abonnement Unibet Coolblue
pi_204190427
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat lapje rond de Zee van Azov tussen Crimea en Donbass zullen ze wel proberen te houden. En wat extra lebensraum in Zuid-Oost Oekraine waar alle grondstoffen zitten.

[ afbeelding ]
Dat zou al triest genoeg zijn. Laten we hopen dat dit niet allemaal in Russische handen gaat vallen.
pi_204190949
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Deze omschrijving. :') De Nazi's zelf gebruikten niet eens dat soort woorden als ze een vijandelijk leger hadden verslagen.
Ja het klinkt wel erg dramatisch allemaal.

Dit is in Chernihiv. Ten noorden van Kiev. Oekrainische tanks totaal verwoest door geschut.
https://t.me/RVvoenkor/4697

DNR army destroys column of armored vehicles of the Armed Forces of Ukraine (VIDEO)
https://t.me/RVvoenkor/4653

bron https://srbin.info/en/sve(...)naga-ukrajine-video/
pi_204190971
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:35 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja het klinkt wel erg dramatisch allemaal.

Dit is in Chernihiv. Ten noorden van Kiev. Oekrainische tanks totaal verwoest door geschut.
https://t.me/RVvoenkor/4697

DNR army destroys column of armored vehicles of the Armed Forces of Ukraine (VIDEO)
https://t.me/RVvoenkor/4653
Vind het overigens wel top dat je deze bronnen blijft delen want hoewel ze zeker niet volledig betrouwbaar zijn moeten we wel realistisch blijven. Ook Oekrane zal echt wel forse verliezen lijden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204191042
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vind het overigens wel top dat je deze bronnen blijft delen want hoewel ze zeker niet volledig betrouwbaar zijn moeten we wel realistisch blijven. Ook Oekrane zal echt wel forse verliezen lijden.
Je moet ook niet alles van 1 kant geloven.
En beide kanten zullen er vrolijk op los liegen wat cijfers betreft.
Maar ik denk dat we er allemaal overeens zijn dat deze oorlog zo snel mogelijk moet stoppen.

Bijvoorbeeld dit:
Shocking figures: almost 300 soldiers were killed in a strike on the 79th Brigade of the Ukrainian Army
During the stream, Shari announced his intention to announce the names of the dead.

"I am thinking of publishing data on the death of the army, (for) one day, in the Nikolaev area. Because there are actually a lot of losses, but they are not talked about."
https://t.me/rusvesnasu/16334
pi_204191077
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zou al triest genoeg zijn. Laten we hopen dat dit niet allemaal in Russische handen gaat vallen.
Ik denk dat ze tot de Dnjepr doorgaan en dan stoppen.
pi_204191199
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 10:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Op wie doel je dan?

buiten Poetin en Andropov zie ik niet zo heel veel... de meeste leiders komen juist uit politieke stedelijke elites...
Ook poetin heeft zijn politieke macht heel goed weten op te bouwen toen hij burgemeester van st. Petersburg werd en een trouwe kring van lokale politici rondom hem wist op te bouwen (onder zijn mentor Anatoly Sobchak.... dit was een zeer invloedrijk politicus die poetin lang steunde, kort nadat Poetin president werd stierf hij ontverwacht aan een hartaanval.... ook twee van zijn naaste medewerkers stierven tegelijkertijd aan een onverwachte hartaanval... zo gaat dat in rusland, de dood komt onverwacht)
Beria. Hoewel die het niet lang uit hield

[ Bericht 0% gewijzigd door BEFEM op 23-03-2022 14:59:35 ]
pi_204191215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Je moet ook niet alles van 1 kant geloven.
En beide kanten zullen er vrolijk op los liegen wat cijfers betreft.
Maar ik denk dat we er allemaal overeens zijn dat deze oorlog zo snel mogelijk moet stoppen.

Bijvoorbeeld dit:
Shocking figures: almost 300 soldiers were killed in a strike on the 79th Brigade of the Ukrainian Army
During the stream, Shari announced his intention to announce the names of the dead.

"I am thinking of publishing data on the death of the army, (for) one day, in the Nikolaev area. Because there are actually a lot of losses, but they are not talked about."
https://t.me/rusvesnasu/16334
Dat ben ik zeker met je eens.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204191306
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat ben ik zeker met je eens.
Hier straat en huis gevechten in Mariupol.
Bewoners zijn doodsbang + gevangen genomen Azov soldaat. Ze vragen omj zn naam etc en praten over Koreaanse wapens (??) die op de 8ste verdieping liggen
Aan het einde praten Oekrainische Mariupol bewoners hoe de Azov soldaten hun huizen bezetten en schoten vanuit hun woningen. Uiteraard werd er terug geschoten.

https://t.me/RVvoenkor/4755
pi_204191361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:08 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Hier straat en huis gevechten in Mariupol.
Bewoners zijn doodsbang + gevangen genomen Azov soldaat. Ze vragen omj zn naam etc en praten over Koreaanse wapens (??) die op de 8ste verdieping liggen
Aan het einde praten Oekrainische Mariupol bewoners hoe de Azov soldaten hun huizen bezetten en schoten vanuit hun woningen. Uiteraard werd er terug geschoten.

https://t.me/RVvoenkor/4755
Lekkere bron wel. Totaal niet gekleurd. Met z'n 'Z'. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 23 maart 2022 @ 14:19:49 #160
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204191402
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:46 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik denk dat ze tot de Dnjepr doorgaan en dan stoppen.
Odessa willen ze ook. Is een historisch Russische stad en een hele belangrijke haven.
pi_204191420
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:19 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Odessa willen ze ook. Is een historisch Russische stad en een hele belangrijke haven.
Je schrijft 'Oekranse' verkeerd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204191433
Wederom een commandant gedood, dit keer een colonel van de mariniers.
https://groundreport.in/w(...)r-killed-in-ukraine/

Op zich niets bijzonders, maar deze crimineel is gedood in Mariupol.

De teller zit nu op 21 dode russische generaals en commandanten van de in totaal 94:
https://en.wikipedia.org/(...)_invasion_of_Ukraine
pi_204191473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:19 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Odessa willen ze ook. Is een historisch Russische stad en een hele belangrijke haven.
Ja waarschijnlijk proberen ze dat.
Wordt riskant omdat dit vlakbij de grens Roemenie/Moldavie ligt.
  woensdag 23 maart 2022 @ 14:29:00 #164
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204191489
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je schrijft 'Oekranse' verkeerd.
Lekker je ogen dicht doen. Dan bestaat de realiteit niet. :')
  woensdag 23 maart 2022 @ 14:31:09 #165
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204191506
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:27 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja waarschijnlijk proberen ze dat.
Wordt riskant omdat dit vlakbij de grens Roemenie/Moldavie ligt.
Klopt. Maar in Transnistri zitten al sinds 1991 Russische troepen dus een buffer bij Moldavi is al aanwezig.

Ik denk dat die landingsvaartuigen die bij Japan gespot waren hiervoor ingezet gaan worden.
pi_204191534
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:29 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Lekker je ogen dicht doen. Dan bestaat de realiteit niet. :')
De laatste keer dat ik in een atlas keek lag Odessa gewoon in Oekrane enniet i Rusland.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204191541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:31 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Klopt. Maar in Transnistri zitten al sinds 1991 Russische troepen dus een buffer bij Moldavi is al aanwezig.

Ik denk dat die landingsvaartuigen die bij Japan gespot waren hiervoor ingezet gaan worden.

Hoe gaan die door de Bosporus dan? Vliegend?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204191618
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe gaan die door de Bosporus dan? Vliegend?
Hij bedoelt deze landingsvaartuigen waarschijnlijk
https://news.yahoo.com/ja(...)ships-161608407.html

Die halen voorraden uit dat andere illegaal bezette gebied.
pi_204191623
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:31 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Klopt. Maar in Transnistri zitten al sinds 1991 Russische troepen dus een buffer bij Moldavi is al aanwezig.

Ik denk dat die landingsvaartuigen die bij Japan gespot waren hiervoor ingezet gaan worden.
Weet niet of dat nu zo slim is.
Een aanval vanuit Moldavie kan nog wel eens de wrevel opwekken van de Eu en de VS.

https://www.rferl.org/a/u(...)threat/31705340.html
pi_204191646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:45 schreef oheng het volgende:

[..]
Hij bedoelt deze landingsvaartuigen waarschijnlijk
https://news.yahoo.com/ja(...)ships-161608407.html

Die halen voorraden uit dat andere illegaal bezette gebied.
Ja weet ik, maar de Bosporus is nog steeds gesloten he.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 23 maart 2022 @ 14:50:29 #171
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204191650
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe gaan die door de Bosporus dan? Vliegend?
Nou gewoon varend. _O-
  woensdag 23 maart 2022 @ 14:51:30 #172
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204191658
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik in een atlas keek lag Odessa gewoon in Oekrane enniet i Rusland.
Tja, maar det denk jij ook over de Krim, Donetsk en Luhansk. Kijk over een maand of twee nog maar eens. :Y
pi_204191676
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja weet ik, maar de Bosporus is nog steeds gesloten he.
Sinds de zeeslag bij Tsushima hebben ze bitter weinig geleerd. Ik dacht dat ze richting Vladivostok gingen, maar ik zie ze zo om Afrika heen varen, richting de (gesloten) Bosperus.
pi_204191685
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:50 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Nou gewoon varend. _O-
Je weet dat de Bosporus gesloten is?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204191686
Hier beelden van Mariupol:
https://www.reddit.com/r/(...)f_war_torn_mariopal/

