving.
Ik heb nooit de Britse held Murray Walker live gehoord, maar ik snap heel goed waarom hij zo erg geliefd was. En dat is toch een beetje de Olav van Engeland. Iedere sukkel kan een microfoon pakken en beschrijven wat ie ziet, maar die echte passie overbrengen kunnen er maar heel weinig.quote:Op woensdag 23 maart 2022 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Te lui en er gewoon aan gewend. Over x jaar heb je ook zat kijkers die helemaal niks met Olav Mol hebben, net zoals ik voor het wielrennen niks heb met pak 'm beet een Theo Koomen.
Ik heb nog geen enkele keer gezegd dat het commentaar slecht was, alleen waarom ik vind dat Olav beter is, voor mijn doen is het al heel watquote:Op woensdag 23 maart 2022 15:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij valt in de categorie "er moet gezeurd worden" en in de categorie "het is anders, dus nu is ALLE EMOTIE he-le-maal weg!".
Murray Walker was wel mooi ja maar die had wel James Hunt naast hem voor de details en later Brundlequote:Op woensdag 23 maart 2022 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nooit de Britse held Murray Walker live gehoord, maar ik snap heel goed waarom hij zo erg geliefd was. En dat is toch een beetje de Olav van Engeland. Iedere sukkel kan een microfoon pakken en beschrijven wat ie ziet, maar die echte passie overbrengen kunnen er maar heel weinig.
Dat was naar mijn mening ook gewoon het grote probleem met Olav. Nu zit Jack ernaast en dat scheelt al zo veel, en dan heb je Jack Plooij of all people.quote:Op woensdag 23 maart 2022 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Murray Walker was wel mooi ja maar die had wel James Hunt naast hem voor de details en later Brundle
Dat Olav niemand naast hem duldde zal zeker een factor zijn geweest om niet met hem in zee te gaanquote:Op woensdag 23 maart 2022 15:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was naar mijn mening ook gewoon het grote probleem met Olav. Nu zit Jack ernaast en dat scheelt al zo veel, en dan heb je Jack Plooij of all people.
Eens. Ik vond het een verademing. Ondanks de opstartprobleempjes rond de VT's op de KPN zender.quote:Op woensdag 23 maart 2022 15:44 schreef Starflyer het volgende:
Ik snap al dat gezeur niet zo. De afgelopen jaren was er continu gezeur op Olav omdat hij heel veel miste en nu is er weer gezeur omdat Olav er niet meer bij is.
Ik heb mij prima vermaakt met de commentatoren van Viaplay (en ik heb ook F1TV) en ben heel blij dat Jack er niet meer bij is. De pitwalk met David en Mika was 1000x beter en ook Stéphane Kox als pitreporter was een verbetering. Zelfs haar steenkolen Engels was imho beter dan dat van Jack
Murray was dan ook een radioman die in de jaren 50 per ųngeluk in de motorsport verslaggeving is gerold. Hij vond het trouwens ook niks om Hunt naast zich te hebben maar het moest omdat hij veel fouten begon te maken. Hij was iig professional genoeg om dat niet door te laten klinken in zijn verslagquote:Op woensdag 23 maart 2022 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nooit de Britse held Murray Walker live gehoord, maar ik snap heel goed waarom hij zo erg geliefd was. En dat is toch een beetje de Olav van Engeland. Iedere sukkel kan een microfoon pakken en beschrijven wat ie ziet, maar die echte passie overbrengen kunnen er maar heel weinig.
Als ze dat doen, weet je meteen met wat voor bedrijf je te maken hebtquote:Op woensdag 23 maart 2022 16:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Viaplay moet zich niet laten intimideren en ijskoud de radiorechten van de F1 in Nederland opkopen.
Lolquote:Op woensdag 23 maart 2022 16:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze dat doen, weet je meteen met wat voor bedrijf je te maken hebt
Weet je nu eigenlijk al.
Volgens mij wordt daarbij dan als voorwaarde gesteld dat ze het ook op de radio moeten gaan uitzenden. In Nederland.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Viaplay moet zich niet laten intimideren en ijskoud de radiorechten van de F1 in Nederland opkopen.
Yup! BBC Radio 5 live!quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij wordt daarbij dan als voorwaarde gesteld dat ze het ook op de radio moeten gaan uitzenden. In Nederland.
Heeft Viaplay überhaupt radiozenders?
-edit- Radiolicenties zijn voor de echte commerciėle boys meestal niet zo aantrekkelijk. Ik las dat in de UK de BBC de radiorechten heeft. Niet eens Sky.
Nou ja, de grap is natuurlijk dat Olav precies hetzelfde commentaar geeft als hij bij de TV-uitzending deed. In feite is het geen radioverslag wat hij maakt. Niet zoals Jack van Gelder vroeger bij voetbal op de radio, ofzo.quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar radiocommentaar bij een uitzending met beeld lijkt me toch heel irritant even los van wie het commentaar dan doet want in principe doe je dat voor mensen die geen beeld hebben
538 had het eens overwogen tien jaar geleden om de Eredivisie uit te zenden, maar toen ze sommetjes gingen maken bleek zin te hebben omdat het niet was terug te verdienen. Vooral omdat ze meer mensen in dienst moeten nemen voor het voetbal. Het bedrag voor de licentie is niet eens zo hoogquote:Op woensdag 23 maart 2022 17:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij wordt daarbij dan als voorwaarde gesteld dat ze het ook op de radio moeten gaan uitzenden. In Nederland.
Heeft Viaplay überhaupt radiozenders?
-edit- Radiolicenties zijn voor de echte commerciėle boys meestal niet zo aantrekkelijk. Ik las dat in de UK de BBC de radiorechten heeft. Niet eens Sky.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |