abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 22 maart 2022 @ 20:21:37 #1
8781 crew  Frutsel
pi_204184674
Repost.

Interessante maar lange kijk.
Niet echt militair maar economisch van aard waarom de strijd in den beginne al gelijkwaardiger was.
Tldr:
Heel veel van het budget en personeel van Rusland gaat naar zaken die van weinig nut zijn in dit conflict. Zoals wunderwaffe, grote hoeveelheden nucleaire wapens, grote marine met met name onderzeeërs, interne ordetroepen (300k+), dienstplichtigen.

Ukraine heeft daar praktisch geen last van en krijgt daar bovenop veel gratis zaken van het westen en dan bedoel ik niet alleen javalins en alle R&D die daar bij hoort maar ook intel en communicatie middelen via westerse space assets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:29:07 #3
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204184760
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 19:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Deze Amerikaanse soldaat houdt het na 2 weken ook voor gezien.
Dit is z'n Facebook waarin hij vertelt over z'n ervaring: https://www.facebook.com/HieuHuuLe

Er is dus veel tuig dat zich aanmeldt zogenaamd als voormalig special forces. Die krijgen wapens en gaan criminele dingen ermee doen.

]An Army vet’s realization in Ukraine: ‘So horrible or heartbreaking that you can’t continue’[/b]

After spending 13 hours hiking into enemy territory and back to retrieve the body of a Georgian soldier who had been killed near Irpin, Ukraine, U.S. Army veteran Hieu Le knew that his war was over.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:03 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.washingtonpos(...)-fighters-americans/
=======================================================================
No gun. No helmet. No action: The frustrations of some novice Americans who signed up to fight in Ukraine.
=======================================================================
[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:06 schreef slashdotter3 het volgende:
:')___________!

https://www.washingtonpos(...)-fighters-americans/
Adam just wants to get on the battlefield as soon as possible. His first choice, he said, is to be a medic because he took a first aid class in the United States, he said. His second choice?

“A sniper,” he said.

He has no experience at either job.

=================================

Adam still hadn't received a bulletproof vest, a helmet -- or a weapon. And he could hear the sounds of shelling, he said.

"I have been here 15 days now and still nothing is happening," he said in a phone interview. "I am not putting up with that."

"They expect me to guard the base with no guns, no armor, no vest, no helmet and no knowledge of the Ukrainian language," he continued. "It makes absolutely no sense. I am not going to stand around and get hit with a missile with no guns or nothing.
Manmanman... Wat een club knoeiers... :')
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:30:03 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204184775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Repost.

Interessante maar lange kijk.
Niet echt militair maar economisch van aard waarom de strijd in den beginne al gelijkwaardiger was.
Tldr:
Heel veel van het budget en personeel van Rusland gaat naar zaken die van weinig nut zijn in dit conflict. Zoals wunderwaffe, grote hoeveelheden nucleaire wapens, grote marine met met name onderzeeërs, interne ordetroepen (300k+), dienstplichtigen.

Ukraine heeft daar praktisch geen last van en krijgt daar bovenop veel gratis zaken van het westen en dan bedoel ik niet alleen javalins en alle R&D die daar bij hoort maar ook intel en communicatie middelen via westerse space assets.
Op zich had Oekraïne de voormalige USSR kernwapens, biologische en chemische wapens moeten behouden en niet moeten inleveren aan Jeltsin/Poetin dan was er nu wellicht geen oorlog geweest met Rusland? Maar dat is achteraf praten. Poetin heeft de verdragen en garanties wat dat aangaat geschonden. En is duidelijk niet te vertrouwen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:32:03 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204184806
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:30 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich had Oekraïne de voormalige USSR kernwapens, biologische en chemische wapens moeten behouden dan was er nu wellicht geen oorlog geweest met Rusland? Maar dat is achteraf praten. Poetin heeft de verdragen en garanties wat dat aangaat geschonden. En is duidelijk niet te vertrouwen.
Zo kun je dus ook proberen te winnen. Door gewoon vals te spelen. Vieze flikker :r
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_204184807
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit kan verklaren waarom de Russische airforce zo relatief weinig in actie komt, angst voor friendly fire:

https://www.reddit.com/r/(...)soldiers_phone_call/
In 2008 they shot down more of their own planes in Georgia than the Georgians did, to the point where they scaled back their own air operations.

Russian ground and air forces just don't talk to each other.
Rob de Wijk had het hier paar dagen geleden ook al over. Verklaart goed waarom het relatief rustig is in de lucht
pi_204184818
Er wordt hard gevochten.
Waarschijnlijk Tsjetjenen of Dagestanen.

twitter
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:34:24 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204184829
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zo kun je dus ook proberen te winnen. Door gewoon vals te spelen. Vieze flikker :r
De persoon die fout zit is Poetin. Iemand die flikkers en dergelijke haat trouwens. Of miste ik even de betekenis van je post?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:37:02 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204184866
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:34 schreef Megumi het volgende:

[..]
De persoon die fout zit is Poetin. Iemand die flikkers en dergelijke haat trouwens. Of miste ik even de betekenis van je post?
Ik denk het wel. Hij was redelijk straight dacht ik.
pi_204184887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:16 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Maar ja, een existentiële dreiging voor wie? Rusland of Poetin?
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:39:28 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204184892
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Hij was redelijk straight dacht ik.
Ik ga een tukje doen en kom hier morgen wellicht op terug.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:40:27 #12
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204184901
quote:
[ twitter ]
Dat klinkt bijna als een uitnodiging.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:41:42 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204184921
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik ga een tukje doen en kom hier morgen wellicht op terug.
Ik zou het maar bij dat tukje laten. Zo belangrijk was die post nou ook weer niet.

Af en toe wind ik me gewoon op over dat kreng (Poetin). Ik hou niet van mensen die vals zijn of vals doen en ondertussen een facade ophouden dat ze zo netjes bezig zijn. Daar heb ik gewoon een teringhekel aan.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:42:27 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204184936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:33 schreef polderturk het volgende:
Er wordt hard gevochten.

[ twitter ]
Mooi Reddit draadje:
https://www.reddit.com/r/(...)fighter_from_sheikh/
Another video from Chechen fighter from Sheikh Mansur Battalion in Ukraine fighting against russians

Als ik deze Chechens zo zie en er staan nog honderden/duizenden van in de rij om te vechten...
Waarom zou Ukraine dan nog in zee gaan met Westerlingen die nog nooit een oorlog hebben meegemaakt?
Ze kunnen beter die wapens en kogels uitsparen en aan deze bikkels geven die gelijk zonder extra training naar het front kunnen.

[ Bericht 13% gewijzigd door slashdotter3 op 22-03-2022 21:02:51 ]
pi_204184993
quote:
[ twitter ]
De manier waarop Poetie denkt is het hele bestaan van andersdenkenden een existentiële bedreiging voor Rusland.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_204185012
quote:
[ twitter ]
En laat Oekraïne nou net iets existentieels voor Poetin zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:49:15 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204185025
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En laat Oekraïne nou net iets existentieels voor Poetin zijn.
Poetin kent het spel van dreigen, intimideren en controle houden. "Keeping everyone on their toes."

Nou stop ik er weer mee.
pi_204185092
Erdogan lijkt de gesprekken over toetreding tot de EU weer te willen starten na het gesprek met Rutte waarin Turkije geprezen werd voor het veroordelen van de acties.

Ik heb het idee dat Turkije ook niet heel veel bewegingsvrijheid in keuzes heeft gehad als mede-buurland en lid van de Navo. Het is een 1+1 geweest dat we nu een 180 graden draai zien.

Ben weleens op zo'n vliegbasis geweest #whowantstotouchme. Strategisch is het een heel belangrijk land als brug tussen oost en west.
pi_204185162
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:33 schreef polderturk het volgende:
Er wordt hard gevochten.

[ twitter ]
Niet die beruchte Syriërs?
pi_204185174
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:53 schreef Beathoven het volgende:
Erdogan lijkt de gesprekken over toetreding tot de EU weer te willen starten na het gesprek met Rutte waarin Turkije geprezen werd voor het veroordelen van de acties.

Ik heb het idee dat Turkije ook niet heel veel bewegingsvrijheid in keuzes heeft gehad als mede-buurland en lid van de Navo. Het is een 1+1 geweest dat we nu een 180 graden draai zien.

Ben weleens op zo'n vliegbasis geweest #whowantstotouchme. Strategisch is het een heel belangrijk land als brug tussen oost en west.
Allemaal leuk en aardig maar geen eu lid aub
  dinsdag 22 maart 2022 @ 21:06:37 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204185297
Er zijn 2 Chechen facties die aan Ukrainse zijde vechten, de Dudayev en de Sheikh Mansur

https://www.reddit.com/r/(...)fighter_from_sheikh/

Its my understanding that there are two major Chechen groups on the Ukrainian side, with possibly some minor groups falling subordinate to one or the other

The Dudayev battallion is a more Chechen Nationalist, non-fundamentalist group
I think Sheikh Mansur is the other one, they're a little more Ideological than the Dudayev.
pi_204185330
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:58 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Laten we in hemelsnaam nu niet uit emotie en korte-termijn geopolitiek allerlei moeilijke landen de EU intrekken nee. :X
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_204185349
quote:

[..]
Waarom Oekraïne dan wel? :')

Beide zijn nou niet bepaald landen die je in de EU wil hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204185362
quote:

[..]
Niet die beruchte Syriërs?
Wat ze onderling spreken klinkt niet als Arabisch.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 21:09:42 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_204185366
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')