Zo ziet het eruit als de russen vrede komen brengen.
pi_204191709
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:54 schreef oheng het volgende:

[..]
Sinds de zeeslag bij Tsushima hebben ze bitter weinig geleerd. Ik dacht dat ze richting Vladivostok gingen, maar ik zie ze zo om Afrika heen varen, richting de (gesloten) Bosperus.
Jaaa, daar moest ik net ook al aan denken. _O-
Zouden ze in de buurt van, noem eens wat, Maleisi ook op Oekranse schepen gaan schieten? Of beter gezegd 'proberen te schieten'. :o
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204191757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:56 schreef oheng het volgende:
Hier beelden van Mariupol:
https://www.reddit.com/r/(...)f_war_torn_mariopal/

Zo ziet het eruit als de russen vrede komen brengen.
sChUlD vAn HeT aZoVbAtAljOn WaNt DaT zIjN nAzI's11!1!!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204191782
twitter


Wellicht nog een belangrijk signaal dat de invasie niet zo lekker loopt: Shoygu en Gerasimov zijn al sinds 11 maart niet meer gezien. In het geval van Shoygu zou hij volgens z'n familie 'hartproblemen' hebben. Gaat dus om deze twee heren:
pi_204191815
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:46 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik denk dat ze tot de Dnjepr doorgaan en dan stoppen.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:19 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Odessa willen ze ook. Is een historisch Russische stad en een hele belangrijke haven.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:29 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Lekker je ogen dicht doen. Dan bestaat de realiteit niet. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:50 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Nou gewoon varend. _O-
En weer bedankt, jongons, voor een tactische analyse van het front.

Kan je godsamme forumbreed slowchatten over die kutoorlog, maar nee hoor, ook dit topic moet worden verbaggerd.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 23 maart 2022 @ 15:14:36 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204191849
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:05 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]

Wellicht nog een belangrijk signaal dat de invasie niet zo lekker loopt: Shoygu en Gerasimov zijn al sinds 11 maart niet meer gezien. In het geval van Shoygu zou hij volgens z'n familie 'hartproblemen' hebben. Gaat dus om deze twee heren: [ afbeelding ]
Wie een hoge positie in Rusland wil bekleden is ronduit suicidaal.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_204191881
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:05 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]

Wellicht nog een belangrijk signaal dat de invasie niet zo lekker loopt: Shoygu en Gerasimov zijn al sinds 11 maart niet meer gezien. In het geval van Shoygu zou hij volgens z'n familie 'hartproblemen' hebben. Gaat dus om deze twee heren: [ afbeelding ]
Hier even 2 linkjes van vandaag bij:
Schijnbaar is er een heksenjacht gaande in het kremlin:
https://www.standard.co.u(...)ine-war-b989929.html

Putin's peetvader verlaat rusland:
https://www.bloomberg.com(...)ar-and-leaves-russia
pi_204191943
quote:
Ik denk dat ze tot de Dnjepr doorgaan en dan stoppen.
Geen deur. Ze kunnen niet meer. Christo Grozev (Bellingcat) zei dat ze nog een keer Mariupol willen binnen dringen, maar daar zit Azov, dus het wordt sowieso niets. Azov heeft in 2014 de hele Mariupol teruggenomen , en toen was het maar een bataljon. Nu is het veel meer en de wapens hebben ze genoeg om een jaar lang Mariupol verdedigen. Gaat meer om de burgers, niet Azov zelf. Dus zelfs als de burgers allemaal dood zijn en de stad vernietigd, wordt het toch niet ingenomen want Azov zal blijven vechten tot de laatste. En bovendien, al zouden russen tot Dnepr komen en daar stoppen, wie zegt dat de Ukrainiers zullen stoppen?
“This girl is the fire…”
pi_204192054
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:25 schreef Jamilla.J het volgende:

[..]
Geen deur. Ze kunnen niet meer. Christo Grozev (Bellingcat) zei dat ze nog een keer Mariupol willen binnen dringen, maar daar zit Azov, dus het wordt sowieso niets. Azov heeft in 2014 de hele Mariupol teruggenomen , en toen was het maar een bataljon. Nu is het veel meer en de wapens hebben ze genoeg om een jaar lang Mariupol verdedigen. Gaat meer om de burgers, niet Azov zelf. Dus zelfs als de burgers allemaal dood zijn en de stad vernietigd, wordt het toch niet ingenomen want Azov zal blijven vechten tot de laatste. En bovendien, al zouden russen tot Dnepr komen en daar stoppen, wie zegt dat de Ukrainiers zullen stoppen?
Daarbij wordt elke stad innemen ook steeds lastiger. De wapens blijven komen uit het Westen, en steden zijn al bezig met het opzetten van verdedigingen. De logitistieke lijnen worden langer en steeds meer materiaal raakt op, of kapot.

