abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220476679
Die durven, dat hele ding is nog geen fatsoenlijke keer gelanceerd!
Hoop dat het goed gaat, zou echt een nekslag zijn voor Nasa als deze missie mislukt
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 maart 2026 @ 19:51:18 #152
284411 crew  heywoodu
pi_220476849
Zelden zo'n zin gehad in een lancering, dit is wel echt historisch, na dik 53 jaar weer naar de maan :o
pi_220477186
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:33 schreef Gremen het volgende:
Die durven, dat hele ding is nog geen fatsoenlijke keer gelanceerd!
Hoop dat het goed gaat, zou echt een nekslag zijn voor Nasa als deze missie mislukt
UH... Artemis 1
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_220479591
-gvd laat maar-

[ Bericht 91% gewijzigd door mitt op 01-04-2026 02:53:40 ]
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 08:33:43 #156
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220480177
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:51 schreef heywoodu het volgende:
Zelden zo'n zin gehad in een lancering, dit is wel echt historisch, na dik 53 jaar weer naar de maan :o
Bekijk deze YouTube-video
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 1 april 2026 @ 10:09:05 #157
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220480808
Ik denk dat ik er voor wakker blijf :) En ook even naar buiten ga als het helder genoeg is.
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 12:02:42 #158
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220481843
Zouden ze 10 dagen niet douchen? :X
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 1 april 2026 @ 12:16:43 #159
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220481949
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:02 schreef onlogisch het volgende:
Zouden ze 10 dagen niet douchen? :X
Gewoon een raampje open zetten voor frisse lucht :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2026 @ 13:50:47 #160
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220482744
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:02 schreef onlogisch het volgende:
Zouden ze 10 dagen niet douchen? :X
Doen ze in het ISS soms een jaar niet. Maar daarvoor zijn wel weer speciale washandjes. Neem aan dat ze die daar ook wel mee hebben.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:57:51 #161
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220482795
Dus vanacht om 0.24u Nederlandse tijd de lancering, en vanaf hoe laat zou die dan vanuit Nederland te zien zijn?

En welke richting moeten we kijken?
Zuiden, oosten?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 april 2026 @ 14:03:00 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220482829
Dacht even dat ik het gemist had, maar de berichtgeving is extreem onduidelijk over de tijd :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 april 2026 @ 14:03:19 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220482832
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
Dus vanacht om 0.24u Nederlandse tijd de lancering, en vanaf hoe laat zou die dan vanuit Nederland te zien zijn?

En welke richting moeten we kijken?
Zuiden, oosten?
Zuiden
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220485947
quote:
Artemis II is de eerste bemande missie naar de maan in meer dan vijftig jaar. Bij de missie wordt niet op de maan geland, maar vliegen astronauten in een capsule om het hemellichaam. Landen is uiteindelijk wel het doel. De lancering zal tussen 00.24 en 02.24 uur Nederlandse tijd plaatsvinden.

Vincent Icke, hoogleraar Theoretische Sterrenkunde aan de Universiteit Leiden, blijft er niet voor wakker vannacht. Hij noemt de bemande vlucht bijzonder knap, maar wetenschappelijk gezien onnodig. "De wetenschappelijke waarde van de mens op de maan is nul."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-wat-het-nut-daarvan

Vincent Icke wordt ook 80 jaar, dat zal ook wel meespelen
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 20:39:45 #165
284411 crew  heywoodu
  woensdag 1 april 2026 @ 20:40:32 #166
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220486204
Is er inmiddels al een tijdvak bekend, Nederlandse tijd, dat ie te zien is?

De lancering is om 0:24u onze tijd, we moeten richting zuiden kijken.

Maar ik neem aan dat ie niet meteen om 0:24u bij ons te zien is.

Het mag dan een historisch moment zijn _O_ _O_, maar om nou op een doordeweekse dag tot 1 of 2 uur 's nachts of zo op een dijk te staan is ook weer zoiets.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220486227
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 1 april 2026 @ 21:31:09 #168
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220486664
Leuk, was langs me heen gegaan.
Ben erg benieuwd hoe het gaat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220487126
Hey helicopter

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_220487517
Straks maar effe kijken dan.
pi_220487668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zuiden
Hoe laat? En is er met het blote oog of verrekijker iets te zien vanuit NL?
  woensdag 1 april 2026 @ 23:10:48 #172
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220487679
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:08 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Hoe laat? En is er met het blote oog of verrekijker iets te zien vanuit NL?
0:24u onze tijd is de lancering.

En naar ik begreep zou je het hier na 10 tot 20 minuten kunnen zien.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 april 2026 @ 23:12:32 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220487692
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:08 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Hoe laat? En is er met het blote oog of verrekijker iets te zien vanuit NL?
Dat weten we pas na lancering eigenlijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 23:26:37 #174
284411 crew  heywoodu
pi_220487771
Een echte space brownie _O_
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 23:28:34 #175
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220487778
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
0:24u onze tijd is de lancering.

En naar ik begreep zou je het hier na 10 tot 20 minuten kunnen zien.
Ik denk wel eerder hoor. Na 2/3 minuten moet je zeker wat zien
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 23:31:29 #176
284411 crew  heywoodu
pi_220487787
Probleem met iets met een batterij, temperatuur is 'out of range'
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 23:32:46 #177
284411 crew  heywoodu
pi_220487793
Over het weer:
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:26 schreef spapaars het volgende:
[ afbeelding ]
Commentataor zegt nu overigens dat het er wel prima uit ziet.
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 23:33:02 #178
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220487794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:31 schreef heywoodu het volgende:
Probleem met iets met een batterij, temperatuur is 'out of range'
Daar gaat onze launch :'(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 23:33:56 #179
284411 crew  heywoodu
pi_220487800
En deze:

quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:09 schreef Starhopper het volgende:
JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FTS IS GEFIXT _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Er was blijkbaar een Space Shuttle-onderdeeltje opgehaald wat men heeft gebruikt om iets te fixen :P FTS zelf was zo te lezen niet het probleem, maar een systeem wat nodig is om FTS te laten werken.
  woensdag 1 april 2026 @ 23:34:31 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220487805
Ooh hier is iedereen
pi_220487808
Ik hoorde net 90% go
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 23:35:35 #182
284411 crew  heywoodu
pi_220487810
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:34 schreef Starhopper het volgende:
Ooh hier is iedereen
Ja, hopelijk wel :Y

Dit topic is 4 jaar geleden al aangemaakt door @-CRASH- speciaal voor Artemis 2, dus hier met z'n allen genieten van de lancering van Artemis 2 straks zou wel het meest logisch en leuk zijn lijkt me :9
  woensdag 1 april 2026 @ 23:36:35 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220487815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, hopelijk wel :Y

Dit topic is 4 jaar geleden al aangemaakt door @:-CRASH- speciaal voor Artemis 2, dus hier met z'n allen genieten van de lancering van Artemis 2 straks zou wel het meest logisch en leuk zijn lijkt me :9
Jah! :D
  woensdag 1 april 2026 @ 23:36:48 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220487819
Je moet geen hoogtevrees hebben :T

  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 23:37:16 #185
284411 crew  heywoodu
pi_220487823
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:36 schreef Starhopper het volgende:
Je moet geen hoogtevrees hebben :T

[ afbeelding ]
Claustrofobie ook niet :D

Hoewel het hier dan nog relatief ruim is natuurlijk, maar zelf moet ik er niet aan denken.
  woensdag 1 april 2026 @ 23:37:56 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220487825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Claustrofobie ook niet :D

Hoewel het hier dan nog relatief ruim is natuurlijk, maar zelf moet ik er niet aan denken.
En dan te bedenken dat Apollo krapper was. En Soyuz is nog erger als je de picca's ziet :')
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 23:38:20 #187
284411 crew  heywoodu
pi_220487829
Koch van maart 2019 tot februari 2020 in het ISS geweest, die kwam dus letterlijk terug op een aarde waar alles hevig naar de kloten ging :D
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 23:38:37 #188
38824 crew  Droopie
pi_220487830
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, hopelijk wel :Y

Dit topic is 4 jaar geleden al aangemaakt door @:-CRASH- speciaal voor Artemis 2, dus hier met z'n allen genieten van de lancering van Artemis 2 straks zou wel het meest logisch en leuk zijn lijkt me :9
Ow. Net als "jullie doen met de superbowl finale", mag ik dan allemaal domme vragen stellen ;)

Ik ga denk ik ook wel kijken, heb hem nu opstaan, maar dan moet ie wel over 47 minuten opstijgen hoor.

Enig minpuntje, er zijn tegenwoordig zoveel lanceringen, dat het niemand meer heel uniek is.

Veel plezier allemaal :)
Hell To The Liars
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 23:39:09 #189
284411 crew  heywoodu
pi_220487836
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dan te bedenken dat Apollo krapper was. En Soyuz is nog erger als je de picca's ziet :')
  woensdag 1 april 2026 @ 23:40:06 #190
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220487842
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Claustrofobie ook niet :D

Hoewel het hier dan nog relatief ruim is natuurlijk, maar zelf moet ik er niet aan denken.
En het is te hopen dat er niemand shoarma met knoflook gegeten heeft :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 23:40:20 #191
284411 crew  heywoodu
pi_220487844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:38 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ow. Net als "jullie doen met de superbowl finale", mag ik dan allemaal domme vragen stellen ;)

Ik ga denk ik ook wel kijken, heb hem nu opstaan, maar dan moet ie wel over 47 minuten opstijgen hoor.

Enig minpuntje, er zijn tegenwoordig zoveel lanceringen, dat het niemand meer heel uniek is.

Veel plezier allemaal :)
Maar deze is júist uniek omdat het meer dan een halve eeuw geleden is dat er mensen überhaupt daadwerkelijk richting de maan gingen :o

Dit is denk ik wel de meest historische lancering in onze tijd. Die SpaceX-tests en alles zijn natuurlijk supercool en spectaculair, maar dit is een historische stap naar iets wat uiteindelijk veel verder moet gaan dan Apollo.
  woensdag 1 april 2026 @ 23:40:31 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220487846
quote:
9s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja. Niet te doen toch dit _O- Stel je krijgt kramp :')
pi_220487847
Chatgpt zegt dat het wss niet te zien is in Nederland
  woensdag 1 april 2026 @ 23:40:38 #194
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220487849
Waar is het goed te volgen eigenlijk?

Zet net mijn PS5 uit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220487853
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:40 schreef StateOfMind het volgende:
Waar is het goed te volgen eigenlijk?

Zet net mijn PS5 uit.
Nasa YT
  woensdag 1 april 2026 @ 23:41:38 #196
254196 ChocoFan
Middlebie!
pi_220487858
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:40 schreef StateOfMind het volgende:
Waar is het goed te volgen eigenlijk?

Zet net mijn PS5 uit.
Bekijk deze YouTube-video
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2026 @ 23:42:11 #197
284411 crew  heywoodu
pi_220487863
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:40 schreef Sjemmert het volgende:
Chatgpt zegt dat het wss niet te zien is in Nederland
Voor mij sowieso niet, als ik naar het zuiden wil kijken moet ik op het dak gaan staan (van ons rijtjeshuis) :+
  woensdag 1 april 2026 @ 23:42:19 #198
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220487865
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:40 schreef Sjemmert het volgende:
Chatgpt zegt dat het wss niet te zien is in Nederland
Bij mij is het droog en helder.

Wat zien we straks eigenlijk als het te zien is?

Een bewegend stipje of ook een lichtspoor erachter of zo?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 1 april 2026 @ 23:42:38 #199
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220487870
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:38 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ow. Net als "jullie doen met de superbowl finale", mag ik dan allemaal domme vragen stellen ;)

Ik ga denk ik ook wel kijken, heb hem nu opstaan, maar dan moet ie wel over 47 minuten opstijgen hoor.

Enig minpuntje, er zijn tegenwoordig zoveel lanceringen, dat het niemand meer heel uniek is.

Veel plezier allemaal :)
Ja. Maar mensen naar de maan is wat anders dan de zoveelste SpaceX raket. Ik kijk niet eens meer de crew missies naar ISS. Al heeft dat ook te maken omdat Musk een grote lul is. Maar deze mooie raket en dan ook neg eens met mensen naar de maan. Daar blijf ik voor wakker.
pi_220487880
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Bij mij is het droog en helder.

Wat zien we straks eigenlijk als het te zien is?

Een bewegend stipje of ook een lichtspoor erachter of zo?
Ik heb geen idee :P

Dit zei ai

Kun je hem zien overvliegen?
In theorie:
Het zou een heel klein, snel bewegend lichtpuntje zijn
Alleen zichtbaar:
vlak na lancering
bij perfecte timing, donkere lucht en juiste baan
In praktijk in Nederland:
❌ Extreem onwaarschijnlijk dat je hem ziet
Hij is:
te ver weg
te laag helder
en te kort in een gunstige baan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')