Rusland heeft nog wel veel spul natuurlijk, maar als ze al door meer dan 10% heen zijn, dan wordt het lastig om de rest van het land te veroveren, of te behouden. De veroverde steden kunnen ze ook niet onbeheerd achterlaten.
pi_204192078
Situatie in Mariupol vandaag. Vrijwel de hele kust nu in Russische handen, een splitsing in 2 pockets is bijna bereikt. Dat gaat echt wel binnen een week vallen, kan niet anders.

Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204192086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:25 schreef Jamilla.J het volgende:

[..]
Geen deur. Ze kunnen niet meer. Christo Grozev (Bellingcat) zei dat ze nog een keer Mariupol willen binnen dringen, maar daar zit Azov, dus het wordt sowieso niets. Azov heeft in 2014 de hele Mariupol teruggenomen , en toen was het maar een bataljon. Nu is het veel meer en de wapens hebben ze genoeg om een jaar lang Mariupol verdedigen. Gaat meer om de burgers, niet Azov zelf. Dus zelfs als de burgers allemaal dood zijn en de stad vernietigd, wordt het toch niet ingenomen want Azov zal blijven vechten tot de laatste. En bovendien, al zouden russen tot Dnepr komen en daar stoppen, wie zegt dat de Ukrainiers zullen stoppen?
Het klinkt niet alsof je heel veel van oorlogvoering af weet. :') Op een gegeven moment hebben ook die Azov-lui (als ze niet grotendeels afgeknald zijn) geen enkele munitie of eten meer. Dan houdt het gewoon op.

Mariupol gaat echt wel vallen binnen een paar dagen verwacht ik.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204192093
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Situatie in Mariupol vandaag. Vrijwel de hele kust nu in Russische handen, een splitsing in 2 pockets is bijna bereikt. Dat gaat echt wel binnen een week vallen, kan niet anders.

[ afbeelding ]
Is blauw nieuw in Russische handen?
pi_204192129
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Is blauw nieuw in Russische handen?
Als ik het goed begrijp wel ja.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204192159
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jaaa, daar moest ik net ook al aan denken. _O-
Zouden ze in de buurt van, noem eens wat, Maleisi ook op Oekranse schepen gaan schieten? Of beter gezegd 'proberen te schieten'. :o
Nee, dit bewaren ze voor als ze bij de Doggerbank zijn aangekomen. Is ook mooi op de route.

Maar het "fragging" is schijnbaar alvast begonnen in Oekraine:
https://www.reddit.com/r/(...)_over_by_a_tank_for/
Hier werd deze arme colonel gered door de TikTok brigade:
Let op dat hij gered wordt door de TikTok brigade, en niet door medics van zijn eigen 37th Separate Guards Motorized Rifle Brigade (36e leger, oostelijke district). En is die "medic" niet de commandant van de TikTok brigade?
pi_204192162
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Situatie in Mariupol vandaag. Vrijwel de hele kust nu in Russische handen, een splitsing in 2 pockets is bijna bereikt. Dat gaat echt wel binnen een week vallen, kan niet anders.

[ afbeelding ]
независимой территории betekent zoiets als betwist gebied, alleen het rode deel wordt gecontroleerd door Rusland. Промзони betekent daarnaast industriegebied, dat zijn dus industriegebieden in Oekraense handen. Ik vermoed dus dat de kaart wat anders uitbeeldt dan jij denkt.
pi_204192217
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:49 schreef J.B. het volgende:

[..]
независимой территории betekent zoiets als betwist gebied, alleen het rode deel wordt gecontroleerd door Rusland. Промзони betekent daarnaast industriegebied, dat zijn dus industriegebieden in Oekraense handen.
Mariupol leeft dus nog. En dit is de 10de stad in Oekraine qua inwoners. Gaat nog wat worden als ze echt grote steden moeten veroveren met nog minder materiaal en personeel.
pi_204192224
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:49 schreef J.B. het volgende:

[..]
независимой территории betekent zoiets als betwist gebied, alleen het rode deel wordt gecontroleerd door Rusland. Промзони betekent daarnaast industriegebied, dat zijn dus industriegebieden in Oekraense handen. Ik vermoed dus dat de kaart wat anders uitbeeldt dan jij denkt.
Je zou weleens gelijk kunnen hebben, ik dacht dat allee het gele gebied nog in Oekraense handen was. Als in het blauwe gebied nog steeds Oekraense troepen aanwezig zijn dan schiet het allemaal voor geen meter op.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204192326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Daarbij wordt elke stad innemen ook steeds lastiger. De wapens blijven komen uit het Westen, en steden zijn al bezig met het opzetten van verdedigingen. De logitistieke lijnen worden langer en steeds meer materiaal raakt op, of kapot.

Rusland heeft nog wel veel spul natuurlijk, maar als ze al door meer dan 10% heen zijn, dan wordt het lastig om de rest van het land te veroveren, of te behouden. De veroverde steden kunnen ze ook niet onbeheerd achterlaten.
In zuid-oosten van Ukraine (inclusief strook van Donbas via Mariupol tot aan Odesa toe) waren ze al voorbereid voor de oorlog sinds 2014. Toen al probeerden russen de hele strook innemen, maar is niet gelukt. 8 jaar verder proberen ze opnieuw. Gaat ook niet lukken.

Bovendien, in Rusland heb je 10 leger disctricts waarvan 8,5 al in Ukraine zitten. Binnen die 8,5 disctricts waren het de beste divisies die Rusland heeft gehad. Bijvoorbeeld de "5de tank divisie" of "331e Guards Airborne Strike Regiment uit Kostroma" waren binnen de Russische leger altijd beschouwd als legendarische divisie eenheden. Zijn nu allemaal dood.
“This girl is the fire…”
pi_204192345
независимой территории = onafhankelijke gebied.
“This girl is the fire…”
pi_204192355
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het klinkt niet alsof je heel veel van oorlogvoering af weet. :') Op een gegeven moment hebben ook die Azov-lui (als ze niet grotendeels afgeknald zijn) geen enkele munitie of eten meer. Dan houdt het gewoon op.

Mariupol gaat echt wel vallen binnen een paar dagen verwacht ik.
Het klinkt alsof je geen idee hebt wat Azov is.Mariupol gaat niet vallen. Ze waren al sinds 2014 voor deze oorlog aan het voorbereiden. Wapens en munitie hebben ze voor een jaar.
“This girl is the fire…”
pi_204192433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:04 schreef Jamilla.J het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld de "5de tank divisie" of "331e Guards Airborne Strike Regiment uit Kostroma" waren binnen de Russische leger altijd beschouwd als legendarische divisie eenheden. Zijn nu allemaal dood.
De commandant van de 331e is inderdaad ook al dood.
https://en.wikipedia.org/(...)_invasion_of_Ukraine

Maar bedoel je niet de 5e tank brigade ipv divisie?
pi_204192505
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:06 schreef Jamilla.J het volgende:

[..]
Het klinkt alsof je geen idee hebt wat Azov is.Mariupol gaat niet vallen. Ze waren al sinds 2014 voor deze oorlog aan het voorbereiden. Wapens en munitie hebben ze voor een jaar.
Weddenschapje leggen? :) Die stad valt echt wel binnenkort.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204192555
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Weddenschapje leggen? :) Die stad valt echt wel binnenkort.
Nee, je gaat regel recht in mijn ignore lijst.
“This girl is the fire…”
pi_204192572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:24 schreef Jamilla.J het volgende:

[..]
Nee, je gaat regel recht in mijn ignore lijst.
_O- Wow, wat is dit dan?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204192589
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:15 schreef oheng het volgende:

[..]
De commandant van de 331e is inderdaad ook al dood.
https://en.wikipedia.org/(...)_invasion_of_Ukraine

Maar bedoel je niet de 5e tank brigade ipv divisie?
Klopt, maar niet alleen commandant.

Ja, ik vertal het via Google, dus dat kan wel kloppen :) Maar tis ook niet de enige, alleen wat ik nu 1-2-3 kan herrineren.

8 x Chernobaivka zegt ook wat )))))))
“This girl is the fire…”
pi_204192623
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:28 schreef Jamilla.J het volgende:

[..]
Klopt, maar niet alleen commandant.

Ja, ik vertal het via Google, dus dat kan wel kloppen :) Maar tis ook niet de enige, alleen wat ik nu 1-2-3 kan herrineren.

8 x Chernobaivka zegt ook wat )))))))
Wat is jouw connectie met het gebied?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')